• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Нафтопродукти ,паливо код за ДК 021:2015 - 09130000-9 - Нафта і дистиляти (Бензин А-95 Бензин А-92 Дизельне паливо(талони))

Завершена

260 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 300.00 UAH
Період оскарження: 21.01.2021 16:10 - 02.02.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо дискримінаційних умов Тендерної документації

Номер: 64c508c8b1d7411fa3046f9364835176
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-21-009339-b.b2
Назва: Щодо дискримінаційних умов Тендерної документації
Вимога:
Керуючись п. 5 Розділу ІІІ до тендерної документації учасники повинні були" виконати наступну умову: «Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати всі документи згідно переліку, вказаного нижче, а саме: 1) довідку, складену в довільній формі, що містить інформацію про наявність у учасника відповідного обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для здійснення постачання товару, що є предметом закупівлі, відповідно до додатку 3 до тендерної документації. До цієї довідки учасником повинні бути надані копії ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним видані на ім’я учасника по кожній АЗС зазначеній у довідці.» Надання ліцензії на право роздрібної торгівлі – свідчить про обмеження учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських АЗС, оскільки ліцензію на право роздрібної торгівлі отримують власники мережі АЗС на кожну АЗС окремо, а на право оптової торгівлі отримують партнери. Вимагаючи від учасників наявність ліцензій право роздрібної торгівлі – Замовник дискримінує учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Колегія Антимонопольного комітету України дотримується аналогічної думки, зокрема АМКУ надав Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України обов’язкові для розгляду рекомендації, спрямовані на забезпечення конкурентного середовища під час тендерних закупівель високооктанових бензинів, дизельного палива, мазуту та скрапленого газу. У Комітеті наголосили, що замовники часто під час закупівлі пального використовують у тендерній документації До надмірних вимог до учасників належать: - наявність в учасників торгів ліцензій саме з роздрібної торгівлі пальним, у той час, як при продажу нафтопродуктів з використанням талонів та паливних карток у суб’єктів наявні ліцензії на оптову торгівлю пальним; Законом чітко визначено, що якщо суб’єкт господарювання не має місць торгівлі пальним – такий суб’єкт повинен отримати одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним. Отже, тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги і порушує чинні норми Закону України «Про публічні закупівлі», статтю 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та статтю 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Таким чином, Замовник повиненусунутинаведені вище невідповідності шляхом внесення змін до тендерної документації а саме, вимагаємо вилучити в п. 5 Розділу ІІІ Тендерної документації щодо Надання ліцензії на право тільки роздрібної торгівлі. Досвід аналогічних звернень – позитивний. Якщо Замовником не буде вилучено вищезазначену умову –звернемося АМКУ.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Дякуємо за Ваше звернення! 1. Порядок здійснення роздрібної торгівлі пальним та зберігання пального визначено статтею 15 Закону № 481 (зі змінами). Зберігання пального здійснюється суб'єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії. Суб'єкти господарювання отримують ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним / зберігання пального на кожне місце зберігання пального. Суб'єкт господарювання має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії. Ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються:підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву; суб'єктами господарювання для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі. Роздрібна торгівля пальним може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю. У додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю пальним суб'єктом господарювання зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі. Таким чином, інформація, надання якої вимагається тендерною документацією повинна бути в наявності у потенційного учасника торгів. Згідно вимог ч.3 ст.22 Закону «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Нагадуємо, що джерело фінансування даної закупівлі, у тому числі, й державні бюджетні кошти, використання яких строго контролюється законодавством. Проте, вимогами ч.2 ст.36 Закону «Про публічні закупівлі» встановлено, що учасник - переможець процедури закупівлі під час укладення договору повинен надати дозвіл або ліцензію на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством. Надання такої ліцензії є обов’язковим. Зазначені умови в тендерній документації до надання ліцензій не вважаємо дискримінаційними. 2. Частиною 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено право замовника встановлювати кваліфікаційні критерії, відповідність яким повинні підтвердити саме учасники закупівлі, зокрема наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Надання такої інформації і вимагається від учасників у тендерній документації. Лист - згоду на оброблення, використання, поширення персональних даних та доступ від кожної особи, зазначеної у довідці вимагається відповідно до норм Закону України «Про захист персональних даних». Зазначені умови в тендерній документації цілком відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та не є дискримінаційними.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Щодо дискримінаційних вимог Тендерної документації

Номер: 641d046cc28d4d25976d50b9878b24e0
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-21-009339-b.b1
Назва: Щодо дискримінаційних вимог Тендерної документації
Вимога:
Керуючись п. 4 Додатку 3 до тендерної документації учасники повинні були виконати наступну умову: «4. Надати перелік власних АЗС де буде проводитись заправка автотранспорту згідно талонів.» Вимагаючи від Учасників наявність власних АЗС – Замовник дискримінує учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Вимога щодо наявності в учасника саме власної (АЗС) – звужує коло потенційних учасників торгів та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги із залученням партнерських АЗС. В своїх Рекомендаціях, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, Антимонопольним комітет України зазначив: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС.». Зазначене вище підтверджує думку, що вимогою щодо наявності власних АЗС, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Зокрема, аналогічної думки Антимонопольний комітет України, який у своїх Рекомендаціях, які спрямовані на забезпечення конкурентного середовища під час тендерних закупівель високооктанових бензинів, дизельного палива, мазуту та скрапленого газу наголосив, що замовники часто під час закупівлі пального використовують у тендерній документації надмірні вимоги до учасників. Найпоширенішими серед з них є саме наявність в учасника саме власних або орендованих АЗС / складів пально-мастильних матеріалів, при тому, що заправка пальним може здійснюватися через партнерські АЗС. Вимагаємо вилучити вимогу щодо наявності тільки власних або орендованих АЗС, додавши партнерські. У разі невилучення вищезазначеної вимоги - звернемося до АМКУ.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Дякуємо за звернення і повідомляємо вам , що керуючись п. 4 Додатку 3 до тендерної документації учасники повинні були виконати наступну умову: «4. Надати перелік власних АЗС де буде проводитись заправка автотранспорту згідно талонів.» жодним чином не є дискримінаційною та такою, яка спрямована на встановлення нерівних умов для учасників у закупівлі і не суперечить вимогам ЗУ "Про публічні закупівлі. Крім того , згідно вимог ч.3 ст.22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити. Заправка автомобілів , в тому числі карет швидкої медичної допомоги повинна здійснюватись цілодобово по мірі потреби.Тому власні АЗС є гарантією для виконання даних умов.
Статус вимоги: Відхилено