• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

бензин А-95, бензин А-92, паливо дизельне

Категорія замовника: юридичні особи та/або суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у п.4. ч.1 ст.2 Закону України "Про публічні закупівлі" Форма та зміст банківської гарантії повинні відповідати вимогам Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого Постановою Правління Національного Банку України від 15.12.2004 № 639, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 за № 41/10321 Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 55000,00 гривень. Забезпечення виконання договору- у формі письмової гарантії в розмірі 5% від суми договору.

Завершена

1 846 585.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 232.93 UAH
Період оскарження: 18.01.2021 14:59 - 30.01.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Про порушення законодавства в сфері публічних закупівель

Номер: f6fd20265dd74c9cba4847eec0866c7c
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-18-002009-b.a1
Назва: Про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
1. Щодо першої підстави відхилення. Відповідно до пункту 1 розділу 3 Тендерної документації необхідно надати учасникам: Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження окремих файлів з необхідними документами, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме: - файл №3: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічна специфікація, що повинна складатись з документів, зазначених у п.6 цього Розділу. У пункті 6 розділу 3 зазначено, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі визначені Додатком 3 до тендерної документації. В свою чергу Додаток 3 передбачає, зокрема що Учасник має надати документальне підтвердження наявності в Учасника власної мережі АЗС, на яких буде здійснюватись заправка транспортних засобів Замовника. У разі наявності орендованих або партнерських АЗС, на яких буде здійснюватись заправка транспортних засобів Замовника, Учасник вказує законні підстави користування такими АЗС (договори оренди, партнерські договори тощо). По-перше, звертаємо увагу, що вказана вимога Додатку 3 до тендерної документації не містить вимоги «У договорі про партнерство (оренди чи іншому) повинно бути передбачено можливість здійснення на партнерських (орендованих) АЗС заправки транспортних засобів Замовника», як це вказано в п. 1 протоколу відхилення. По-друге, звертаємо увагу, що Скаржник у складі пропозиції надав діючий договір поставки №56-587 від 18 лютого 2019 року з ТОВ «Лівайн Торг», який повною мірою задовольняє вимогу Замовника щодо вищенаведеної вимоги, та входить в категорію «тощо». По-третє, Вважаємо за необхідне зазначити наступне: Пунктом 5.1. розділу 3 зазначені кваліфікаційні критерії до учасників, у тому числі міститься наступне: Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників / співвиконавців. В такому випадку, у договорах про партнерство, повинно бути обумовлено можливість отримання клієнтами учасника на партнерських АЗС послуг, що стосуються забезпечення належного обслуговування та організації відпуску нафтопродуктів. Таким чином вимоги щодо користування та наявності мережі АЗС, у тому числі партнерської відносяться до кваліфікаційного критерію в рамках даної закупівлі та Закону України «Про публічні закупівлі» не залежно від того в якому місці тендерної документації вони прописані. Згідно статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено наступне: 16. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Пунктом 9 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено: Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Згідно статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації у разі, якщо учасник процедури закупівлі: не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Отже, вважаємо, що Замовник по-перше, не мав законних підстав відхилити тендерну пропозицію Скаржника, по-друге, був зобов’язаний надати Скаржнику 24 години на виправлення виявлених невідповідностей кваліфікаційному критерію, зазначеному в пункті 5.1 розділу 3 тендерної документації та в Додатку 3 до тендерної документації. 2. Щодо другої підстави відхилення. Відповідно до пункту 1 розділу 3 Тендерної документації необхідно надати учасникам: Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження окремих файлів з необхідними документами, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме: - файл №3: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічна специфікація, що повинна складатись з документів, зазначених у п.6 цього Розділу. У пункті 6 розділу 3 зазначено, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі визначені Додатком 3 до тендерної документації. В свою чергу Додаток 3 передбачає, зокрема Учасник має надати документальне підтвердження наявності в Учасника власної мережі АЗС, на яких буде здійснюватись заправка транспортних засобів Замовника. У разі наявності орендованих або партнерських АЗС, на яких буде здійснюватись заправка транспортних засобів Замовника, Учасник вказує законні підстави користування такими АЗС (договори оренди, партнерські договори тощо). У договорі про партнерство (оренди чи іншому) повинно бути обумовлено можливість отримання клієнтами учасника на партнерських АЗС послуг, що стосуються забезпечення належного обслуговування та організації відпуску нафтопродуктів. В складі тендерної пропозиції Скаржника надано копію Договору поставки №56-587 від 18.02.2019 р. з ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ». Пунктом 5.1. розділу 3 зазначені кваліфікаційні критерії до учасників, у тому числі міститься наступне: Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників / співвиконавців. В такому випадку, у договорах про партнерство, повинно бути обумовлено можливість отримання клієнтами учасника на партнерських АЗС послуг, що стосуються забезпечення належного обслуговування та організації відпуску нафтопродуктів. Таким чином вимоги щодо користування та можливості отримання клієнтами учасника на партнерських АЗС послуг, що стосуються забезпечення належного обслуговування та організації відпуску нафтопродуктів відносяться до кваліфікаційного критерію відповідно до вимог тендерної документації не залежно від того в якому місці тендерної документації вони прописані. У разі, якщо на думку Замовника, надана інформація не відповідає/частково відповідає всім вимогам тендерної документації, у тому числі не підтверджує права товариства на користування обладнанням та матеріально-технічною базою та не підтверджує можливість отримання клієнтами учасника на партнерських АЗС послуг, що стосуються забезпечення належного обслуговування та організації відпуску нафтопродуктів, як було зазначено підставою для відхилення, Замовник зобов’язаний надати законне право на виправлення таких невідповідностей на підставі статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Скаржник міг їх усунути протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Отже, вважаємо, що Замовник не мав законних підстав відхилити тендерну пропозицію Скаржника, адже був зобов’язаний надати Скаржнику 24 години на виправлення виявлених невідповідностей кваліфікаційному критерію вказаному в пункті 5.1 розділу 3 тендерної документації та в Додатку 3 до тендерної документації. 3. Щодо третьої підстави відхилення. Відповідно до пункту 1 розділу 3 Тендерної документації необхідно надати учасникам: Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження окремих файлів з необхідними документами, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме: - файл №3: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічна специфікація, що повинна складатись з документів, зазначених у п.6 цього Розділу. У пункті 6 розділу 3 зазначено, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі визначені Додатком 3 до тендерної документації. В свою чергу Додаток 3 передбачає, що Учасник повинен надати документальне підтвердження можливості зберігання паливно-мастильних матеріалів, придбаних Замовником. В складі тендерної пропозиції Скаржника надано документальне підтвердження як те і вимагалося Замовником, а саме: 1. Довідка (файл «Довідка підтвердження можливості зберігання.pdf») надана від імені Скаржника ТОВ «ФОРПОСТ СІТІ». 2. Гарантійний лист з вих. №25/01/21 від 25.01.2021 р. (файл «Підтвердження щодо можливості зберігання ПММ.pdf») надана від імені ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ». При цьому Замовник не встановив конкретної вимоги про те, який саме документ вважається документальним підтвердженням, тому вважаємо надана вичерпна підтверджуюча інформація. Отже, вважаємо, що Замовник не мав законних підстав відхилити тендерну пропозицію Скаржника з цієї підстави, адже надані документи в складі тендерної пропозиції, підтверджують відповідність вищенаведеній вимозі в повному обсязі. Також звертаємо увагу на те, що в Протоколі про відхилення тендерної пропозиції Скаржника зазначена підстава – «Тендерна пропозиція не відповідає тендерній документації», що не передбачено чинною редакцією Закону України «Про публічні закупівлі». Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: • добросовісна конкуренція серед учасників; • об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Дата розгляду скарги: 01.03.2021 17:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.02.2021 15:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.03.2021 19:31
Дата виконання рішення Замовником: 05.03.2021 10:58
Коментар замовника щодо усунення порушень: Тендерним комітетом підприємства розглянуто рішення № 3790-р/пк-пз від 01.03.2021 Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель стосовно скарги товариства з обмеженою відповідальністю "ФОРПОСТ СІТІ" Прийнято рішення скасувати рішення тендерного комітету про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ФОРПОСТ СІТІ" та рішення про визначення приватного підприємства "ОККО КОНТРАКТ" переможцем процедури закупівлі – "бензин А-95, бензин А-92, паливо дизельне", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-01-18-002009-b.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФОРПОСТ СІТІ", Мовчан Марина 0502403662 FORPOSTSITI2019@GMAIL.COM