ДК 021:2015 – 55510000-8 – Послуги їдалень (організація гарячого харчування в закладах загальної середньої освіти)
Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції: Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. А також за рішенням замовника одночасно усі документи можуть мати автентичний переклад на іншу мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Уся інформація розміщується в електронній системі закупівель українською мовою, крім тих випадків коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно: адреси мережі Інтернет, адреси електронної пошти, торговельної марки (знаку для товарів та послуг), загальноприйняті міжнародні терміни). Тендерна пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою. Проектна, технічна документація (у разі наявності), яка викладена в оригіналі російською мовою, не потребує перекладу українською мовою. У разі надання документів, які необхідні для формування тендерної пропозиції учасника, виданих відповідними установами, підприємствами, організаціями російською мовою, допускається наявність даних документів на російській мові. В іншому випадку, у разі надання учасником будь-яких документів (оригіналів чи їх копій) іноземною мовою, то такі документи повинні мати автентичний переклад українською мовою.
Завершена
7 750 903.86UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 38 755.00 UAH
Період оскарження:25.01.2021 18:39 - 21.02.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Неправмірне відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛЮКС-СНАБ"
Номер:540f79e6397c4cb88d058b23137f7c96
Пов'язана прекваліфікація:ТОВ "ЛЮКС-СНАБ"
Ідентифікатор запиту:UA-2021-01-25-010651-b.c3
Назва:Неправмірне відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛЮКС-СНАБ"
Скарга:
Скарга
щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, Замовником – Управління освіти Енергодарської міської ради, було оголошено відкриті торги з публікацією англійською мовою UA-2021-01-25-010651-b предметом закупівлі є ДК 021:2015 – 55510000-8 – Послуги їдалень (організація гарячого харчування в закладах загальної середньої освіти) CPV: 55510000-8 Canteen services (the organization of hot meals in educational establishments institution of general secondary education).
ТОВ «ЛЮКС-СНАБ» (далі – Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та відповідно до Тендерної документації Замовника подало свою тендерну пропозицію.
Вважаємо, що під час проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою Замовник прийняв низку незаконних рішень, чим порушив Закон України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), недотримався вимог частини першої статті 5 Закону Закон), що закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо дискваліфікації нашої тендерної пропозиції, відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій від 12.03.2021 та вважаємо їх безпідставними, незаконними і такими, що порушують наші права та законні інтереси виходячи з наступного:
Так, у вищезазначеному протоколі розгляду тендерних пропозицій від 12.03.2021, Замовник зазначає, що:
«Учасник процедури не відповідає вимогам встановленим абзацом 1 част. 3 статті 22 цього Закону. Учасник процедури не відповідає вимогам встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону "Про публічні закупівлі". Відповідно до протоколу розгляду від 12.03.2021 №80. Підчас розгляду файлів тендерної пропозиції, крім інформації про ціну тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛЮКС-СНАБ», членами тендерного комітету управління освіти Енергодарської міської ради встановлено наступне. Відповідно до протоколу тендерного комітету управління освіти Енергодарської міської ради від 11.03.2021 №75, Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛЮКС-СНАБ» кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону, що подані учасником у тендерній пропозиції та подання яких вимагалось тендерною документацією, тому замовник повинен розмістити у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Згідно ч. 9 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі», Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. На підставі вищевикладеного Замовником 11.03.2021 14:31 год. розміщено повідомлення з вимогою про усунення ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БАРХАН-АВТО» невідповідностей, кінцева дата та час усунення невідповідностей 12.03.2021 14:31 год. У встановлений Законом України «Про публічні закупівлі» строк ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛЮКС-СНАБ» виправило невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель. Згідно ч.9 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей». Враховуючи вищевикладене, керуючись ч.9 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник розглядає тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛЮКС-СНАБ» з урахуванням виправлення ним виявлених невідповідностей. За результатом розгляду членами тендерного комітету управління освіти Енергодарської міської ради, встановлено наступне. 1. Відповідно до п.1 розділу ІІІ тендерної документації: «Тендерна пропозиція подається учасником в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, шляхом завантаження учасником необхідних документів, що входять до складу тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо учасником та наданих сторонніми підприємствами чи установами, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, в тому числі: …- сканований оригінал довідки, виданої банківською установою, у якій обслуговується або є клієнтом Учасник, містить інформацію про наявність рахунку (ів) та підтверджує відсутність в Учасника в даній банківській установі простроченої заборгованості за кредитами. Наведена вище інформація може бути зазначена банківською установою в одній або декількох довідках. Довідка (ки) повинна (і) бути не більше п’ятиденної давнини відносно дати подання Учасником своєї пропозиції. У разі обслуговування Учасника більш ніж однієї банківською установою або наявності кількох рахунків – довідка із необхідною інформацією надається кожною банківською установою. Учасник у складі пропозиції повинен надати довідку складену ним в довільній формі про банківські установи, в яких він обслуговується, або є клієнтом Учасник, або має рахунки;…». Таким чином, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку довільної форми про банківські установи, в яких обслуговується або є клієнтом Учасник, або має рахунки;…». Банківський рахунок — рахунок, на якому обліковуються власні кошти, вимоги, зобов'язання банку стосовно його клієнтів і контрагентів та які дають можливість здійснювати переказ коштів за допомогою банківських платіжних інструментів. У п.1 розділу ІІІ тендерної документації в цій частині, замовником не вказано, що дана вимога стосується лише рахунків для здійснення господарської діяльності або поточних рахунків. Учаснику потрібно надати у складі своєї тендерної пропозиції сканований оригінал довідки, виданої банківською установою, у якій обслуговується або є клієнтом Учасник, яка містить інформацію про наявність рахунку (ів) та підтверджує відсутність в Учасника в даній банківській установі простроченої заборгованості за кредитами. Наведена вище інформація може бути зазначена банківською установою в одній або декількох довідках. Довідка (ки) повинна (і) бути не більше п’ятиденної давнини відносно дати розкриття пропозицій. У разі обслуговування Учасника більш ніж однієї банківською установою або наявності кількох рахунків – довідка із необхідною інформацією надається кожною банківською установою. У складі тендерної пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛЮКС-СНАБ» надані видані йому документи, а саме: електронна банківська гарантія №1187-21 від 19.02.2021 видана АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «БАНК АЛЬЯНС», отже учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛЮКС-СНАБ» обслуговується або є клієнтом АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «БАНК АЛЬЯНС». У складі тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛЮКС-СНАБ» надана довідка про банківські установи, в яких він обслуговується, або є клієнтом Учасник, або має рахунки, без зазначення того, що ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛЮКС-СНАБ» обслуговується або є клієнтом АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «БАНК АЛЬЯНС». Відповідно до абз.2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Отже, тендерна пропозиція учасника підлягає відхиленню, як така, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства в цій частині. Враховуючи вищенаведене, керуючись абз.2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», у зв’язку з тим, що тендерна пропозиція учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛЮКС-СНАБ» не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, тендерна пропозиція цього учасника підлягає відхиленню та недопущенню до аукціону».
Вивчивши оголошення про проведення даної процедури та ознайомившись з тендерною документацією Скаржником встановлено:
Відповідно до вимог розділу 3 тендерної документації замовника учасник повинен надати:
…- сканований оригінал довідки, виданої банківською установою, у якій обслуговується або є клієнтом Учасник, містить інформацію про наявність рахунку (ів) та підтверджує відсутність в Учасника в даній банківській установі простроченої заборгованості за кредитами. Наведена вище інформація може бути зазначена банківською установою в одній або декількох довідках. Довідка (ки) повинна (і) бути не більше п’ятиденної давнини відносно дати подання Учасником своєї пропозиції. У разі обслуговування Учасника більш ніж однієї банківською установою або наявності кількох рахунків – довідка із необхідною інформацією надається кожною банківською установою. Учасник у складі пропозиції повинен надати довідку складену ним в довільній формі про банківські установи, в яких він обслуговується, або є клієнтом Учасник, або має рахунки;…».
На виконання вищезазначеного пункту, у складі тендерної пропозиції Скаржник, надає довідку від АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «БАНК АЛЬЯНС» за №02-66-БТ від 24.02.2021 (архівна папка - інші документи.rar → папка – інші документи →файл – дов.відс заборг.pdf), де зазначено
«…, що ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛЮКС-СНАБ», ідентифікаційний код за ЄДРПОУ: 39459279 станом на дату надання цієї довідки відсутні відкриті поточні рахунки в Банку.
Станом на дату надання цієї довідки відсутня будь-яка заборгованість за кредитами та позиками перед АТ «БАНК АЛЬЯНС».»,
тобто Скаржник, як учасник торгів, не є клієнтом вищезазначеного Банку, через відсутність відкритих рахунків». У зв’язку з чим, Скаржником й не було зазначено інформації стосовно відкритих рахунків у АТ «БАНК АЛЬЯНС» у довідці (архівна папка - інші документи.rar → папка – інші документи →файл – 4.довідка щодо рахунків.pdf) складеній у довільній формі про банківські установи, в яких учасник обслуговується або є клієнтом, або має рахунки. Оскільки, виходячи зі змісту абзацу восьмого пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовник вимагав надати таку довідку про банківські установи, у випадках, якщо учасник обслуговується АБО є клієнтом, АБО має рахунки в таких банківських установах. Тобто, учасник мав надати інформацію стосовно будь-якого одного із критеріїв, що вимагалися Замовником.
Також, у зв’язку з відхиленням нашої тендерної пропозиції, Скаржник повторно звернувся до АТ «БАНК АЛЬЯНС» за підтвердженням раніше наданої інформації, яка була відображена у складі нашої тендерної пропозиції. Виходячи зі змісту даної довідки, АТ «БАНК АЛЬЯНС» повторно підтверджує, що Скаржник не є клієнтом даного Банку та наголошує, що під час видачі банківської гарантії рахунки не відкриваються. Довідка за №02-91-БТ від 15.03.2021 року додається до скарги.
Отже, з огляду на вищевикладене, Скаржник виконав всі умови тендерної документації Замовника у повному обсязі.
Відповідно до вищезазначеного та зі змісту ст. 5 Закону з метою дотримання добросовісної конкуренції серед учасників, недопущення дискримінації учасників та здійснення об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій вимагаємо переглянути рішення щодо відхилення ТОВ «ЛЮКС-СНАБ» через відсутність підстав.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Управління освіти Енергодарської міської ради скасувати рішення тендерного комітету щодо розгляду тендерних пропозицій від 12.03.2021 - неправомірного та необґрунтованого відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
3. Зобов’язати Управління освіти Енергодарської міської ради повернути на кваліфікацію тендерну пропозицію Скаржника та допустити до аукціону через відсутність підстав для відхилення.
Додатки:
1. Довідка за №02-91-БТ від 15.03.2021 року від АТ «БАНК АЛЬЯНС».
Дата прийняття скарги до розгляду:16.03.2021 15:17
Дата розгляду скарги:29.03.2021 10:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:18.03.2021 18:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:01.04.2021 19:17
Дата виконання рішення Замовником:09.04.2021 13:07
Коментар замовника щодо усунення порушень:Відповідно до протоколу замовника №101 від 08.04.2021 рішення АМКУ №6291-р/пк-пз від 29.03.2021 виконано в повному обсязі.
Задовільнена:Так
Автор:ТОВ "ЛЮКС-СНАБ", Ігор Скрипка +380678981406 anna.kudrahova@gmail.com
resolved
Скарга
Виконана замовником
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції ТОВ "БАРХАН-АВТО"
Номер:0cfe4f42aaee4939bbecdbc2102ceefc
Пов'язана прекваліфікація:ТОВ "БАРХАН-АВТО"
Ідентифікатор запиту:UA-2021-01-25-010651-b.b1
Назва:Неправомірне відхилення тендерної пропозиції ТОВ "БАРХАН-АВТО"
Скарга:
25 січня 2021 року УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ЕНЕРГОДАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі по тексту - Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (prozorro.gov.ua) опублікував оголошення про проведення процедури закупівлі № UA-2021-01-25-010651-b (ДК 021:2015 – 55510000-8 – Послуги їдалень (організація гарячого харчування в закладах загальної середньої освіти) CPV: 55510000-8 Canteen services (the organization of hot meals in educational establishments institution of general secondary education)). Замовник затвердив по процедурі закупівлі № UA-2021-01-25-010651-b тендерну документацію (протокол тендерного комітету управління освіти Енергодарської міської ради від 25.01.2021 № 33) та визначив кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 25 лютого 2021 р. 18:43 год.
Товариство з обмеженою відповідальністю «БАРХАН-АВТО» (далі по тексту – Скаржник) подало свою тендерну пропозицію для участі у процедурі закупівлі № UA-2021-01-25-010651-b відповідно до вимог тендерної документації Замовника. Всього для участі у закупівлі, подано ТРИ пропозиції від учасників:
№1 – Скаржника
№2 – ТОВ "ГАРМОНІЯ-2017"
№3 – ТОВ "ЛЮКС-СНАБ".
Абзацом 3 частини 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, зі змінами (далі - Закон), визначено, що скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, порядок якого передбачений частинами другою і дванадцятою статті 29 цього Закону, подаються протягом п’яти днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
Про порушення своїх прав унаслідок прийняття Замовником неправомірного, на думку Скаржника, рішення Скаржник дізнався 12 березня 2021 року. Замовником цією датою оприлюднено протокол розгляду тендерних пропозицій без дати та без номера, в якому зазначено інформацію про відхилення тендерної пропозиції Скаржника згідно зі статтею 31 Закону на підставі того, що Скаржник не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а саме: Відповідно до протоколу розгляду від 12.03.2021 №80. Підчас розгляду файлів тендерної пропозиції, крім інформації про ціну тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БАРХАН-АВТО», членами тендерного комітету управління освіти Енергодарської міської ради, встановлено наступне. Відповідно до протоколу тендерного комітету управління освіти Енергодарської міської ради від 11.03.2021 №73, Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БАРХАН-АВТО» кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону, що подані учасником у тендерній пропозиції та подання яких вимагалось тендерною документацією, тому замовник повинен розмістити у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Згідно ч. 9 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі», Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. На підставі вищевикладеного Замовником 11.03.2021 14:20 год. розміщено повідомлення з вимогою про усунення ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БАРХАН-АВТО» невідповідностей, кінцева дата та час усунення невідповідностей 12.03.2021 14:20 год. У встановлений Законом України «Про публічні закупівлі» строк ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БАРХАН-АВТО» виправило невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель. Згідно ч.9 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей». Враховуючи вищевикладене, керуючись ч.9 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник розглядає тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БАРХАН-АВТО» з урахуванням виправлення ним виявлених невідповідностей. За результатом розгляду членами тендерного комітету управління освіти Енергодарської міської ради, встановлено наступне.
1. Відповідно до п.1 розділу ІІІ тендерної документації: «Тендерна пропозиція подається учасником в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, шляхом завантаження учасником необхідних документів, що входять до складу тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо учасником та наданих сторонніми підприємствами чи установами, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, в тому числі: …- гарантійний лист про надання згоди учасника стосовно терміну відстрочки платежів до 60 календарних днів, за договором укладеним за результатами даної процедури закупівлі;…». У складі тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БАРХАН-АВТО» відсутній гарантійний лист про надання згоди учасника стосовно терміну відстрочки платежів до 60 календарних днів, за договором укладеним за результатами даної процедури закупівлі. Відповідно до абз.2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Отже, тендерна пропозиція учасника підлягає відхиленню, як така, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства в цій частині. Враховуючи вищенаведене, керуючись абз.2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», у зв’язку з тим, що тендерна пропозиція учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БАРХАН-АВТО» не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, тендерна пропозиція цього учасника підлягає відхиленню та недопущенню до аукціону.
Ознайомившись із текстом протоколу розгляду тендерних пропозицій, завантаженого 12.03.2021, та підставою відхилення тендерної пропозиції Скаржник не погоджується з викладеним із наступних причин.
Як зазначено у протоколі розгляду тендерних пропозицій, завантаженого 12.03.2021, тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам п.1 розділу ІІІ тендерної документації у зв’язку з відсутністю у складі тендерної пропозиції гарантійного листа про надання згоди учасника стосовно терміну відстрочки платежів до 60 календарних днів, за договором укладеним за результатами даної процедури закупівлі.
Слід зазначити, що викладене не відповідає дійсності, оскільки відповідний гарантійний лист, що вимагався, завантажено у складі тендерної пропозиції, а саме: Файл «7. Гарантійні листи.rar» → папка з файлами «7. Гарантійні листи» → файл у форматі PDF «5 Гарантійний лист щодо терміну відстрочки платежів», завантажений 24 лютого 2021 о 13:53.
Виходячи з викладеного, тендерна пропозиція Скаржника в повному обсязі відповідає умовам та вимогам тендерної документації Замовника.
Таким чином, відхилення тендерної пропозиції Скаржника є неправомірним та надуманим, чим порушено, окрім законних прав Скаржника як учасника торгів, кілька принципів проведення публічних закупівель, викладених у частині 1 статті 5 Закону, а саме - недискримінація учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Враховуючи викладене, Скаржник - Товариство з обмеженою відповідальністю «БАРХАН-АВТО», вимагає:
1) прийняти Скаргу до розгляду;
2) прийняти рішення про наявність порушення при проведенні процедури закупівлі в частині неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника;
3) зобов’язати Замовника усунути виявлені порушення шляхом скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БАРХАН-АВТО» (протокол розгляду тендерних пропозицій без дати та без номера, опублікований 12.03.2021) та допустити тендерну пропозицію ТОВ «БАРХАН-АВТО» до аукціону.
Дата прийняття скарги до розгляду:15.03.2021 15:33
Дата розгляду скарги:26.03.2021 15:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:18.03.2021 11:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:31.03.2021 21:54
Дата виконання рішення Замовником:09.04.2021 13:05
Коментар замовника щодо усунення порушень:Відповідно до протоколу замовника №100 від 08.04.2021 рішення АМКУ №6174-р/пк-пз від 26.03.2021 виконано в повному обсязі.
Задовільнена:Так
Автор:ТОВ "БАРХАН-АВТО", Олександр Левіт +380677170147 barhan924@gmail.com
resolved
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо неправомірного відхилення пропозиції
Номер:2989050eccf948e4b915717c3221e9e0
Пов'язана прекваліфікація:ТОВ "ЛЮКС-СНАБ"
Ідентифікатор запиту:UA-2021-01-25-010651-b.b2
Назва:Вимога щодо неправомірного відхилення пропозиції
Вимога:
Вимога щодо неправомірного відхилення пропозиції
Відповідно до частини 3 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) «У разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, …» та відповідно до частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з протоколом розгляду тендерний пропозицій UA-2021-01-25-010651-b 12 березня 2021 року Замовником, було прийнято рішення про відхилення учасника ТОВ «ЛЮКС-СНАБ», тим самим порушив вищенаведені принципи здійснення закупівель.
Відповідно до вищезазначеного протоколу тендерна пропозиція ТОВ «ЛЮКС-СНАБ» була відхилена виходячи з наступного.
Замовник зазначає, що:
«Учасник процедури не відповідає вимогам встановленим абзацом 1 част. 3 статті 22 цього Закону
Учасник процедури не відповідає вимогам встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону "Про публічні закупівлі". Відповідно до протоколу розгляду від 12.03.2021 №80. Підчас розгляду файлів тендерної пропозиції, крім інформації про ціну тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛЮКС-СНАБ», членами тендерного комітету управління освіти Енергодарської міської ради встановлено наступне. Відповідно до протоколу тендерного комітету управління освіти Енергодарської міської ради від 11.03.2021 №75, Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛЮКС-СНАБ» кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону, що подані учасником у тендерній пропозиції та подання яких вимагалось тендерною документацією, тому замовник повинен розмістити у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Згідно ч. 9 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі», Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. На підставі вищевикладеного Замовником 11.03.2021 14:31 год. розміщено повідомлення з вимогою про усунення ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БАРХАН-АВТО» невідповідностей, кінцева дата та час усунення невідповідностей 12.03.2021 14:31 год. У встановлений Законом України «Про публічні закупівлі» строк ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛЮКС-СНАБ» виправило невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель. Згідно ч.9 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей». Враховуючи вищевикладене, керуючись ч.9 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник розглядає тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛЮКС-СНАБ» з урахуванням виправлення ним виявлених невідповідностей. За результатом розгляду членами тендерного комітету управління освіти Енергодарської міської ради, встановлено наступне. 1. Відповідно до п.1 розділу ІІІ тендерної документації: «Тендерна пропозиція подається учасником в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, шляхом завантаження учасником необхідних документів, що входять до складу тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо учасником та наданих сторонніми підприємствами чи установами, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, в тому числі: …- сканований оригінал довідки, виданої банківською установою, у якій обслуговується або є клієнтом Учасник, містить інформацію про наявність рахунку (ів) та підтверджує відсутність в Учасника в даній банківській установі простроченої заборгованості за кредитами. Наведена вище інформація може бути зазначена банківською установою в одній або декількох довідках. Довідка (ки) повинна (і) бути не більше п’ятиденної давнини відносно дати подання Учасником своєї пропозиції. У разі обслуговування Учасника більш ніж однієї банківською установою або наявності кількох рахунків – довідка із необхідною інформацією надається кожною банківською установою. Учасник у складі пропозиції повинен надати довідку складену ним в довільній формі про банківські установи, в яких він обслуговується, або є клієнтом Учасник, або має рахунки;…». Таким чином, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку довільної форми про банківські установи, в яких обслуговується або є клієнтом Учасник, або має рахунки;…». Банківський рахунок — рахунок, на якому обліковуються власні кошти, вимоги, зобов'язання банку стосовно його клієнтів і контрагентів та які дають можливість здійснювати переказ коштів за допомогою банківських платіжних інструментів. У п.1 розділу ІІІ тендерної документації в цій частині, замовником не вказано, що дана вимога стосується лише рахунків для здійснення господарської діяльності або поточних рахунків. Учаснику потрібно надати у складі своєї тендерної пропозиції сканований оригінал довідки, виданої банківською установою, у якій обслуговується або є клієнтом Учасник, яка містить інформацію про наявність рахунку (ів) та підтверджує відсутність в Учасника в даній банківській установі простроченої заборгованості за кредитами. Наведена вище інформація може бути зазначена банківською установою в одній або декількох довідках. Довідка (ки) повинна (і) бути не більше п’ятиденної давнини відносно дати розкриття пропозицій. У разі обслуговування Учасника більш ніж однієї банківською установою або наявності кількох рахунків – довідка із необхідною інформацією надається кожною банківською установою. У складі тендерної пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛЮКС-СНАБ» надані видані йому документи, а саме: електронна банківська гарантія №1187-21 від 19.02.2021 видана АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «БАНК АЛЬЯНС», отже учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛЮКС-СНАБ» обслуговується або є клієнтом АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «БАНК АЛЬЯНС». У складі тендерної пропозиції ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛЮКС-СНАБ» надана довідка про банківські установи, в яких він обслуговується, або є клієнтом Учасник, або має рахунки, без зазначення того, що ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛЮКС-СНАБ» обслуговується або є клієнтом АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «БАНК АЛЬЯНС». Відповідно до абз.2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Отже, тендерна пропозиція учасника підлягає відхиленню, як така, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства в цій частині. Враховуючи вищенаведене, керуючись абз.2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», у зв’язку з тим, що тендерна пропозиція учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛЮКС-СНАБ» не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, тендерна пропозиція цього учасника підлягає відхиленню та недопущенню до аукціону».
Учасник не погоджується з рішенням тендерного комітету виходячи з наступного:
Так, відповідно до вимог розділу 3 тендерної документації замовника учасник повинен надати:
…- сканований оригінал довідки, виданої банківською установою, у якій обслуговується або є клієнтом Учасник, містить інформацію про наявність рахунку (ів) та підтверджує відсутність в Учасника в даній банківській установі простроченої заборгованості за кредитами. Наведена вище інформація може бути зазначена банківською установою в одній або декількох довідках. Довідка (ки) повинна (і) бути не більше п’ятиденної давнини відносно дати подання Учасником своєї пропозиції. У разі обслуговування Учасника більш ніж однієї банківською установою або наявності кількох рахунків – довідка із необхідною інформацією надається кожною банківською установою. Учасник у складі пропозиції повинен надати довідку складену ним в довільній формі про банківські установи, в яких він обслуговується, або є клієнтом Учасник, або має рахунки;…».
У складі тендерної пропозиції ТОВ «ЛЮКС-СНАБ», на виконання вищезазначеного пункту, надає довідку від АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «БАНК АЛЬЯНС» за №02-66-БТ від 24.02.2021 де зазначено, що «ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛЮКС-СНАБ», ідентифікаційний код за ЄДРПОУ: 39459279 станом на дату надання цієї довідки відсутні відкриті поточні рахунки в Банку.
Станом на дату надання цієї довідки відсутня будь-яка заборгованість за кредитами та позиками перед АТ «БАНК АЛЬЯНС».», тобто учасник торгів, ТОВ «ЛЮКС-СНАБ», не є клієнтом вищезазначеного Банку, через відсутність відкритих рахунків». У зв’язку з чим, нами не було й зазначено інформації стосовно відкритих рахунків у АТ «БАНК АЛЬЯНС» у довідці складеній у довільній формі про банківські установи, в яких учасник обслуговується або є клієнтом, або має рахунки. Оскільки, виходячи зі змісту абзацу восьмого пункту 1 розділу 3 тендерної документації Замовник вимагав надати таку довідку про банківські установи, у випадках, якщо учасник обслуговується АБО є клієнтом, АБО має рахунки в таких банківських установах. Тобто, учасник має надати інформацію стосовно будь-якого одного із критеріїв, що вимагалися Замовником.
Також, ТОВ «ЛЮКС-СНАБ» повторно звернувся до АТ «БАНК АЛЬЯНС» за підтвердженням раніше наданої інформації, яка була відображена у складі тендерної пропозиції учасника. Довідка додається.
Отже, виходячи з вищезазначеного, ТОВ «ЛЮКС-СНАБ» виконав умови тендерної документації Замовника.
Крім того, відповідно до абзацу 2 частини 15 статті 29 Закону, Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Виходячи з вищезазначеного та зі змісту ст. 5 Закону з метою дотримання добросовісної конкуренції серед учасників, недопущення дискримінації учасників та здійснення об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій вимагаємо переглянути рішення щодо відхилення ТОВ «ЛЮКС-СНАБ» через відсутність підстав.
Вирішення:Відповідно до рішення замовника (протокол №80 від 12.03.2021), за результатом розгляду членами тендерного комітету управління освіти Енергодарської міської ради, встановлено наступне.
1. Відповідно до п.1 розділу ІІІ тендерної документації:
«Тендерна пропозиція подається учасником в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, шляхом завантаження учасником необхідних документів, що входять до складу тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо учасником та наданих сторонніми підприємствами чи установами, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, в тому числі:
…- сканований оригінал довідки, виданої банківською установою, у якій обслуговується або є клієнтом Учасник, містить інформацію про наявність рахунку (ів) та підтверджує відсутність в Учасника в даній банківській установі простроченої заборгованості за кредитами. Наведена вище інформація може бути зазначена банківською установою в одній або декількох довідках. Довідка (ки) повинна (і) бути не більше п’ятиденної давнини відносно дати подання Учасником своєї пропозиції. У разі обслуговування Учасника більш ніж однієї банківською установою або наявності кількох рахунків – довідка із необхідною інформацією надається кожною банківською установою. Учасник у складі пропозиції повинен надати довідку складену ним в довільній формі про банківські установи, в яких він обслуговується, або є клієнтом Учасник, або має рахунки;…».
У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЛЮКС-СНАБ» надана довідка про банківські установи, в яких він обслуговується, або є клієнтом Учасник, або має рахунки, в котрій зазначена тільки одна банківська установа АТ «СБЕРБАНК», другої банківської установи, а саме: АТ «БАНК АЛЬЯНС», в цій довідці не вказано. Враховуючи вищенаведене, керуючись абз.2 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», у зв’язку з тим, що тендерна пропозиція учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛЮКС-СНАБ» не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, тендерна пропозиція цього учасника відхилена та недопущена до аукціону.
Враховуючи вищенаведене, Замовником не порушені норми Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативно-правових актів. Рішення тендерного комітету управління освіти Енергодарської міської ради, прийняті відповідно до норм Закону України «Про публічні закупівлі», в межах повноважень наданих тендерному комітету замовника, є правомірними та обґрунтованими.