-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
09310000-5 Електрична енергія (електрична енергія)
місцезнаходження Замовника: вул. Корабелів, 14 в, м. Миколаїв, Миколаївська обл., Україна, 54020 / категорія Замовника: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі»/ЄДРПОУ: 05483090
Завершена
2 078 887.50
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 394.44 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 394.44 UAH
Період оскарження:
20.01.2021 12:39 - 01.02.2021 00:00
Вимога
Відхилено
вимога
Номер:
126a027108e44509b9ae2e12d19ac8d5
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-20-002895-b.b1
Назва:
вимога
Вимога:
Шановний Замовнику. Тендерною документацією передбачено, що учасники повинні надати довідку в довільній формі щодо наявності на території Миколаївської області власного структурного підрозділу – Центру /відділу обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (із змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів (з зазначенням адреси, контактних телефонів, графіку роботи та особистого прийому споживачів)
Учасники для яких створення центрів/відділів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території Миколаївської області або посадової особи, з робочим місцем на території Миколаївської області, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів.
Постачальники, які проводять господарську діяльність з постачання електричної енергії мають ліцензію, що видана на підставі постанови НКРЕКП, згідно якої набувається право постачати електричну енергію по ВСІЙ ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ. Встановлюючи такі вимоги в тендерній документації, взяти участь можуть лише ті учасники, які зареєстровані на тереторії Миколаївської області. Жодними нормативно-правовими актами не визначено місце реєстрації постачальників, а також не розмежована територія їх діяльності, та не встановлено обов'язковим для постачальників мати структурні підрозділи по тих чи їнших областях України. Зазначена вимога ТД порушує такі принципи закупівель, що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», як 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Просимо внести зміни
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.01.2021 15:46
Вирішення:
Шановний Учаснику, на вашу вимогу (ID: UA-2021-01-20-002895-B.B1) від 22.01.2021 повідомляємо, що визначені Замовником у п.8.2. Додатку №1 тендерної документації вимоги, сформовані у відповідності та на виконання положень «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених постановою Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018р. №312.
Так, відповідно до вимог п. 8.3.17. Правил роздрібного ринку електричної енергії, учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50 000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50 000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.
Згідно зі статтею 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» роздрібний ринок електричної енергії це система відносин, що виникають між споживачем електричної енергії та електропостачальником у процесі постачання електричної енергії, а також іншими учасниками ринку, які надають пов’язані з постачанням електричної енергії послуги. Отже, Замовник, як Споживач на ринку електричної енергії, має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії. Територіальна ж віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію прав Споживача електричної енергії, оскільки відрядження потребують значних витрат робочого часу та коштів. В такому випадку не може навіть йти мова про оперативне вирішення будь-яких проблемних питань на місці. Тим більше з огляду на ускладнену ситуацію з пересуванням по території країни у зв’язку з обмежувальними заходами, пов’язаними з введенням карантину. До того ж, при укладенні договору на постачання електричної енергії, споживач має законодавчо закріплене право обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний спосіб оплати за спожиту електричну енергію. Для нашого підприємства таким способом є можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника. Очевидно, що у разі значної територіальної віддаленості постачальника від місцезнаходження об’єкта постачання електроенергії та місця діяльності підприємства, реалізація такого права буде економічно недоцільною і практично неможливою (особливо в умовах пандемії та карантину), оскільки потребуватиме витрачання додаткових коштів та робочого часу на відрядження до електропостачальника.
До того ж, треба зазначити, щочинне законодавство не надає електропостачальникам права нав‘язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами. Кожен електропостачальник має необмежене право та можливість відкривати свої територіальні підрозділи на території будь-якої області України, жодних обмежень щодо реалізації їх законних прав на законодавчому рівні не існує. Висунуті ж у п.8.2. Додатку №1 тендерної документації вимоги, не обмежують конкурентоспроможність та в ніякій мірі не впливають на можливість Учасників (потенційних постачальників) прийняти участь у процедурі відкритих торгів. З огляду на вищезазначене, вимога Учасника щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог Закону шляхом внесення до неї змін не підлягає задоволенню та відхиляється Замовником.
Статус вимоги:
Відхилено