-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Паливо
Торги не відбулися
1 506 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 060.00 UAH
мін. крок: 1% або 15 060.00 UAH
Період оскарження:
30.01.2021 23:43 - 11.02.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Дискримінаційні вимоги
Номер:
26aea0bcbcdb43ed87620c26aa716db4
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-30-000193-c.a2
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Скарга:
Уважно вивчивши Тендерну документацію вважаємо, що вона містить вимоги та положення, які є протиправними і дискримінаційними та суперечать нормам чинного законодавства:
1)Відповідно до Додатку 5 до тендерної документації, до учасника ставиться вимога, щодо обов’язкової наявності власних або орендованих (не менше 2-х) автозаправочних станцій на території м. Стрий, або в навколишніх селах (с. Дуліби, с. Добряни, с. Угерсько, с. Миртюки, с. Довге, с. Нежухів, смт. Моршин), з обов’язковим наданням в складі тендерної пропозиції документального підтвердження про наявність або оренду АЗС.
Скаржник не погоджується з вищенаведеними вимогами тендерної документації та вважає їх дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію, у зв'язку з наступним.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Просимо звернути увагу, що зазначені документацію вимоги щодо наявності або лише власних, або орендованих АЗС обмежує коло потенційних учасників, які можуть користуватись АЗС не тільки на праві власності чи договорі оренди, а й на інших видах договорів, що передбачені законом, зокрема партнерськими договорами, договорами поставки тощо.
Вищенаведена вимога звужує коло потенційних учасників торгів та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть постачати відповідні товари із залученням партнерської матеріально-технічної бази.
За таких умов, участь у процедурі закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які мають документи, що підтверджують право власності або оренди на АЗС, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника, який планував брати участь в даній процедурі закупівлі, і через що обмежений в своїх правах, передбачених в ст. 5 Закону.
Додатково зазначаємо, що практично жоден з нафтотрейдерів на території України не користується АЗС на праві власності: більшість операторів ринку нафтопродуктів, які мають розгалужені мережі АЗС та зарекомендували себе, як надійні постачальники на ринку нафтопродуктів, використовують АЗС на підставі договорів, що мають відмінні назви та специфіку від договорів оренди. Водночас, це жодним чином не свідчить про їх ненадійність.
Повідомляємо колегію про те, що скаржник є товариством з обмеженою відповідальністю, яке спроможне поставити товар, який передбачений предметом закупівлі. Скаржник повідомляє, що має достатній досвід щодо поставки передбачених документацією виду товару, а також має в користуванні АЗС, які залучені партнерськими договорами.
Вищезазначена інформація підтверджується договорами поставки ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ» та ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» №56-587 від 18.02.2019 року, а також договором №ДГ-0004478 з ТОВ «БЕЛНАФТОГАЗ» на відпуск паливно-мастильних матеріалів від 09.04.2019 року (копії договорів додаються до скарги).
Згідно даних партнерських договорів скаржником може бути запропонована
розгалужена мережа АЗС по всій території України(утому числі на території Львівської області) яка налічує понад 1500 АЗС.
Проте, залишення вказаних вище вимог тендерної документації щодо наявності саме власних або орендованих АЗС не дозволяє скаржнику взяти участь в процедурі закупівлі, оскільки призведе до відхилення тендерної пропозиції Скаржника через невідповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Крім того, додатково наголошуємо, що вищезазначені вимоги жодним чином не вказують на неможливість виконання Скаржника своїх зобов'язань за договором закупівлі, а лише обмежує участь в даній закупівлі та призводить до дискримінації, всупереч ч. 4 ст. 22 Закону.
Узагальнюючи вищенаведене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, а саме видалити вимогу щодо наявності АЗС які перебувають саме у власності або оренді, або включити до цього списку партнерські договори, договори поставки та інші види договорів, передбачені законодавством України, та які підтверджують гарантії постачання нафтопродуктів за бланками-дозволами.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
2)Відповідно до Додатку 1 пункту 5.2 до тендерної документації, до учасника ставиться вимога, щодо наявності завіреної учасником копії свідоцтва, витягу, виписки, або іншого документа про реєстрацію платника податку на додану вартість чи єдиного податку.
Скаржник не погоджується з вищенаведеними вимогами тендерної документації та вважає їх дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію, у зв'язку з наступним.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Просимо звернути увагу, що зазначені документацію вимоги щодо наявності завіреної учасником копії свідоцтва, витягу, виписки, або іншого документа про реєстрацію платника податку на додану вартість чи єдиного податку. замовник може перевірити самостійно інформацію щодо статусу платника податку за цим посиланням https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search/person-result.
Узагальнюючи вищенаведене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, а саме видалити вимогу щодо
наявності завіреної учасником копії свідоцтва, витягу, виписки, або іншого документа про реєстрацію платника податку на додану вартість чи єдиного податку.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга ФОРПОСТ СІТІ на умови.pdf 10.02.2021 14:29
- Партнерський договір Диона Белнавтогаз .pdf 10.02.2021 14:34
- Партнерський договір.pdf 10.02.2021 14:34
- рішення від 12.02.2021 № 2559 + лист замовнику.pdf 15.02.2021 11:41
- інформація про резолютивну частину рішення від 22.02.2021 №3213.pdf 23.02.2021 16:03
- рішення від 22.02.2021 №3213.pdf 25.02.2021 19:57
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.02.2021 14:43
Дата розгляду скарги:
22.02.2021 12:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.02.2021 11:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
25.02.2021 19:57
Дата виконання рішення Замовником:
26.02.2021 14:25
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником буде внесено зміни до ТД.
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
19d71ebcbcdc4d83890708886444d786
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-30-000193-c.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Відповідно до Тендерної документації Замовника, а саме Додатку 5 Технічні вимоги (завдання):
До учасника ставиться вимога, щодо обов’язкової наявності власних або орендованих (не менше 2-х) автозаправочних станцій на території м. Стрий, або в навколишніх селах (с.Дуліби, с.Добряни, с.Угерсько, с.Миртюки, с.Довге, с.Нежухів, смт.Моршин), з обов’язковим наданням в складі тендерної пропозиції документального підтвердження про наявність або оренду АЗС.
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації торгів UA-2021-01-30-000193-c у зв’язку з внесенням до їх складу дискримінаційних вимог. Зазначаємо, що жоден з нафтотрейдерів на території України не користується АЗС на праві власності. Майже всі оператори ринку нафтопродуктів, які мають розгалужені мережі АЗС та зарекомендували себе, як надійні постачальники на ринку нафтопродуктів, використовують АЗС на підставі договорів, що мають відмінні назви від "Договір оренди". Проте, це жодним чином не свідчить про їх ненадійність.
Вимога щодо наявності АЗС які перебувають у власності або оренді є явно дискримінаційною, що підтверджується рішенням АМКУ по закупівлях UA-2019-09-04-000955-b та UA-2019-09-04-000741-b (рішення додається). Таким чином вимагаємо видалити вимогу щодо наявності АЗС які перебувають у власності або оренді, або включити до цього списку партнерські договори, що підтверджують гарантії постачання нафтопродуктів за бланками-дозволами.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.02.2021 10:17
Вирішення:
Щодо вашого звернення, повідомляємо, що Замовник не вважає вимогу щодо наявності в учасника власних або орендованих АЗС дискримінаційною вимогою, так як на ринку є достатньо велика кількість учасників, що відповідають зазначеному кваліфікаційному критерію.
Більше того, враховуючи специфіку ринку нафтопродуктів, наявність власних або орендованих АЗС дає замовнику гарантію, щодо отримання нафтопродуктів вчасно, та за найнижчими цінами, так як зазначені учасники здійснюють діяльність у своій безпосередній сфері.
Статус вимоги:
Відхилено