• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 33190000-8 - Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (Лот 1 - Рукавички одноразові медичні різні, Лот 2 – Одноразові стерильні медичні вироби для застосування в операційній, перев’язувальний матеріал, Лот 3 – ЕКГ електроди, Лот 4 – Шовний матеріал, Лот 5 – Розхідний медичний матеріал, індикатори стерильності, Лот 6 - Вимірювач артеріального тиску, Лот 7 - Плівка медична рентгенівська, фотохімікати)

Завершена

3 930 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 200.00 UAH
Період оскарження: 20.01.2021 16:11 - 08.02.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційні умови

Номер: b914a6ebd24d443389b104850a4e5e54
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-20-003957-c.a2
Назва: Дискримінаційні умови
Вимога:
Вимога щодо дискримінаційних умов Висловлюємо Вам свою пошану, та, уважно вивчивши тендерну документацію (далі – ТД) на закупівлю, повідомлямо, що деякі положення ТД не відповідають нормам чинного законодавства , а саме , положення зазначені в документації є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон), а саме: недискримінації учасників конкурсних торгів та добросовісної конкуренція серед учасників. В технічному завданні зазначена вимога: • У разі, якщо учасник тендеру не є виробником виробів медичного призначення, то він в складі пропозиції повинен надати гарантійний лист виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) та відповідний лист від імені Учасника, яким підтверджуються можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цього тендеру у кількості, зі строками придатності та в терміни поставки, визначені цією документацією та пропозицією учасника тендеру із посиланням на номер оголошення, предмет закупівлі цього тендеру та повну назву Замовника. Вимога Замовника, як надання гарантійних листів від виробників є прямим порушенням статті 3 Закону (Принципи здійснення закупівель), частини 3 статті 5 Закону (Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників), частини 3 статті 22 (Документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників). Звертаємо Вашу увагу, що згідно спільного листа Мінекономрозвитку та МОЗ щодо закупівлі виробів медичного призначення № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018 зазначені рекомендації, а саме: - не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками ГАРАНТІЙНОГО ЛИСТА ВІД ВИРОБНИКА, оскільки це може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі. Згідно з вимогами МЕРТ та АМКУ під час складання документації Замовникам необхідно вжити вичерпних заходів щодо забезпечення максимальної конкуренції на торгах та недопущення дискримінації учасників, у тому числі шляхом встановлення не дискримінаційних умов закупівлі. Ознайомившись з умовами ТД, вважаємо, що вимога про надання учасниками процедури закупівлі листів авторизації від виробника, з посиланням на умови даної процедури закупівлі, зобов’язує учасників процедури до договірних відносин із безпосереднім виробником товару або його представництвами, що дискримінує тих, які співпрацюють не з виробниками, а з офіційними дистриб’юторами, обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Виходячи з викладеного вище, повідомляємо, що такий підхід здійснення даної закупівлі є дискримінаційним, оскільки обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників, а в цілому впливає на можливість учасників прийняти участь у процедурі відкритих торгів. На підставі викладеного, з метою створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у фармацевтичній сфері та здешевлення предмету закупівлі, керуючись статтею 18 Закону, звертаємось до Вас з вимогою щодо усунення порушень та приведення ДКТ у відповідність до вимог чинного законодавства України, а саме : Вилучити з тендерної документації Технічне завдання - У разі, якщо учасник тендеру не є виробником виробів медичного призначення, то він в складі пропозиції повинен надати гарантійний лист виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України).
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: За результатами розгляду Вашої вимоги, повідомляємо: По-перше: Тендерна документація на закупівлю плівки медичної рентгенівської розроблена з додержанням принципів публічних закупівель відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». По-друге: Учасник торгів повинен гарантувати забезпечення безперебійної та своєчасної поставки предмета закупівлі. Надання гарантійного листа відвиробника є гарантією того, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну позицію на відповідному ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку товару Замовнику. По-третє:Забезпечення якості, показника терміну придатності та законності предмета закупівлі. Саме офіційний виробник підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, терміни придатності, ввезення та територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо. Окрімцього, згідно п.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Дотримання зазначених у тендерній документації вимог до предмета закупівлі є захистом Замовника від неналежного виконання учасником взятих на себе зобов’язань, додаткових гарантій поставки якісного товару. Тим більш, що товар, який закуповується не є винятковим, специфічними або таким, що виробляється тільки під конкретного замовника, і будь-який учасник може прийняти участь у закупівлі. Тому вимога щодо гарантійного листа – не обмежує коло учасників, а навпаки, унеможливлює участь у торгах недобросовісних учасників. Вимога залишилось не задоволеною.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 12.02.2021 16:21
Задовільнена: Ні
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог

Номер: ec9d627694694c48b09d417ea8ec9890
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-20-003957-c.b1
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовнику! Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон про закупівлі), закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; запобігання корупційним діям і зловживанням. Однак Документація в чинній редакції складена з порушенням основних принципів публічних закупівель та інших норм, визначених Законом про закупівлі. Згідно Тендерної документації предметом закупівлі за Лотом №7 за позицією №1 є Суха медична плівка Agfa DRYSTAR DT 5.000I B 20x25см №100), або еквівалент. Слід зазначити, що позиції №№2-4 відносяться до медичних систем традиційного «мокрого» відтворення зображення, зокрема, рентгенівські системи «екран/плівка». При цьому однією з характерних рис таких систем традиційного «мокрого» відтворення зображення є те, що як плівка, так і фотохімікати в ній є взаємозамінними, тобто на візуалізаційному обладнанні одного виробника може використовуватись плівка іншого виробника, а хімікати навіть від третього. В той же час, медичні системи цифрового (сухого, термографічного) відтворення зображення, до яких відноситься продукція, визначена в позиції №1, є принципово іншими системами відтворення зображення, а відтак є системами закритого типу, тобто в таких системах для належної роботи відповідного обладнання, зокрема, принтерів (камер), слід використовувати лише і тільки плівку, що спеціально розроблена для таких принтерів. Зокрема, шар такої спеціальної плівки, в якому формується зображення, сформований на основі солей срібла та реагента-відновника, та чутливий саме до тепла (нагріву), а не до світла, що якісно відрізняє такі системи від загаданих традиційних. При цьому згідно законів фізики, тепло передається трьома способами: конвекцією, ІЧ-випромінюванням та через механічний контакт між нагрітим та холодним тілами. Відтак, кожен з виробників закритих систем сухого друку, обравши певний метод теплопередачі, вдосконалює свою власну технологію візуалізації зображень, надаючи таким технологіям та продукції унікальних рис та характеристик, які якісно відрізняють продукцію одного виробника від продукції іншого в даному сегменті ринку. Враховуючи зазначене, принтер (камера) для цифрового друку сухих плівок та плівка, що використовуються в ньому, належать до єдиної закритої системи цифрового (сухого, термографічного) відтворення зображення та, відповідно, випускаються одним і тим же виробником, який впровадив свою унікальну технологію сухого друку (під однією і тією ж торгівельною маркою/ фірмовим позначенням/ брендом). Однак, Ви напевно добре знаєте про все вищевикладене, оскільки згідно інструкцій з експлуатації термічних принтерів сухого друку AGFA Drystar, які вочевидь у Вас є, чітко передбачено, що в даних принтерах слід використовувати лише плівку DRYSTAR торгівельної марки. Тому об’єднання Вами в один предмет закупівлі продукції за позицією №1 - яка є «ексклюзивною», та за №№2-4, яка є замінною, є або свідомим маніпулюванням у вигляді штучного розширення предмету закупівлі з метою організації закупівлі у заздалегідь визначеного постачальника (чи обмеженого кола постачальників), або ж простою необачністю, яка в будь-якому разі призводить до дискримінації потенційних учасників та фактичного обмеження кола учасників в даній процедурі. Адже за позицією №1 не існує ні аналога, ні еквівалента в принципі, а отже учасники фактично можуть запропонувати за даними позиціями лише і тільки конкретну продукцію одного виробника, що є порушенням добросовісної конкуренції та дискримінацією учасників. А підсиленням неможливості участі будь-яких інших потенційних учасників виступає вимога Документації (Додаток №1), згідно якої у разі, якщо учасник тендеру не є виробником виробів медичного призначення, то він в складі пропозиції повинен надати гарантійний лист виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) та відповідний лист від імені Учасника, яким підтверджуються можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цього тендеру у кількості, зі строками придатності та в терміни поставки, визначені цією документацією та пропозицією учасника тендеру із посиланням на номер оголошення, предмет закупівлі цього тендеру та повну назву Замовника.. Слід відзначити, що приймаючи до уваги сталу ділову практику у відносинах з дистрибуції медичних виробів, в т.ч. у сфері рентгенологічних досліджень, отримати від виробника (або його офіційного представника) гарантійний лист може лише обмежене коло суб’єктів господарювання, що пройшли процедуру «авторизації» у такого виробника (представника) та/або мають прямі договірні відносини з виробником (представником), тобто коло таких господарюючих суб’єктів, зазвичай, заздалегідь визначено та обмежено. Отже, знов-таки, завдяки «вдалому» поєднанню штучного розширення предмету закупівлі, шляхом включення «ексклюзивної» позиції з вимогою про надання «гарантійного листа», вирішується завдання закупівлі конкретної продукції у конкретного постачальника (постачальників). Отже, дана Процедура при такій редакції Документації наразі може бути сприйнята не інакше як «завуальований» намір Замовника закупити конкретну продукцію у конкретного кола суб’єктів господарювання без будь-якої конкуренції, прозорості, будь-якої економії чи бодай реальної ефективності, що містить усі ознаки корупційного зловживання. З урахуванням вищенаведеного, з метою приведення Документації у відповідність до приписів чинного законодавства та усунення вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, як зазначено вище, задля уникнення зайвого обтяження даної закупівлі процедурами оскарження, просимо: - виключити вищезгадану товарну позицію №1 з даної процедури закупівлі (або, щонайменше, виділити в окремий лот); - виключити з Додатку 1 до Документації вимогу про надання гарантійного листа від виробника виробу. У випадку ігнорування даної вимоги будемо вимушені звернутися до компетентних державних органів, в т.ч. що здійснюють контроль за використанням бюджетних коштів, та до органу оскарження.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Замовник визначив предмет даної закупівлі відповідно до коду Єдиного закупівельного словника (ДК 021:2015) 3190000-8 – Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні. Усі плівки, зазначені в предметі закупівлі, застосовуються для проведення рентген-діагностичнихдосліджень, та є витратними матеріалами для відповідного обладнання, що дозволяє візуалізувати отримане зображення під час таких досліджень, а від так усі плівки з предмету даної закупівлі обґрунтовано відносяться до визначеного Замовником коду Єдиного закупівельного словнику, отже предмет Закупівлі сформовано у повній відповідності до норм законодавства. Відповідно до положень п.3 ч. 2 ст. 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Згідно ч. 1 ст. 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики, крім того характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процессу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Згідно ч. 4 цієї ж статті технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типии або конкретнее місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "абоеквівалент". В технічних вимогах Додатку 1 Тендерної документації, які стосуються «Лот 7 – Плівка медична рентгенівська, фотохімікати» позиції № 1 предмету закупівлі, є посилання на тип плівки, а саме – плівка термографічна медична для принтера типу AGFA DRYSTAR DT 5.000IB, однак таке посилання обумовлено наданням Учасникам загального уявлення про товар та має характер опису відповідної технології виробництва, що не заборонено Законом. При цьому у Додатку1 безпосередньо зазначено, що у разі, коли в описі предмета закупівлі містяться посилання на конкретні торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, то разом з цим враховувати вираз "або еквівалент". В той же час у Додатку 1 до згаданої позиції наведені спеціальні медико-технічні вимоги, яким і повинен відповідати запропонований учасниками товар. При цьому окремо слід зазначити, що аналізуючи інформацію на порталі ПРОЗОРРО (prozorro.gov.ua) стає очевидним, що за позицією № 1 наявні що найменше два виробники, продукція яких у сукупності відповідає вимогам, наведеним у Додатку1Тендерної документації: AGFA, Бельгія (плівка DRYSTAR DT 5.000IB) та ПП «ФІРМА «ОНІКО», Україна (плівка ОНІКО ДТ-5000). Отже за позицією № 1 існують аналоги та еквіваленти, таким чином твердження про «ексклюзивність» даної позиції - необґрунтовані та взагалі не відповідають дійсності . Отже, виходячи із вищевикладеного, визначення предмету закупівлі в чинній редакції, в т.ч. відсутність поділу предмету закупівлі на лоти окремо за позицією № 1, не є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, та не призводять до дискримінації учасників.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 12.02.2021 16:21