-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
нафта і дистиляти
Завершена
199 900.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 999.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 999.50 UAH
Період оскарження:
20.01.2021 20:02 - 26.01.2021 10:00
Вимога
Відхилено
Дискримінація
Номер:
7510b5abcce54c45b2a5495e0eb2e5fc
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-20-002217-a.b1
Назва:
Дискримінація
Вимога:
Тендерна документація містить дискримінаційні умови та суперечать ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
Керуючись п. 3. Додатку 1 учасники повинні виконати наступні умови:
«3. Засобом отримання нафтопродуктів є паливні картки. Паливні картки повинні бути єдиного зразка та забезпечити право на відпуск палива на всіх АЗС, запропонованих учасником.»
Вимагаючи від учасників відпуск палива за єдиним зразком талонів - Замовник засади, які закріплено в ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників», оскільки у випадку якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що паливний талон повинен бути єдиного зразка фактично унеможливлює виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж азс та продають талони торгової марки власника мережі АЗС.
В кожній окремій мережі існує власний окремий зразок паливного талону, який приймається в конкретній мережі. Тому, Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу, оскільки здійснюють продаж талонів не власної торгової марки, а торгової марки мережі АЗС партнера.
Аналогічної думки дотримується й колегія АМКУ: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС.».
Отже, вимогою щодо наявності талону єдиного зразка, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають партнерські АЗС. Наявність талонів марки мережі АЗС-партнера жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування.
Таким чином, вимога щодо відпуску палива за єдиним зразком талонів носить дискримінаційний характер та має бути вилучена, оскільки суперечить законодавству. В інакшому випадку - звернемося до правоохороних органів, органів фінансового контролю, зокрема до ДАСУ з вимогою про проведення моніторингу даної закупівлі.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.01.2021 17:44
Вирішення:
Шановний учаснику, у відповідь на вашу вимогу повідомляємо наступне.
Відповідно до ст.14 Закону України "Про публічні закупівлі" вимоги до предмета спрощеної закупівлі можуть містити посилання на конкретну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмету закупівлі, джерело його походження або виробника.
Відповідно до умов оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимог до предмету закупівлі паливні картки мають бути єдиного зразка, які повинні прийматись на усіх АЗС, запропонованих Учасником у складі пропозиції відповідно до умов оголошення. Так, відповідно до зазначених вимог Учасник не обмежений обов’язковою наявністю власних або орендованих АЗС, а має можливість зазначити в довідці АЗС своїх партнерів, незалежно від договірних відносин та торгової марки) АЗС. Тобто, Учасники можуть мати будь-які договірні відносини (без обмежень) с операторами АЗС.
Звертаємо увагу на те, що Замовник жодним чином в своїх вимогах до предмету закупівлі не обмежив коло можливих учасників, а вказав лише технічні характеристики предмету закупівлі, виходячи з власних потреб.
Отже вимоги до предмету закупівлі, вказані в оголошенні до даної закупівлі не містять вимог, що обмежують конкуренцію чи призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи вищевикладене та з метою гарантованого своєчасного забезпечення пальним відповідної кількості, наші вимоги вважаємо обґрунтованими та не вбачаємо порушення Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Відхилено