• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Бензин та дизельне паливо

Для потреб балаклійської дільниці

Торги не відбулися

1 550 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 750.00 UAH
Період оскарження: 29.01.2021 13:49 - 11.02.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні умови тендерної документації.

Номер: 182b267f86844cba8fbb8a4954d146a8
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-29-006272-b.a1
Назва: Дискримінаційні умови тендерної документації.
Вимога:
В п. 6 ч.6 Розділу ІІІ тендерної документації визначено, що учасник повинен надати " Оригінал або завірена належним чином копія договору з лабораторією, яка здійснює на АЗС учасника контроль якості та підтвердження технічного стану обладнання АЗС, у тому числі перевірки точності роботи дозаторів паливно-роздавальних колонок тощо." Таку вимогу зможе виконати лише власник АЗС, оскільки тільки у нього наявний такий договір, оскільки саме власник АЗС повинен слідкувати за технічним станом обладнання та перевіряти точність роботи ПРК. З одного боку Замовник не заперечує щодо участі учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів, а з іншого - установлює вимоги, які зможе виконати лише власник АЗС або орендар. Вимога ТД щодо наявності в учасника саме власної або орендованої матеріально-технічної бази (АЗС) – звужує коло потенційних учасників торгів та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги із залученням партнерської матеріально-технічної бази. В своїх Рекомендаціях, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, Антимонопольним комітет України зазначив, «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС». Зазначене вище підтверджує думку Скаржника, що вимогою щодо наявності власних (орендованих) АЗС, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Зокрема, аналогічної думки Антимонопольний комітет України, який у своїх Рекомендаціях, які спрямовані на забезпечення конкурентного середовища під час тендерних закупівель високооктанових бензинів, дизельного палива, мазуту та скрапленого газу наголосив, що замовники часто під час закупівлі пального використовують у тендерній документації надмірні вимоги до учасників. Найпоширенішими серед з них є саме наявність в учасника саме власних або орендованих АЗС / складів пально-мастильних матеріалів, при тому, що заправка пальним може здійснюватися через партнерські АЗС
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику. Замовник не заперечує щодо участі в даних відкритих торгах учасників, які не є власниками/орендарями автомобільних заправних станцій (АЗС) та здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Поряд з цим вважаємо, що вимогу стосовно надання оригіналу або завіреної належним чином копії договору з лабораторією, яка здійснює на АЗС контроль якості та підтвердження технічного стану обладнання, у тому числі перевірки точності роботи дозаторів паливо-роздавальних колонок тощо, може виконати як власник/орендар, так і учасник, який здійснює свою діяльність на умовах партнерських договорів. Також, додатково хочемо зазначити, що тендерна документація не містить вимог, щодо наявності власної матеріально-технічної бази безпосередньо в учасників даної процедури закупівлі. Відповідно до зазначеного, вважаємо, що тендерна документація не містить дискримінаційних вимог та складена повністю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги: Відхилено