-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Електрична енергія
Завершена
8 011 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 80 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 80 000.00 UAH
Період оскарження:
27.01.2021 15:52 - 23.02.2021 00:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні положення
Номер:
310ce340e4d34ceab6e1ce3c3af86c80
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-27-010002-b.a1
Назва:
Дискримінаційні положення
Вимога:
Під час аналізу умов Тендерної документації була встановлена наявність характерних рис дискримінаційних положень.
Зокрема, відповідно до розділу 3 п.6 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Тендерної Документації, для підтвердження відповідності технічним вимогам Замовника Учасник повинен надати в електронному вигляді в складі своєї тендерної пропозиції документи, зокрема:
1. п.п 15. Учасник повинен підтвердити наявність на території
м. Запоріжжя власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених.)
2. п.п.15 Учасник також повинен підтвердити наявність кол-центру / контакт-центру на території м. Запоріжжя згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р. У разі, якщо створення кол-центру у відповідності до вимог Постанови НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р. не є обов‘язковим для Учасника, такий Учасник надає довідку в довільній формі з інформацією про засоби та порядок комунікації із Замовником, підрозділи на які Учасником покладено обов‘язок здійснення комунікації із Замовником або про службову особу (осіб) Учасника на яку(яких) покладено обов‘язок здійснення комунікації із Замовником (контактний телефон, посада прізвище, ім‘я по-батькові та графік роботи).
Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів та кол-центру не є обов’язковим для Учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 100 000 споживачів, такий Учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких Учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує.
Подібні положення Тендерної Документації суперечать чинному законодавству та йдуть в розріз з загальноприйнятими принципами публічної закупівлі. Вважаємо вимогу про надання вказаних документів дискримінаційною, спрямованою на недопущення до ринку електроенергії на території Замовника постачальників з інших регіонів України.
Безпосередньо, дискримінаційність вимог Замовника полягає в територіальному місцезнаходженню центрів обслуговування споживачів (клієнтів)/ власного окремого структурного підрозділу/ посадової особи, з робочим місцем. За таких умов участь у закупівлі мають змогу взяти виключно ті Постачальники, що мають підрозділ на території м. Києва області.
Відповідно до п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством.
Звертаємо увагу, що вказана норма не передбачає створення центру обслуговування споживачів у кожній області чи регіоні куди здійснюється постачання електричної енергії, жодним чином не вказує на обов’язок Постачальника створювати на території Замовника Центру обслуговування споживачів.
Відповідно до абзацу третього п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електроенергії» для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Тобто, чинне законодавство, електропостачальникам надає право вибору або створювати окремий структурний підрозділ або покласти обов’язки на окремого працівника за умови, що підприємство має менше 50000 споживачів.
У той же час, відсутні вимоги про облаштування окремого структурного підрозділу або знаходження посадової особи постачальника, на яку покладено такі функції, на території регіонів куди здійснюється або планується постачання електроенергії.
Так, в чинному законодавстві відсутні прямі норми, які б вказували на необхідність створення Центру обслуговування споживачів (клієнтів) або структурного підрозділу на відповідній території.
Кореспондуючись з вищевикладеним зазначаємо, що законом не встановлено й
вимоги щодо створення робочого місця для посадової особи на території м. Запоріжжя.
Так, наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників.
Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників виникає необґрунтована перевага над іншими. Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення
структурного підрозділу постачальника або наявність посадової особи, з робочим місцем на території м. Запоріжжя. Це виключно право не обов’язок Ліцензіата (Товариства).
В свою чергу, повідомляємо, що відсутність відділів/підрозділів Постачальника на території м. Зпоріжжя жодним чином не вплине на якість роботи Постачальника та Споживача. Товариство володіє достатніми та дієвими методами розрахунків, котрі повністю задовольняють потреби Споживача.
Просимо: Видалити вимогу щодо наявності на території м. Запоріжжя власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів) та структурного підрозділу, або посадової особи, з робочим місцем на території м. Запоріжжя.
2. Стосовно кол-центру та довідки від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких приєднаний учасник з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує:
Відповідно до вимоги, тендерної документації Учасник повинен підтвердити наявність кол-центру / контакт-центру на території м. Запоріжжя або довідки від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких приєднаний учасник з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує.
Відповідно до Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами, затвердженими Постановою НКРЕКП від 1206.2018 р. № 373, вимоги до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами поширюються на суб’єктів господарювання, що отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу та які мають споживачів, кількість яких перевищує 100000.
З зазначеного вбачається, що у електропостачальника одночасно повинні бути в наявності дві обов’язкові складові, які є вирішальними для виникнення зобов‘язання щодо облаштування кол-центру- ліцензія та споживачі у кількості більше 100 000.
Враховуючи, те, якщо станом на час подання тендерної пропозиції учасник не має такої кількості споживачів, то вказане зумовлює відсутність обов‘язку на даний час облаштовувати кол-центр.
Щодо довідки від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких приєднаний учасник з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує:
Перш за все слід зазначити, що надання довідки від всіх операторів не обґрунтовано належним чином замовником, що виключає необхідність виконання вимоги, яка є дискримінаційною та не доведено необхідність її надання.
Не є належним обґрунтування замовником такої вимоги можливістю оперативного вирішення проблемних питань, які можуть виникати під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем, у відповідності до вимог пунктів 8.3.2, 8.3.6, 8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» щодо проведення особистого
прийому споживачів.
Пункт 8.3.2. містить вимоги до інформації, яка повинна міститися на веб-сайті
електропостачальника. Вказані вимоги диференціюються в залежності від особливостей кількості споживачів у постачальника.
Посилання на вимоги п.п. 8.3.6., 8.3.17 як на підставу надання довідки від всіх
операторів системи розподілу, до мереж яких приєднаний учасник з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує є безпідставним, оскільки вказані пункти також розмежовують учасників ринку електроенергії на категорії в залежності від кількості споживачів. Вказані норми дають можливість постачальникам в залежності від кількості осіб, яких вони обслуговують обрати встановлені саме для них правила та порядок взаємодії
з споживачами чи то облаштовувати кол-центр, центр обслуговування споживачів чи то покласти обов’язки на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.
Таким чином, вимагання довідок від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких приєднаний учасник з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує жодним чином не впливає на спроможність учасника виконувати свої обов’язки за договором.
Залучення третіх – сторонніх сторін, до підготовки тендерної документації обмежує коло учасників, з огляду на те, що не кожен ймовірний учасник має в розпорядженні рівні ресурси. Крім того, не у кожного учасника рівні можливості та кількість відведеного часу для отримання необхідних документів.
Крім того, законодавцем до функцій та обов’язків оператора системи розподілу не віднесено надання довідки щодо кількості споживачів постачальника.
Вважаємо, що умови Тендерної документації, порушують Принципи здійснення закупівель встановлених Законом України «Про публічні закупівлі», а саме принципами відкритості і прозорості на всіх стадіях закупівель та не дискримінації учасників що в свою чергу призводить до неможливості участі суб’єктів господарювання (потенційних учасників) в цій закупівлі (обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у вказаній закупівлі).
Просимо: видалити вище проаналізовану вимогу.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч.4 ст.22 Закону України «Про публічну закупівлю»). Враховуючи вище наведені положення законодавства та відсутність визначення в Законі України «Про публічні закупівлі» поняття «аналогічний договір», виходячи з принципів здійснення закупівель, Замовник не повинен необґрунтовано обмежувати та звужувати коло ймовірних Учасників закупівлі.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Законом України «Про публічну закупівлю» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Виходячи з викладеним, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
29.01.2021 16:42
Вирішення:
Будуть внесені зміни до Тендерної документації
Статус вимоги:
Задоволено