-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015- 09120000-6 Газове паливо (Природний газ)
Торги не відбулися
1 540 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 700.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 700.00 UAH
Період оскарження:
27.01.2021 14:17 - 10.02.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо сертифікату ISO 50001:2018
Номер:
2dd0170ee04848f8934f6d3e21ad8f2f
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-27-007199-b.a3
Назва:
Вимога щодо сертифікату ISO 50001:2018
Вимога:
Шановний Замовнику! Процедура закупівель проводиться у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції Закону № 114-ІХ від 19.09.2019 року зі змінами (далі – Закон). Згідно вимог частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, які визначаються замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону. У частині 4 статті 5 Закону визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Газопостачальні підприємства у своїй діяльності керуються положеннями Закону України «Про ринок природного газу», Правилами постачання природного газу, які затвердженні Постановою НКРЕКП №2496 від 30.09.2015р., Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності на ринку природного газу, затвердженими Постановою НКРЕКП №201 від 16.02.2017р. Діяльність з постачання природного газу постачальники природного газу здійснюють відповідно до отриманої ліцензії, видача якої затверджується відповідною постановою НКРЕКП, та ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання природного газу. Діяльність постачальників природного газу не підпадає під дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». Жодним іншим нормативно-правовим актом України не встановлено обов'язок постачальника природного газу проходити сертифікацію своєї діяльності згідно ISO 50001:2018 або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів. Тобто сертифікат ISO 50001:2018 - не є обов’язковими. Зазначені вимоги за тендерною документацією порушують такі принципи закупівель, що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» як «недискримінація учасників», «добросовісна конкуренція серед учасників»; «недискримінація учасників та рівне ставлення до них»; «об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі». Крім того, частиною 4 статті 5 вищезазначеного Закону встановлено, що Замовник не може встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, тобто встановлючи таку вимогу ви порушуєте Закон.
Тому просимо Замовника привести тендерну документацію у відповідність до законодавства шляхом виключення дискримінаційної вимоги.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
29.01.2021 11:15
Вирішення:
Шановний Учасник!
Замовник здійснює процедуру закупівлі у відповідності до Закону України "Про публічні закупівлі". Разом з тим, звертаємо Вашу увагу, що згідно статті 22 Закону - Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тендерна документація Замовника торгів не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
Отже, замовником торгів будь-які права потенційних учасників торгів не порушені, та ним не було встановлено жодних дискримінаційних вимог у тендерній документації, оскільки вони для всіх осіб є однакові.
Замовник торгів є закладом освіти і тому, безперебійне забезпечення стратегічним товаром - природнім газом належної якості, а також наявність кваліфікованого та досвідченого постачальника є суттєво важливим для Замовника.
Одержати потрібні сертифікати може будь-як організація, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає, та послуг, які вона надає.
Крім того, в додатку 3 ТД в «Примітках» передбачено, що у разі ненадання будь-якого документу відповідно до вимог тендерної документації (в тому числі Додатку 3) ,учасник повинен надати довідку в довільній формі з переліком таких документів та з обгрунтуванням підстав щодо ненадання таких документів або надає інший документ, якщо таке передбачено тендерною документацією.
Дякуємо за взаєморозуміння.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінаційна вимога
Номер:
44da72ffe7f2455aaf5dc28587fd9d45
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-27-007199-b.a2
Назва:
Дискримінаційна вимога
Вимога:
Шановний Замовнику, у тендерній документації наявна дискримінаційна вимога, а саме: «На підтвердження можливості проведення лабораторних досліджень проб газу, учасник надає у складі своєї пропозиції чинний договір з акредитованою, згідно чинного законодавства України, установою та/або підприємством на провадження таких досліджень, разом із з чинним документом, що підтверджує відповідність стану системи вимірювань такої установи та/або підприємства вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 Системи керування вимірювання. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання, а також отриманий безпосередньо на ім’я учасника у 2020 році паспорт якості природного газу на одну з попередніх партій поставок товару, яка здійснена безпосередньо учасником до кінцевого споживача, що підтверджується договором постачання природного газу даному споживачу, який також додається у складі тендерної пропозиції Учасника.». Просимо вилучити цю незаконну вимогу, адже вона обмежує коло потенційних учасників і написана виключно під свого учасника, з яким Вами заздалегідь була домовленість. Ця умова є дискримінаційною, що заперечує п.4 ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі".
Процедура закупівель проводиться у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції Закону № 114-ІХ від 19.09.2019 року зі змінами (далі – Закон). Згідно вимог частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, які визначаються замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону. У частині 4 статті 5 Закону визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Газопостачальні підприємства у своїй діяльності керуються положеннями Закону України «Про ринок природного газу», Правилами постачання природного газу, які затвердженні Постановою НКРЕКП №2496 від 30.09.2015р., Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності на ринку природного газу, затвердженими Постановою НКРЕКП №201 від 16.02.2017р. Діяльність з постачання природного газу постачальники природного газу здійснюють відповідно до отриманої ліцензії, видача якої затверджується відповідною постановою НКРЕКП, та ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання природного газу. Діяльність постачальників природного газу не підпадає під дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». Жодним іншим нормативно-правовим актом України не встановлено обов'язок постачальника природного газу проходити сертифікацію вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 Системи керування вимірювання. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів. Тобто сертифікат ISO 10012:2005 - не є обов’язковими.
Щодо паспорту якості природного газу отриманого безпосередньо на ім’я учасника у 2020 році на одну з попередніх партій поставок товару, яка здійснена безпосередньо учасником до кінцевого споживача. Доводимо до Вашого відома позицію АМКУ -
Природний газ, нафтовий (попутний) газ, газ (метан) вугільних родовищ та газ сланцевих товщ, газ колекторів щільних порід, газ центрально-басейнового типу (далі – природний газ) – суміш вуглеводнів та невуглеводневих компонентів, що перебуває у газоподібному стані за стандартних умов (тиск – 760 міліметрів ртутного стовпа і температура – 20 градусів за Цельсієм) і є товарною продукцією (пункт 31 частини першої статті 1 Закону України «Про ринок природного газу»). Незалежно від напрямів його використання, природний газ як товар надходить на ринок України внаслідок пропозиції оптових продавців (вітчизняні газовидобувні підприємства, імпортери або власники ресурсу природного газу, які зберігають його в підземних газосховищах). Видобутий / вироблений / імпортований природний газ у місці його передачі до газотранспортної системи за своїми фізико-хімічними характеристиками має відповідати стандартам на природний газ, визначеним відповідним розділом Кодексу ГТС. При цьому місце передачі газу має бути обладнане пристроями, які на безперервній основі забезпечують контроль фізико-хімічних показників газу (зокрема потоковий хроматограф, вимірювач температури точки роси тощо), з можливістю їх дистанційного контролю, передачі даних та відключення подачі неякісного газу до газотранспортної системи (пункт 4 глави 1 розділу VІ Кодексу ГТС).
Визначення фізико-хімічних показників природного газу у точках входу до газотранспортної системи проводиться на комерційних вузлах обліку газу та пунктах вимірювання витрат газу операторів суміжних систем (у тому числі суміжних газовидобувних підприємств) або інших суб’єктів, безпосередньо підключених до газотранспортної системи з використанням автоматичних потокових приладів (автоматичних хроматографів та вологомірів) та/або вимірювальних хіміко-аналітичних лабораторій (пункт 5 глави 1 розділу ІІІ Кодексу ГТС). Оператор газотранспортної системи має право не приймати у точках входу до газотранспортної системи природний газ у випадках невідповідності фізико-хімічних показників природного газу параметрам, за недотримання яких типовим договором транспортування природного газу, затвердженим Регулятором, передбачено сплату додаткових плат (пункт 15 глави 1 розділу III Кодексу ГТС). Якщо фізико-хімічні показники природного газу, який надходить до газорозподільної системи від суміжного суб’єкта ринку природного газу, не відповідають зазначеним вимогам, у тому числі за присутності в газі рідкої фази води, вуглеводних фракцій, механічних домішок та/або перевищення допустимих параметрів вмісту корозійно-активних компонентів, домішок у твердому стані або числа Воббе, Оператор ГРМ має право відмовитись від прийняття такого газу до газорозподільної системи. (Кодекс газорозподільних систем, затверджений постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2494).
Тобто, функції контролю фізико-хімічних показників природного газу покладені на
Оператора ГТС та Операторів ГРМ, а не на постачальників природного газу.
Учасник не є видобувником природного газу, а тому не може ніяким чином впливати на якість газу. Отже, рішення замовника щодо включення до складу тендерної документації вимог про надання догову з акредитованою лабораторією згідно чинного законодавства установою на провадження досліджень, з паспортом якості природного газу, виданим вищезазначеною лабораторією на ім’я учасника процедури закупівлі, разом із дійсним документом, що підтверджує відповідність стану системи вимірювань такої лабораторії та/або підприємства вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 Системи керування вимірювання та/або інших документів, що підтверджують якість природного газу, є необґрунтованими та жодним чином не впливають на виконання договору постачальниками.
Зазначені вимоги за тендерною документацією порушують такі принципи закупівель, що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» як «недискримінація учасників», «добросовісна конкуренція серед учасників»; «недискримінація учасників та рівне ставлення до них»; «об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі». Крім того, частиною 4 статті 5 вищезазначеного Закону встановлено, що Замовник не може встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, тобто встановлючи таку вимогу ви порушуєте Закон.
Тому просимо Замовника привести тендерну документацію у відповідність до законодавства шляхом виключення дискримінаційної вимоги.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
29.01.2021 10:41
Вирішення:
Шановний Учасник!
Замовник здійснює процедуру закупівлі у відповідності до Закону України "Про публічні закупівлі". Разом з тим, звертаємо Вашу увагу, що згідно статті 22 Закону - Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тендерна документація Замовника торгів не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
Отже, замовником торгів будь-які права потенційних учасників торгів не порушені, та ним не було встановлено жодних дискримінаційних вимог у тендерній документації, оскільки вони для всіх осіб є однакові.
Замовник торгів є закладом освіти і тому, безперебійне забезпечення стратегічним товаром - природнім газом належної якості, а також наявність кваліфікованого та досвідченого постачальника є суттєво важливим для Замовника.
Одержати потрібні сертифікати може будь-як організація, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає, та послуг, які вона надає.
Крім того, в додатку 3 ТД в «Примітках» передбачено, що у разі ненадання будь-якого документу відповідно до вимог тендерної документації (в тому числі Додатку 3) ,учасник повинен надати довідку в довільній формі з переліком таких документів та з обгрунтуванням підстав щодо ненадання таких документів або надає інший документ, якщо таке передбачено тендерною документацією.
Дякуємо за взаєморозуміння.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
вимога
Номер:
a9b942f2fddf4a33b9cb680d5c7a3773
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-27-007199-b.c1
Назва:
вимога
Вимога:
У тендерній документації встановлено, що Учасники повинні надати Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності управління гігієною та безпекою праці; екологічного управління учасника закупівлі згідно ДСТУ OHSAS 18001:2010; ДСТУ ISO 14001:2015 та міжнародного стандарту ISO 50001 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та керівництво з використання» з метою безпечності надання послуг із обслуговування клієнтів-споживачів у точках контакту/сервісу.
……Вважаємо ці умови ТД протиправними виходячи з наступного.
Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання.
Звідси бачимо, що вимогою щодо надання відповідних Сертифікатів, Замовник ставить учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому, одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі.
Тому, можемо стверджувати, що у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого він лобіює, і при чому, це робиться без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно, як вбачається, на власному бажанні.
Отже, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель.
Крім цього, для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно великі затратити і тривалий час, хоч згідно законодавства отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників.
Отже, дана умова прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі»).
Крім того, ще раз звертаємо увагу на недоречність такої вимоги, зокрема, частиною 1 ст.16 Закону України "Про стандартизацію" передбачено, що підприємства, установи та організації мають право у відповідних сферах діяльності та з урахуванням своїх господарських і професійних потреб організовувати та виконувати роботи із стандартизації.
Пунктом 01 Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015) передбачено, що система управління якістю є стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку.
Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не її обов’язок.
І ці вимоги Замовника обмежують коло учасників безпосередньо пов'язаними з предметом закупівлі, що обмежує кількість учасників Процедури закупівлі та права інших учасників, у тому числі, Заявника на участь у Процедурі закупівлі (дану позицію підтримує АМКУ у рішенні № 303-р/пк-ск від 19.02.2016).
Таким чином, просимо змінити умови ТД.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.01.2021 10:10
Вирішення:
Шановний Учасник!
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі повинні здійснюватися за такими принципами: забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Згідно з ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Статтею 5 Закону передбачено, що Замовник торгів повинен забезпечити вільний доступ до інформації про закупівлю всіх зацікавлених осіб (вітчизняних та іноземних), шляхом її розміщення через електронну систему закупівель відповідно до ст.10 Закону, таким чином реалізовуючи принцип недискримінації учасників в спосіб, чітко визначений Законом.
Тендерна документація Замовника торгів не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч. 4 ст. 22 Закону).
Законодавчого визначення поняття «дискримінація» не існує.
В юридичній енциклопедії міститься наступне визначення: дискримінація (лат. discriminatio – відокремлення, розділення, розрізнення) – умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб; створення умов, які ставлять яку-небудь організацію чи громадян у гірше становище порівняно з іншими.
Отже, замовником торгів будь-які права потенційних учасників торгів не порушені, та ним не було встановлено жодних дискримінаційних вимог у тендерній документації, оскільки вони для всіх осіб є однакові.
Додатком в ДСТУ ISO 9001:2015 визначено, що ISO 9001 (цей стандарт) установлює вимоги, націлені насамперед на забезпечення довіри до продукції та послуг, що їх постачає організація, і, таким чином, на підвищення задоволеності Замовника. Адже, безперебійне забезпечення закладів освіти стратегічним товаром - природнім газом, а також наявність кваліфікованого та досвідченого постачальника є суттєво важливим для Замовника.
Одержати потрібні сертифікати може будь-як організація, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає, та послуг, які вона надає.
Крім того, в додатку 3 ТД в «Примітках» передбачено, що у разі ненадання будь-якого документу відповідно до вимог тендерної документації (в тому числі Додатку 3) ,учасник повинен надати довідку в довільній формі з переліком таких документів та з обгрунтуванням підстав щодо ненадання таких документів або надає інший документ, якщо таке передбачено тендерною документацією.
Дякуємо за взаєморозуміння.
Статус вимоги:
Відхилено