• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з вивезення безпечних відходів

Завершена

880 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 400.00 UAH
Період оскарження: 26.01.2021 09:55 - 11.02.2021 00:00
Скарга
Відхилено

Комунальне некомерційне підприємство «Одеська обласна клінічна лікарня» ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ»

Номер: 7aa62fbce7d345339d8600ad2cbda4bc
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-26-000370-a.c6
Назва: Комунальне некомерційне підприємство «Одеська обласна клінічна лікарня» ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ»
Скарга:
ПОСТІЙНО ДІЮЧІЙ АДМІНІСТРАТИВНІЙ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ СКАРЖНИК: Товариство з обмеженою відповідальністю «Еко-Ренесанс», код 32088992 67500, Одеська область, Лиманський район, смт. Доброслав, вул. Першотравнева, 56 тел. (0482) 68-15-93; e-mail: ekorenessans@ukr.net> ЗАМОВНИК: Комунальне некомерційне підприємство «Одеська обласна клінічна лікарня» ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» Код ЄДРПОУ 01998526 СКАРГА щодо відхилення тендерної пропозиції Комунальним некомерційним підприємством «Одеська обласна клінічна лікарня» ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» оголошено тендер на закупівлю за кодом ДК 021:2015 – 90510000-5 – «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» (Вивіз безпечних відходів. Протоколом №4 засідання тендерного комітету від 24 лютого 2021 року за вих.№04/15 Замовник прийняв рішення Відхилити тендерну пропозицію ТОВ «Еко-Ренесанс» та згідно протоколу засідання тендерного комітету №6 від 24 лютого 2021 року за вих.№06/15 визначив переможцем ПП «Град-Сервіс» номер оголошення UA-2021-01-26-000370-a. Згідно протоколу №4 засідання тендерного комітету від 24 лютого 2021 року за вих.№04/15 прийняв рішення Відхилити тендерну пропозицію ТОВ «Еко-Ренесанс» з наступних причин: - з причини, визначеної у п.1 частини 1 статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. 1. Відповідно до ч.1 Розділу III Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Учасник у складі комерційної частини тендерної пропозиції мав надати заповнену форму цінової пропозиції згідно з Додатком 1 тендерної документації (учасник не повинен відступати від даної форми). Учасник у складі комерційної частини тендерної пропозиції відступив від наданої форми та надав незаповнений в повному обсязі Додаток 1 (цінову пропозицію), а саме графа «Реквізити банку (назва, МФО, адреса), в якому обслуговується учасник та номер розрахункового рахунку» не містить інформацію щодо МФО та відсутня повна адреса банку, в якому обслуговується учасник. Відповідно до п.2.2. Розділу V Тендерної документації, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. В порушення п.2.2 Розділу V Тендерної документації, Замовник не надав повідомлення ТОВ «Еко-Ренесанс» з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Відповідно до Розділу ІІІ стор.7 Тендерної документації, не призведе до відхилення тендерних пропозицій допущення формальних помилок зазначених у Переліку формальних помилок затвердженим наказом Мінекономіки від 15.04.2020 р. № 710. Згідно до п.19 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Замовник не довів та документально не підтвердив, яким чином оформлення Пропозиції у наведений вище спосіб впливає на зміст Пропозиції. Враховуючи викладене, тендерний комітет Комунального некомерційного підприємства «Одеська обласна клінічна лікарня» ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» зловживаючи своїм становищем допустив дискримінацію Учасника шляхом не надання у спосіб передбачений п.2.2 Розділу V Тендерної документації, повідомлення ТОВ «Еко-Ренесанс» з вимогою про усунення таких невідповідностей, внаслідок чого пропозиція ТОВ «Еко-Ренесанс» була неправомірно відхилена Замовником через допущення формальних (несуттєвих) помилок, що не впливає на зміст тендерної пропозиції. 2. Відповідно до ч.1 Розділу III Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Учасник у складі комерційної частини тендерної пропозиції мав надати заповнений проект договору (Додаток 4) з боку Учасника без зазначення ціни на товар (роботу або послугу); Учасник у складі комерційної частини тендерної пропозиції надав незаповнений в повному обсязі проект договору (Додаток 4) j боку Учасника, а саме незаповнено п.5.2, п.6.1.8 та п.6.1.12. Крім того незаповнений Додаток 1 до Договору (СПЕЦИФІКАЦІЯ), який є його невід’ємною частиною. Відповідно до п.2.2. Розділу V Тендерної документації, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. В порушення п.2.2 Розділу V Тендерної документації, Замовник не надав повідомлення ТОВ «Еко-Ренесанс» з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Відповідно до Розділу ІІІ стор.7 Тендерної документації, не призведе до відхилення тендерних пропозицій допущення формальних помилок зазначених у Переліку формальних помилок затвердженим наказом Мінекономіки від 15.04.2020 р. № 710. Згідно до п.19 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Замовник не довів та документально не підтвердив, яким чином оформлення Пропозиції у наведений вище спосіб впливає на зміст Пропозиції. Враховуючи викладене, тендерний комітет Комунального некомерційного підприємства «Одеська обласна клінічна лікарня» ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» зловживаючи своїм становищем допустив дискримінацію Учасника шляхом не надання у спосіб передбачений п.2.2 Розділу V Тендерної документації, повідомлення ТОВ «Еко-Ренесанс» з вимогою про усунення таких невідповідностей, внаслідок чого пропозиція ТОВ «Еко-Ренесанс» була неправомірно відхилена Замовником через допущення формальних (несуттєвих) помилок, що не впливає на зміст тендерної пропозиції. Враховуючи викладене, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», прошу зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство «Одеська обласна клінічна лікарня» ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» скасувати рішення відповідно до протоколу №4 засідання тендерного комітету від 24 лютого 2021 року за вих.№04/15 про відхилення тендерної пропозицію ТОВ «Еко-Ренесанс» та скасувати рішення відповідно до протоколу засідання тендерного комітету №6 від 24 лютого 2021 року за вих.№06/15 визначення переможцем ПП «Град-Сервіс» номер оголошення UA-2021-01-26-000370-a. 05 березня 2021 року Представник ТОВ «Еко-Ренесанс» Янковський Р.Я.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.03.2021 17:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.03.2021 09:09
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 24.03.2021 11:13
Автор: ТОВ "ЕКО-РЕНЕСАНС", Михайло Савченко +380674852185 ekorenessans@ukr.net
Скарга
Залишено без розгляду

Про вресення змін до Тендерної документації щодо визначення окремих частин лоту.

Номер: 200f3ae33a3542c29ce91f151c576e4f
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-26-000370-a.a5
Назва: Про вресення змін до Тендерної документації щодо визначення окремих частин лоту.
Скарга:
ПОСТІЙНО ДІЮЧІЙ АДМІНІСТРАТИВНІЙ КОЛЕГІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ СКАРЖНИК: Товариство з обмеженою відповідальністю «Еко-Ренесанс», код 32088992 67500, Одеська область, Лиманський район, смт. Доброслав, вул. Першотравнева, 56 тел. (0482) 68-15-93; e-mail: ekorenessans@ukr.net> СКАРГА Комунальним некомерційним підприємством «Одеська обласна клінічна лікарня» ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» оголошено тендер на закупівлю за кодом ДК 021:2015 – 90510000-5 – «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» (Вивіз безпечних відходів. Згідно п.4.1 тендерної документації предметом закупівлі є ДК 021:2015 – 90510000-5 – «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» (Вивіз безпечних відходів. П.4.2. визначено, що окремі частини предмета закупівлі (лоти) не визначаються. Зі змісту тендерної документації вбачається, що Замовником для вивезення безпечних відходів встановлені технічні вимоги, згідно яких Учасник повинен мати у власності або у користування контейнери для збору ТПВ об’ємом 1.1. м. куб та контейнери для збору БВВ без зазначення об’єму. Тобто Замовник в порушення ч.2 п.9 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначив предмет закупівлі однім лотом замість трьох. Згідно ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. В зв’язку з цим, ТОВ «Еко-Ренесанс» звернувся до замовника з вимогою щодо внесення змін до тендерної документації. Замовник відмовив у внесенні змін до тендерної документації мотивуючи тим, що: «Відповідно до розділу І «Загальні положення» Наказу Міністерства розвитку економіки торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» та Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник). Під час здійснення закупівлі послуг з вивезення безпечних відходів предмет закупівлі визначається за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг Таким чином, замовник має право, але не зобов’язаний визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) відповідно до норм чинного законодавства України. Необхідно зазначити, що застосування процедури закупівлі за принципом найменування відходу – один лот не є доцільним ,оскільки послуга стосується вивезення та утилізації безпечних відходів, які згідно ЗУ «Про відходи» , відповідають одному терміну - побутові відходи. Стосовно найменування , кількості побутових відходів, які необхідно вивозити та необхідний об'єм контейнера для кожного найменування відходів зазначено у технічному завданні Додатка 3 тендерної документації». ТОВ «Еко-Ренесанс» вважає, що об’єднання предмета закупівлі в один лот порушує принцип конкурентоспроможних торгів, а саме: «одне найменування – один лот», що призводить до того, що в Процедурі закупівлі можуть брати участь лише ті Учасники, які можуть запропонувати як контейнери для збору ТПВ об’ємом 1.1 м3, так і для збору будівельних великогабаритних відходів (БВВ) об’ємом 15 м3. Згідно ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до ч.2 п.9 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», у тендерній документації зазначається опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами. Належними діями Замовника, згідно правової норми передбаченої ч.2 п.9 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», повинно бути зазначення частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, а саме: Лот 1- «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» (Вивіз безпечних відходів (контейнери об'ємом 1,1 м3); Лот 2 - Вивіз безпечних відходів (контейнери для збору БВВ). Зазначене випливає з того, що при збиранні та перевезенні відходів Учасник застосовує не тільки різні контейнери, але і різний спецавтотранспорт, що в свою чергу не дозволяє подання тендерної пропозиції щодо всього предмету закупівлі. Натомість, ч.2 п.9 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами, що в свою чергу також підтверджує, що предмет закупівлі має бути декількома Лотами. Враховуючи викладене, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», прошу зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство «Одеська обласна клінічна лікарня» ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» внести зміни у Розділ 1 п.4.2 тендерної документації шляхом зазначення окремих частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, а саме: Лот 1- «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» (Вивіз безпечних відходів (контейнери об'ємом 1,1 м3); Лот 2 - Вивіз безпечних відходів (контейнери для збору БВВ з зазначенням об’єму). 10 лютого 2021 року Директор ТОВ «Еко-Ренесанс» Савченко М.Ф.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 15.02.2021 15:19
Автор: ТОВ "ЕКО-РЕНЕСАНС", Михайло Савченко +380674852185 ekorenessans@ukr.net
Вимога
Вирішена

Кількість сміттєвозів

Номер: a07b5d7d9ba443b5be4a2a24cfa24cbf
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-26-000370-a.a4
Назва: Кількість сміттєвозів
Вимога:
Згідно п. 2 Технічних вимог Додатку 3 до Тендерної документації – «Для своєчасного надання послуг учасник має підтвердити наявність у нього у власності та/або користуванні сміттєзбиральних автомобілів з пресувальним обладнанням для обслуговування контейнерів об’ємом 1,1 м. куб у кількості не менше 4 штук.». Вказана вимога є надмірною, дискримінаційною і незаконною та такою, що порушує принципи Закону України «Про публічні закупівлі». Зазначаємо, що Замовником жодним чином необґрунтував необхідність такої кількості спеціалізованої техніки – сміттєзбиральних автомобілів з пресувальним обладнанням для обслуговування контейнерів об’ємом 1,1 м. куб., а саме 4 одиниць. Встановлена вимога про наявність не менше 4-х (чотирьох) сміттєзбиральних автомобілів з пресувальним обладнанням для обслуговування контейнерів об’ємом 1,1 м. куб. є необгрунтованою тому, що Додатком 3 Технічне завдання до Тендерної документації передбачено, що кількість контейнерів об’ємом 1,1 м. куб., яка встановлюється замовнику є 17 (сімнадцять), саме вказану кількість контейнерів об’ємом 1,1 м. куб. необхідно буде спорожнювати виконавцю. Сміттєзбиральні автомобілі з пресувальним обладнанням для обслуговування контейнерів об’ємом 1,1 м. куб. оснащені обладнанням для пресування відходів з коефіцієнтом ущільнення в середньому від 2 до 5. Враховуючи кількість контейнерів в 17 одиниць об’ємом 1,1 м. куб., максимальний об’єм сміття який одночасно необхідно зібрати становить 18,7 м.куб. відходів, які після пресування зменшуються до (9,35-3,74) м.куб. відходів. Враховуючи вище зазначене, для обслуговування вказаної кількості контейнерів достатньо 1 (одного) сміттєзбирального автомобіля з пресувальним обладнанням для обслуговування контейнерів об’ємом 1,1 м.куб. В свою чергу для гарантування безперебійного надання послуг можливо припустити наявність в учасника 2 (двох) сміттєзбиральних автомобілів з пресувальним обладнанням для обслуговування контейнерів об’ємом 1,1 м. куб., одного основного і одного резервного. У зв'язку з вище вказаним вважаємо необґрунтованими та надмірними вимоги Замовника про необхідність підтвердження учасниками власності та/або користування сміттєзбиральними автомобілями з пресувальним обладнанням для обслуговування контейнерів об’ємом 1,1 м. куб у кількості не менше 4 штук. Вказані вимоги Замовника є надмірними у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору та надання аналогічних до предмету закупівлі послуг. Вимоги встановлені Замовником порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси учасників, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону. Данні вимоги Замовника обмежують права учасників прийняти участь в даній закупівлі та конкурувати в конкурентному середовищі. Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси потенційних учасників вказаної закупівлі, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, вимагаємо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, а саме виключити з тендерної документації вимогу передбачену п. 2 Технічних вимог Додатку 3 до Тендерної документації – «Для своєчасного надання послуг учасник має підтвердити наявність у нього у власності та/або користуванні сміттєзбиральних автомобілів з пресувальним обладнанням для обслуговування контейнерів об’ємом 1,1 м. куб. у кількості не менше 4 штук.», шляхом зменшення необхідної кількості сміттєзбиральних автомобілів з пресувальним обладнанням для обслуговування контейнерів об’ємом 1,1 м. куб до 1-2 одиниць.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго дня! Замовником встановлена саме така мінімальна кількість наявності в Учасника спеціальних транспортних засобів зважаючи на запланований обсяг вивезення твердих побутових відходів, а саме передбачено щоденне спорожнення до 17 одиниць контейнерів, а також враховуючи наявність запасних транспортних засобів у разі несправностей основних транспортних засобів. Саме така мінімальна кількість спеціального транспорту є об'єктивно необхідною для належного, своєчасного та повного виконання умов договору та надання послуг за предметом закупівлі. Класифікація транспортних засобів наведена у Законі України «Про автомобільний транспорт» № 2344-II, відповідно до якого транспортний засіб спеціального призначення - транспортний засіб, призначений для виконання спеціальних робочих функцій (для аварійного ремонту, автокран, пожежний, автобетономішалка, вишка розвідувальна чи бурова на автомобілі, для транспортування сміття та інших відходів, технічна допомога, автомобіль прибиральний, автомобіль-майстерня, радіологічна майстерня, автомобіль для пересувних телевізійних і звукових станцій тощо). Таким чином, встановлена Замовником вимога у Тендерній документації є законною та обґрунтованою та не містить дискримінаційних умов.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Євро-5

Номер: 12a05132f5c44390adc18ca0941ac53a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-26-000370-a.a3
Назва: Євро-5
Вимога:
Згідно п. 3 Технічних вимог Додатку 3 до Тендерної документації – «Для надання послуг Учасник повинен мати автомобілі які відповідають екологічному стандарту рівня Євро -5 та вище. На підтвердження учасник має надати скановані копії не менше 2-х свідоцтв про державну реєстрацію транспортних засобів з відповідною відміткою.». Вказана вимога є дискримінаційною і незаконною та такою, що порушує принципи Закону України «Про публічні закупівлі», вказана вимога призводить до обмеження конкуренції під час закупівлі, оскільки взяти участь в даній закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, в яких є автомобілі, які відповідають екологічному стандарту рівня Євро-5 та вище в кількості не менше 2-х одиниць. "Євро-5" — це екологічний стандарт, що регулює вміст шкідливих речовин у вихлопних газах автомобіля. На сьогоднішній день, вимога про відповідність транспортного засобу стандарту Євро-5 в Україні передбачена лише одним нормативно-правовим документом - Законом України "Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів". Так, стаття 2 вказаного Закону передбачає, що митне оформлення з метою вільного обігу та першу державну реєстрацію в Україні транспортних засобів за кодами товарних позицій 8701 20, 8702, 8704, 8705 згідно з УКТ ЗЕД, як вироблених в Україні, так і ввезених на митну територію України, нових і таких, що були в користуванні, а нових транспортних засобів за кодом товарної позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД, як вироблених в Україні, так і ввезених на митну територію України, здійснюють за умови їх відповідності екологічним нормам не нижче рівня "ЄВРО-5" - з 1 січня 2016, за винятком транспортних засобів, вироблених в Україні або ввезених на митну територію України до 31 грудня 2015 включно. Таким чином, вимога про відповідність транспортного засобу екологічним нормам стандарту Євро-5 передбачена виключно для митного оформлення транспортних засобів, які ввезені в Україну до 31.12.2015, а також для їх першої державної реєстрації в Україні. Вимоги про відповідність автомобілів стандарту Євро-5 під час їх експлуатації на території України або надання будь-яких послуг, у тому числі послуг з перевезення товарів, які є предметом даної закупівлі, чинним законодавством України не передбачені. Стаття 29 Закону України "Про дорожній рух" визначає коло транспортних засобів, що допускаються до участі у дорожньому русі в України, а саме: конструкція і технічний стан яких відповідають вимогам діючих в Україні правил, нормативів і стандартів, що мають сертифікат на відповідність цим вимогам, укомплектовані у встановленому порядку, а у разі, якщо транспортний засіб згідно з цим Законом підлягає обов'язковому технічному контролю, - пройшов такий контроль. Звертає увагу на те, що в Україні наразі жодним нормативно-правовим документом не встановлено заборони чи будь-якого обмеження на експлуатацію автомобілів, які не відповідають вимогам екологічного стандарту Євро-5. У зв’язку з цим, будь-який транспортний засіб, що відповідає вимогам ст. 29 Закону України "Про дорожній рух", має право брати участь у дорожньому русі в України та надавати будь-які послуги чи виконувати будь-які роботи, в тому числі з перевезення товарів. Вимоги встановлені Замовником порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси учасників, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону. Данні вимоги Замовника обмежують права учасників прийняти участь в даній закупівлі та конкурувати в конкурентному середовищі. Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси потенційних учасників вказаної закупівлі, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Вказана позиція узгоджується з рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (Рішення № 23773-р/пк-пз від 23.12.2020 р. по скарзі UA-2020-11-30-006166-b.a2, по публічній закупівлі UA-2020-11-30-006166-b). Враховуючи вище викладене, вимагаємо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, а саме виключити з тендерної документації вимогу передбачену п. 3 Технічних вимог Додатку 3 до Тендерної документації – «Для надання послуг Учасник повинен мати автомобілі які відповідають екологічному стандарту рівня Євро -5 та вище. На підтвердження учасник має надати скановані копії не менше 2-х свідоцтв про державну реєстрацію транспортних засобів з відповідною відміткою.».
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго дня! Стосовно наявності в Учасника автомобілів, які відповідають екологічному стандарту рівня Євро -5 та вище , то встановлення Замовником такої вимоги є цілком законним та не є дискримінаційною вимогою. Замовником у п. 6. Розділу ІІІ Тендерної документації встановлено: «Учасником даних відкритих торгів повинні вживатися заходи захисту довкілля.» Встановлення стандарту Евро-5 передбачає підтвердження застосування Учасником заходів із захисту довкілля під час надання послуг за предметом закупівлі та безпосередньо гарантує відповідність Учасника сучасним нормам по захисту довкілля, вимогам якості та надійності транспортних засобів при їх використанні. Відповідно до ст. 3 Закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів» позначення рівня екологічних норм, якому відповідає транспортний засіб, має бути внесено до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу. Тому вимога Замовника про підтвердження відмітки Евро-5 у свідоцтві про реєстрацію відповідного спеціалізованого транспортного засобу є правомірною та законною. Таким чином, встановлена Замовником вимога у Тендерній документації є законною та обґрунтованою та не містить дискримінаційних умов.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Лоти

Номер: 1e658e22a2e64156aa98616e02a0e1e4
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-26-000370-a.a2
Назва: Лоти
Вимога:
Комунальним некомерційним підприємством «Одеська обласна клінічна лікарня» ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» оголошено тендер на закупівлю за кодом ДК 021:2015 – 90510000-5 – «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» (Вивіз безпечних відходів. Згідно п.4.1 тендерної документації предметом закупівлі є ДК 021:2015 – 90510000-5 – «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» (Вивіз безпечних відходів. П.4.2. визначено, що окремі частини предмета закупівлі (лоти) не визначаються. Зі змісту тендерної документації вбачається, що Замовником для вивезення безпечних відходів встановлені технічні вимоги, згідно яких Учасник повинен мати у власності або у користування контейнери для збору ТПВ об’ємом 1.1. м. куб та контейнери для збору БВВ без зазначення об’єму. Тобто Замовник в порушення ч.2 п.9 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначив предмет закупівлі однім лотом замість двох. Згідно ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до ч.2 п.9 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», у тендерній документації зазначається опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами. Належними діями Замовника, згідно правової норми передбаченої ч.2 п.9 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», повинно бути зазначення частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, а саме: Лот 1- «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» (Вивіз безпечних відходів (контейнери об'ємом 1,1 м3); Лот 2 - Вивіз безпечних відходів (контейнери для збору БВВ). Зазначене випливає з того, що при збиранні та перевезенні відходів Учасник застосовує не тільки різні контейнери, але і різний спецавтотранспорт, що в свою чергу не дозволяє подання тендерної пропозиції щодо всього предмету закупівлі. Натомість, ч.2 п.9 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами, що в свою чергу також підтверджує, що предмет закупівлі має бути декількома Лотами. Згідно ч.1, ч.2 ст.1 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», недобросовісною конкуренцією є будь-які дії у конкуренції, що суперечать торговим та іншим чесним звичаям у господарській діяльності. Недобросовісною конкуренцією є дії у конкуренції, зокрема визначені главами 2-4 цього Закону. Враховуючи викладене, вимагаємо виключити з Розділу 1 п.4.2. тендерної документації вимогу про те, що Учасник подає тендерну пропозицію щодо всього предмету закупівлі, визначеного у Додатку 3 до цієї тендерної документації. Внести зміни у Розділ 1 п.4.2 тендерної документації шляхом зазначення частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, а саме: Лот 1- «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» (Вивіз безпечних відходів (контейнери об'ємом 1,1 м3); Лот 2 - Вивіз безпечних відходів (контейнери для збору БВВ з зазначенням об’єму). Вказана позиція узгоджується з рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (Рішення № 12959-р/пк-пз від 13.09.2019 р. по скарзі UA-2019-08-08-000508-a.a2, по публічній закупівлі UA-2019-08-08-000508-a).
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго дня! Відповідно до розділу І «Загальні положення» Наказу Міністерства розвитку економіки торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» та Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено,що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник). Під час здійснення закупівлі послуг з вивезення безпечних відходів предмет закупівлі визначається за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг Таким чином, замовник має право, але не зобов’язаний визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) відповідно до норм чинного законодавства України. Необхідно зазначити, що застосування процедури закупівлі за принципом найменування відходу – один лот не є доцільним ,оскільки послуга стосується вивезення та утилізації безпечних відходів, які згідно ЗУ «Про відходи» , відповідають одному терміну - побутові відходи. Стосовно найменування , кількості побутових відходів, які необхідно вивозити та необхідний об'єм контейнера для кожного найменування відходів зазначено у технічному завданні Додатка 3 тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

СКАРГА / ВИМОГА

Номер: 7215324a00e243179aef9a403ed6d1b7
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-26-000370-a.a1
Назва: СКАРГА / ВИМОГА
Вимога:
Комунальним некомерційним підприємством «Одеська обласна клінічна лікарня» ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ» оголошено тендер на закупівлю за кодом ДК 021:2015 – 90510000-5 – «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» (Вивіз безпечних відходів. Згідно п.4.1 тендерної документації предметом закупівлі є ДК 021:2015 – 90510000-5 – «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» (Вивіз безпечних відходів. П.4.2. визначено, що окремі частини предмета закупівлі (лоти) не визначаються. Зі змісту тендерної документації вбачається, що Замовником для вивезення безпечних відходів встановлені технічні вимоги, згідно яких Учасник повинен мати у власності або у користування контейнери для збору ТПВ об’ємом 1.1. м. куб та контейнери для збору БВВ без зазначення об’єму. Тобто Замовник в порушення ч.2 п.9 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначив предмет закупівлі однім лотом замість двох. Згідно ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до ч.2 п.9 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», у тендерній документації зазначається опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами. Належними діями Замовника, згідно правової норми передбаченої ч.2 п.9 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», повинно бути зазначення частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, а саме: Лот 1- «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» (Вивіз безпечних відходів (контейнери об'ємом 1,1 м3); Лот 2 - Вивіз безпечних відходів (контейнери для збору БВВ). Зазначене випливає з того, що при збиранні та перевезенні відходів Учасник застосовує не тільки різні контейнери, але і різний спецавтотранспорт, що в свою чергу не дозволяє подання тендерної пропозиції щодо всього предмету закупівлі. Натомість, ч.2 п.9 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами, що в свою чергу також підтверджує, що предмет закупівлі має бути декількома Лотами. Згідно ч.1, ч.2 ст.1 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», недобросовісною конкуренцією є будь-які дії у конкуренції, що суперечать торговим та іншим чесним звичаям у господарській діяльності. Недобросовісною конкуренцією є дії у конкуренції, зокрема визначені главами 2-4 цього Закону. Враховуючи викладене, вимагаємо виключити з Розділу 1 п.4.2. тендерної документації вимогу про те, що Учасник подає тендерну пропозицію щодо всього предмету закупівлі, визначеного у Додатку 3 до цієї тендерної документації. Внести зміни у Розділ 1 п.4.2 тендерної документації шляхом зазначення частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, а саме: Лот 1- «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» (Вивіз безпечних відходів (контейнери об'ємом 1,1 м3); Лот 2 - Вивіз безпечних відходів (контейнери для збору БВВ з зазначенням об’єму). У випадку ігнорування та/або не включення до тендерної документації окремих частин лоту, вимушені будемо звернутись зі скаргою до Антимонопольного комітету.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Доброго дня! Відповідно до розділу І «Загальні положення» Наказу Міністерства розвитку економіки торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» та Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено,що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник). Під час здійснення закупівлі послуг з вивезення безпечних відходів предмет закупівлі визначається за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг Таким чином, замовник має право, але не зобов’язаний визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) відповідно до норм чинного законодавства України. Необхідно зазначити, що застосування процедури закупівлі за принципом найменування відходу – один лот не є доцільним ,оскільки послуга стосується вивезення та утилізації безпечних відходів, які згідно ЗУ «Про відходи» , відповідають одному терміну - побутові відходи. Стосовно найменування , кількості побутових відходів, які необхідно вивозити та необхідний об'єм контейнера для кожного найменування відходів зазначено у технічному завданні Додатка 3 тендерної документації.
Статус вимоги: Задоволено