• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 15110000-2 М’ясо (М'ясо яловиче (охолоджене) (Код ДК: 021:2015 15111100-0), кури (охолоджені) (Код ДК: 021:2015 15112100-7), чверть куряча (охолоджена) (Код ДК: 021:2015 15112100-7), філе куряче (охолоджене) (Код ДК: 021:2015 15112100-7) , печінка куряча (охолоджена) (Код ДК: 021:2015 15112300-9)

Завершена

501 350.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 013.50 UAH
Період оскарження: 26.01.2021 20:09 - 04.03.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на рішення Замовника

Номер: 2ea8ef459ad24c3eb66ef7f8ed6482aa
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-26-012674-b.c11
Назва: Скарга на рішення Замовника
Скарга:
17 березня 2021 року Відділ освіти Безлюдівської селищної ради (далі — Замовник) оприлюднив протокол засідання тендерного комітету від 16.03.2021 № 59 щодо розгляду тендерних пропозицій на закупівлю М’яса ДК 021:2015 15110000-2 (М'ясо яловиче (охолоджене) (Код ДК: 021:2015 15111100-0), кури (охолоджені) (Код ДК: 021:2015 15112100-7), чверть куряча (охолоджена) (Код ДК: 021:2015 15112100-7), філе куряче (охолоджене) (Код ДК: 021:2015 15112100-7), печінка куряча (охолоджена) (Код ДК: 021:2015 15112300-9).
Дата розгляду скарги: 06.04.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.03.2021 17:31
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.04.2021 20:06
Дата виконання рішення Замовником: 21.04.2021 11:22
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відділ освіти Безлюдівської селищної ради повідомляє ПОСТІЙНО ДІЮЧУ АДМІНІСТРАТИВНУ КОЛЕГІЮ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ про виконання рішення №7060-р/пк-пз від 06.04.2021 року.
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ДРОЗДОВ ОЛЕКСАНДР АНДРІЙОВИЧ, Дроздов Олександр 380503230828 FOPDROZDOV2019@UKR.NET
Скарга
Виконана замовником

Про порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 6a4e3b1d88744c45aa73bca6f80ec949
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-26-012674-b.a10
Назва: Про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Детально у файлі зі скаргою
Дата розгляду скарги: 18.02.2021 17:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.02.2021 18:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.02.2021 20:56
Дата виконання рішення Замовником: 26.02.2021 13:19
Коментар замовника щодо усунення порушень: З метою усунення порушень ВІДДІЛ ОСВІТИ БЕЗЛЮДІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ вніс відповідні зміни до тендерної документації.
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ МОРОЗОВ ВАДИМ ОЛЕГОВИЧ, Морозов Вадим 380503236662 V_MOROZOV@META.UA
Скарга
Скасована

Про порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 8d10734b182c475ea384a83c77b370dc
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-26-012674-b.a9
Назва: Про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Детально у файлі зі скаргою
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 05.02.2021 17:31
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ МОРОЗОВ ВАДИМ ОЛЕГОВИЧ, Морозов Вадим 380503236662 V_MOROZOV@META.UA
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги

Номер: 91b2a9119ee043b8a423919d6e217d70
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-26-012674-b.a8
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику. Відповідно до п. 2.4. розділу 2 проекту договору про закупівлю додатку 3 тендерної документації визначено, що якість Товару, що поставляється за Договором, має відповідати ДСТУ, ТУ, іншим документам. На підприємстві, що поставляє Товар, повинна бути ефективно впроваджена система HACCP та проведений її аудит, що підтверджується Актом аудиту, виданим відповідним уповноваженим органом. При цьому вимогами тендерної документації не передбачено надання документів щодо впровадження системи HACCP та проведення її аудиту на підприємстві учасника. Отже незрозуміло, як замовник визначить що учасники процедури закупівлі впровадили систему HACCP та провели її аудит на підприємстві, якщо в тендерній пропозиції не буде надано підтверджуючих документів, а відтак потенційним переможцем процедури закупівлі може стати підприємство, яке не впровадило систему HACCP. Дана ситуація викликає підозру, що замовнику вже заздалегідь відомо хто стане переможцем процедури закупівлі. Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів публічних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Крім того ч. 4 цієї статті передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. З огляду на викладене вимагаю привести тендерну документацію у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та включити вимогу щодо надання підтверджуючих документів щодо впровадження системи HACCP у складі тендерної пропозицій учасників.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний учаснику! Повідомляємо, що всі ці умови передбачені проектом договору та чинним законодавством України. Крім цього, маємо проінформувати Вас, що дії, спрямовані на спотворення результатів торгів, заборонені Законом, незалежно від наслідків настання таких дій у вигляді спотворення результатів торгів, та несуть за собою кримінальну відповідальність. На підставі практики Антимонопольного комітету України (надалі - АМКУ) одночасна участь у публічних закупівлях може бути визначена АМКУ як дії, спрямовані на спотворення результатів торгів. Ви завжди можете оскаржити рішення замовника торгів у передбачені законом строки в АМКУ.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Порушення законодавства

Номер: 1512d19b12784df79e3feedd428a74d6
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-26-012674-b.a7
Назва: Порушення законодавства
Вимога:
Замовником в пункті 2.4 розділу 2 Проекту договору зазначено,що: « Якість Товару, що поставляється за Договором, має відповідати ДСТУ, ТУ, іншим документам. На підприємстві, що поставляє Товар, повинна бути ефективно впроваджена система HACCP та проведений її аудит, що підтверджується Актом аудиту, виданим відповідним уповноваженим органом.». Дана умова договору суперечить чинному законодавству, оскільки: Згідно підп.9) ст..7 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», компетентний орган у сфері державного контролю: встановлює у щорічному плані державного контролю періодичність інспектування, аудиту, відбору зразків та лабораторних досліджень (випробувань) щодо кожної потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів та/або кормів. Тобто, компетентний орган у щорічному плані встановлює щодо операторів ринку періодичність інспектування, аудиту. У разі відсутності оператора ринку у щорічному плані державного контролю періодичність інспектування, аудиту, така перевірка оператору ринку не проводиться, крім позапланових заходів. Згідно ст. 18 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», заходи державного контролю можуть здійснюватися позапланово у разі виявлення невідповідності або появи обґрунтованої підозри щодо невідповідності. З огляду на вищенаведене, інспектування та аудит оператора ринку здійснюється тільки за наявності законодавчих підстав (включення до щорічного плану державного контролю (плановий захід) чи позаплановий захід (з підстав, визначених у Законі), а тому обов’язковість надання вищезазначених документів є законодавчо необґрунтованою, у зв’язку з тим, що заходи державного контролю у оператора ринку могли й не проводитись. Враховуючи вищенаведене, прошу внести зміни до умов договору,шляхом виключення зазначеної умови.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний учаснику! Повідомляємо, що у зв’язку з тим, що продукти харчування будуть постачатися саме до закладів освіти та споживачами будуть учні (діти), тендерний комітет вважає, що ці вимоги підтверджують намір учасника забезпечити безпечним та якісним харчуванням дітей згідно чинного законодавства України. На підставі вищенаведеного, та керуючись чинним законодавством України, тендерний комітет вважає доцільним за для безпеки та якості харчування дітей залишити проект договору у зазначеному в тендерній документації вигляді.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги

Номер: eddf8241946c450baf48f29b7035c2c4
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-26-012674-b.b6
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику. Відповідно до п. 3 додатку 1 тендерної документації визначено, для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), учасник надає довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів (з наданням копії договорів з додатками (не менше одного). Аналогічними договорами в розумінні цієї документації є договори на постачання М'яса яловичого, кур, філе курячого,чверті курячої, печінки курячої закладам освіти у відповідності до законодавства. Учасник може підтвердити досвід виконання аналогічного за предметом закупівлі договору декількома виконаними договорами або одним виконаним договором, який містить позиції, що є предметом закупівлі. Статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено право Замовника установити один або декілька кваліфікаційних критеріїв, в тому числі наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Відповідно до ч.1 ст. 5 цього Закону одним із принципів публічних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Крім того ч. 4 цієї статті передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Вказані вище вимоги замовника є дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію оскільки не допускають до участі в закупівлі операторів ринку, які мають досвід виконання договорів, аналогічних за предметом закупівлі, але з постачанням не до закладів органів освіти. Крім того незрозуміло, якими конкретними документами учасником має бути підтверджено виконання аналогічного договору, адже сам факт укладання договору не підтверджує його виконання і як наслідок не підтверджує досвід виконання аналогічного договору. Тобто якими документами підтверджується виконання договору невизначено, що дозволяє замовнику на власний розсуд вибрати підстави для відхилення пропозиції як такої, що не відповідає встановленим критеріям. З огляду на викладене вимагаю виключити незаконні вимоги з тендерної документації та привести її у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний учаснику! Повідомляємо, що для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) тендерною документацією передбачено надання довідки про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів (з наданням копії договорів з додатками (не менше одного). Аналогічними договорами в розумінні цієї документації є договори на постачання М'яса яловичого,кур, філе курячого,чверті курячої, печінки курячої закладам освіти у відповідності до законодавства. Учасник може підтвердити досвід виконання аналогічного за предметом закупівлі договору декількома виконаними договорами або одним виконаним договором, який містить позиції, що є предметом закупівлі. Проте, на власний розсуд, учасник має право надавати всі документи, які вважає за потрібно для підтвердження своєї кваліфікації.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги

Номер: 51c1c9a2ff6542cda6da4d6cfffab368
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-26-012674-b.b5
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику. Відповідно до п. 2 додатку 1 тендерної документації визначено, для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід він надає довідку в довільній формі про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід із обов’язковим наданням копії документу про відповідну освіту у галузі громадського харчування та медичну книжка водія (експедитора, вантажника за наявності) за формою №1-ОМК, затвердженої наказом МОЗ України від 21.02.2013 року №150 (проходження медогляду повинно бути чинним на дату проведення аукціону). В тендерній документації не встановлено конкретних найменувань посад працівників, але вказано, що такі працівники повинні мати відповідну освіти в галузі громадського харчування. При цьому незрозуміло, що мається на увазі під визначенням «відповідна освіти в галузі громадського харчування». Так, відповідно до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 65 «Торгівля та громадське харчування», у цій сфері є професії: головний кулінар, технолог, товарознавець, кухар, продавець і подібні професії, але до постачання продукції вони не мають жодного відношення. При цьому водій, експедитор та вантажник медичні книжки, яких вимагає замовник, не зобов’язані мати освіти в галузі громадського харчування. Тобто замовником в тендерну документацію включені надлишкові та неоднозначні вимоги, що можуть привести до порушення принципів закупівель. Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів публічних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Крім того ч. 4 цієї статті передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. З огляду на викладене вимагаю виключити незаконні вимоги з тендерної документації та привести її у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний учаснику! Повідомляємо, що у зв’язку з тим, що продукти харчування будуть постачатися саме до закладів освіти та споживачами будуть учні (діти), тендерний комітет вважає, що учасник повинен мати високу кваліфікацію та працівників з відповідною профільною освітою для забезпечення харчуванням дітей згідно чинного законодавства України. Законом України «Про публічні закупівлі» передбачено визначення замовником кваліфікаційних вимог до учасника торгів на власний розсуд. На підставі вищенаведеного, та керуючись чинним законодавством України, тендерний комітет вважає доцільним за для безпеки харчування дітей встановити вимогу щодо освіти в галузі громадського харчування.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги

Номер: 9cc83707dc8d4211869794d7a81bd530
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-26-012674-b.b4
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику. Відповідно до п. 1 додатку 1 тендерної документації визначено, що для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій він надає довідку про наявність автомобільного транспорту з даними про наявність необхідних умов транспортування продукції у відповідності до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні. У довідці також повинні бути зазначені марка, модель та державний номерний знак цих автотранспортних засобів. При цьому відповідно до п. 2.4. додатку 4 тендерної документації встановлено, що товар повинен транспортуватися у спеціалізованому транспорті, обладнаний холодильним обладнанням з відповідною температурою згідно зі стандартами. Учасник повинен забезпечувати рухомий склад додатковим джерелом холоду (сухий лід) у випадку необхідності. Отже в тендерній документації не встановлено конкретних вимог до транспорту, не визначено за якими ознаками та якому нормативному документу повинен відповідати спеціалізований автотранспорт, яким саме стандартам повинна відповідати температура холодильного обладнання. Формулювання використане в тендерній документації «наявність необхідних умов транспортування продукції», надто невизначене, що дозволяє замовнику на власний розсуд вибрати підстави для відхилення пропозиції як такої, що не відповідає встановленим критеріям. Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів публічних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Крім того ч. 4 цієї статті передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. З огляду на викладене вимагаю виключити незаконні вимоги з тендерної документації та привести її у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний учаснику! Звертаємо Вашу увага на те, що у тендерній документації передбачено надання: довідки про наявність автомобільного транспорту з даними про наявність необхідних умов транспортування продукції у відповідності до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні. У довідці також повинні бути зазначені марка, модель та державний номерний знак цих автотранспортних засобів. Крім цього, проектом договору передбачені наступні умови: • 1) Товар повинен транспортуватися у спеціалізованому транспорті, обладнаний холодильним обладнанням з відповідною температурою згідно зі стандартами. Учасник повинен забезпечувати рухомий склад додатковим джерелом холоду (сухий лід) у випадку необхідності. 2) Транспортні засоби, задіянні для перевезення товару повинні відповідати вимогам санітарних норм та правил. Дезінфекція транспортного засобу повинна бути проведена відповідно до стандартів ISO/ІЕС 17025, ДСТУ ISO 17025. 3) Товар, що закуповується, повинен супроводжуватися товарно-транспортною накладною. Кожна транспортна партія повинна супроводжуватися «Листом контрольних перевірок температури у кузові авторефрижератора» (додаток 20 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених Наказом Міністерства транспорту України № 363 від 14.10.1997 року).
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги

Номер: 49e7c2ac13844e4aa19a2a6de966366d
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-26-012674-b.b3
Назва: Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику. Відповідно до п. 1 додатку 1 тендерної документації визначено, для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій він надає довідку про наявність складських приміщень, пристосованих для зберігання товару, що закуповується. Відповідно до ч.1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів публічних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Крім того ч. 4 цієї статті передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Встановлення Вами вимоги, щодо наявності складських приміщень є дискримінаційними та такими, що обмежують конкуренцію, оскільки не допускають до участі в закупівлі операторів ринку, які мають інші приміщення (виробничі, торгівельні, тощо) придатні для зберігання товару. Крім того формулювання використане в тендерній документації «пристосованих для зберігання товару, що закуповується», надто невизначене, що дозволяє замовнику на власний розсуд вибрати підстави для відхилення пропозиції як такої, що не відповідає встановленим критеріям. З огляду на викладене вимагаю виключити незаконні вимоги з тендерної документації та привести її у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний учаснику! Нагадуємо, що вимога щодо надання довідки про наявність складських приміщень, пристосованих для зберігання товару, що накуповується не встановлює прав власності, оренди та ін.. на складські приміщення, тому і експлуатаційний дозвіл надається для потужностей(об’єктів) з виробництва, переробки або реалізації харчових продуктів.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Незаконні вимоги

Номер: fb728517d6c54970b34842ae97b96197
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-26-012674-b.b2
Назва: Незаконні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику. Відповідно до п. 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначено, що усі документи тендерної пропозиції потрібно подавати в електронному вигляді через електронну систему закупівель у вигляді сканованих оригіналів документів або сканованих копій з оригіналів документів (з підписом уповноваженої особи учасника та завірених печаткою (у разі її використання). Також зазначено, що якщо подається сканований документ з копії документу, то кожна сторінка копії такого документу повинна містити надпис «Згідно з оригіналом», назву посади, особистий підпис уповноваженої посадової особи учасника процедури закупівлі, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища. Крім того додатком 1 Тендерної документації передбачено, що довідки та копії документів мають бути засвідчені підписом уповноваженої посадової особи учасника із зазначенням посади та скріплені печаткою*(у разі її використання). Вищевказані вимоги є незаконними та порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до ч. 5 ст. 22 цього Закону, Замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису. Отже з огляду на викладене вимагаю виключити незаконні вимоги з тендерної документації та привести її у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний учаснику! Повідомляємо, що відповідно до п. 5 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису. Тому у тендерній документації зазначена вимога тільки для копій з оригіналів документів у паперовому вигляді. Ця вимога не застосовується до електронних документів.
Статус вимоги: Відхилено