-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бензин А-95, бензин А-92, дизельне паливо
Торги не відбулися
521 915.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 609.57 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 609.57 UAH
Період оскарження:
29.01.2021 09:00 - 11.02.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога вилучення дискримінаційних умов тендерної документації.
Номер:
4b06e07d564c4c36aa5281b3b879759e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-29-000322-c.a2
Назва:
Вимога вилучення дискримінаційних умов тендерної документації.
Вимога:
Вимогаємо вилучити дискримінаційну умову тендерної документації щожо талону єдиного зразка. Вимагаючи від учасників наявність талонів єдиного зразка Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
Вважаємо, що зазначена вимога ТД є дискримінаційною, оскільки у випадку якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога ТД про те, що паливний талон повинен бути єдиного зразка фактично унеможливлюватиме виконання вимог ТД в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише декілька найбільших мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення АЗС з мереж-партнерів.
Вимога «уніфікованого зразка талонів» зменшує коло учасників також у зв'язку із тим, що учасник який має право здійснювати продаж талонів марки власника АЗМ, не зможе взяти участь у закупівлі, при цьому такий учасник здатний виконати умови ТД по термінам поставки та якості товару.
Це пояснюється тим, що в кожній окремій мережі існує власний окремий зразок паливного талону, який приймається в конкретній мережі. На підтвердження цього, Скаржник може надати лист, із зазначенням того, що єдиного талону між мережами різних брендів – не існує. Тому, Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу ТД.
Очевидно, що вимога «єдиного талону» штучно звужує коло учасників, що суперечить принципам статті 5 Закону, які передбачають: добросовісну конкуренцію серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
У разі вилучення дискримінаційної вимоги, взяти участь у закупівлі Замовника зможе більша кількість учасників, які здатні створити конкуренцію постійним постачальникам Замовника, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС».
Враховуючи Рекомендації Антимонопольного комітету України, вбачається, що вимогою щодо наявності талону єдиного уніфікованого зразка, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають декілька партнерських АЗС різних ТМ, які мають талони єдиного зразка на кожну АЗС партнерів окремо.
Наявність принаймні двох видів талонів від різних мереж АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування.
Вимога «єдиний талон для всіх мереж» зменшує коло учасників у зв’язку з тим, що учасник який має декілька партнерських АЗС з неєдиним талоном, не зможе взяти участь у закупівлі, при цьому такий учасник здатний виконати умови ТД по термінам поставки та якості товару. Крім того, наявність різних мереж АЗС з НЕєдиними талонами у складі пропозиції Переможця дає можливість Замовнику обирати мережу АЗС у період поставок, керуючись максимальною економією коштів, так як ціна на роздрібному ринку змінюється щотижнево і ціни на різних мережах можуть відрізнятися суттєво.Враховуючи вищезазначене – Вимагаємо вилучити дискримінаційні умови тендерної документації та привести її у відповідність до законодавства
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.02.2021 22:10
Вирішення:
“Щодо вимоги виключити умови, згідно з якими паливні картки і талони мають бути єдиного уніфікованого зразка, замість цього дозволити можливість запропонувати талони різних брендів (мереж АЗС), різних зразків – Замовник повідомляє, що технічні складнощі в адмініструванні та обліку талонів та карток різного бренда не дають змоги замовнику відмовитись від умови уніфікованого талону. Разом з тим, замовник повідомляє, умова тендерної документації щодо уніфікованого бренду талону картки та запропонованої учасником АЗС серед АЗС партерів може бути виконана шляхом розміщення логотипу назви бренду на стелі власної або залученої АЗС постачальника.”
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога вилучення дискримінаційних умов тендерної документації.
Номер:
c0b071b07bf44acbb108c0242e6bca9c
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-29-000322-c.a1
Назва:
Вимога вилучення дискримінаційних умов тендерної документації.
Вимога:
Вимагаємо вилучити наступну умову тендерної документації:
"У випадку, якщо Учасник не є суб'єктом господарювання, який є власником ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, реєстраційний номер якої зазначений за формою Додатку 1 до тендерної документації, такий учасник має надати: 1.3.1 Лист/довідку від суб'єкта господарювання, який є власником ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним або від його уповноваженого представника* про гарантований відпуск палива на АЗС, що зазначені у таблиці 1 Додатку 1 по талонам та/або карткам запропонованого Учасником зразка (лист повинен містити зразки паливних карток та/або талонів, за якими буде здійснюватися реалізація палива, а також строк, впродовж якого гарантується відповідний відпуск палива, цей строк має бути не меншим за строк дії договору згідно тендерних умов)."
Належним підтвердженням можливості у учасника здійснювати відпуск палива для потреб замовника - є партнерський договір. Інформація про наявність/відсутність ліцензії на право роздрібної торгівлі є публічною, а відповідно до закону - замовник не має право вимагати документальне підтвердження інформації, що міститься в публічних реєстрах.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.02.2021 22:08
Вирішення:
“Порядок здійснення роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального визначено статтею 15 Закону № 481 (зі змінами).
Зберігання пального здійснюється суб'єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії.
Суб'єкти господарювання отримують ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним / зберігання пального на кожне місце зберігання пального.
Суб'єкт господарювання має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії.
Ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються:
підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;
підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву;
суб'єктами господарювання для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.
Роздрібна торгівля пальним може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
У додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями або пальним суб'єктом господарювання зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі. Таким чином, інформація, надання якої вимагається тендерною документацією повинна бути в наявності у потенційного учасника торгів.
Згідно вимог ст.22 Закону «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Вимогами ст. 41 Закону «Про публічні закупівлі» встановлено, що учасник - переможець процедури закупівлі під час укладення договору повинен надати дозвіл або ліцензію на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством. Надання такої ліцензії є обов’язковим. Зазначені умови в тендерній документації до надання ліцензій не вважаємо дискримінаційними.”
Статус вимоги:
Відхилено