Категорія замовника - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» (Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади). Джерело фінансування-кошти місцевого бюджету-2 700 000,00 грн,. Згідно роз’яснення МЕРіТУ джерело фінансування повинно зазначатись з конкретною назвою предмету закупівлі, але так як відповідно Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 15.04.2020 № 708 (далі - Наказ № 708) щодо Порядку визначення предмету закупівлі, який вступив в дію 19 червня 2020 року, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно пункту 22 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником третьої або четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Так як в жодній назві предмету закупівлі по класифікатору не передбачене джерело фінансування ми не маємо такої змоги його зазначати в предметі закупівлі. Але щоб прислухатись та виконати рекомендації людей, які створюють законотворчий механізм проведення державних закупівель та хоть якось задовольнити бажання МЕРіТУ зазначаємо назву джерела закупівлі в примітках до предмету закупівлі, так як іншого раціонального виходу з цієї ситуації наш заклад не бачить.
Завершена
2 700 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 27 000.00 UAH
Період оскарження:19.01.2021 16:24 - 31.01.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на дії (рішення) Замовника
Номер:d5f82ae4a2114dcf8c184b5e55d45034
Пов'язана кваліфікація:ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ", UA-EDR 41823846
Ідентифікатор запиту:UA-2021-01-19-003490-c.c1
Назва:СКАРГА на дії (рішення) Замовника
Скарга:
Замовником (Комунальним некомерційним підприємством «Чернігівський обласний медичний центр соціально значущих та небезпечних хвороб» Чернігівської обласної ради) розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) згідно предмету: код за ДК 021:2015: 09310000-5 – Електрична енергія, ідентифікатор закупівлі: UA-2021-01-19-003490-c.
Товариством з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» (далі – ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» або Товариство) взято участь у відповідній процедурі закупівлі та згідно тендерної документації (копія додається),затвердженої рішенням тендерного комітету Комунального некомерційного підприємства «Чернігівський обласний медичний центр соціально значущих та небезпечних хвороб» Чернігівської обласної ради (протокол від 19.01.2021 № 7), подано тендерну пропозицію.
За результатами аукціону, який відбувся 05.02.2021, найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ». За результатами її розгляду Замовником прийнято рішення про відхилення пропозиції TOB «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» відповідно до ч. 2 п. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі тендерної документації (протокол від 09.02.2021 № 19, копія якого додається).
Обґрунтуванням прийнятого рішення стало наступне: «Учасником заповнена не повна інформація в Додатку № 6 до тендерної документації (Загальні відомості про учасника відкритих торгів) п. 13, так як відповідно вимогам Замовника Учасник має надати дані про наявні ліцензії, а ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» маючи ліцензії згідно Реєстру суб’єктів господарювання на постачання електричної енергії споживачу та постачання природного газу, надає тільки на постачання електричної енергії споживачу. В Додатку 3 до Проекту Договору учасник зазначає себе, як СПОЖИВАЧ, а також в Додатку 3 аналогічного договору № 252-ТП/19 від 22.02.2019р. відсутній підпис та печатка Споживача».
ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» не погоджується з таким рішенням та вважає дії Замовника необґрунтованими та такими, що порушують вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а рішення підлягає скасуванню.
Так, відповідно до пункту 13 Загальних відомостей про учасника відкритих торгів (Додаток № 6 до тендерної документації) у випадку якщо діяльність передбачає ліцензування, необхідно зазначити дані про наявні ліцензії (із наданням належним чином завірених копій ліцензій).
На виконання вказаної вимоги та у відповідності до предмету закупівлі: код за ДК 021:2015: 09310000-5 – Електрична енергія (у зв’язку з тим, що діяльність з постачання електричної енергії передбачає ліцензування), ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» зазначені відповідні дані щодо наявності ліцензії на право провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, виданої Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (постанова НКРЕКП від 14.06.2018 № 429). Також для підтвердження вказаної інформації Товариством завантажено через електронну систему закупівель наступні документи:
- загальні відомості про учасника відкритих торгів від 03.02.2021 вих. № 1/020Т (файл «020 Загальні відомості про учасника відкритих торгів.pdf»), копія додається;
- копію постанови НКРЕКП від 14.06.2018 № 429 (файл «Копія постанови від № 429.pdf»), копія додається;
- лист-підтвердження від 28.01.2021 вих. № 1/105Д (файл «105 Лист про постанову.pdf.»), копія додається.
Крім того, ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» має ліцензію на право провадження господарської діяльності з постачання природного газу (постанова НКРЕКП від 31.01.2020 № 261), проте, враховуючи предмет закупівлі, вимоги Закону та тендерної документації, обов’язок щодо зазначення таких відомостей та надання відповідних документів відсутній, тому така інформація не повинна надатись Товариством.
Згідно з ч. 5 ст. 17 Закону замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Враховуючи, що інформація про наявність у ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» ліцензій на право провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу (за № 1237) та постачання природного газу (за № 4766) є публічною інформацію, що міститься у відкритому єдиному державному реєстрі (Ліцензійний реєстр НКРЕКП), доступ до якої є вільним (https://www.nerc.gov.ua/?id=16075 та https://www.nerc.gov.ua/?id=16111), Замовник взагалі не повинен її вимагати.
На виконання пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Товариством завантажено через електронну систему закупівель заповнений та підписаний проект договору з додатком (специфікацією) відповідно до Додатку № 5 до тендерної документації (файл «Проєкт договору.pdf»), копія додається. При заповненні Додатку 3 «Планова кількість (обсяги) електричної енергії по місяцях та підрозділах» до проекту договору ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» помилково зазначені свої відомості у графі як зі сторони споживача.
Також це вважається помилкою відповідно до підпункту 2 пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, згідно з яким помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.
Відповідно до п. 19 ч. 2 ст. 22 Закону опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, Товариство мало право виправити невідповідності в інформації та/або документах відповідно до ч. 9 ст. 26 Закону, згідно з якою учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Проте Замовником не розміщувалось в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Відповідно до пунктів 1, 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасник повинен надати інформацію та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам Замовника (згідно Додатку № 1 до тендерної документації).
Пунктом 1 Додатку № 1 «Документальне підтвердження учасника кваліфікаційним критеріям на виконання вимог статті 16 Закону» до тендерної документації передбачено, що наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного Договору довідка з інформацією щодо виконання учасником аналогічного договору закупівлі: ДК 021:2015: 09310000-5 – Електрична енергія (назви та адреси замовника, з зазначенням реквізитів таблиці 1, підтверджених копією договору з додатками, які є невід’ємною частиною договору. Додатково до договору потрібно надати підтверджуючі документи його виконання (оригінал позитивного відгуку на офіційному бланку від Замовника щодо виконання в повному обсязі даного договору та/або накладної(их) про поставку товару в повному обсязі).
На виконання вказаної вимоги ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» завантажено через електронну систему закупівель такі документи:
- інформацію про досвід виконання аналогічного договору від 03.02.2021 вих. № 1/019Т (файл «019 Інформація про досвід виконання аналогічного договору.pdf»), копія додається;
- копію договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг від 22.02.2019 № 252-ТП/19 (файл «Коледж економіки 252-ТП19 + ДУ+Акти.pdf»), додається;
- копію договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг від 18.02.2019 № 168-ТП/19 (файл «договір КТКТ ЧНТУ + ДУ+акти.pdf»), додається;
- рекомендаційний лист від 23.10.2020 № 166 (файл «рекомендаційний лист коледж економіки.pdf»), копія додається;
- рекомендаційний лист від 02.09.2020 № 116/622 (файл «Рекомендаційний лист Коледж транспорту.pdf»), копія додається;
- звіт про виконання договору про закупівлю від 22.02.2019 № 252-ТП/19, закупівля UA-2019-02-11-002139-b, дата формування звіту: 03.01.2020 (файл «Звіт прозорро коледж економіки.pdf»), копія додається;
- звіт про виконання договору про закупівлю від 18.02.2019 № 168-ТП/19, закупівля UA-2019-02-05-001841-c, дата формування звіту: 30.03.2020 (файл «Звіт прозорро коледж транспорту.pdf»), копія додається.
Однак Замовником установлено, що у Додатку № 3 до договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг від 22.02.2019 № 252-ТП/19 відсутній підпис та печатка споживача (зі сторони Коледжу економіки та технологій Чернігівського національного технологічного університету).
Проте вказаний договір виконаний у повному обсязі та щодо його виконання надано рекомендаційний лист. До того ж ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» завантажено через електронну систему закупівель 2 договори з відповідними документами, хоча згідно вимог тендерної документації можливо завантаження лише 1.
Таким чином, зазначені обставини не можуть бути підставою відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ».
Крім того, Замовником (Комунальним некомерційним підприємством «Чернігівський обласний медичний центр соціально значущих та небезпечних хвороб» Чернігівської обласної ради) невірно зазначено норму Закону України «Про публічні закупівлі», згідно якої відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ», а саме: вказано відповідно до ч. 2 п. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», а повинно бути на підставі абзацу 1 пункту 2 частини 1 статті 31 Закону, чим порушено ч. 2 ст. 31 Закону, згідно якої інформація про відхилення тендерної пропозиції повинна містити підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону тощо).
Отже, Замовник порушив принцип здійснення публічних закупівель, визначений п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону (недискримінація учасників та рівне ставлення до них). Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив тендерну пропозиції ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ», що призвело до незаконного прийняття рішення про її відхилення.
Наявність порушених прав ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» також обґрунтовується тим, що Товариство є стабільним постачальником електричної енергії, на якого згідно ст. 62 Закону України «Про ринок електричної енергії» покладені спеціальні обов'язки для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії. Товариство є стабільним учасником процедур закупівель та реально претендує на визначення його переможцем, укладення договору з Замовником у подальшому.
ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» до органу оскарження вимоги або скарги, що стосуються тендерної документації, не подавались.
За подання скарги до Антимонопольного комітету України відповідно до пп. 4 п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 № 292 «Про встановлення розміру плати за подання скарги та затвердження Порядку здійснення плати за подання скарги до органу оскарження через електронну систему закупівель та її повернення суб’єкту оскарження» ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» сплачено 16 200,00 грн (0,6 відсотка очікуваної вартості предмета закупівлі) через електронну систему закупівель.
Відповідно до ч. 8 ст. 18 Закону скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом десяти днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Виходячи з вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,-
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі (предмет: код за ДК 021:2015: 09310000-5 – Електрична енергія, ідентифікатор закупівлі: UA-2021-01-19-003490-c).
3. Зобов’язати Замовника (Комунальне некомерційне підприємство «Чернігівський обласний медичний центр соціально значущих та небезпечних хвороб» Чернігівської обласної ради (код ЄДРПОУ 02006107) скасувати своє рішення про відхилення пропозиції TOB «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» (код ЄДРПОУ 41823846), як такої, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі тендерної документації (протокол від 09.02.2021 № 19).
4. Зобов’язати замовника повторно розглянути тендерну позицію ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» (код ЄДРПОУ 41823846) як найбільш економічно вигідну за результатами аукціону.
Додатки:
- копія тендерної документації, затвердженої тендерним комітетом Комунального некомерційного підприємства «Чернігівський обласний медичний центр соціально значущих та небезпечних хвороб» Чернігівської обласної ради (файл «ТД Електрична енергія 2021 р система 1.pdf»);
- копія протоколу розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ» від 09.02.2021 № 19 (файл «Протокол відхилення ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ.pdf);
- копію загальних відомостей про учасника відкритих торгів від 03.02.2021 вих. № 1/020Т (файл «020 Загальні відомості про учасника відкритих торгів.pdf»);
- копія постанови НКРЕКП від 14.06.2018 № 429 (файл «Копія постанови від № 429.pdf»);
- копія листа-підтвердження від 28.01.2021 вих. № 1/105Д (файл «105 Лист про постанову.pdf.»);
- копія інформації про досвід виконання аналогічного договору від 03.02.2021 вих. № 1/019Т (файл «019 Інформація про досвід виконання аналогічного договору.pdf»);
- копія договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг від 22.02.2019 № 252-ТП/19 (файл «Коледж економіки 252-ТП19 + ДУ+Акти.pdf»);
- копія договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг від 18.02.2019 № 168-ТП/19 (файл «договір КТКТ ЧНТУ + ДУ+акти.pdf»);
- копія рекомендаційного листа від 23.10.2020 № 166 (файл «рекомендаційний лист коледж економіки.pdf»);
- копія рекомендаційного листа від 02.09.2020 № 116/622 (файл «Рекомендаційний лист Коледж транспорту.pdf»);
- копія звіту про виконання договору про закупівлю від 22.02.2019 № 252-ТП/19 (файл «Звіт прозорро коледж економіки.pdf»);
- копія звіту про виконання договору про закупівлю від 18.02.2019 № 168-ТП/19 (файл «Звіт прозорро коледж транспорту.pdf»).