-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки
Завершена
130 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 650.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 650.00 UAH
Період оскарження:
20.01.2021 11:45 - 26.01.2021 11:50
Вимога
Відхилено
Стосовно використання міжнародного сертифікату ISO 9001:2015 "Системи менеджменту якості"
Номер:
7fd40a6a7b89494e9a6e25fba3d21520
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-20-001362-c.b2
Назва:
Стосовно використання міжнародного сертифікату ISO 9001:2015 "Системи менеджменту якості"
Вимога:
Шановний замовнику, вказана Вами вимога про ISO є незаконною, аргументуємо чому: по-перше, відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо сертифікованої системи менеджменту якості Учасника відповідно до ISO 9001:2015 Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-друге, звісно, що будь-який Учасник може отримати такий Сертифікат. Але ж розумієте, що учасники, не маючи такого зобов’язання на законодавчо закріпленому рівні, заздалегідь не можуть передбачити Ваше бажання щодо наявності такого сертифікату в учасників і заздалегідь його отримати. Також, Ви ж розумієте, що для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити і час, і грошові ресурси. І знову ж таки, отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників, тому вимога щодо наявності такого Сертифікату прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-третє, в нормі частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що інформація повинна бути «відповідно до законодавства». А наявність в учасника Сертифікату системи управління якістю не передбачено і не закріплено на законодавчому рівні, отже, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Так як, учасники будуть надавати Вам не продукцію, а саме послуги, то очевидною є необґрунтованість наявності Сертифіката в учасників, а звідси й необґрунтованість та незаконність вимоги, прописаної в Тендерній документації. Для того, щоб прописувати таку вимогу та взагалі мати можливість вимагати від учасників наявність Сертифікату системи управління якістю для початку було б добре ознайомитись зі значенням цього Сертифікату та з тим, що саме він підтверджує. По-четверте, якщо Ви так бажаєте отримати від учасників Сертифікат системи управління якістю для підтвердження вимогам Тендерної документації та відповідності учасника для надання послуг відповідно до передбаченої Закупівлі, то надаємо Вам інформацію про даний Сертифікат з обґрунтуванням недоречності такої вимоги в даній закупівлі, а саме: 1) Відповідно до Наказу Держспоживстандарту від 22 червня 2009 року №225 затверджено Національний стандарт України «Системи управління якістю», а саме пункт 0.1 «Загальні положення»: «запровадження системи управління якістю має бути стратегічним рішенням організації». Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов’язок. 2) Також, відповідно до пункту 0.1 «Загальні положення»: «Цей стандарт можуть застосовувати внутрішні та зовнішні сторони, зокрема органи сертифікації, щоб оцінити здатність організації дотримувати вимоги замовника, законодавчі й регламентувальні вимоги, застосовні до продукції, і власні вимоги організації». Бачимо, що даний Сертифікат застосовується до продукції, а не до надання послуг, як передбаченого оголошеною Вами закупівлею. 3) Національним стандартом України «Системи управління якістю. Вимоги», частиною 1.1 розділу 1 «Сфера застосування» передбачено: «Цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація а) потребує показати свою здатність постійно надавати продукцію, яка задовольняє вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги; Примітка 1. У цьому стандарті термін «продукція» поширюють лише на: а) продукцію, призначену для замовника чи таку, яку він вимагає; b) будь-які передбачені результати процесів виготовлення продукції. Знову ж таки, з наведеної інформації бачимо, що даний Сертифікат системи управління якістю може бути отриманий при наданні продукції, а не послуг як в оголошеній Вами процедурі закупівлі. Отже, враховуючи вищевикладене, вимагаємо виключити дану вимогу з тендерної документації як таку, що немає обґрунтування та законних підстав.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.01.2021 14:51
Вирішення:
Розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо наступне.
Згідно з пунктом 11 Додатку 1 до Оголошення про спрощену закупівлю замовником встановлено вимогу для всіх учасників про те, що виконавець повинен використовувати міжнародний сертифікат ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості».
Наявність у підприємства сертифікату на систему менеджменту якості відповідно до вимог ISO 9001 свідчить про спроможність підприємства надавати послуги, роботи у відповідності з вимогами діючої нормативної – правової документації. Ваша аргументація стосовно того, що даний сертифікат стосується лише якості товару, а не послуг, є безпідставною і такою, що не відповідає дійсності.
Стосовно того, що на Вашу думку зазначена вимога є дискримінаційною, повідомляємо, що зазначена вимога стосується всіх учасників процедури закупівлі, тому не може бути дискримінаційною, адже отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що організувала свою діяльність у відповідності до стандартів ISO 9001, а його наявність сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності щодо якісного надання послуг. Тому не вважаємо дану вимогу дискримінаційною та такою, що не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі».
Сертифікати відповідності вимогам ISO 9001:2015 передбачені чинним законодавством, і будь-який учасник має можливість надати ці сертифікати, виконавши технічні вимоги до предмету закупівлі.
Зазначена позиція підтверджується численною та незмінною практикою Постійно діючої адміністративної колегії АМК України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, для прикладу : рішення №6492-р/пк-пз від 03.07.2018, рішення №4684-р/пк-пз від 17.05.2018 , рішення №1934-р/пк-пз від 22.02.2019, а також сталою судовою практикою.
Враховуючи викладене вище, відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги UA-2021-01-20-001362-c.b2
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Неоднозначна ідентифікація картриджа
Номер:
3657ef760b454919a409e5a590f29ad3
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-20-001362-c.a1
Назва:
Неоднозначна ідентифікація картриджа
Вимога:
В табличці переліку картриджів в п.7 є найменування "Картридж HP LJ кольоровий".
Прохання написати модель принтера, або модель кольорового картриджа.
Без цієї інформації дуже важко вгадати який саме у Вас використовується кольоровий принтер.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.01.2021 23:14
Вирішення:
Доброго дня. До технічних вимог предмету закупівлі були внесені зміни з зазначенням необхідної інформації стосовно кольорового картриджу.
Статус вимоги:
Задоволено