-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
ЕЛЕКТРИЧНА ЕНЕРГІЯ КОД ДК 021:2015 09310000-5 – ЕЛЕКТРИЧНА ЕНЕРГІЯ
Тендерна пропозиція та всі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою. Якщо тендерна пропозиція або будь-який з документів (оригінали чи їх копії), що мають відношення до неї, складений іншою, ніж українська, мовою, вони повинні бути перекладені українською мовою, а переклад засвідчений печаткою бюро перекладів або посвідчений нотаріально.
Завершена
32 557 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 162 785.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 162 785.00 UAH
Період оскарження:
20.01.2021 15:02 - 16.02.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
10f8ed060d1c4460bc05338a5c3f0f42
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-20-005091-b.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовник!
1)Тендерною документацією Замовника встановлено, що Учасник має надати «довідку, що засвідчує можливість надання Замовнику (Споживачу) платіжних документів безоплатно у центрі обслуговування клієнтів, представництві тощо у м. Кам’янське (із вказанням місця розташування, посади, ПІБ та контактного телефону керівника) та на персональній сторінці споживача через веб-сайт електропостачальника, у порядку, передбаченому договором про закупівлю електричної енергії.»
Подібні положення Тендерної Документації суперечать чинному законодавству та йдуть в розріз з загальноприйнятими принципами публічної закупівлі. Вважаємо вимогу про надання вказаних документів дискримінаційною, спрямованою на недопущення до ринку електроенергії на території м. Кам’янське постачальників з інших регіонів України.
Відповідно до п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електричної енергії», учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством.
Звертаємо увагу, що вказана норма не передбачає створення центру обслуговування споживачів у кожній області, місті чи регіоні куди здійснюється постачання електричної енергії.
Відповідно до абзацу третього п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електроенергії» для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.
Тобто, чинне законодавство, електропостачальникам надає право вибору або створювати окремий структурний підрозділ або покласти обов’язки на окремого працівника за умови, що підприємство має менше 50000 споживачів.
У той же час, відсутні вимоги про облаштування окремого структурного підрозділу або знаходження посадової особи постачальника, на яку покладено такі функції, на території регіонів куди здійснюється або планується постачання електроенергії.
Так, в чинному законодавстві відсутні прямі норми, які б вказували на необхідність створення структурного підрозділу на відповідній території.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, ч. 11 ст. 26, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі
тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників -юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Крім того, наявність такої вимоги – пряма дискримінація учасників. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників виникає необґрунтована перевага над іншими.
Вищенаведену позицію підтримує й постійно діюча колегія, зокрема, просимо ознайомитись з рішенням Антимонопольного комітету з аналогічного питання No1758-р/пк-пз від 04.04.2017.
Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення структурного підрозділу постачальника або наявність посадової особи, з робочим місцем або створення Центру обслуговування споживачів на території м. Кам’янське. Це виключно право, а не обов’язок Ліцензіата (Товариства).
В свою чергу, повідомляємо, що відсутність Центру обслуговування споживачів на території м. Кам’янське жодним чином не вплине на якість роботи Постачальника та Споживача. Товариство володіє достатніми та дієвими методами розрахунків, котрі повність задовольняють потреби Споживача.
Просимо: Видалити вимогу щодо наявності на території м. Кам’янське Центру обслуговування клієнтів, представництві тощо.
2.Тендерною документацією встановлена вимога: «Для документального підтвердження того, що створення кол-центру/контакт-центру не є обов’язковим для Учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 100000 споживачів, такий Учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу.» та «2.4 Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів /клієнтів не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів (відповідно до вимог Постанови НКРЕКП від14.03.2018 № 312 "Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії"), такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії.»
Вимога надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу енергії є дискримінаційною та необгрунтованою. Вказану інформацію потрібно отримати саме від ОСР. При цьому ОСР, незважаючи на відокремлення діяльності з розподілу від діяльності з постачання, як передбачено Законом України «Про ринок електричної енергії», все ще можуть бути пов’язані відносинами контролю із суб’єктами (Постачальниками універсальних послуг), які здійснюють діяльність на ринку електричної енергії та є конкурентами по відношенню до учасників відкритих торгів. У такому випадку ОСР, які пов’язані з конкретними постачальниками, можуть створювати бар’єри під час надання вказаної довідки. Отже, як свідчить наведене вище, право замовників самостійно встановлювати вимоги до учасників та вказувати в тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям під час закупівлі електричної енергії за класифікацією ДК 021:2015:0931 0000-5 – Електрична енергія, самостійно визначати перелік інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, призводить до порушення вимог частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону про публічні закупівлі, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси скаржників, пов’язані з їх участю у процедурі закупівлі, принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачених статтею 5 Закону про публічні закупівлі. Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Отже, встановлення в тендерній документації дискримінаційних та надмірних вимог, які не впливають на якість товару, не підтверджують кваліфікацію учасників, створюють умови для зловживання замовниками під час проведення процедури закупівель. На підтвердження вище описано прикріплюємо Рішення АМКУ №14064-р/пк-пз 21.07.2020, в якому порушене питання щодо того, що Замовники вимагають надати довідки від всих ОСР.
Також наголошуємо, що відповідно до Статті 164-14 КпАП. Порушення законодавства про закупівлі
Порушення порядку визначення предмета закупівлі; несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації; тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону ; розмір забезпечення тендерної пропозиції, встановлений у тендерній документації, перевищує межі, визначені законом; неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі; неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі, що здійснюються відповідно до положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)"; ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом; порушення строків розгляду тендерної пропозиції -
тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
На підставі вище викладеної інформації, просимо внести зміни до ТД, а саме – виключити вищенаведені вимоги.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.02.2021 10:04
Вирішення:
Шановний Учасник!
Шановний Учасник!
1. Вимога про надання довідки, що засвідчує можливість надання Замовнику (Споживачу) платіжних документів безоплатно у центрі обслуговування клієнтів, представництві тощо у м. Кам’янське (із вказанням місця розташування, посади, ПІБ та контактного телефону керівника) та на персональній сторінці споживача через веб-сайт електропостачальника, у порядку, передбаченому договором про закупівлю електричної енергії, ґрунтується на праві отримувати нами, як споживачем електричної енергії, своєчасно, швидко, у будь-який зручний для нас час, без додаткових витрат за поштове відправлення/доставку та безкоштовно платіжні документи. Дана вимога не є дискримінаційною та ґрунтується на підставі положень п. 4.14, 5.5.1, 8.3.17, 9.1.2, 9.1.3, 9.1.5 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312. Законодавство не забороняє створювати електропостачальнику центри обслуговування клієнтів або представництва у будь-якому регіоні України (місті, селі, селищі, інших топонімах) для зручності обслуговування клієнтів та створення для них сприятливих умов.
Частиною 3 (абз.2) ст. 22 «Тендерна документація» Закону України «Про публічні закупівлі» визначено: «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.».
2. Вимога про надання довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу ґрунтується необхідністю підтвердження учасниками, для яких відповідно до положень п. 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, та постанови НКРЕКП від 12.06.2018 № 373 створення центрів обслуговування споживачів та/або кол-центрів не є обов'язковим.
Звертаємо увагу, дана довідка має бути надана лише тими учасниками, які обслуговують менше 50000 споживачів та створення центрів обслуговування споживачів для них не є обов'язковим та учасниками, які мають споживачів, кількість яких не перевищує 100000 та створення кол-центру для них є необов’язковим.
Частиною 3 (абз.2) ст. 22 «Тендерна документація» Закону України «Про публічні закупівлі» визначено: «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.».
Слід зазначити, що Ваші доводи, стосовно того, що ОСР можуть створювати бар’єри під час надання вищевказаної довідки є лише Вашим припущенням, яке нічим не доведено.
Отже, перелічені нами вимоги тендерної документації є ґрунтовними, не упередженими та не дискримінаційними.
Статус вимоги:
Відхилено