-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги їдалень (Послуги з організаціх харчування учнів пільгових категорій)
Завершена
258 518.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 295.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 295.00 UAH
Період оскарження:
28.01.2021 13:44 - 11.02.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
На неправомірні дії Замовника
Номер:
c8f3ad72e4f14fc3a23c744f79b25837
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-28-003931-c.a1
Назва:
На неправомірні дії Замовника
Скарга:
Скарга на неправомірні
дії Замовника
Тернопільською загальноосвітньою школою І-ІІІ ст. №14 ім.Б.Лепкого Тернопільської міської ради Тернопільської області (далі за текстом - Замовник) було розпочато процедуру закупівлі за предметом Предмет закупівлі: ДК 021:2015 55510000-8 Послуги їдалень (Послуги з організаціх харчування учнів пільгових категорій).
ФОП Паряк Ольга Антонівна (далі за текстом – ФОП Паряк О.А., Скаржник), під час прийняття участі у відкритих торгах на закупівлю послуг (ідентифікатор закупівлі: UA-2021-01-28-003931-c), які проводяться Замовником були виявлені порушення Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом - Закон).
На підставі інформації, яка оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Паряк О.А. на підставі не надання належного обґрунтування цін або вартості послуг.
Скаржник не погоджується з прийнятим рішенням Замовника та вважає його таким, що порушує наші права та завдає економічну шкоду.
Доказова частина щодо того, що рішення Замовника є незаконним, а саме дискримінаційним та упередженим по відношенню до Скаржника
1. Відповідно до пункту 3 частини першої статті 1 Закону аномально низька ціна тендерної пропозиції (далі - аномально низька ціна) - ціна/приведена ціна найбільш економічно вигідної пропозиції за результатами аукціону, яка є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону, та/або є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону. Аномально низька ціна визначається електронною системою закупівель автоматично за умови наявності не менше двох учасників, які подали свої тендерні пропозиції щодо предмета закупівлі або його частини (лота).
Слід зазначити, що електронна система закупівель автоматично розраховує аномально низькі ціни та інформує про це учасника процедури закупівлі та замовника.
Відповідно до частини чотирнадцятої статті 29 Закону учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обгрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції.
Таким чином, у разі відсутності чітких вимог щодо складу та/чи виду документу, інформації якої він повинен містити та який необхідно надавати у складі тендерної пропозиції, учасники мають право надавати документи із інформацією на свій розсуд, тому у Замовника відсутні підстави для відхилення такої тендерної пропозиції за вищенаведеною підставою.
Згідно з пунктом 14 статті 29 Закону учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обгрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції.
Замовник може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, та відхиляє аномально низьку тендерну пропозицію у разі ненадходження такого обґрунтування протягом строку, визначеного абзацом першим цієї частини.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Скаржник повідомляє, що її тендерна пропозиція становить 157 696,00 грн. ФОП Паряк О.А. було отримано повідомлення про обґрунтування аномально низької ціни до 18 лютого 2021 00:00. Скаржником у вставлений Законом строк було завантажено 17 лютого 2021 о 11:34 «Лист-обгрунтування аном.низьк. ц.PDF».
У вказаному листі містить наступна інформація, зокрема:
- про зміну технологічного процесу, використання професійного кухонного обладнання, що в свою чергу дає змогу зменшити витрати на електроенергію та зменшує собівартість обідів (досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу);
- про довготривалі партнерські взаємовідносини з постачальниками сировини (спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника).
Також, додатково додано договори:
- договір від 04 січня 2021 року № 3 укладений з ФОП Заєць І.В. про постачання м’яса;
- договір б/н укладений з ТОВ «ІЛЛА» про постачання олії, круп, макаронних та інших бакалійних виробів;
- договір поставки від 18 січня 2021 року № 7 укладений з ПМП «Імпульс» про постачання овочів в асортименті;
- договір поставки від 25 січня 2021 року укладений з ФОП Варениця Р.О. про постачання круп, борошняних виробів і олії.
Умовами наданих договорів передбачено у разі 100% попередньої оплати товару надання знижки у розмірі від 30-50 %, що дає змогу в значній мірі зекономити кошти. Скаржник зазначає, що на підтвердження своєї аномально низької ціни надав належне обґрунтування та документи, які підтверджують вказану інформацію.
У протоколі відхилення Замовник зазначає, що ФОП Паряк О.А. не надала розрахунків вартості основних видів сировини, тому він не може здійснити належну оцінку достовірності інформації.
Однак, хочу відмітити, що Тендерна документація не містить окремих вимог до порядку оформлення та змісту обґрунтування аномально низької ціни, в тому числі, необхідності надання будь-яких розрахунків. Слід зазначити, що відповідно до пункту 3 розділу V Тендерної документації загальна ціна пропозиції – означає суму, за яку учасник передбачає поставити товари, надати послуги чи виконати роботи в обсязі, визначеному замовником.
Таким чином, ФОП Паряк О.А. підтверджує свою можливість надати послуги за ціну тендерної пропозиції з дотриманням всіх вимог Замовника.
Позиція, також ґрунтується на практиці Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: рішення №1449-р/пк-пз від 27.01.2021 відповідно до якого встановлено, що «Документація не містить окремих вимог щодо порядку формування ціни Пропозиції учасника. Також Документація не містить окремих вимог до порядку оформлення та змісту обґрунтування аномально низької ціни, в тому числі, необхідності зазначення зобов’язання щодо зменшення вартості одиничних розцінок у відповідності до ціни послуг за результатами аукціону тощо. Враховуючи наведене, відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині».
Крім того, Замовником не враховано, що відповідно до статті 14 Закону, відхилення аномально низької ціни тендерної пропозиції є його правом, а не обов’язком. Згадана норма встановлює обов’язок замовника щодо відхилення лише у випадку ненадання обґрунтування аномальної низької ціни тендерної пропозиції.
Замовником відповідно до пункту 2 частини 1 статті 5 Закону, під час здійснення даної закупівлі не було дотримано принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності та рішення про відхилення моєї пропозиції було дискримінаційним та порушило право на перемогу в даному тендері.
2. ФОП Паряк О.А. не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо вибору переможцем процедури закупівлі тендерної пропозиції ФОП Кіцак Ю.В., оскільки вона не відповідає вимогам тендерної документації.
2.1. Згідно з пунктом 1 розділу ІІІ Тендерної документації Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), та завантаження файлів у форматі “PDF” або “JPEG” з листом – згодою на обробку персональних даних – згідно Додатку 3 до тендерної документації.
У додатку № 3 тендерної документації міститься взірець Листа-згоди на обробку персональних даних та вказано наступне: «Лист – згода адресується голові тендерного комітету Замовника».
У складі тендерної пропозиції ФОП Кіцак Ю.В. надано Лист-згода на обробку персональних даних датований 05 лютим 2021 року, в якому відсутня адресація голові тендерного комітету Замовника, що суперечить вимога тендерної документації та є підставою для відхилення тендерної пропозиції.
Також, в тендерній документації вказано, що недотримання учасником переліку та форм витребуваних документів буде розцінено замовником як невідповідність тендерної пропозиції такого учасника умовам тендерної документації та стане підставою для відхилення його тендерної пропозиції.
2.2. У пункті 3 розділу VІ Тендерної документації міститься окрема вимога відповідно до якої учасник надає гарантійний лист про згоду з усіма розділами та пунктами проекту договору.
У складі тендерної пропозиції ФОП Кіцак Ю.В. завантажено файл 14 лютого 2021 о 22:24 «Довідки та гарантійні.pdf» в якому серед іншого міститься лист-згода наступного змісту: «Я, ФОП Кіцак Юлія володимирівна, підтверджую ознайомлення з проектом договору ДК 021:2015: 55510000-8 Послуги їдалень (Послуги з організаціх харчування учнів пільгових категорій) та гарантую виконання своїх зобов’язань, у разі підписання договору на основу зазначеного проекту договору».
Однак, всупереч вимогам Замовником вказаний лист не підтверджує згоду з усіма розділами та пунктами проекту договору, що не відповідає умовам документації в цій частині.
Слід зазначити, що у розділі 3 «Інші документи» додатку 1 Тендерної документації встановлено:
6. Попередня згода на підписання договору про закупівлю Довідка/лист у довільній формі, яка/який підтверджує ознайомлення Учасника з проектом договору та гарантує виконання своїх зобов’язань, у разі підписання з ним договору на основі зазначеного проекту Договору.
Таким чином, наданий у складі пропозиції лист стосувався саме, пункту 6 розділу 3 «Інші документи» додатку 1 Тендерної документації, а не пункту 3 розділу VІ Тендерної документації, тому не може бути підтвердженням згоди з усіма розділами та пунктами проекту договору.
Враховуючи зазначене, тендерна пропозиція ФОП Кіцак Ю.В. мала бути відхилена Замовником.
Керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі", що передбачає порядок оскарження процедур закупівлі, Скаржник не погоджується з прийнятим Замовником рішенням про відхилення тендерної пропозиції ФОП Паряк О.А. та рішенням про вибір переможцем процедури закупівлі ФОП Кіцак Ю.В., оскільки її тендерна пропозиції не відповідає усім вимогам замовника.
Відповідно до статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі", закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищенні шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про вибір переможцем процедури закупівлі ФОП Кіцак Ю.В. та рішення про відхилення моєї тендерної пропозиції.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі"
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Провести перевірку викладених в скарзі фактів.
3. Встановити наявність порушень в порядку проведення процедури закупівлі ДК 021:2015 55510000-8 Послуги їдалень (Послуги з організаціх харчування учнів пільгових категорій).
4. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Паряк О.А.
5. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про вибір переможцем процедури закупівлі ФОП Кіцак Ю.В.
Додатки:
1. Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №1449-р/пк-пз від 27.01.2021
ФОП Паряк О.А. _______________
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 14 шк..PDF 02.03.2021 11:57
- 2_5323328688823995451 (1).pdf 02.03.2021 11:59
- рішення від 04.03.2021 №4139-лист Замовнику.pdf 05.03.2021 15:29
- інформація про перенесення розгляду скарги від 16.03.2021 №3731.pdf 17.03.2021 13:34
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.03.2021 №6123.pdf 29.03.2021 17:10
- рішення від 26.03.2021 №6123.pdf 31.03.2021 20:06
- Відповідь на скаргу ЗОШ №14.docx 11.03.2021 14:00
- Відповідь на скаргу ТЗОШ 14.pdf 11.03.2021 14:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.03.2021 13:03
Дата розгляду скарги:
16.03.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.03.2021 15:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
31.03.2021 20:07
Дата виконання рішення Замовником:
05.04.2021 09:40
Коментар замовника щодо усунення порушень:
1. Детально ознайомившись із рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №6123-р/пк-пз від 26.03.2021р. члени тендерного комітету вирішили виконати рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи – підприємця Паряк Ольги Антонівни та рішення про визначення фізичної особи – підприємця Кіцак Юлії Володимирівни переможцем процедури закупівлі за процедурою закупівлі – код ДК 021:2015 – 55510000-8 «Послуги їдалень» (Послуги з організації харчування учнів пільгових категорій) та провести розгляд пропозицій.
Голова тендерного комітету запропонувала винести на голосування («за», «проти», «утримався») питання на виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №6123-р/пк-пз від 26.03.2021 року та повернення на етап кваліфікації