• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 - 45453000-7( Капітальний ремонт і реставрація) (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, Капітальний ремонт заміна дверних блоків у будівлі школи № 226 за адресою: місто Київ, вул. Прирічна,19-е )

Кількість: 1 робота Місце поставки: м. Київ вул. Прирічна,19-е Строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг: до 30.04.2021 року. Джерело фінансування – місцевий бюджет Інформація про мову, якою повинні готуватись тендерні пропозиції: під час проведення процедури закупівлі усі документи, що готуються учасником викладаються українською мовою. Вид забезпечення тендерних пропозиції : банківська гарантія, більш детальна інформація зазначена в додатку № 6 до оголошення

Завершена

985 360.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 9 853.00 UAH
Період оскарження: 15.01.2021 20:21 - 21.01.2021 18:00
Вимога
Відхилено

Про усунення дискримінаційних умов у тендерній документації

Номер: 6f6fe1c869c24711bb4e6d138917aa22
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-15-008153-a.a1
Назва: Про усунення дискримінаційних умов у тендерній документації
Вимога:
Шановний Замовнику! Вимога Додатку №4 щодо надання Сертифікату на систему управління якістю ISO, що виданий учаснику, є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників та порушує чинне законодавство у сфері публічних закупівель. По-перше, Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату на систему управління якістю (ISO 9001:2015 «Системи менеджменту») Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушую один із основних принципів здійснення публічних закупівель (стаття 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). По-друге, ще раз звертаємо Вашу увагу на недоречність такої вимоги, зокрема: 1) Частиною1 ст.16 Закону України "Про стандартизацію" пердбачено Підприємства, установи та організації мають право у відповідних сферах діяльності та з урахуванням своїх господарських і професійних потреб організовувати та виконувати роботи із стандартизації. Крім того, п.01.Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015) передбачено, система управління якістю є стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку. Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не обов’язок. 2) Національним стандартом України (ДСТУ ISO 9001:2015) «Системи управління якістю. Вимоги», частиною 1.1 розділу 1 «Сфера застосування» передбачено: «Цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація а) потребує показати свою здатність постійно надавати продукцію, яка задовольняє вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги; Примітка 1. У цьому стандарті термін «продукція» поширюють лише на а) продукцію, призначену для замовника чи таку, яку він вимагає; b) будь-які передбачені результати процесів виготовлення продукції. Знову ж таки, з наведеної інформації бачимо, що даний Сертифікат системи управління якістю може бути отриманий при наданні продукції, а не при виконанні робіт, як в оголошеній Вами процедурі закупівлі. Отже, на підставі вищевикладеного, розуміємо, що Сертифікат системи управління якістю ISO 9001:2015 не може бути підтвердженням відповідності учасника в оголошеній Вами процедурі закупівлі, так як навіть за своєю суттю даний Сертифікат підтверджує зовсім інші можливості учасника. Так як, учасники будуть надавати Вам не продукцію, а саме виконувати роботи, то очевидною є необґрунтованість наявності Сертифіката в учасників, а звідси й необґрунтованість та незаконність вимоги, прописаної в тендерній документації. Тому, вимагаємо виключити дану вимогу з тендерної документації як таку, що немає обґрунтування та законних підстав, а також як таку, що є абсолютно абсурдною для підтвердження відповідності учасників у даній закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня, звертаємо Вашу увагу, що вимоги оголошення про закупівлю стосуються всіх Учасників, які мають намір взяти участь у даній закупівлі. Крім того замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту оголошення, яка не суперечить законодавству. Законодавство України передбачає для покращення та підтвердження якості функціонування контрагентів на відповідному ринку отримання сертифікатів ISO відповідно до діючих державних стандартів. Частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити та згідно п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, Замовник встановлює вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі. Сертифікат ISO 9001:2015 – це сертифікат на систему якості виробництва, отже стосується безпосередньо якості. Дані вимоги є обов’язковими і необхідними для виконання вимог чинного законодавства та для впевненості, що роботи будуть виконані у відповідності до вимог, що пред’являються до технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі. Це повністю відповідає нормам Закону. Таким чином, стандарт ДСТУ ISO 9001:2015 є частиною законодавства України та його дотримання учасниками процедури закупівлі забезпечує дотримання якісних вимог до предмета закупівлі. Вимоги, що встановлюються для всіх учасників є однаковими та ставлять їх у рівні умови, а сертифікати, які вимагаються можуть бути отримані будь-яким підприємством / компанією / організацією, що має намір взяти участь у процедурі закупівлі. Відповідно кількість таких компаній учасників - необмежено. А отже, вимоги щодо надання учасниками сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 не суперечать Закону України “Про публічні закупівлі” та з точки зору їх доступності, можуть бути отримані / виконані/ дотримані будь-яким учасником процедури закупівлі та подані на участь у даній процедурі закупівлі. Враховуючи усе вищевикладене, замовник не вбачає необхідності та правових підстав для задоволення вимог про виключення вимоги про надання учасниками закупівлі зазначеного вище сертифікату.
Статус вимоги: Відхилено