-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Газ природний, скраплений або в газоподібному стані (Газ природний)
Завершена
842 429.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 1 000.00 UAH
Період оскарження:
02.03.2017 17:04 - 13.03.2017 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга про порушення процедури закупівлі
Номер:
c63e86a8cc9a49d9bd1e7f13991ddb36
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-03-02-001734-a.c2
Назва:
Скарга про порушення процедури закупівлі
Скарга:
Вих. № 89/4 від 31.03.2017р.
На № ____________ від ________________
До Антимонопольного комітету України
Скаржник: ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія»
Україна, 04071, м. Київ, вул. Хорива, 55-а
ЄДРПОУ 37334004
Замовник: Головне управління ДФС у Волинській області
43010, м. Луцьк, Київський майдан, 4, ЄДРПОУ 38691823
СКАРГА
про порушення процедури закупівлі
Головним управлінням ДФС у Волинській області (надалі – Замовник) було оголошено про проведення відкритих торгів на закупівлю природного газу (UA-2017-03-02-001734-a) у обсязі 82880 м.куб.
Тендерні пропозиції було подано трьома Учасниками:
ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія» 828 806 гривень 63 коп.;
ТОВ «ВОЛИНЬГАЗ ЗБУТ» 842 412 гривень 21 коп.;
ТОВ «ЦЕНТРНАФТОГАЗПОСТАЧ» 842 429 гривень 60 коп.
Пропозиція ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія» (надалі – Скаржник) була найбільш економічно вигідною.
27.03.2017 року Замовником було оприлюднено в електронній системі протокол засідання тендерного комітету від 27.03.2017 року.
У вищевказаному протоколі Замовником було відхилено пропозицію ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія» з наступних причин:
«Переможець процедури закупівлі ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія» в тендерній документації надав ліцензію на постачання газу природного «серія АД, № 036379), строк дії якої з 19.07.2012 по 18.07.2017 року. Слід зазначити, що відповідно до проекту договору він повинен діяти до 31.12.2017 року».
«Крім того, на офіційному веб-сайті Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг в переліку суб'єктів господарювання, які отримали ліцензії на право провадження діяльності із зберігання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ; постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом; транспортування природного, нафтового газу і газу (метану) вугільних родовищ трубопроводами; транспортування нафтопродуктів магістральними трубопроводами; транспортування нафти магістральними трубопроводами; розподілу природного, нафтового газу і газу (метану) вугільних родовищ ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія» відсутнє».
Протоколом №7 засідання тендерного комітету від 29.03.2017 ТОВ «ВОЛИНЬГАЗ ЗБУТ» було визнано переможцем процедури закупівлі, 29.03.2017 року оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з ТОВ "ВОЛИНЬГАЗ ЗБУТ".
Скаржник вважає, що Замовником було безпідставно відхилено пропозицію Скаржника з метою надати неконкурентні переваги ТОВ "ВОЛИНЬГАЗ ЗБУТ", виходячи з наступного.
По-перше, обґрунтування відхилення пропозиції тим, що ліцензія Скаржника припиняє свою дію 18.07.2017 р., тобто до 31.12.2017, не доводить позиції Замовника.
Так, 26 березня 2017 року набрала чинності постанова НКРЕКП від 16.02.2017 № 201 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності на ринку природного газу», якою передбачене отримання ліцензії на такий вид діяльності, як «постачання природного газу». Постановою встановлений строк протягом якого ліцензіати, які провадять господарську діяльність на ринку природного газу, мають привести свою господарську діяльність у відповідність до вимог цієї постанови – три місяці.
Таким чином, після сплину трьох місяців, ТОВ «ВОЛИНЬГАЗ ЗБУТ» не зможе здійснювати діяльність на підставі наявної ліцензії на постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом, оскільки з 27.06.2017 року ТОВ "ВОЛИНЬГАЗ ЗБУТ" як і всі інші постачальники зможе провадити таку діяльність лише на підставі ліцензії на постачання природного газу, яка повинна бути ним отримана у відповідності до вищевказаної постанови.
Вищевказану постанову було прийнято 16.02.2017 року, а оприлюднено (і вона набрала чинності) 26.03.2017 року, тобто до прийняття Замовником протиправного рішення відхилити пропозицію Скаржника.
Таким чином, ліцензія ТОВ «ВОЛИНЬГАЗ ЗБУТ» так само не є дійсною до строку дії проекту договору - 31.12.2017.
Більш того, у відповідності до позиції Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) (лист від 07.10.2015 № 11013/21/61-15) «положеннями Закону «Про ринок природного газу» не передбачено провадження такого виду діяльності, як «постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом» (копія листа додається).
Проте, зазначаємо, що стаття 36 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що учасник - переможець процедури закупівлі під час укладення договору повинен надати дозвіл або ліцензію на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством. Ця стаття не встановлює жодних обмежень щодо строку дії такої ліцензії.
Тому відхилення будь-якої пропозиції з посиланням на строк дії будь-якої ліцензії не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі».
По-друге, обґрунтування відхилення пропозиції тим, що ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія» не включене до вищезгаданого переліку суб'єктів господарювання, які отримали ліцензії на право провадження діяльності із «(…) постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом (…)», не доводить позиції Замовника з наступних причин.
Закон України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» № 1775-III діяв з 1 червня 2000 року до 28.06.2015 року. Тобто, і ліцензія ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія», і ліцензія ТОВ «ВОЛИНЬГАЗ ЗБУТ» були видані у відповідності до цього закону.
Пунктом 15 статті 9 цього Закону до видів господарської діяльності, що підлягали ліцензуванню, було віднесено діяльність з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим та нерегульованим тарифом (пункт 15 стаття 9).
Ліцензіати за нерегульованим тарифом реалізовували природний газ за вільними цінами, а ліцензіати за регульованим – за цінами, встановленими відповідними державними органами.
Скаржник здійснює діяльність на підставі ліцензії на провадження діяльності з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за нерегульованим тарифом.
Таким чином, ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія» не могло бути включене до переліку ліцензіатів, на який посилається Замовник, оскільки цей перелік не включає ліцензіатів з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за нерегульованим тарифом.
Твердження Замовника про те, що Скаржник «не має відповідної ліцензії» не відповідає дійсності.
Належні пояснення щодо подання ліцензії були подані Скаржником у складі тендерної пропозиції; їх Замовником було проігноровано.
Таким чином, так як пропозиція ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія» була найбільш економічно вигідною, ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія» повинна бути визначена переможем процедури торгів, з метою недопущення перевитрати бюджетних коштів.
З огляду на вищевикладене,
П Р О Ш У:
1. Прийняти рішення про встановлення порушення процедури закупівлі;
2. Зобов’язати Замовника – Головне управління ДФС у Волинській області – скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника – ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія»;
3. Зобов’язати Замовника – Головне управління ДФС у Волинській області – скасувати рішення про визначення переможцем ТОВ «ВОЛИНЬГАЗ ЗБУТ» та рішення про намір укласти договір з ТОВ «ВОЛИНЬГАЗ ЗБУТ».
4. Зобов’язати Замовника – Головне управління ДФС у Волинській області – здійснити новий розгляд тендерних пропозицій, яким визнати пропозицію ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія» такою, що відповідає кваліфікаційним вимогам та тендерній документації.
5. Повідомити про час та місце розгляду скарги та запросити представника Скаржника для участі у розгляді скарги.
Директор Онищенко І.О.
Додатки:
1. Скан-копія документа про підтвердження оплати за подання скарги до органу оскарження;
2. Копія оголошення про проведення відкритих торгів;
3. Копія протоколу від 27.03.2017 засідання тендерного комітету;
4. Копія протоколу від 29.03.2017 засідання тендерного комітету;
5. Копія повідомлення про намір укласти договір;
6. Копія ліцензії ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія»;
7. Копія ліцензії ТОВ «ВОЛИНЬГАЗ ЗБУТ»;
8. Копія листа НКРЕКП від 07.10.2015 року № 11013/21/61-15;
9. Копія пояснень ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія» щодо ліцензії, поданих у складі тендерної пропозиції.
Пов'язані документи:
Учасник
- Плат.доручен..pdf 31.03.2017 14:59
- Копія оголошення.docx 31.03.2017 14:59
- Протокол 27.03.2017.pdf 31.03.2017 15:02
- Протокол 27.03.2017.pdf 31.03.2017 15:03
- Протокол 29.03.2017.PDF 31.03.2017 15:04
- Повідомлення про намір.pdf 31.03.2017 15:05
- Ліцензія ВОЛИНЬГАЗ ЗБУТ.pdf 31.03.2017 15:06
- Ліцензія ЕНК.pdf 31.03.2017 15:06
- Лист НКРЕКП від 07.10.15р.pdf 31.03.2017 15:06
- Лист-пояснення.pdf 31.03.2017 15:07
- Лист-пояснення.pdf 31.03.2017 15:08
- Рішення від 04.04.2017 1774 + Запит до публікації.pdf 05.04.2017 17:12
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.04.2017 № 2306.pdf 24.04.2017 18:12
- Рішення від 21.04.2017 № 2306.pdf 26.04.2017 21:04
- test.pdf 17.05.2017 17:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
31.03.2017 15:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.04.2017 21:04
Дата виконання рішення Замовником:
17.05.2017 17:47
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ТОВ "Енергетична нафтогазова компанія" визнана переможцем
Скарга
Розгляд припинено
Скарга про порушення процедури закупівлі
Номер:
1c4d41fb2f6e4f61a50b550f09388820
Ідентифікатор запиту:
UA-2017-03-02-001734-a.c1
Назва:
Скарга про порушення процедури закупівлі
Скарга:
Вих. № 89/4 від 31.03.2017р.
На № ____________ від ________________
До Антимонопольного комітету України
Скаржник: ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія»
Україна, 04071, м. Київ, вул. Хорива, 55-а
ЄДРПОУ 37334004
Замовник: Головне управління ДФС у Волинській області
43010, м. Луцьк, Київський майдан, 4, ЄДРПОУ 38691823
СКАРГА
про порушення процедури закупівлі
Головним управлінням ДФС у Волинській області (надалі – Замовник) було оголошено про проведення відкритих торгів на закупівлю природного газу (UA-2017-03-02-001734-a) у обсязі 82880 м.куб.
Тендерні пропозиції було подано трьома Учасниками:
ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія» 828 806 гривень 63 коп.;
ТОВ «ВОЛИНЬГАЗ ЗБУТ» 842 412 гривень 21 коп.;
ТОВ «ЦЕНТРНАФТОГАЗПОСТАЧ» 842 429 гривень 60 коп.
Пропозиція ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія» (надалі – Скаржник) була найбільш економічно вигідною.
27.03.2017 року Замовником було оприлюднено в електронній системі протокол засідання тендерного комітету від 27.03.2017 року.
У вищевказаному протоколі Замовником було відхилено пропозицію ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія» з наступних причин:
«Переможець процедури закупівлі ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія» в тендерній документації надав ліцензію на постачання газу природного «серія АД, № 036379), строк дії якої з 19.07.2012 по 18.07.2017 року. Слід зазначити, що відповідно до проекту договору він повинен діяти до 31.12.2017 року».
«Крім того, на офіційному веб-сайті Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг в переліку суб'єктів господарювання, які отримали ліцензії на право провадження діяльності із зберігання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ; постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом; транспортування природного, нафтового газу і газу (метану) вугільних родовищ трубопроводами; транспортування нафтопродуктів магістральними трубопроводами; транспортування нафти магістральними трубопроводами; розподілу природного, нафтового газу і газу (метану) вугільних родовищ ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія» відсутнє».
Протоколом №7 засідання тендерного комітету від 29.03.2017 ТОВ «ВОЛИНЬГАЗ ЗБУТ» було визнано переможцем процедури закупівлі, 29.03.2017 року оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з ТОВ "ВОЛИНЬГАЗ ЗБУТ".
Скаржник вважає, що Замовником було безпідставно відхилено пропозицію Скаржника з метою надати неконкурентні переваги ТОВ "ВОЛИНЬГАЗ ЗБУТ", виходячи з наступного.
По-перше, обґрунтування відхилення пропозиції тим, що ліцензія Скаржника припиняє свою дію 18.07.2017 р., тобто до 31.12.2017, не доводить позиції Замовника.
Так, 26 березня 2017 року набрала чинності постанова НКРЕКП від 16.02.2017 № 201 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності на ринку природного газу», якою передбачене отримання ліцензії на такий вид діяльності, як «постачання природного газу». Постановою встановлений строк протягом якого ліцензіати, які провадять господарську діяльність на ринку природного газу, мають привести свою господарську діяльність у відповідність до вимог цієї постанови – три місяці.
Таким чином, після сплину трьох місяців, ТОВ «ВОЛИНЬГАЗ ЗБУТ» не зможе здійснювати діяльність на підставі наявної ліцензії на постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом, оскільки з 27.06.2017 року ТОВ "ВОЛИНЬГАЗ ЗБУТ" як і всі інші постачальники зможе провадити таку діяльність лише на підставі ліцензії на постачання природного газу, яка повинна бути ним отримана у відповідності до вищевказаної постанови.
Вищевказану постанову було прийнято 16.02.2017 року, а оприлюднено (і вона набрала чинності) 26.03.2017 року, тобто до прийняття Замовником протиправного рішення відхилити пропозицію Скаржника.
Таким чином, ліцензія ТОВ «ВОЛИНЬГАЗ ЗБУТ» так само не є дійсною до строку дії проекту договору - 31.12.2017.
Більш того, у відповідності до позиції Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) (лист від 07.10.2015 № 11013/21/61-15) «положеннями Закону «Про ринок природного газу» не передбачено провадження такого виду діяльності, як «постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом» (копія листа додається).
Проте, зазначаємо, що стаття 36 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що учасник - переможець процедури закупівлі під час укладення договору повинен надати дозвіл або ліцензію на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством. Ця стаття не встановлює жодних обмежень щодо строку дії такої ліцензії.
Тому відхилення будь-якої пропозиції з посиланням на строк дії будь-якої ліцензії не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі».
По-друге, обґрунтування відхилення пропозиції тим, що ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія» не включене до вищезгаданого переліку суб'єктів господарювання, які отримали ліцензії на право провадження діяльності із «(…) постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим тарифом (…)», не доводить позиції Замовника з наступних причин.
Закон України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» № 1775-III діяв з 1 червня 2000 року до 28.06.2015 року. Тобто, і ліцензія ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія», і ліцензія ТОВ «ВОЛИНЬГАЗ ЗБУТ» були видані у відповідності до цього закону.
Пунктом 15 статті 9 цього Закону до видів господарської діяльності, що підлягали ліцензуванню, було віднесено діяльність з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за регульованим та нерегульованим тарифом (пункт 15 стаття 9).
Ліцензіати за нерегульованим тарифом реалізовували природний газ за вільними цінами, а ліцензіати за регульованим – за цінами, встановленими відповідними державними органами.
Скаржник здійснює діяльність на підставі ліцензії на провадження діяльності з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за нерегульованим тарифом.
Таким чином, ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія» не могло бути включене до переліку ліцензіатів, на який посилається Замовник, оскільки цей перелік не включає ліцензіатів з постачання природного газу, газу (метану) вугільних родовищ за нерегульованим тарифом.
Твердження Замовника про те, що Скаржник «не має відповідної ліцензії» не відповідає дійсності.
Належні пояснення щодо подання ліцензії були подані Скаржником у складі тендерної пропозиції; їх Замовником було проігноровано.
Таким чином, так як пропозиція ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія» була найбільш економічно вигідною, ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія» повинна бути визначена переможем процедури торгів, з метою недопущення перевитрати бюджетних коштів.
З огляду на вищевикладене,
П Р О Ш У:
1. Прийняти рішення про встановлення порушення процедури закупівлі;
2. Зобов’язати Замовника – Головне управління ДФС у Волинській області – скасувати рішення про відхилення пропозиції Скаржника – ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія»;
3. Зобов’язати Замовника – Головне управління ДФС у Волинській області – скасувати рішення про визначення переможцем ТОВ «ВОЛИНЬГАЗ ЗБУТ» та рішення про намір укласти договір з ТОВ «ВОЛИНЬГАЗ ЗБУТ».
4. Зобов’язати Замовника – Головне управління ДФС у Волинській області – здійснити новий розгляд тендерних пропозицій, яким визнати пропозицію ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія» такою, що відповідає кваліфікаційним вимогам та тендерній документації.
5. Повідомити про час та місце розгляду скарги та запросити представника Скаржника для участі у розгляді скарги.
Директор Онищенко І.О.
Додатки:
1. Скан-копія документа про підтвердження оплати за подання скарги до органу оскарження;
2. Копія оголошення про проведення відкритих торгів;
3. Копія протоколу від 27.03.2017 засідання тендерного комітету;
4. Копія протоколу від 29.03.2017 засідання тендерного комітету;
5. Копія повідомлення про намір укласти договір;
6. Копія ліцензії ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія»;
7. Копія ліцензії ТОВ «ВОЛИНЬГАЗ ЗБУТ»;
8. Копія листа НКРЕКП від 07.10.2015 року № 11013/21/61-15;
9. Копія пояснень ТОВ «Енергетична нафтогазова компанія» щодо ліцензії, поданих у складі тендерної пропозиції.
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- Рішення від 03.04.2017 № 1753.pdf 04.04.2017 17:09
Дата прийняття скарги до розгляду:
31.03.2017 14:49
Опис причини скасування:
не правильно были подгружены документы
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
31.03.2017 14:56
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
04.04.2017 17:09