• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«ДК 021:2015 – 03410000-7 Деревина (Паливні пелети з деревини сосни)»

Місцезнаходження замовника: 52744, Україна, Дніпропетровська обл., Петропавлівський р-н, село Миколаївка, вул. Першотравнева, 182. Категорія Замовника: орган місцевого самоврядування. Інформація про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: тендерна пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою. У іншому випадку в разі надання учасником будь-яких документів іноземною мовою, вони повинні бути автентично перекладені українською. Переклад повинен бути посвідчений нотаріально.

Завершена

990 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 950.00 UAH
Період оскарження: 15.01.2021 11:54 - 23.02.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга в АМКУ

Номер: 27449ae2b0854b8288761e3497921a5b
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-15-000800-c.c1
Назва: Скарга в АМКУ
Скарга:
Орган оскарження: Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Вул. Митрополита Василя Липківського, 45 м. Київ, 03035 Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕТРА-П» код ЄДРПОУ 43461163 вул. Василя Сергієнка, 14А, кв.19, м. Запоріжжя електронна пошта: tetra_p@ukr.net телефон: +38098 542 22 06 Замовник: Виконавчий комітет Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області код ЄДРПОУ 41793136 Місцезнаходження: вул. Першотравнева, 182, с. Миколаївка, Петропавлівський район Дніпропетровська область, 52744 +380563123961 е-mail: mik.silrad@gmail.com Підстави подання скарги: Наявність дискримінаційних вимог у Тендерній документації та невідповідність Тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі». Номер закупівлі та назва предмету закупівлі UA-2021-01-1-000800-с Код ДК 021:2015: 03410000-7: Деревина (Паливні пелети з деревини сосни) Дотримання строку подання скарги Скарга подається у строк, визначений ч.8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі». Про порушення своїх прав ТОВ «ТЕТРА-П» дізналося – 16.01.2020р. СКАРГА 15.01.2021р. Виконавчий комітет Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області код ЄДРПОУ 41793136 (надалі-Замовник) було оприлюднено оголошення UA-2021-01-15-000800-c ● b5866075badb496fac5d9acfa0fafc8c про проведення закупівлі за Код ДК 021:2015: 03410000-7: Деревина (Паливні пелети з деревини сосни) очікуваною вартістю 990 000,00 гривень. Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕТРА-П» (надалі – Скаржник, Учасник) вирішило взяти участь у відкритих торгах. Однак при вивченні Тендерної документації Замовника на закупівлю за ДК 021:2015: 03410000-7: Деревина (Паливні пелети з деревини сосни) /надалі – тендерна документація/, виявилось, що тендерна документація містить дискримінаційні вимоги та не відповідає вимогам чинного законодавства. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон про публічні закупівлі), закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно з ч. 2 ст. 22 Закону про публічні закупівлі, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Однак, Замовником грубо порушується принцип недискримінації учасників процедури закупівлі та штучно обмежується конкуренція та коло учасників з огляду на наступне. 1. В п.1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» до Тендерної документації Замовником встановлено вимогу згідно якої «У випадку недотримання учасником вимог щодо способу подання та оформлення документів тендерної пропозиції, що передбачені цим Розділом, пропозиція такого учасника буде відхилена згідно статті 31 Закону.» Вважаємо таку вимогу Замовника такою, що не відповідає вимогам Закону про публічні закупівлі, зокрема статті 31 цього Закону. Статтею 31 Закону про публічні закупівлі визначено підстави, згідно яких тендерні пропозиції учасників підлягають відхиленню. Однак вказана стаття 31 Закону про публічні закупівлі не містить такої підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника, як «недотримання учасником вимог щодо способу подання та оформлення документів тендерної пропозиції», а тому встановлення Замовником вказаної умови у Тендерній документації є порушенням вимог Закону про публічні закупівлі, та обмеженням прав та законних інтересів потенційних учасників закупівлі. Таким чином, вважаємо, що встановлення Замовником вищезазначеної вимоги є дискримінацією учасників, є незаконною та порушує наші права, як потенційного учасника даних торгів. 2. В п.5 Розділу 3«Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» до Тендерної документації «Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);» Тобто Замовником в Тендерній документації визначено два вищезазначені кваліфікаційні критерії, яким має відповідати учасник закупівлі. Цим же пунктом Замовником визначено, що «Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати всі документи згідно переліку, вказаного у Додатку 2 до тендерної документації.» Відповідно до Додатку 2 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника.» до Тендерної документації замовником встановлено вже три кваліфікаційні критерії, яким має відповідати учасник та для їх підтвердження надати відповідні документи: - наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, при цьому інформація про наявність технологій та відповідних підтвердних документів вже не вимагається Замовником (п. 2 Додатку 2 до тендерної документації); - досвід виконання аналогічних договорів з постачання товару (п. 3 Додатку 2 до тендерної документації); - наявність фінансової спроможності (п. 4 Додатку 2 до тендерної документації). Частиною 2 статті 16 Закону про публічні закупівлі визначено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв. В даному випадку Замовником встановлено в умовах самої Тендерної документації (п.5 Розділу 3«Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» до Тендерної документації) 2 (два) кваліфікаційні критерії, яким має відповідати учасник закупівлі, а у Додатку 2 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника.» до Тендерної документації Замовником встановлено вже 3 (три) кваліфікаційні критерії. Таким чином, вважаємо, що свідоме встановлення Замовником таких неоднозначних вимог не узгоджується з вимогами законодавства та не дає учасникам належним чином підготувати свої тендерні пропозиції і взяти участь у закупівлі. 3. В Додатку 1 «Форма «Тендерна пропозиція» до Тендерної документації Замовником визначено форму Тендерної пропозиції, яку Учасники мають подати для участі у процедурі закупівлі. Зазначаємо, що вказана форма, зокрема, пункт 3 форми, суперечить вимогам ч.5 ст.33 Закону про публічні закупівлі, зокрема, в частині встановлення умови щодо оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю на веб-порталі Уповноваженого органу. Таким чином, вважаємо, що встановлення Замовником вищезазначеної вимоги є дискримінацією учасників, не узгоджується з вимогами законодавства та не дає учасникам належним чином підготувати свої тендерні пропозиції і взяти участь у закупівлі. Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги ч. 4 ст.5 та ч.4. ст. 22 Закону про публічні закупівлі, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, визначених ч.1 ст. 5 Закону про публічні закупівлі. Зважаючи на вищевикладене, вважаємо, що встановивши вищевказані дискримінаційні вимоги, Замовник свідомо позбавляє можливості Товариству з обмеженою відповідальністю «ТЕТРА-П» подати тендерну пропозицію та взяти участь у процедурі закупівлі, чим порушуються його права та законні інтереси, пов’язані з участю у закупівлі. Інтерес Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕТРА-П» в участі у публічних закупівлях в цілому та конкретно в цій процедурі закупівлі полягає в укладенні договору про закупівлю та одержанні прибутку від реалізації Товару. Проте, в зв’язку з допущеними Замовником порушеннями вимог чинного законодавства та невідповідністю Тендерної документації чинному законодавству, створено дискримінаційні, непрозорі та незаконні вимоги до учасників, що значно звужують їх коло, які виключають здійснення закупівлі UA-2021-01-15-000800-c за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Окрім того, такі порушення можуть повністю перекреслити шанс на перемогу Учаснику за суб’єктивними причинами, при цьому Учасник в будь-якому разі понесе суттєві витрати на участь у процедурі закупівлі. Таким чином, порушуються права та охоронювані законом інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕТРА-П» як Учасника процедури закупівлі. Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» ПРОСИМО : 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушення процедури закупівлі за ДК 021:2015: 03410000-7: Деревина (Паливні пелети з деревини сосни) згідно з оголошенням UA-2021-01-15-000800-c ● b5866075badb496fac5d9acfa0fafc8c від 15.01.2021р., Замовником якої є Виконавчий комітет Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 41793136) по питаннях наведених в Скарзі та зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації за цією процедурою закупівлі з метою усунення виявлених порушень вимог Закону України «Про публічні закупівлі». З повагою, Директор ТОВ «ТЕТРА-П» Ю. А. Сільва
Дата розгляду скарги: 08.02.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.01.2021 10:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.02.2021 19:21
Дата виконання рішення Замовником: 19.02.2021 10:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ прийняте та виконане, внесено зміни до Тендерної документації.
Автор: ТОВ "ТЕТРА-П", Сільва Юлія Альбертівна +380637244090 tetra_p@ukr.net