-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Багатофункціональний друкувальний пристрій
Згідно Технічного Завдання
Завершена
162 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 810.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 810.00 UAH
Період оскарження:
28.01.2021 15:16 - 03.02.2021 15:20
Вимога
Відхилено
1
Номер:
465c7144b50f400da35cb2fff6348519
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-28-005268-c.a1
Назва:
1
Вимога:
Замовники повинні дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель, установлених Законом України «Про публічні закупівлі», під час здійснення придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 цього Закону.
Звертаємо Вашу увагу, що надання авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Звертаємо Вашу увагу на Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так, як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником.
Крім того, звертаємо Вашу увагу на наступне. По-перше, що наявність авторизаційного листа в розумінні Цивільного Кодексу України не може вважатися гарантією виконання учасником умов договору. По-друге, предмет закупівлі, за законодавством України не є об’єктом спеціалізованого державного регулювання та не встановлені будь-які обмеження щодо кола осіб, які мають права здійснювати їх продаж. Ані норми Закону України «Про публічні закупівлі», ані норми Закону України «Про захист прав споживачів» не містять положення стосовно того, що єдиним належним доказом та гарантією виконання переможцем закупівлі умов договору та гарантією здійснення ним поставки товарів належної якості є саме лист від виробника або офіційного представництва виробника товару в Україні. Гарантійне обслуговування товару, що є предметом закупівлі здійснюється в авторизованих сервісних центрах на території України. Висновки Замовників, що авторизаційний лист – є гарантією постачання якісного товару може свідчити лише про те, шо дана вимога могла бути прописана під конкретного учасника, що є фактом порушення принципу відкритості та прозорість на всіх стадіях закупівел, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціонні. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен мати лист про авторизацію для впровадження своєї комерційної діяльності у сфері публічних закупівель. Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників.
Разом з тим, відповідно до Статті 5 Закону, Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
На підставі вищезазначеного просимо внести зміни до тендерної документації, та не вимагати від Учасників документів, які порушують умови проведення закупівель.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 31.01.2021 14:20
Дата подачі:
30.01.2021 16:20
Вирішення:
Доброго дня! Дякуємо вам за увагу до нашої закупівлі. Пу суті вашої вимоги повідомляємо наступне:
Інформуємо, що ДП "Запорізький науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" у своїй діяльності використовує пристрої для друку та фотокопіювання, розмножувальну техніку виробництва таких брендів як HP, XEROX, Oki, Samsung, Kyocera, Konica Minolta, Toshiba, Sharp, Canon. Також, як нам (та іншим державним і комерційним замовникам) відомо, що на ринку України, крім оригінальної продукції присутня також контрафактна, підроблена, та така, що була у вжитку (відновлена) продукція, зокрема і пристрої для друку, яка в подальшому не підлягає безкоштовному гарантійному сервісному обслуговуванню від Виробника. Відрізнити таку підроблену або відновлену продукцію від оригінальної не завжди можливо, для цього необхідні додаткові фінансові витрати на проведення відповідних експертиз, що також потребує додаткового часу. Тому, відповідно до умов тендерної документації, з метою закупівлі багатофункціональних друкувальних пристроїв оригінального виробництва або аналогів, що не погіршують якість предмету закупівлі, ми як Замовник, вимагаємо від учасників надати у складі тендерної пропозиції надати оригінал або копію листа виробника (або його повноправного представника на території України, або офіційного дистриб‘ютора-імпортера в Україні), яким підтверджується можливість легальної поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією, проектом договору та пропозицією Учасника .
Вимога щодо надання такого листа від виробника або його офіційного представника дозволяє уникнути ризиків придбання неякісного товару невідомого походження. Разом з тим, вимога надання у складі тендерної пропозиції листа виробника товару не призводить до обмеження конкуренції та створенню дискримінаційних умов для учасників, оскільки на ринку України є велика кількість як виробників так і офіційних постачальників (представників) даного товару, для яких отримання листа авторизації не є перешкодою для участі у цьому тендері. У разі, якщо учасник пропонує еквівалент товару, є необхідним надання в складі своєї пропозиції оригіналу листа від виробника обладнання Замовника або його офіційного представника в Україні про можливість використання запропонованого Учасником еквіваленту товару без погіршення технічних характеристик устаткування, його ресурсу із збереженням умов гарантійного ремонту з боку виробника устаткування.
Крім цього, вимога щодо надання авторизаційного листа виробника, або його представника є загальноприйнятною практикою у процедурах публічних закупівель. Таку вимогу використовують зокрема МЕРТ та АМКУ при проведенні власних закупівель.
Статус вимоги:
Відхилено