• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Бензин А- 95, дизельне паливо

Завершена

264 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 320.00 UAH
Період оскарження: 18.01.2021 15:06 - 30.01.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні умови ТД

Номер: 6e03f1bbc6b84755bd57a2831ea5fb56
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-18-003912-a.a5
Назва: Дискримінаційні умови ТД
Вимога:
Тендерна документація містить дискримінаційні умови та суперечать ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: Згідно п. 6 Розділі ІІІ до Тендерної документації до учасників висувались настувні вимоги: «Додатково Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документи, що підтверджують можливість продажу ним бензину та дизельного пального через АЗС, які знаходяться на території Житомирська обл., с. Андрушки та вказані ним у тендерній пропозиції відповідно до вимог абзацу 1 п.3.6.5 розділу ІІІ тендерної документації. Для підтвердження Учасником надається: «Документи, що підтверджують право власності або оренди на АЗС.» Вимагаючи від Учасників наявність власних або орендованих АЗС – Замовник дискримінує учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Вимога щодо наявності в учасника саме власних або орендованих АЗС – звужує коло потенційних учасників торгів та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги із залученням партнерських АЗС. В своїх Рекомендаціях, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, Антимонопольним комітет України зазначив: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС.». Зазначене вище підтверджує думку, що вимогою щодо наявності власних АЗС, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Зокрема, аналогічної думки Антимонопольний комітет України, який у своїх Рекомендаціях, які спрямовані на забезпечення конкурентного середовища під час тендерних закупівель високооктанових бензинів, дизельного палива, мазуту та скрапленого газу наголосив, що замовники часто під час закупівлі пального використовують у тендерній документації надмірні вимоги до учасників. Найпоширенішими серед з них є саме наявність в учасника саме власних або орендованих АЗС / складів пально-мастильних матеріалів, при тому, що заправка пальним може здійснюватися через партнерські АЗС. Вимагаємо вилучити дискримінаційні умови щодо відпуску палива саме на власних або орендованих АЗС. Досвід аналогічних звернень – позитивний, якщо дану вимогу не буде задовільнено – звернемося до АМКУ.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня. Відповідно до п.п.3.6.6. п.6 Роздлу 3 зазначено «Додатково Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документи, що підтверджують можливість продажу ним бензину та дизельного пального через АЗС, які знаходяться на території Житомирська обл., с. Андрушки та вказані ним у тендерній пропозиції відповідно до вимог абзацу 1 п.3.6.5 розділу ІІІ тендерної документації. Для підтвердження Учасником надається: Документи, що підтверджують право власності або оренди на АЗС; або Лист – підтвердження від власника або орендаря АЗС про можливість відпуску по паливних картках та талонах товару Учасника на АЗС; або Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з власником або орендарем АЗС або будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію товару (бензину та ДП) на АЗС, які вказані Учасником у тендерній пропозиції відповідно до вимог абзацу 1 п.3.6.5 розділу ІІІ тендерної документації, шляхом подання у складі пропозиції оригіналу або нотаріально завіреної копії договору купівлі – продажу, або поставки товару або приєднання (бензину та ДП). Господарський договір за своєю формою повинен відповідати вимогам частини першої статті 181 Господарського кодексу України, в тому числі містити інформацію про перелік АЗС на яких буде здійснюватися відпуск/поставка для контрагентів Учасника (або додатково надати інформацію про перелік АЗС). Тобто, умовами тендерної документації передбачено можливість надати відповдне підтвердження згідно встановленої вимоги п.п.3.6.6. п.6 Роздлу 3.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Дискримінаційні умови ТД

Номер: ac9b2bb2fe334b09a045989fc4572d86
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-18-003912-a.a4
Назва: Дискримінаційні умови ТД
Вимога:
Тендерна документація містить дискримінаційні умови та суперечать ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: Згідно п. 6 Розділі ІІІ до Тендерної документації до учасників висувались настувні вимоги: «Додатково Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документи, що підтверджують можливість продажу ним бензину та дизельного пального через АЗС, які знаходяться на території Житомирська обл., с. Андрушки та вказані ним у тендерній пропозиції відповідно до вимог абзацу 1 п.3.6.5 розділу ІІІ тендерної документації. Для підтвердження Учасником надається: «Лист – підтвердження від власника або орендаря АЗС про можливість відпуску по паливних картках та талонах товару Учасника на АЗС» Достатнім підтвердженням партнерських відносин між Учасниками та партнером є відповідні партнерські договори, які надаються Учасниками. Саме договір є найсуворішою формою відповідальності між Партнером та Учасником – оскільки в ньому передбачені взаємні обов’язки сторін, відповідальність за невиконання цих обов’язків. Лист, який вимагає Замовник, не має жодної правової визначеності та не існує юридичної відповідальності за невиконання листа. В дійсності, вимоги про лист від партнера, фактично полягають в витребуванні документів не від самих учасників, а від третіх осіб, які не є Учасниками, що штучно ускладнює збір документів для участі в процедурі закупівель, особливо з урахуванням відсутності юридичного сенсу в надані такого листа за наявності договорів. Таким чином, вимога щодо надання Листа – підтвердження від власника або орендаря АЗС про можливість відпуску палива носить дискримінаційний характер та має бути вилучена, оскільки суперечить законодавству. В інакшому випадку - звернемося до АМКУ.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня. Відповідні зміни будуть внесені до ТД.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Дискримінаційні умови ТД

Номер: 5705b1dc16ca402ab580e0cf6edcf688
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-18-003912-a.a3
Назва: Дискримінаційні умови ТД
Вимога:
Тендерна документація містить дискримінаційні умови та суперечать ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: Керуючись п. 6 Розділу ІІІ до Тендерної документації учасники повинні виконати наступні умови: «3.6.11. Учасник торгів повинен мати талони власної торгової марки (картки, універсальні бланки – дозволи), за якими можна отримати на АЗС бензин А-95, дизельне паливо.» Вимагаючи від учасників відпуск палива за талонами власної торгової марки - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників», оскільки у випадку якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що паливний талон повинен бути власної торгової марки фактично унеможливлює виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АСС та продають талони торгової марки власника мережі АЗС. Учасники які не мають власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично не зможуть виконати вказану вимогу, оскільки здійснюють продаж талонів не власної торгової марки, а торгової марки мережі АЗС партнера. Аналогічної думки дотримується й колегія АМКУ: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС.». Отже, вимогою щодо наявності талонів власної торгової марки, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають партнерські АЗС. Наявність талонів марки мережі АЗС-партнера жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування. Таким чином, вимога щодо відпуску палива за талонами власної торгової марки носить дискримінаційний характер та має бути вилучена, оскільки суперечить законодавству. В інакшому випадку - звернемося до АМКУ.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня. Відповідні зміни щодо надання можливості брати участь усім Учасникам будуть внесені до ТД.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні умови ТД

Номер: 45e4f39db4f445cc8980ad0037718390
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-18-003912-a.a2
Назва: Дискримінаційні умови ТД
Вимога:
Керуючись п. 6 Розділу ІІІ до Тендерної документації учасники повинні виконати наступні умови: «3.6.10. Учасник повинен надати гарантійний лист в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи та завірений печаткою (у разі наявності), з підтвердженням того, що ціна за одиницю товару не перевищуватиме роздрібну ціну на автозаправних станціях в Житомирська обл., с. Андрушки де діють паливні картки та/або скрейтч-карти та/або талони. Учасник повинен поставити Замовнику товар, якість якого відповідає затвердженим стандартам України та вимогам Замовника, викладеним в тендерній документації. Лист, який вимагає Замовник, не має жодної правової визначеності та не існує юридичної відповідальності за невиконання листа. Натомість, наголошуємо на тому, що вами, як Замовником, було закладено вартість Закупівлі за ідентифікатором UA-2021-01-18-003912-a у розмірі 264 000 грн, що в середньому складає 23,57 грн за літр палива. Відповідно до інформації, зазначеної на сайті Міністерства фінансів України середньориковими цінами по Житомирській області є наступні: - Бензин А-95 24,66 грн за літр - Дизельне паливо 24,17 грн за літр Отже, Замовником закладено максимально допустиму ціну Тендерної пропозиції учасника, яка є більш ніж на 1 гривню менша за ціни на АЗС у Житомирській області. Таким чином, вимога щодо надання з підтвердженням того, що ціна за одиницю товару не перевищуватиме роздрібну ціну на автозаправних станціях в Житомирська обл., с. Андрушки носить дискримінаційний характер та має бути вилучена, оскільки суперечить законодавству. В інакшому випадку - звернемося до АМКУ.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня. Повідомляємо, що очікувана вартість закупівлі сформована вдповідно до розміру бюджетного призначення та згідно із ст.4 ЗУ «Про публічні закупівлі» затверджено річний план закупівл. Також, звертаємо увагу, що Вами надано середньорикову ціну по усій Житомирській області, а не конкретно по Попільнянському районі. Наголошуємо, що закупівлі націлені на економію коштів з тих пропозицій ринку (Учасників) які відповідають встановленим вимогам. У разі якщо Ви не маєте можливості виконувати умови договору за встановленою ціною (за результатом акціону), не брати участь у закупівлі є вашим правом. Щодо інформації про лист, «Який не має жодної правової визначеності та не існує юридичної відповідальності за невиконання листа», повідомляємо, що дана вимога встановлена в ТД є обовзяковою для виконання, та має певний «запобіжник» для Замовника щодо спікуляції ціною. Щодо дискримінаційної умови, повідомляємо, що одним із принципів публічних закупівель є недискримінація учасників (ст. 5 Закону), а частиною 3 статті 5 Закону передбачено, що замовник не може встановлювати дискримінаційних вимог до учасників, а документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч. 4 ст. 22 Закону). Однак, Статтею 5 Закону визначено поняття недискримінації для процедур закупівель, передбачених Законом, а саме: вітчизняні та іноземні учасники беруть участь у процедурі закупівлі на рівних умовах, а також замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої Законом. Замовником торгів було забезпечено вільний доступ до інформації про закупівлю всіх зацікавлених осіб (вітчизняних та іноземних), шляхом її розміщення через електронну систему закупівель відповідно до ст.10 Закону, таким чином і було реалізовано принцип недискримінації учасників в спосіб, чітко визначений Законом. Отже, замовником торгів будь-які права потенційних учасників торгів не порушені, та ним не було встановлено жодних дискримінаційних вимог у тендерній документації, оскільки вони для всіх учасників є однакові і всі учасники мають можливість виконати встановлені вимоги.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Дискримінаційні умови ТД

Номер: 8df1cdbc640a4d9cbead8679250aff81
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-18-003912-a.a1
Назва: Дискримінаційні умови ТД
Вимога:
Тендерна документація містить противоречиві умови, а саме: Керуючись п. 4.3. Розділу І до Тендерної документації учасники повинні виконати одну умову: «за місцезнаходженням АЗС Учасника на території Житомирської обл., Попільнянський р-н.» А керуючись п. 6 Розділу ІІІ до Тендерної документації учасники повинні виконати іншу умову: 3.6.5. Необхідно надати перелік автозаправних станцій на території України, Житомирська обл., с. Андрушки 3.6.6. Додатково Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документи, що підтверджують можливість продажу ним бензину та дизельного пального через АЗС, які знаходяться на території Житомирська обл., с. Андрушки та вказані ним у тендерній пропозиції відповідно до вимог абзацу 1 п.3.6.5 розділу ІІІ тендерної документації. 3.6.10. Учасник повинен надати гарантійний лист в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи та завірений печаткою (у разі наявності), з підтвердженням того, що ціна за одиницю товару не перевищуватиме роздрібну ціну на автозаправних станціях в Житомирська обл., с. Андрушки де діють паливні картки та/або скрейтч-карти та/або талони. Учасник повинен поставити Замовнику товар, якість якого відповідає затвердженим стандартам України та вимогам Замовника, викладеним в тендерній документації. Дані умови вказують на явні противоречиві вимоги Замовника: Відпуск палива в с. Андрушки чи у Попілянському районі? Крім того, згідно Єдиного державного реєстру суб'єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, у с. Андрушки немає жодного комплексу АЗС який би був здатен заправляли транспортні Замовника. Вимагаємо видалити дане протиріччя умов Тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня. Відповідні зміни будуть внесені до ТД.
Статус вимоги: Задоволено