• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Заміна водяного економайзера І-ої ступені тилової частини парового котла ТП-47 ст. № 10» інв. номер 16119.0

Торги відмінено

7 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 70 000.00 UAH
Період оскарження: 22.01.2021 15:16 - 04.02.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА щодо встановлення порушень процедури закупівлі (оскарження рішення замовника про відміну процедури закупівлі)

Номер: ca563a9492c647d7a526aeb7a98d97f5
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-22-002065-c.b1
Назва: СКАРГА щодо встановлення порушень процедури закупівлі (оскарження рішення замовника про відміну процедури закупівлі)
Скарга:
Учасником, що заявляє скаргу - Товариством з обмеженою відповідальністю «АКВАПЛАСТ», як учасником Закупівлі, було подано його тендерну пропозицію, шляхом завантаження відповідних необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, в електронному вигляді через електронну систему закупівель 08 лютого 2021 року о 12:00 год. В свою чергу, замовником, 18 лютого 2021 року о 15:27 год. в системі електронних закупівель опубліковано інформацію про відміну закупівлі з причин неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Кінцевою датою періоду оскарження вказано 01 березня 2021 р. о 00:00 год. Відповідно до «Протокольного рішення (протоколу) № 18/02-8 від 18.02.2021 р. уповноваженої особи Акціонерного товариства «Одеська ТЕЦ», встановлено наступні питання порядку денного: 1. Про відміну тендеру щодо закупівлі - ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Заміна водяного економайзера 1-ої ступені тилової частини парового котла ТП-47 ст. № 10» інв. номер 16119.0 за кодом ДК 021:2015 — 45450000-6 Капітальний ремонт і реставрація. 2. Про оприлюднення рішення про відміну тендеру в електронній системі закупівель з використанням електронного майданчика Держзакупівлі.Онлайн. відповідно до п. 7 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» (у редакції Закону № 114-ІХ від 19.09.2019р.). Під час розгляду першого питання порядку денного встановлено: Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» (у редакції Закону № 114-1Х від 19.09.2019 р.) Замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути. Відповідно до ч. 10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (у редакції Закону № 114-ІХ від 19.09.2019р.) строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Замовником було пропущено строк розгляду тендерної пропозиції Учасника, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Таким чином, на підставі вищевикладеного. Замовник відміняє торги відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону. Під час розгляду другого питання порядку денного: Відповідно до п. 7 ст. 32 Закону у разі відміни тендеру замовником або визнання тендеру таким, що не відбувся, замовник протягом одного робочого дня з дня прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення. Отже, необхідно оприлюднити відповідне рішення в електронній системі закупівель. Вирішив: 1. Відмінити тендер щодо закупівлі - ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Заміна водяного економайзера 1-ої ступені тилової частини парового котла ТП-47 ст. № 10» інв. номер 16119.0 за кодом ДК 021:2015 - 45450000-6 Капітальний ремонт і реставрація. 2. Оприлюднити рішення про відміну тендеру в електронній системі закупівель з використанням електронного майданчика Держзакупівлі.Онлайн. відповідно до п. 7 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі». Станом на дату публікації оголошення про відміну тендеру, договір за результатами закупівлі з учасником з найбільш економічно вигідною пропозицією (ТОВ РІО-Центр) не укладався, рішення за результатами розгляду цінової пропозиції такого учасника також не приймалось. У відповідності до положень абз. 2 ч. 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю. ТОВ «Аквапласт» вважає, що він, як один з наступних (третій в порядку черговості за зростанням цінової пропозиції учасників) учасників закупівлі UA-2021-01-22-002065-c має законне право розгляду його тендерної пропозиції замовником. До того ж, скаржник вважає, що пропозиції учасників які передують пропозиції ТОВ «Аквапласт» - ТОВ РІО-Центр та ТОВ "ДНІПРО-ТЕМ" не відповідають вимогам тендерної документації, а відтак, згідно вимог чинного Законодавства підлягатимуть відхиленню Замовником за результатами їх розгляду. У будь якому випадку, ТОВ «Аквапласт» у разі порушення його прав та законних інтересів під час можливого прийняття замовником незаконних рішень по закупівлі UA-2021-01-22-002065-c, буде відновлювати їх в порядку передбаченому чинним законодавством. Суб’єкт оскарження ТОВ «Аквапласт», як учасник закупівлі, дізнався про порушення своїх прав внаслідок безпідставного прийняття замовником рішення про відміну тендеру (закупівлі), оформленого «Протокольним рішенням (протоколом) № 18/02-8 від 18.02.2021 р. уповноваженої особи Акціонерного товариства «Одеська ТЕЦ», в день опублікування останнього – 18 лютого 2021 р. Не погоджуючись з рішенням замовника про відміну тендеру (закупівлі) з підстав передбачених п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» ТОВ «АКВАПЛАСТ» звертається до Постійно діючої Адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з даною скаргою. Щодо безпідставності відміни замовником тендеру (закупівлі) з підстав передбачених п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі». У відповідності до п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути. В протокольному рішенні (протоколі) № 18/02-8 від 18.02.2021 р. уповноваженої особи Акціонерного товариства «Одеська ТЕЦ», замовник у якості виявленого порушення законодавства у сфері публічних закупівель вказує – «Замовником було пропущено строк розгляду тендерної пропозиції Учасника, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Таким чином, на підставі вищевикладеного. Замовник відміняє торги відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону». Замовник в своєму протокольному рішенні № 18/02-8 від 18.02.2021 р. не наводить жодного опису порушень законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути, не вказує причини пропущення строку розгляду пропозиції замовником, не вказує в чому саме полягає неможливість продовження строку розгляду тендерної пропозиції та взагалі, чи належить така неможливість власне до порушень законодавства у сфері публічних закупівель. В свою чергу, звертаємо увагу, що власне ч. 10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» окрім встановлення строку розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною як такого, що не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції, передбачено й можливість продовження такого строку замовником: «Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення». Замовником не доведено що пропозиція першого учасника - ТОВ РІО-Центр взагалі ним розглядалась. Замовник не розглядав навіть теоретичну можливість продовжити строк розгляду тендерної пропозиції першого учасника - ТОВ РІО-Центр, та власне і не прийняв такого рішення, не вказує об’єктивних причин що слугували підставою такої бездіяльності замовника, а відтак, бездіяльність самого замовника та перевищення строку розгляду пропозиції учасника понад 5 робочих днів не належить до виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути. Таким чином, Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив, які саме виявлені ним порушення законодавства з питань публічних закупівель, що неможливо усунути, стали підставою для відміни торгів. Бездіяльність Замовника, про яку останній зазначає в своєму протокольному рішенні № 18/02-8 від 18.02.2021 р., не є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, а відтак, не є підставою для відміни процедури закупівлі як неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель. До того ж, перевищення строку розгляду тендерної пропозиції учасника, не є порушенням яке неможливо усунути, так як можливість продовження строку прямо передбачена ч. 10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник приймаючи спірне протокольне рішення № 18/02-8 від 18.02.2021 р. не зазначив, у чому саме полягає неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені начебто порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а також не надав опис таких порушень, які неможливо усунути, і в чому саме полягають порушення замовником законодавства у сфері публічних закупівель. Враховуючи це, замовник неправомірно відмінив тендер на підставі п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону. Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників шляхом недопущення до закупівлі небажаних учасників, а тому порушують статтю 3 Закону, якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням. Аналогічного висновку дійшла Постійно діюча Адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в своєму рішенні від 28.07.2020 р. № 14539-р/пк-пз прийнятому за результатами розгляду скарги ТОВ "ТЕРОС ЕНЕРДЖИ" (№ скарги UA-2020-05-13-005045-b.c2) поданої в закупівлі UA-2020-05-13-005045-b. Відповідно до ч. 9 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. На підставі вищезазначеного, керуючись ст.ст. 3, 5, 16, 18, 22, 31 Закону України «Про публічні закупівлі», ст.ст. 1, 3, 4, 14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», - ПРОСИМО: - прийняти скаргу до свого розгляду; - встановити порушення процедури закупівлі Замовником (Акціонерним товариством «ОДЕСЬКА ТЕЦ», код ЄДРПОУ – 05471158), внаслідок прийняття замовником закупівлі протиправного рішення, що оформлене «Протокольним рішенням (протоколом) № 18/02-8 від 18.02.2021 р. уповноваженої особи Акціонерного товариства «Одеська ТЕЦ» про відміну тендеру (ідентифікатор закупівлі – UA-2021-01-22-002065-c) на закупівлю «ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Заміна водяного економайзера І-ої ступені тилової частини парового котла ТП-47 ст. № 10» інв. номер 16119.0 за кодом ДК 021:2015 – 45450000-6 Капітальний ремонт і реставрація» відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», з підстав неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель; - зобов’язати Замовника (Акціонерне товариство «ОДЕСЬКА ТЕЦ», код ЄДРПОУ – 05471158) скасувати його протиправне рішення, що оформлене «Протокольним рішенням (протоколом) № 18/02-8 від 18.02.2021 р. уповноваженої особи Акціонерного товариства «Одеська ТЕЦ» про відміну тендеру (ідентифікатор закупівлі – UA-2021-01-22-002065-c) на закупівлю «ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Заміна водяного економайзера І-ої ступені тилової частини парового котла ТП-47 ст. № 10» інв. номер 16119.0 за кодом ДК 021:2015 – 45450000-6 Капітальний ремонт і реставрація» відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі», з підстав неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель; - зобов’язати Замовника (Акціонерне товариство «ОДЕСЬКА ТЕЦ», код ЄДРПОУ – 05471158) поновити відмінену, внаслідок прийняття замовником закупівлі протиправного рішення, що оформлене «Протокольним рішенням (протоколом) № 18/02-8 від 18.02.2021 р. уповноваженої особи Акціонерного товариства «Одеська ТЕЦ» про відміну тендеру (ідентифікатор закупівлі – UA-2021-01-22-002065-c) на закупівлю «ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Заміна водяного економайзера І-ої ступені тилової частини парового котла ТП-47 ст. № 10» інв. номер 16119.0 за кодом ДК 021:2015 – 45450000-6 Капітальний ремонт і реставрація».
Дата розгляду скарги: 05.03.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.03.2021 11:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.03.2021 18:53
Дата виконання рішення Замовником: 16.03.2021 14:46
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасовано рішення уповноваженої особи Замовника, затверджене протокольним рішенням (протоколом) від 18.02.2021р. № 18/02-8 про відміну тендеру щодо закупівлі - ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Заміна водяного економайзера І-ої ступені тилової частини парового котла ТП-47 ст. № 10» інв. номер 16119.0 за кодом ДК 021:2015 – 45450000-6 Капітальний ремонт і реставрація
Автор: ТОВ "АКВАПЛАСТ", Володимир Галасун +380675622163 aquaplast2011@gmail.com