-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 09120000-6 «Газове паливо» (Природний газ)
Завершена
355 320.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 553.20 UAH
мін. крок: 1% або 3 553.20 UAH
Період оскарження:
25.01.2021 16:52 - 06.02.2021 00:00
Вимога
Відхилено
вимога
Номер:
41c49f0bd17f4bb3b5c8a457e8706cb5
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-25-009613-b.c1
Назва:
вимога
Вимога:
У тендерній документації встановлено, що Учасники повинні надати : Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності управління гігієною та безпекою праці; екологічного управління учасника закупівлі згідно ДСТУ OHSAS 18001:2010; ДСТУ ISO 14001:2015 та міжнародного стандарту ISO 50001 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та керівництво з використання» з метою безпечності надання послуг із обслуговування клієнтів-споживачів у точках контакту/сервісу.
……Вважаємо ці умови ТД протиправними виходячи з наступного.
Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання.
Звідси бачимо, що вимогою щодо надання відповідних Сертифікатів, Замовник ставить учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому, одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі.
Тому, можемо стверджувати, що у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого він лобіює, і при чому, це робиться без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно, як вбачається, на власному бажанні.
Отже, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель.
Крім цього, для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно великі затратити і тривалий час, хоч згідно законодавства отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників.
Отже, дана умова прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі»).
Крім того, ще раз звертаємо увагу на недоречність такої вимоги, зокрема, частиною 1 ст.16 Закону України "Про стандартизацію" передбачено, що підприємства, установи та організації мають право у відповідних сферах діяльності та з урахуванням своїх господарських і професійних потреб організовувати та виконувати роботи із стандартизації.
Пунктом 01 Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015) передбачено, що система управління якістю є стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку.
Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не її обов’язок.
І ці вимоги Замовника обмежують коло учасників безпосередньо пов'язаними з предметом закупівлі, що обмежує кількість учасників Процедури закупівлі та права інших учасників, у тому числі, Заявника на участь у Процедурі закупівлі (дану позицію підтримує АМКУ у рішенні № 303-р/пк-ск від 19.02.2016).
Таким чином, просимо змінити умови ТД.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
27.01.2021 09:12
Вирішення:
Шановний Учаснику на ваше подання повідомляємо, що тендерна документація сформована Замовником з урахуванням приписів ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», далі за текстом – Закон. Умови тендерної документації є однаковими для усіх потенційних учасників. Замовник згідно вимог Закону, не зобов’язаний на догоду будь-якого потенційного Учаснику, вносити зміни до тендерної документації. В той час з урахуванням листа МЕРТУ вих. № 3304-04/13647-06 від 01.04.2020 року «Щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель», нагадую про недопустимість зловживання Учасниками їх правами, передбаченими ст. 24 Закону.
Ваша вимога стосовно НЕОБОВ’ЯЗКОВОСТІ того чи іншого сертифікату ISO немає жодного підґрунтя та не є документально підтвердженою та обґрунтованою.
Також зазначаємо, що до проведення даної закупівлі, нами, було проведено детальний аналіз потенційних учасників газового ринку, а саме документів, які вимагаються та надаються на тендерні процедури. Повідомляємо, що 90% учасників ринку мають відповідні сертифікати, що жодним чином не є дискримінацією.
Також зазначаємо, що за бажання Учасника, він може звернутись до сертифікованого органу задля отримання даних документів, адже строк на отримання даних документів покриває термін оголошення даної закупівлі.
Також повідомляємо, що Замовник може встановлювати будь-які вимоги до документів, згідно ст.16 Закону, в рамках законності.
Отже, у відповідності до чинного Законодавства подання фінансової звітності (річної) вже є можливим, а отже, Замовник жодним чином не обмежує коло потенційних Учасників та жодним чином не діє в рамках Закону.
Статус вимоги:
Відхилено