-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Природний газ
Категорія Замовника – згідно п.3 ч.1 ст.2 ЗУ «Про публічні закупівлі» (юридична особа, яка є установою). Пропозиції готуються українською мовою. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції: не менше 100 календарних днів, із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Закупівля за кошти місцевого бюджету
Завершена
4 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 22 500.00 UAH
Період оскарження:
28.01.2021 12:38 - 10.02.2021 00:00
Вимога
Вирішена
вимога
Номер:
e1738d921685486890e8a8dee01b315e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-28-005115-b.b2
Назва:
вимога
Вимога:
Замовник у своїй тендерній документації (ТД) передбачив, зокрема, що Учасник надає докази Виконання аналогічних договорів про поставку природного газу за 2019 рік та за 2020 рік (подається як мінімум 1 копія завершеного учасником договору за кожен рік з Замовниками/Покупцями державної або комунальної форми власності.……
Вважаємо ці умови ТД протиправними, оскільки , фактично до вказаних вище вимог тендерної документації перелік потенційних учасників штучно звужується Замовником до певної невеликої кількості компаній, які мають досвід виконання певної кількості аналогічних договорів з постачання товару (газу), що зменшує рівень конкуренції при підготовці та проведенні зазначеного аукціону, дискримінуючи тим самим більшу кількість потенційних учасників, які не мають на сьогодні таких договорів, що прямо порушує принципи Закону України «Про публічні закупівлі», в якій зазначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» одним з принципів здійснення закупівель є принцип недискримінації учасників, якому, на нашу думку, не відповідає зазначені вище вимоги до Учасників.
Аналогічну позицію має ПОСТІЙНО ДІЮЧА АДМІНІСТРАТИВНА КОЛЕГІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ у рішеннях №9941-р/пк-пз від 26.09.2018 (п.5), №1002-р/пк-пз від 03.03.2017 (п.4.1), та ряду інших, що встановлення зазначеної вимоги обмежує коло учасників лише тими, хто може надати копії аналогічних договорів/довідок, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання.
Вимагаємо змінити ці умови ТД, інакше змушені будемо звернутися до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
29.01.2021 11:04
Вирішення:
Доброго дня! На Ваш лист повідомляємо, що вимога про надання хоча б одного завершеного аналогічного договору з Замовником державної комунальної форми власності за 2019 рік та 2020 рік не є дискримінаційною бо стосується всіх учасників закупівлі. Замовником вимагаються договори з Замовниками державної/комунальної форми власності з метою підтвердження виконання учасником своїх зобов’язань. Однак Замовником будуть внесені зміни в тендерну документацію для того щоб взяти участь могла більша кількість учасників.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
вимога
Номер:
544aad4e69794d3c85b7f84aeca06a79
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-28-005115-b.b1
Назва:
вимога
Вимога:
У тендерній документації встановлено, що Учасники повинні надати На виконання положень статті 18 Закону України «Про охорону праці» учасники у складі своєї тендерної пропозиції зобов’язані надати відповідне документальне підтвердження про наявність у штаті учасника не менше одного працівника, що має відповідним чином оформлене посвідчення про проходження навчання та перевірку знань щодо законів та нормативно-правових актів у сфері охорони праці та пожежної безпеки (копія посвідчення надається учасником у складі пропозиції) та копію чи оригінал сертифікату системи менеджменту/управління охорони здоров’я та безпеки праці ISO 45001:2018. ……Вважаємо ці умови ТД протиправними виходячи з наступного.
Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання.
Звідси бачимо, що вимогою щодо надання відповідних Сертифікатів, Замовник ставить учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому, одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі.
Тому, можемо стверджувати, що у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого він лобіює, і при чому, це робиться без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно, як вбачається, на власному бажанні.
Отже, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель.
Крім цього, для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно великі затратити і тривалий час, хоч згідно законодавства отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників.
Отже, дана умова прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі»).
Крім того, ще раз звертаємо увагу на недоречність такої вимоги, зокрема, частиною 1 ст.16 Закону України "Про стандартизацію" передбачено, що підприємства, установи та організації мають право у відповідних сферах діяльності та з урахуванням своїх господарських і професійних потреб організовувати та виконувати роботи із стандартизації.
Пунктом 01 Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015) передбачено, що система управління якістю є стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку.
Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не її обов’язок.
І ці вимоги Замовника обмежують коло учасників безпосередньо пов'язаними з предметом закупівлі, що обмежує кількість учасників Процедури закупівлі та права інших учасників, у тому числі, Заявника на участь у Процедурі закупівлі (дану позицію підтримує АМКУ у рішенні № 303-р/пк-ск від 19.02.2016).
Таким чином, просимо змінити умови ТД.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
29.01.2021 11:02
Вирішення:
Доброго дня! Стосовно того, що вимога про наявність сертифікатів ISO є дискримінаційною то повідомляємо, що зазначена вимога не спрямована конкретно проти Скаржника, а стосується всіх учасників процедури закупівлі, тому не є дискримінаційною. Також повідомляємо, що Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведену вище умову Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведена вище умова Документації порушує його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та позбавляє можливості подати свою тендерну пропозицію через наявну умову Документації. Зазначена позиція Замовника підтверджується рішеннями АМКУ №19422-р/пк-пз від 27.12.2019р. та № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020р.
Статус вимоги:
Відхилено