• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

09310000-5 Електрична енергія, код ДК 021:2015 (Електрична енергія)

Торги не відбулися

904 618.88 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 371.97 UAH
Період оскарження: 26.01.2021 14:52 - 07.02.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: daae050a3cae4928bc16e21af8b082b9
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-26-007682-b.c2
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Під час аналізу умов Тендерної документації була встановлена наявність характерних рис дискримінаційних положень. Зокрема, відповідно до додатку 1 п.4 Інша інформація Тендерної Документації, для підтвердження відповідності іншим вимогам Замовника Учасник повинен надати в електронному вигляді в складі своєї тендерної пропозиції документи, зокрема: 1. п.7. Довідку у довільній формі наявність на території м.Києва власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м.Києва або посадової особи, з робочим місцем на території м.Києва, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. 2. п.9 Довідку про наявність кол-центру / контакт-центру на території Київської області згідно з вимогами встановленими Постановою НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р. У разі, якщо створення кол-центру у відповідності до вимог Постанови НКРЕКП «Про затвердження Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами» № 373 від 12.06.2018 р. не є обов‘язковим для учасника, такий учасник надає довідку в довільній формі з інформацією про засоби та порядок комунікації із споживачами, підрозділи на які учасником покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами або про службову особу (осіб) учасника на яку(яких) покладено обов‘язок здійснення комунікації із споживачами (контактний телефон, посада прізвище, ім‘я по-батькові та графік роботи). Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів та кол-центру не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 100000 споживачів, такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує. Довідки повинні бути видані не пізніше 10 діб відносно дати розкриття тендерних пропозицій. Подібні положення Тендерної Документації суперечать чинному законодавству та йдуть в розріз з загальноприйнятими принципами публічної закупівлі. Вважаємо вимогу про надання вказаних документів дискримінаційною, спрямованою на недопущення до ринку електроенергії на території Замовника постачальників з інших регіонів України. Безпосередньо, дискримінаційність вимог Замовника полягає в територіальному місцезнаходженню центрів обслуговування споживачів (клієнтів)/ власного окремого структурного підрозділу/ посадової особи, з робочим місцем. За таких умов участь у закупівлі мають змогу взяти виключно ті Постачальники, що мають підрозділ на території м. Києва області. Відповідно до п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. Звертаємо увагу, що вказана норма не передбачає створення центру обслуговування споживачів у кожній області чи регіоні куди здійснюється постачання електричної енергії, жодним чином не вказує на обов’язок Постачальника створювати на території Замовника Центру обслуговування споживачів. Відповідно до абзацу третього п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електроенергії» для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Тобто, чинне законодавство, електропостачальникам надає право вибору або створювати окремий структурний підрозділ або покласти обов’язки на окремого працівника за умови, що підприємство має менше 50000 споживачів. У той же час, відсутні вимоги про облаштування окремого структурного підрозділу або знаходження посадової особи постачальника, на яку покладено такі функції, на території регіонів куди здійснюється або планується постачання електроенергії. Так, в чинному законодавстві відсутні прямі норми, які б вказували на необхідність створення Центру обслуговування споживачів (клієнтів) або структурного підрозділу на відповідній території. Кореспондуючись з вищевикладеним зазначаємо, що законом не встановлено й вимоги щодо створення робочого місця для посадової особи на території м. Києва Київської області. Так, наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників виникає необґрунтована перевага над іншими. Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення структурного підрозділу постачальника або наявність посадової особи, з робочим місцем на території м. Києва Київської області. Це виключно право не обов’язок Ліцензіата (Товариства). В свою чергу, повідомляємо, що відсутність відділів/підрозділів Постачальника на території м. Києва Київської області жодним чином не вплине на якість роботи Постачальника та Споживача. Товариство володіє достатніми та дієвими методами розрахунків, котрі повністю задовольняють потреби Споживача. Просимо: Видалити вимогу щодо наявності на території м. Києва Київської області власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів) та структурного підрозділу, або посадової особи, з робочим місцем на території м. Києва Київської області. 2. Стосовно кол-центру та довідки від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких приєднаний учасник з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує: Відповідно до вимоги, п. 9 Додатку 1 до тендерної документації Учасник в складі тендерної пропозиції повинен: надати довідку в довільній формі про наявність кол-центру або довідки від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких приєднаний учасник з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує. Відповідно до Мінімальних вимог до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами, затвердженими Постановою НКРЕКП від 1206.2018 р. № 373, вимоги до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами поширюються на суб’єктів господарювання, що отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу та які мають споживачів, кількість яких перевищує 100000. З зазначеного вбачається, що у електропостачальника одночасно повинні бути в наявності дві обов’язкові складові, які є вирішальними для виникнення зобов‘язання щодо облаштування кол-центру- ліцензія та споживачі у кількості більше 100 000. Враховуючи, те, якщо станом на час подання тендерної пропозиції учасник не має такої кількості споживачів, то вказане зумовлює відсутність обов‘язку на даний час облаштовувати кол-центр. Щодо довідки від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких приєднаний учасник з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує: Перш за все слід зазначити, що надання довідки від всіх операторів не обґрунтовано належним чином замовником, що виключає необхідність виконання вимоги, яка є дискримінаційною та не доведено необхідність її надання. Не є належним обґрунтування замовником такої вимоги можливістю оперативного вирішення проблемних питань, які можуть виникати під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем, у відповідності до вимог пунктів 8.3.2, 8.3.6, 8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» щодо проведення особистого прийому споживачів. Пункт 8.3.2. містить вимоги до інформації, яка повинна міститися на веб-сайті електропостачальника. Вказані вимоги диференціюються в залежності від особливостей кількості споживачів у постачальника. Посилання на вимоги п.п. 8.3.6., 8.3.17 як на підставу надання довідки від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких приєднаний учасник з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує є безпідставним, оскільки вказані пункти також розмежовують учасників ринку електроенергії на категорії в залежності від кількості споживачів. Вказані норми дають можливість постачальникам в залежності від кількості осіб, яких вони обслуговують обрати встановлені саме для них правила та порядок взаємодії з споживачами чи то облаштовувати кол-центр, центр обслуговування споживачів чи то покласти обов’язки на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Таким чином, вимагання довідок від всіх операторів системи розподілу, до мереж яких приєднаний учасник з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує жодним чином не впливає на спроможність учасника виконувати свої обов’язки за договором. Залучення третіх – сторонніх сторін, до підготовки тендерної документації обмежує коло учасників, з огляду на те, що не кожен ймовірний учасник має в розпорядженні рівні ресурси. Крім того, не у кожного учасника рівні можливості та кількість відведеного часу для отримання необхідних документів. Крім того, законодавцем до функцій та обов’язків оператора системи розподілу не віднесено надання довідки щодо кількості споживачів постачальника. Вважаємо, що умови Тендерної документації, порушують Принципи здійснення закупівель встановлених Законом України «Про публічні закупівлі», а саме принципами відкритості і прозорості на всіх стадіях закупівель та не дискримінації учасників що в свою чергу призводить до неможливості участі суб’єктів господарювання (потенційних учасників) в цій закупівлі (обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у вказаній закупівлі). Просимо: видалити вище проаналізовану вимогу. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч.4 ст.22 Закону України «Про публічну закупівлю»). Враховуючи вище наведені положення законодавства та відсутність визначення в Законі України «Про публічні закупівлі» поняття «аналогічний договір», виходячи з принципів здійснення закупівель, Замовник не повинен необґрунтовано обмежувати та звужувати коло ймовірних Учасників закупівлі. Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Законом України «Про публічну закупівлю» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Виходячи з викладеним, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: ВІДПОВІДНО до вимог п. 8.3.6 та п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» постачальник електричної енергії зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів. У свою чергу споживач має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість постачальника електричної енергії робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії. Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію. Чинне законодавство не надає постачальникам електричної енергії права нав‘язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами через значну територіальну віддаленість. Тому, вважаємо, що намір Заповідника реалізувати свої законодавчо закріплені права на можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у постачальника електричної енергії, а також права на особистий прийом та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв не суперечать вимогам законодавчих актів України та жодним чином не порушують Закон України «Про публічні закупівлі». Будь-який постачальник електричної енергії має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. На даний час на території міста Києва існує велика кількість центрів обслуговування клієнтів та інших структурних підрозділів постачальників електричної енергії, які забезпечують проведення особистого прийому споживачів, видачу рахунків, первинних розрахункових документів, отже жодного обмеження можливості потенційних Постачальників прийняти участь у зазначеній закупівлі немає. Відповідна вимога відповідає вимогам антимонопольного законодавства.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: 29935e1ae1fa4b9faafe19d618d94b40
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-26-007682-b.b1
Назва: Вимога
Вимога:
У п.4.1 Додатку 1 тендерної документації замовника міститься вимога «Учасник повинен надати гарантійний лист про те, що протягом 2020 року учасник не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі (НЕК Укренерго), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №307» Для забезпечення дотримання "Правил ринку" (затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168) та безперебійного постачання електричної енергії, передбачено, що учасник ринку повинен неухильно дотримуватись правил. Відповідно, передбачено надання статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з подій, передбачених пункті 1.7.1 Правил ринку. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу "переддефолтний". У разі тривалості статусу "переддефолтний" для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу "дефолтний" (пункт 1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності в разі набуття статусу "переддефолтний". Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі "переддефолтний". Статус "переддефолтний" анулюється в разі вирішення подій або обставин пункту 1.7.1 Правил ринку. Отже, статус "переддефолтний" носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Лише статус "дефолтний" може ставити під сумнів постачання електричної енергії. Відповідно, якщо постачальник електричної енергії протягом 2020 року набував статусу "переддефолтний" і, відповідно, цей статус був анульований, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. Встановлення в тендерній документації вимога, щодо надання гарантійного листа про те, що скаржник не набував статусу «Переддефолтного» має дискримінаційний характер та буде додатковим бар’єром для учасників відкритих торгів, а також давати необґрунтовані підстави для Замовника щодо не допуску пропозиції певного учасника до оцінки. Просимо Замовника внести зміни до тендерної документації шляхом коригування даної вимоги, а саме виключити з гарантійного листа статусу "переддефолтний".
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Національний заповідник «Софія Київська» є унікальною перлиною культурного надбання українського народу. У фондосховищах Заповідника зберігаються понад 85 тисяч одиниць унікальних артефактів, які є складовою частиною Музейного фонду України. Відсутність електропостачання ставить під загрозу гарантоване збереження та охорону колекцій фондосховища. Для забезпечення дотримання "Правил ринку" (затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168) та безперебійного постачання електричної енергії, передбачено, що учасник ринку повинен неухильно дотримуватись правил. Відповідно до вищесказаного Заповідник воліє обрати надійного та добросовісного постачальника електричної енергії, що збільшує вірогідність на стабільне та безперервне постачання електричної енергії.
Статус вимоги: Відхилено