-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бензин А-92, Бензин А-95, Дизельне паливо
Торги не відбулися
937 550.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 687.75 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 687.75 UAH
Період оскарження:
18.01.2021 15:01 - 23.02.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на умови тендерної документації
Номер:
182ccaa7de8c408ea96ce97e1509c1cf
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-18-002020-b.a4
Назва:
СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
ПРОШУ:
Зобов’язати Замовника вилучити дискримінаційні умови шляхом внесення змін до Тендерної документації процедури відкритих торгів за ідентифікатором UA-2021-01-18-002020-b, про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти, зокрема:
- Вилучити вимогу, щодо наявності в учасників талонів єдиного зразка єдиного бренду;
- Вилучити вимогу, щодо наявності в учасників авторизаційного листа від власника АЗС;
- Вилучити вимогу, щодо наявності в учасників права інтелектуальної власності;
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга в текстовому форматі.docx 29.01.2021 17:44
- СКАРГА.pdf 29.01.2021 17:44
- ДОД. МАТЕРІАЛИ.pdf 09.02.2021 17:51
- ДОД.МАТЕРІАЛИ.docx 09.02.2021 17:51
- рішення від 02.02.2021 №1766 + лист замовнику.pdf 03.02.2021 12:56
- інформація про резулятивну частину рішення від 11.02.2021 №2516.pdf 12.02.2021 13:45
- рішення від 11.02.2020 №2516.pdf 16.02.2021 21:53
- Пояснення по суті скарги Пальне.docx 09.02.2021 17:33
- Відповідь по скарзі 02-09-2021 17-14-52.pdf 09.02.2021 17:34
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.01.2021 17:48
Дата розгляду скарги:
11.02.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.02.2021 12:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.02.2021 21:53
Дата виконання рішення Замовником:
19.02.2021 17:34
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником виконано Рішення АМКУ
Вимога
Залишено без розгляду
ДИСКРИМІНАЦІЙНІ УМОВИ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Номер:
7888da803716422ba60e583d39855332
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-18-002020-b.b3
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЙНІ УМОВИ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Вимога:
Тендерна документація містить дискримінаційні умови та суперечать ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
Керуючись п. 6. Додатку 2 учасники повинні виконати наступні умови:
«6) В складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати документальне підтвердження наявності права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг),відображених на талонах, зразки яких надано Учасником (ліцензійний договір).»
Тендерна документацвя не заперечує з одного боку можливість участі в процедурі Закупівлі, учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів, з іншого боку Замовник зазначає явно дискримінаційні умови, щодо використання об’єктів права інтелектуальної власності. Вимагаючи від учасників наявність талонів єдиного зразка - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників», оскільки у випадку якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що паливний талон повинен бути єдиного зразка фактично унеможливлює виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС та продають талони торгової марки власника мережі АЗС.
Отже, Замовник без жодного належного обґрунтування необхідності, вимагає в талони єдиного зразка та наявність інтелектуальних прав на використання цієї торгової марки.
Відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг).
Таким чином, вимога щодо наявності права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг),відображених на талонах, зразки яких надано Учасником (ліцензійний договір) носить дискримінаційний характер та має бути вилучена, оскільки суперечить законодавству. В інакшому випадку - звернемося до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.01.2021 17:27
Вирішення:
Заперечуємо факт дискримінаційного характеру положення тендерної документації в частині встановлення вимоги щодо наявності документального підтвердження наявності права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг),відображених на талонах, зразки яких надано Учасником (ліцензійний договір). Наголошуємо, що замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлію, предметом закупівлі є паливо-мастильні матеріали, способом їх отримання-талони.
Документального підтвердження наявності права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг),відображених на талонах, зразки яких надано Учасником (ліцензійний договір) підтверджує відповідність кваліфікаційним вимогам, передбаченим законодавством України в частині здійснення публічних закупівель, кваліфікаційний критерій 1 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» (наявність обладнання та матеріально-технічної бази). Окрім цього, аналіз ринку свідчить про БЕЗУМОВНУ КОНКУРЕНЦІЮ на ринку, що є предметом закупівлі, навіть при наявності вищезазначених вимог. Конкуренція присутня при наявності 2х і більше постачальників. Звертаємо Вашу увагу, що після детального вивчення ринку, встановлено наявність єдиних зразків талонів у багатьох суб’єктів підприємницької діяльності, до прикладу: ТОВ «ВОГ КАРД», Підприємство з іноземними інвестиціями «АМІК Україна», ТОВ «БРСМ_НАФТА», ПП «ОККО Контракт». Виходячи з вищенаведеного умова щодо забезпечення конкуренції є безумовно дотримана.
Наявність єдиного зразка талонів створює гарантії забезпечення здійснення відпуску пального на АЗС різних торгових марок, який потенційний Учасник залучатиме до виконання умов договору. Враховуючи неодноразові відрядження автомобілів замовника, дана умова лише регулює особливості належного відпуску пального на АЗС, які будуть передбачені в умовах тендерної пропозиції Учасника. Наявність талонів різних торгових марок перешкоджає належній діяльності замовника торгів, оскільки створює перепони у відпуску пального за різними зразками талонів на АЗС різних торгових марок.
Враховуючи вищенаведене, членами тендерного комітету прийнято рішення щодо відмови у задоволені вимоги Учасника в частині внесення змін в умови тендерної документації.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
27.02.2021 00:03
Вимога
Відхилено
ДИСКРИМІНАЦІЙНІ УМОВИ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Номер:
086253d2eb8749bda49f2aa6730abf9e
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-18-002020-b.b2
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЙНІ УМОВИ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Вимога:
Тендерна документація містить дискримінаційні умови та суперечать ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
Керуючись п. 7. Додатку 2 учасники повинні виконати наступні умови:
«7) Талони, які Учасник надає в складі тендерної пропозиції, повинні бути єдиного зразка, та забезпечити право на відпуск палива на всіх АЗС, запропонованих учасником.»
Вимагаючи від учасників відпуск палива за єдиним зразком талонів - Замовник ПОРУШУЄ принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників», оскільки у випадку якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що паливний талон повинен бути єдиного зразка фактично унеможливлює виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж азс та продають талони торгової марки власника мережі АЗС.
В кожній окремій мережі існує власний окремий зразок паливного талону, який приймається в конкретній мережі. Тому, Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу, оскільки здійснюють продаж талонів не власної торгової марки, а торгової марки мережі АЗС партнера.
Аналогічної думки дотримується й колегія АМКУ: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС.».
Отже, вимогою щодо наявності талону єдиного зразка, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають партнерські АЗС. Наявність талонів марки мережі АЗС-партнера жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування.
Таким чином, вимога щодо відпуску палива за єдиним зразком талонів носить дискримінаційний характер та має бути вилучена, оскільки суперечить законодавству. В інакшому випадку - звернемося до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.01.2021 17:27
Вирішення:
Заперечуємо факт дискримінаційного характеру положення тендерної документації в частині встановлення вимоги щодо наявності документального підтвердження наявності права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг),відображених на талонах, зразки яких надано Учасником (ліцензійний договір). Наголошуємо, що замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлію, предметом закупівлі є паливо-мастильні матеріали, способом їх отримання-талони.
Документального підтвердження наявності права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг),відображених на талонах, зразки яких надано Учасником (ліцензійний договір) підтверджує відповідність кваліфікаційним вимогам, передбаченим законодавством України в частині здійснення публічних закупівель, кваліфікаційний критерій 1 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» (наявність обладнання та матеріально-технічної бази). Окрім цього, аналіз ринку свідчить про БЕЗУМОВНУ КОНКУРЕНЦІЮ на ринку, що є предметом закупівлі, навіть при наявності вищезазначених вимог. Конкуренція присутня при наявності 2х і більше постачальників. Звертаємо Вашу увагу, що після детального вивчення ринку, встановлено наявність єдиних зразків талонів у багатьох суб’єктів підприємницької діяльності, до прикладу: ТОВ «ВОГ КАРД», Підприємство з іноземними інвестиціями «АМІК Україна», ТОВ «БРСМ_НАФТА», ПП «ОККО Контракт». Виходячи з вищенаведеного умова щодо забезпечення конкуренції є безумовно дотримана.
Наявність єдиного зразка талонів створює гарантії забезпечення здійснення відпуску пального на АЗС різних торгових марок, який потенційний Учасник залучатиме до виконання умов договору. Враховуючи неодноразові відрядження автомобілів замовника, дана умова лише регулює особливості належного відпуску пального на АЗС, які будуть передбачені в умовах тендерної пропозиції Учасника. Наявність талонів різних торгових марок перешкоджає належній діяльності замовника торгів, оскільки створює перепони у відпуску пального за різними зразками талонів на АЗС різних торгових марок.
Враховуючи вищенаведене, членами тендерного комітету прийнято рішення щодо відмови у задоволені вимоги Учасника в частині внесення змін в умови тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
ДИСКРИМІНАЦІЙНІ УМОВИ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Номер:
7d345a5bd395493c8296748076f8fca2
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-18-002020-b.b1
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЙНІ УМОВИ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Вимога:
Тендерна документація містить дискримінаційні умови та суперечать ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
Керуючись п. 5. Додатку 2 учасники повинні виконати наступні умови:
«5) Спроможність учасника запропонувати та поставити товар повинна підтверджуватись оригінальним листом авторизації від власника АЗС з яких буде здійснюватись поставка товару про передачу повноважень на продаж (реалізацію) товару у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни , виданим із зазначенням замовника торгів та зазначенням номеру оголошення , що оприлюднене на Prozorro.»
Достатнім підтвердженням партнерських відносин між Учасниками та партнером є відповідні партнерські договори, які надаються Учасниками. Саме договір є найсуворішою формою відповідальності між Партнером та Учасником – оскільки в ньому передбачені взаємні обов’язки сторін, відповідальність за невиконання цих обов’язків.
Лист авторизації від власника, який вимагає Замовник, не має жодної правової визначеності та не існує юридичної відповідальності за невиконання листа. В дійсності, вимоги про лист від партнера, фактично полягають в витребуванні документів не від самих учасників, а від третіх осіб, які не є Учасниками, що штучно ускладнює збір документів для участі в процедурі закупівель, особливо з урахуванням відсутності юридичного сенсу в надані такого листа за наявності договорів.
Таким чином, вимога щодо надання листа авторизації від власника АЗС носить дискримінаційний характер та має бути вилучена, оскільки суперечить законодавству. В інакшому випадку - звернемося до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.01.2021 17:26
Вирішення:
Заперечуємо факт дискримінаційного характеру положення тендерної документації в частині встановлення вимог тендерної документації. Наголошуємо, що замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлію.
Вимога щодо надання оригінального ЛИСТА АВТОРИЗАЦІЇ ВІД ВЛАСНИКА (орендаря-оператора) АЗС з яких буде здійснюватись поставка товару про передачу повноважень на продаж (реалізацію) товару у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни , виданим із зазначенням замовника торгів та зазначенням номеру оголошення, що оприлюднене на Prozorro за підписом керівника АЗС, є вкрай необхідною вимогою, яка пов’язана із забезпеченням належного виконання умов договору про закупівлю Учасником . ЛИСТА АВТОРИЗАЦІЇ ВІД ВЛАСНИКА (орендаря-оператора) АЗС підтверджує факт чинності партнерського договору/договору оренди, у зв’язку із можливістю можливість дострокового розірвання його між Учасником та власником, про що Замовник не може бути обізнаний.
Гарантійні листи від власників АЗС є беззаперечним аргументом про наявність договірних відносин із Учасником торгів, та вкотре підтверджує факт безперебійної, своєчасної поставки пального на АЗС та відпуску пального автомобілям замовника
Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників, які не володіють належною матеріально-технічною базою, та демпінгують ціни.
Враховуючи вищенаведене, членами тендерного комітету прийнято рішення щодо відмови у задоволені вимоги Учасника в частині внесення змін в умови тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено