• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 09120000-6 — Газове паливо (природний газ)

Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції: документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та розроблені безпосередньо учасником виключно для участі у вказаній процедурі закупівлі повинні бути складені українською мовою та повинні бути датовані не раніше оголошення цієї закупівлі. У разі надання учасником будь-яких інших документів іноземною мовою, такі документи повинні мати автентичний переклад українською мовою. Переклад (або справжність підпису перекладача) повинен бути засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. У випадку викладення документу на російській мові переклад повинен бути посвідчений нотаріально або посвідчений учасником торгів (на розсуд учасника). Контактна особа замовника, уповноважена здійснювати зв’язок з учасниками: головний бухгалтер – Колодій Анна Володимірівна, 38200, Полтавська обл., Семенівський район, смт Семенівка, вул. Незалежності, б. 44А, е mail: semenivka_osvita@ukr.net

Завершена

2 268 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 22 684.00 UAH
Період оскарження: 29.01.2021 16:23 - 10.02.2021 00:00
Скарга
Відхилено

Порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: d37b08b9a0bc47d083c4600d983af139
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-29-005287-c.b3
Назва: Порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Детальніше - у скарзі.
Дата розгляду скарги: 15.03.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.03.2021 13:09
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 18.03.2021 19:18
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКОТЕХНОІНВЕСТ", BACK 380980661462 OFFICE@ETI-TRADING.COM.UA http://ekotehnoinvest.com.ua
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: f1b19106cc28428f974c074c59e0f017
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-29-005287-c.c2
Назва: Вимога
Вимога:
Детально проаналізувавши тендерну документацію Замовника у вказаній закупівлі, було встановлено наявність надмірних і дискримінаційних вимог до учасників, що суперечить основним принципам здійснення публічних закупівель, що викладені в статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме недискримінація учасників та порушують право усіх учасників брати участь у даних торгах. Згідно з Тендерною документацією «Розділу 6. п.4 Визначена на основі остаточної ціни тендерної пропозиції учасника-переможця за результатом аукціону вартість природного газу буде застосовуватись сторонами Договору про закупівлю при складанні актів приймання-передачі та розрахунках за товар згідно з умовами Договору та не може бути змінена протягом 60 календарних днів з дати фактичного постачання природного газу. В складі тендерної пропозиції учасник подає відповідний гарантійний лист, адресований замовнику, про те, що він не буде звертатись до замовника із пропозицією внесення змін до договору про закупівлю щодо збільшення вартості за одиницю товару і вартість природного газу згідно умов договору про закупівлю не буде змінена у бік збільшення протягом 60 календарних днів з дати початку фактичного постачання ним природного газу згідно умов укладеного договору про закупівлю за результатами цієї процедури закупівлі із зазначенням її ідентифікатора.». Згідно з листом-роз’ясненням Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 27 жовтня 2016 року №3302-06/34307-06 сторони можуть вносити такі зміни до договору про закупівлю кілька разів – залежно від коливання ринкових цін та за умови, що такі зміни до договору про закупівлю будуть обґрунтованими та документально підтвердженими. Таким чином зазначена умова вказує на неможливість Постачальником змінювати ціну товару протягом через 60 календарних днів з дати початку фактичного постачання природного газу. Тобто завчано передбачено, що постачальник зможе підвищити ціну не раніше ніж через два місяці. Одночасно також зауважимо, що законодавство у сфері публічних закупівель не містить обмежень щодо частоти внесення змін до договору про закупівлю в частині ціни за одиницю товару в межах 10 %. Тож вбачається, що такі зміни до договору про закупівлю можна вносити декілька разів. Водночас законодавство не містить обмежень, що для внесення таких змін до договору про закупівлю має пройти певний строк. Отже, заборона зміни ціни протягом 2 місяців з моменту підписання договору є безпідставною, незаконною та необґрунтованою. Виходячи з вищевикладеного, ПРОСИМО: 1. Внести зміни до документації шляхом виключення названих положень. 2. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законом строки.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до п. 4 розділу 6 тендерної документації визначена на основі остаточної ціни тендерної пропозиції учасника-переможця за результатом аукціону вартість природного газу буде застосовуватись сторонами Договору про закупівлю при складанні актів приймання-передачі та розрахунках за товар згідно з умовами Договору та не може бути змінена протягом 60 календарних днів з дати фактичного постачання природного газу. В складі тендерної пропозиції учасник подає відповідний гарантійний лист, адресований замовнику, про те, що він не буде звертатись до замовника із пропозицією внесення змін до договору про закупівлю щодо збільшення вартості за одиницю товару і вартість природного газу згідно умов договору про закупівлю не буде змінена у бік збільшення протягом 60 календарних днів з дати початку фактичного постачання ним природного газу згідно умов укладеного договору про закупівлю за результатами цієї процедури закупівлі із зазначенням її ідентифікатора. Вимога п. 4 розділу 6 тендерної документації спрямована на уникнення ситуації, коли недобросовісні учасники під час аукціону задля перемоги демпінгують ціну своєї тендерної пропозиції, і відразу найближчим часом після укладення договору про закупівлю звертаються до Замовника із проханням збільшити ціну за одиницю товару до 10 % пропорційно збільшенню ціни на ринку. В результаті таких дій Замовник вимушений збільшувати ціну за одиницю товару зменшуючи загальний обсяг товару, що в подальшому призводить до потреби проведення додаткової закупівлі для покриття потреби до кінця року. Через такі дії недобросовісних учасників для Замовника нівелюється отримана під час проведення аукціону економія вартості товару, адже згодом ціна за одиницю товару піднімається до середньо ринкових цін. Задля уникнення такого Замовником було передбачено вимогу п. 4 розділу 6 тендерної документації та п.п. 9.5.2 проекту договору. Вищевказана вимога застосовується одноразово в перші 60 днів з моменту укладення договору про закупівлю, та, відповідно, не замінює та не суперечить нормі п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» про те, що обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю газу. Норму п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» за наявність на це підстав та їх документального підтвердження можливо буде застосувати у будь-який момент дії договору про закупівлю, окрім перших 60 днів. Разом з тим, це не буде проблемою для добросовісного учасника, який готовий виконувати умови договору та постачати товар, що є предметом закупівлі, за ціною, яку ж сам запропонував за результатами аукціону. Ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дискримінацією є дії спрямовані на обмеження або привілеї стосовно певного учасника. Вимоги, встановлені Замовником у тендерній документації, не обмежують конкуренцію, не встановлюють обмеження або привілеї стосовно певного учасника, а тому не призводять до дискримінації учасників. Учасники є вільним у праві та можливості подавати свої тендерні пропозиції для участі у публічних закупівлях. Тому у задоволенні вимоги відмовлено.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Строкові обмеження щодо зміни ціни

Номер: e7dee4fd2ee54412b991d9fc8ce32d3a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-29-005287-c.c1
Назва: Строкові обмеження щодо зміни ціни
Вимога:
Замовник у своїй тендерній документації (ТД) передбачив дискримінаційну умову, зокрема, у проекті договору, строкові обмеження щодо зміни ціни (збільшення) на газ під час дії/виконання договору – 9.5.2. Вартість Газу не може бути змінена протягом 60 календарних днів з дати укладення Договору та початку фактичного постачання Газу. Внесення змін до Договору та укладення додаткової угоди щодо збільшення вартості за одиницю товару (вартості Газу) не допускається протягом 60 календарних днів з дати початку фактичного постачання Газу. Вважаємо ці умови ТД протиправними виходячи з наступного. Відповідно до частин другої, третьої статті 180 Господарського кодексу України господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї зі сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов`язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Частиною п`ятою статті 180 Господарського кодексу України передбачено, що ціна у господарському договорі визначається в порядку, встановленому цим Кодексом, іншими законами, актами Кабінету Міністрів України. За згодою сторін, у господарському договорі може бути передбачено доплати до встановленої ціни за продукцію (роботи, послуги) вищої якості або виконання робіт у скорочені строки порівняно з нормативними. Ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. Зміна ціни після укладення договору, допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом (частини перша, друга статті 632 Цивільного кодексу України). Однак, в умовах ринкової економіки ціна в договорі визначається попитом і пропозицією, конкуренцією та іншими економічними чинниками, тому при укладенні договору та визначення його умов сторони повинні розумно оцінювати ті обставини, за яких він буде виконуватись, зокрема враховувати тенденції зростання (падіння) цін на ринку товарів та послуг тощо. Зазначений висновок узгоджується з обов’язковою правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постанові від 14.06.2018 у справі №904/8354/16. Згідно системи Прозорро - Ціни на природний газ постійно змінюються в залежності від цін на міжнародних ринках та багатьох інших факторів, у тому числі сезонних. Це призводить до потреби коригування ціни поточних угод. Щоб покупець і постачальник могли зробити уточнення ціни об'єктивно, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, при аналітичнй підтримці Київської школи економіки, розробило рекомендацію по використанню Формульного ціноутворення на газ. Відповідно до роз’яснення Міністерства економічного розвитку та торгівлі України (№3304-04-54265-06 від 11.12.2018), зміна ціни на природний газ у публічних закупівлях врегульовується за допомогою формули, яка враховує динаміку курсу ЄВРО, зміну цін на міжнародній біржі (Natural gas NCG Eur/MWh month+1) та цін на українській біржі (УЕБ). Відповідно до п. 2 частини 5 статті 41 діючого Закону України "Про публічні закупівлі" Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, КРІМ випадків ………… збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару НЕ застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, ГАЗУ та електричної енергії. Таким чином, обмеження у збільшенні ціни на газ протягом певного строку є протиправним та підлягає скасуванню (зміні умов ТД). Просимо Замовника внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційної вимоги.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне: Статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено перелік відомостей, які зазначаються у тендерній документації, зокрема проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. На виконання вищевказаної вимоги замовником розміщено разом із тендерною документацією проект договору про закупівлю із зазначенням порядку змін його умов. Як видно із положення ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», законодавством не встановлено порядок змін умов договору, і його повинен встановлювати сам замовник у проекті договору, що і було здійснено. Вимога п.п. 9.5.2 Проекту договору спрямована на уникнення ситуації, коли недобросовісні учасники під час аукціону задля перемоги демпінгують ціну своєї тендерної пропозиції, і відразу найближчим часом після укладення договору про закупівлю звертаються до Замовника із проханням збільшити ціну за одиницю товару до 10 % пропорційно збільшенню ціни на ринку. В результаті таких дій Замовник вимушений збільшувати ціну за одиницю товару зменшуючи загальний обсяг товару, що в подальшому призводить до потреби проведення додаткової закупівлі для покриття потреби до кінця року. Через такі дії недобросовісних учасників для Замовника нівелюється отримана під час проведення аукціону економія вартості товару, адже згодом ціна за одиницю товару піднімається до середньо ринкових цін. Задля уникнення такого Замовником було передбачено у проекті договору п.п. 9.5.2, відповідно до якого вартість Газу не може бути змінена протягом 60 календарних днів з дати укладення Договору та початку фактичного постачання Газу, та несення змін до Договору та укладення додаткової угоди щодо збільшення вартості за одиницю товару (вартості Газу) не допускається протягом 60 календарних днів з дати початку фактичного постачання Газу. Вищевказана вимога застосовується одноразово в перші 60 днів з моменту укладення договору про закупівлю, та, відповідно, не замінює та не суперечить нормі п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» про те, що обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю газу. Норму п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» за наявність на це підстав та їх документального підтвердження можливо буде застосувати у будь-який момент дії договору про закупівлю, окрім перших 60 днів. Разом з тим, це не буде проблемою для добросовісного учасника, який готовий виконувати умови договору та постачати товар, що є предметом закупівлі, за ціною, яку ж сам запропонував за результатами аукціону. Звертаємо увагу, що проект договору про закупівлю не встановлює жодних вимог до учасників процедури закупівлі, адже ним не передбачено вимог щодо надання учасниками у складі тендерних пропозиції документального підтвердження відповідності певним вимогам замовника. Таким чином, положення п.п. 9.5.2 Проекту договору не може вважатись дискримінаційною вимогою тендерної документації, адже воно не є вимогою до учасника та від учасників нічого не вимагається надати у складі тендерної пропозиції. Відповідно до статті 638 Цивільного кодексу України істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дискримінацією є дії спрямовані на обмеження або привілеї стосовно певного учасника. Вимоги, встановлені Замовником у тендерній документації, не обмежують конкуренцію, не встановлюють обмеження або привілеї стосовно певного учасника, а тому не призводять до дискримінації учасників. Небажання Учасника виконати певні положення проекту договору Замовника не свідчить про наявність дискримінаційних умов у складі тендерної документації. Учасники є вільним у праві та можливості подавати свої тендерні пропозиції для участі у публічних закупівлях. З огляду на зазначене у задоволенні вимоги відмовлено.
Статус вимоги: Відхилено