-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
бензин А-95, бензин А-92, дизельне паливо
Категорія змовника відповідно до ч. 4 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі»: Підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі».Мова, якою повинні готуватись тендерні пропозиції: Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою. Джерело фінансування закупівлі: кошти місцевого бюджету та власні кошти підприиємства
Торги відмінено
1 176 950.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 884.75 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 884.75 UAH
Період оскарження:
20.01.2021 15:08 - 01.02.2021 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Номер:
5fbd64891d58472e909dc7d5770f4629
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-20-003214-c.b1
Назва:
Вимога щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Вимога:
Пунктом 4 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються по принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Частиною 4 цієї ж статті визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Проте, Тендерною документація суперечить сама собі, а саме пунктом 2.2. Додатку 1 Замовником встановлено:
2.1. Довідка (лист) довільної форми про наявність обладнання та матеріально-технічної бази. Довідка повинна містити інформацію про наявність заправних станцій. Учасник зобов’язаний у складі тендерної пропозиції надати документи (договори чи (або) акти прийому-передачі), які підтверджують право власності чи користування або відповідального зберігання нафтопродуктів на АЗС, які діють протягом терміну поставки товару.
2.2. У разі, якщо Учасник здійснює перепродаж предмету закупівлі паливних карток та/або смарт-карток та/або талонів та/або штрих карток (паливних карток та/або смарт-карток та/або талонів та/або штрих карток), у складі тендерної пропозиції надаються:
2.2.1. Оригінал листа від Учасника з інформацією про емітента паливних карток та/або смарт-карток та/або талонів та/або штрих карток.
2.2.2. Оригінал листа від власника чи користувача АЗС або зберігача палива на АЗС з гарантією безумовного та цілодобового здійснення відпуску пального з АЗС протягом 2021 року паливними картками та/або смарт-картками та/або талонами та/або штрих картками зразка Учасника. Лист повинен бути виданий Учаснику не раніше грудня 2020 року та повинен містити назву(-и) АЗС та зразок копії паливних карток та/або смарт-карток та/або талонів та/або штрих карток, за якими буде здійснюватися заправка транспорту замовника.
А дискримінаційні вимоги по відношенню до потенційних учасників встановленні пунктом 2 Додатку 4 до тендерної документації в якому вимагається «Наявність розгалуженої мережі автозаправних станцій власних або орендованих АЗС у межах міста Івано-Франківськ., для забезпечення безперебійного руху автотранспорту не менше трьох АЗС. Заправки мають знаходитись не далі ніж за 4 км. від місця розташування замовника торгів. Надати гарантійний лист з переліком АЗС та місцем їхнього розташування.»
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС».
Виходячи з вище сказаного, та задля припинення Дискримінації потенційних учасників, вимагаємо від Замовника доповнити п.2 Додатку 4 Тендерної документації та викласти в такій редакції: «Наявність розгалуженої мережі автозаправних станцій власних або орендованих АЗС та/або Партнерських АЗС у межах міста Івано-Франківськ., для забезпечення безперебійного руху автотранспорту не менше трьох АЗС. Заправки мають знаходитись не далі ніж за 4 км. від місця розташування замовника торгів. Надати гарантійний лист з переліком АЗС та місцем їхнього розташування.»
Також дискримінаційною вимогою є п.9 Додатку 4 в якому вказано що: «Назва бренду нанесеного на талонах повинна відповідати назві бренду мережі АЗС, на яких можливо отримати паливо. Учасник надає копії єдиного зразка бланків – дозволів (талонів) зворотна та лицьова сторона на всі АЗС, на яких можливо отримати паливо - бензин А-95, А-92 та дизельне паливо (згідно наданого списку розташування (адрес) АЗС). Додатково надати ліцензійний договір на право використання торгової марки, яка зображена на АЗС і талоні.» Тобто, Вами встановлено вимогу наявності єдиного зразка талону, торгова марка якого буде ідентичною назві АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива.
Аналіз та знання ринку постачальників пального з АЗС дає можливість розподіляти таких постачальників на наступні групи:
Постачальники, які мають розгалужену мережу АЗС по всій території України та представлені майже у кожній області;
Постачальники, які представлені локально в певному регіоні чи в декількох областях;
Постачальники, які є посередниками між крупними мережами постачальника та покупця;
Постачальники, які працюють по міжемітентській схемі, що дозволяє створити найбільшу мережу АЗС шляхом залучення до співпраці різних партнерських АЗС згідно договорів постачання, зберігання, комісії тощо, при цьому, використовуючи єдиний зразок довірчих документів на відпуск пального.
Товариство відноситься до останньої категорії постачальників, тобто, Товариство має єдиний зразок довірчого документа, талон зразку «………», пред’являючи котрий можливо здійснити відпуск пального на усіх АЗС партнерів Товариства. Партнерські відносини закріплені договорами за умовами яких мережі АЗС-партнерів відпускають паливо по талонах зразків інших Партнерів.
Встановлена вимога в Додатку 4 до Тендерної документації є дискримінаційними по відношенню до Товариства, оскільки Товариство спроможне задовольнити потреби у відпуску палива через АЗС партнерів.
Отже, Вами встановлюється вимога щодо відповідності бренду нанесеного на талонах назві бренду АЗС. Таким чином, Вами штучно звужується коло учасників та наявні підстави вважати, що Замовник орієнтується на певне коло учасників.
Також дискримінаційною вимогою є вимога щодо Учасників надати : «Додатково надати ліцензійний договір на право використання торгової марки, яка зображена на АЗС і талоні»
Незважаючи на те, що Замовником не заперечується можливість участі в процедурі Закупівлі, учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів, Замовник зазначає явно дискримінаційні умови, щодо наявності інтелектуальних прав на використання торгової марки. Вимагаючи від учасників наявність ліцензійного договору на право інтелектуальної власності торгової марки , яка зображена на АЗС і талоні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників», оскільки у випадку якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не тільки через власну мережу АЗС, а і через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що назва бренду нанесеного на паливних талонах повинена відповідати бренду мережі АЗС, на якій можливо отримати паливо, що фактично унеможливлює виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС та власній мережі АЗС що використовують єдиний зразок паливних талонів на даних АЗС.
Отже, фактично тендерна документація, містить внутрішні протиріччя – з одного боку Замовник не заперечує можливість участі учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів – з іншого боку, без жодного належного обґрунтування необхідності, вимагає в п. 9 Додатку 4 «назва бренду нанесеного на талонах повинна відповідати назві бренду мережі АЗС, на яких можливо отримати паливо» та наявність інтелектуальних прав на використання цієї торгової марки.
Дискримінаційний характер оскаржуваних вимог тендерної документації, полягає в обов’язку Учасників укласти субліцензійні договори з партнерами. При цьому в Учасника є ліцензійний договір на право використання торгової марки, яка зображена на АЗС і талоні та між емітентські договори з партнерськими АЗС які дають зможу здійснювати відпуск палива на їх АЗС при наданні талонів єдиного зразка. Відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, Учасники не мають змогу виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг) на партнерські АЗС.
Відповідно до ч.1 ст.24 Закону України «Про публічні закупівлі», фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до Замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Враховуючи вищевикладене, керуючись п.4 ч.1, ч.4 ст.5, ч.4 ст.22 та ч.1 ст.24 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо змінити пункт 9 Додатку №4 до Тендерної документації, а саме усунути дискримінаційну умову, відповідно до якої «Назва бренду нанесеного на талонах повинна відповідати назві бренду мережі АЗС, на яких можливо отримати паливо. Учасник надає копії єдиного зразка бланків – дозволів (талонів) зворотна та лицьова сторона на всі АЗС, на яких можливо отримати паливо - бензин А-95, А-92 та дизельне паливо (згідно наданого списку розташування (адрес) АЗС). Додатково надати ліцензійний договір на право використання торгової марки, яка зображена на АЗС і талоні», або змінити та викласти в такій редакції: «Учасник надає копії єдиного зразка бланків – дозволів (талонів) зворотна та лицьова сторона на всі АЗС, на яких можливо отримати паливо – бензин А-95, А-92 та дизельне паливо(згідно наданого списку розташування (адрес) АЗС. Додатково надати ліцензійний договір на право використання торгової марки, яка зображена на талоні.»
У разі ігнорування Замовником, будемо вимушене звернутись до АМКУ, Держаудитслужби та органів фінансового контролю.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.01.2021 17:16
Вирішення:
У відповідь на вимогу щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі повідомляємо наступне:
Під час організації та проведення процедури закупівлі замовник неухильно дотримується усіх без винятку положення чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, у тому числі базових принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ЗУ «Про публічні закупівлі»(надалі-Закон), серед яких:
• добросовісна конкуренція серед учасників;
• максимальна економія та ефективність;
• відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
• недискримінація учасників;
• об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій;
• запобігання корупційним діям і зловживанням.
При проведені закупівлі за процедурою відкритих торгів Нами, Замовником торгів, враховано особливості законодавства в частині визначення кваліфікаційних критерії до Учасників торгів. Всебічно досліджено питання встановлення вимог щодо підтвердження матеріально-технічної бази та обладнання Учасника.
Заперечуємо факт дискримінаційного характеру положень тендерної документації.
Наголошуємо, що замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлію, власних потреб.
Враховуючи вищенаведене, членами тендерного комітету прийнято рішення щодо відмови у задоволені вимоги Учасника в частині внесення змін в умови тендерної документації
Статус вимоги:
Відхилено