• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015:09310000-5 – Електрична енергія

мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції; Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ, що складений іншою мовою, ніж українська, такий документ повинен супроводжуватися перекладом українською мовою (крім російської). Переклад повинен бути здійснений дипломованим перекладачем або бюро перекладів та посвідчений учасником торгів. В результаті недотримання зазначеної вимоги перекладу вважається, що відповідний документ викладений іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією. Визначальним є текст, викладений українською мовою. розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати); Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 38 981,47 грн. (тридцять вісім тисяч дев’ятсот вісімдесят одна гривня 47 копійок). Вид: електронна банківська гарантія. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: Строк дії забезпечення тендерної пропозиції – протягом 90 робочих днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Забезпечення тендерної пропозиції не повертається у разі:1) відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними; 2) не підписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру; 3) ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону; 4) ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією. Забезпечення тендерної пропозиції повертається учаснику в разі: 1) закінчення строку дії тендерної пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції, зазначеного в тендерній документації; 2) укладення договору про закупівлю з учасником, який став переможцем процедури закупівлі; 3) відкликання тендерної пропозиції до закінчення строку її подання; 4) закінчення тендеру в разі неукладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції. Інформація, що вимагається частиною 2 статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» більш детально описана у тендерній документації.Контактна особа замовника, уповноважена здійснювати зв’язок з учасниками. Яворська Оксана Богданівна – голова тендерного комітету, головний бухгалтер, тел.0508731676, e-mail:osvitammr@gmail.com Закупівля здійснюється з метою задоволення потреби протягом 2021 року та за результатами відміни процедури відкритих торгів з публікацією англійською мовою, розпочатих згідно номеру процедури в електронній системі закупівель UA-2020-12-15-007836-b

Торги не відбулися

7 796 293.21 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 38 981.47 UAH
Період оскарження: 15.01.2021 13:29 - 11.02.2021 00:00
Вимога
Відхилено

вимога

Номер: 76a07688246a45fabf10b77150246813
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-15-001095-c.b1
Назва: вимога
Вимога:
Детально проаналізувавши тендерну документацію Замовника у вказаній закупівлі, було встановлено наявність надмірних і дискримінаційних вимог до учасників, що суперечить основним принципам здійснення публічних закупівель, що викладені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме недискримінація учасників та порушують право усіх учасників брати участь у даних торгах. Згідно з Проектом договору, що викладено в Додатку № 5 ТД «Розділу 5, п.5.3 в частині «Сторони домовились, що ціна електричної енергії, розрахована відповідно до пунктів 5.1 цього розділу, є обов'язковою для Сторін з дати набрання нею чинності. Визначена на її основі вартість електричної енергії буде застосовуватись Сторонами при складанні актів приймання-передачі електричної енергії та розрахунках за товар згідно з умовами Договору та не може бути змінена протягом 60 календарних днів з дати фактичного постачання електричної енергії.» Згідно з листом-роз’ясненням Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 14 серпня 2019 року № 3304-04_33869-06 сторони можуть вносити такі зміни до договору про закупівлю кілька разів – залежно від коливання ринкових цін та за умови, що такі зміни до договору про закупівлю будуть обґрунтованими та документально підтвердженими. Таким чином зазначена умова вказує на неможливість Постачальником змінювати ціну товару раніше ніж через 60 календарних днів з дати укладення договору та підвищувати ціну з інтервалом не частіше ніж через 60 календарних днів. Тобто завчано передбачено, що постачальник зможе підвищити ціну не раніше ніж через 60 календарних днів з дати укладення договору та підвищувати ціну з інтервалом не частіше ніж через 60 календарних днів. Одночасно також зауважимо, що законодавство у сфері публічних закупівель не містить обмежень щодо частоти внесення змін до договору про закупівлю в частині ціни за одиницю товару в межах 10 %. Тож вбачається, що такі зміни до договору про закупівлю можна вносити декілька разів. Водночас законодавство не містить обмежень, що для внесення таких змін до договору про закупівлю має пройти певний строк. Відповідно до п. 2 частини 5 статті 41 діючого Закону України "Про публічні закупівлі" Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, КРІМ випадків ………… збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару НЕ застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГІЇ. Таким чином, обмеження у збільшенні ціни на газ протягом певного строку є протиправним та підлягає скасуванню (зміні умов ТД). Отже, заборона зміни ціни не раніше ніж через 60 календарних днів є безпідставною, незаконною та необґрунтованою. Тому просимо Замовника внести зміни до документації шляхом виключення названих положень. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законом строки.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне: Статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено перелік відомостей, які зазначаються у тендерній документації, зокрема проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. На виконання вищевказаної вимоги замовником розміщено разом із тендерною документацією проект договору про закупівлю із зазначенням порядку змін його умов. Як видно із положення ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», законодавством не встановлено порядок змін умов договору, і його повинен встановлювати сам замовник у проекті договору, що і було здійснено. Вимога п.п. 5.3 Проекту договору спрямована на уникнення ситуації, коли недобросовісні учасники під час аукціону задля перемоги демпінгують ціну своєї тендерної пропозиції, і відразу найближчим часом після укладення договору про закупівлю звертаються до Замовника із проханням збільшити ціну за одиницю товару до 10 % пропорційно збільшенню ціни на ринку. В результаті таких дій Замовник вимушений збільшувати ціну за одиницю товару зменшуючи загальний обсяг товару, що в подальшому призводить до потреби проведення додаткової закупівлі для покриття потреби до кінця року. Через такі дії недобросовісних учасників для Замовника нівелюється отримана під час проведення аукціону економія вартості товару, адже згодом ціна за одиницю товару піднімається до середньо ринкових цін. Задля уникнення такого Замовником було передбачено у проекті договору п.п. 5.3, відповідно до якого вартість електричної енергії буде застосовуватись Сторонами при складанні актів приймання-передачі електричної енергії та розрахунках за товар згідно з умовами Договору та не може бути змінена протягом 60 календарних днів з дати фактичного постачання електричної енергії. Вищевказана вимога застосовується одноразово в перші 60 днів з моменту укладення договору про закупівлю, та, відповідно, не замінює та не суперечить нормі п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» про те, що обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю електричної енергії. Норму п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» за наявність на це підстав та їх документального підтвердження можливо буде застосувати у будь-який момент дії договору про закупівлю, окрім перших 60 днів. Разом з тим, це не буде проблемою для добросовісного учасника, який готовий виконувати умови договору та постачати товар, що є предметом закупівлі, за ціною, яку ж сам запропонував за результатами аукціону. Звертаємо увагу, що проект договору про закупівлю не встановлює жодних вимог до учасників процедури закупівлі, адже ним не передбачено вимог щодо надання учасниками у складі тендерних пропозиції документального підтвердження відповідності певним вимогам замовника. Таким чином, положення п.п. 5.3 Проекту договору не може вважатись дискримінаційною вимогою тендерної документації, адже воно не є вимогою до учасника та від учасників нічого не вимагається надати у складі тендерної пропозиції. Відповідно до статті 638 Цивільного кодексу України істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дискримінацією є дії спрямовані на обмеження або привілеї стосовно певного учасника. Вимоги встановлені Замовником у тендерній документації не обмежують конкуренцію, не встановлюють привілеї стосовно певного учасника, а тому не призводять до дискримінації учасників. Небажання Учасника виконати певні положення проекту договору Замовника не свідчить про наявність дискримінаційних умов у складі тендерної документації. Учасники є вільним у праві та можливості подавати свої тендерні пропозиції для участі у публічних закупівлях. З огляду на зазначене у задоволенні вимоги відмовлено.
Статус вимоги: Відхилено