• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Кабельно-провідникова продукція

Завершена

41 000 100.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 205 500.00 UAH
Період оскарження: 21.01.2021 16:17 - 17.02.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні умови ТД

Номер: c1a279bb56f042fdb328bbc92386ad8a
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-21-009563-b.b1
Назва: Дискримінаційні умови ТД
Вимога:
Замовник визначив предмет закупівлі таким чином, що участь в закупівлі зможе взяти лише той учасник, який запропонує продукцію одного виробника, а саме: ПАТ «Завод «Південкабель». Такі дії Замовника призводять до штучного обмеження конкуренції на торгах та усунення від участі потенційних учасників закупівлі. Замовником визначено технічні вимоги до предмету закупівлі та встановлено перелік та кількість продукції, які об'єднані в один загальний предмет закупівлі. Згідно вказаного переліку до предмета закупівлі включено 122 позицій товару об'єднаних в один лот. Наше підприємство має намір прийняти участь в даній процедурі закупівлі, та виконати вимоги договору по економічно вигідній пропозиції та поставити 95 позицій товару. Але, щоб прийняти участь у даній процедурі закупівлі учасник має надати пропозицію по всім 122 позиціям загального предмету закупівлі. Перелік продукції містить, позиції кабелів марки АСБл, АСБ, ААБЛ, ААШВ. На території України представлений лише один виробник ПАТ «Завод «Південкабель», який виготовляє зазначену продукцію. Жодних виробників, які виробляють дану продукцію, яка повністю відповідає вимогам замовника, в тому числі еквівалент, крім ПАТ «Завод «Південкабель», представлених на території України немає. З метою постачання усього предмету закупівлі згідно Тендерної документації, учасник має набути безпосередні контакти виключно з вказаним виробником. Об'єднавши всі позиції в один лот, Замовник звужує коло потенційних учасників, які мають можливість поставити більшу частину товару та мають безпосередні договори з іншими виробниками продукції. Хочемо зазначити, що крім ПАТ «Завод «Південкабель» є ще два виробники кабелів марки АСБл: ТОВ «Камський Кабель» (Росія), АТ "Узкабель"( Узбекистан). Але відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 № 1147«Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації» встановлено перелік товарів, заборонених до ввезення на митну територію України, що походять з Російської Федерації до якого включено провідники електричні для напруги понад 1000В (код згідно УКТЗЕД 8544 60). Отже, продукцію, яка походить з Російської Федерації, в тому числі ТОВ «Камський Кабель» Росія), жоден з потенційних учасників торгів запропонувати не зможе. Наказом ДІЇ "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" "Про скасування міждержавних стандартів в Україні, що розроблені до 1992 року" від 14.12.2015 р. № 187 з 1 січня 2019 року переважна більшість міждержавних стандартів (ГОСТ) розроблених до 1992 року, втратили чинність в Україні. АТ "Узкабель" ( Узбекистан) виготовляє продукцію, яка відповідає ГОСТ 18410-73 «Кабели силовые с пропитанной бумажной изоляциєй. Технические условия», який також втратив чинність на території України. Відповідно до роз'яснення Міністерства економічного розвитку та торгівлі з питань застосування стандартів, якщо ГОСТ скасовано національним органом стандартизації - він вже не має статусу нормативного документу, а являє собою звичайний "текст". Тобто за умови добровільності застосування стандарту, але з метою мати будь які інструкцію, правила тощо, які впорядковують діяльність у той чи іншій сфері, може застосовуватися не чинний ГОСТ (національний стандарт), якщо на нього не передбачається робити посилання у відповідній сфері діяльності. Враховуючи вищезазначене, можна сказати, що виробники можуть застосовувати скасовані ГОСТ у своєї господарської діяльності та для своїх професійних потреб як звичайні інструкцію, правила тощо, але не можуть робити посилання на такі ГОСТ, тому що вони не є чинними та не визнані національними органом стандартизації. Отже, продукція виробництва АТ "Узкабель"( Узбекистан) не може бути запропонована учасниками закупівлі. Таким чином, участь в закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які запропонують продукцію одного виробника ПАТ «Завод «Південкабель». На підставі викладеного, заявлений до закупівлі предмет є штучно об'єднаним та потребує поділення на окремі частини з урахуванням особливостей виробництва окремих позицій в межах загального бюджету закупівлі. Отже, Замовник зобов'язаний виділити в окремий лот позиції позиції 31-57 (марки АСБл, АСБ, ААБЛ, ААШВ). Вимагаємо усунути порушення та дискримінаційні, незаконні вимоги зазначені вище, шляхом внесення змін до тендерної документації та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства України. Також зауважуємо що АМКУ були вже розглянуті аналогічні скарги, та прийняті рішення на усунення дискрімінаційних вимог (рішення додаються).
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний учаснику! Тендерна документація по закупівлі кабельно-провідникової продукції розроблена на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон). Так Товариством, як Замовником визначено предмет закупівлі відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 даного Закону, а саме: у порядку, встановленому Уповноваженим органом, а саме: «Порядку визначення предмета закупівлі» (надалі – Порядок), затвердженого наказом міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №708. На виконання частини 3 зазначеного Порядку предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Частиною 5 зазначеного Порядку встановлено, що Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, за обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт, або надання послуг. Тобто поділ предмета закупівлі на лоти — це право Замовника, а не його обов’язок. При оголошенні даної закупівлі Товариство керувалось дотриманням принципів, визначених частиною 1 ст. 5 Закону, зокрема максимальної економії та ефективності та недискримінації учасників. Пропонований Вами поділ предмету закупівлі на лоти несе для учасників, які мають змогу постачати весь об’єм закупівлі додаткові витрати у формі оплати за участь в торгах (учасниками сплачується вартість за участь за кожен лот), відповідно, вважаємо недоцільним виділення окремих позицій в лоти.
Статус вимоги: Відхилено