-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бензин марки А-92, дизельне паливо за кодом CPV за ДК 021:2015-09130000-9 - Нафта і дистиляти (за номенклатурою 09132000-3- Бензин, 09134200-9-Дизельне паливо)
Бензин А-92 – 6700 л Дизельне паливо- 42000 л Місцезнаходження замовника: м.Старобільськ, вул. Чернишевського,26 Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно всі документи можуть мати автентичний переклад на іншу мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою.
Завершена
1 318 126.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 590.63 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 590.63 UAH
Період оскарження:
15.01.2021 11:00 - 28.01.2021 00:00
Вимога
Вирішена
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Номер:
57b606558c344baba35b6c3ca7dad989
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-15-001997-a.b1
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЯ учасників
Вимога:
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно підпункту 1 п.2 Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлена вимога, згідно якої учасник повинні надати довідку про наявність та розташування ВЛАСНИХ автозаправних станцій (перелік) на території м. Старобільська Луганської області. На підтвердження ВЛАСНОСТІ автозаправних станцій є витяг з реєстру платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового.
Вищезазначена вимога тендерної документації є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, оскільки позбовляє можливості брати участь потенційних учасників – операторів паливного ринку, які не мають власних АЗС, а здійснюють реалізацію пального через мережу партнерських АЗС.
Згідно Рекомендацій Антимонопольного комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» від 09.04.2020 №17-рк (лист АМКУ від 24.04.2020 №128-29/08-5961), надісланих Мінекономіки органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб'єктам сфери публічних закупівель листом від 01.06.2020 №3305-04/34286-06, вимога тендерної документації щодо наявності в учасника саме власної або орендованої матеріально-технічної бази (АЗС, пально-мастильних складів тощо) звужує коло потенційних учасників аукціону та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги із залученням партнерської матеріально-технічної бази.
Як зазначає Антимонопольний комітет України, поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин із продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої мережі саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, емітентом яких є потенційний учасник, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС.
Таким чином, включивши до тендерної документації дискримінаційну вимогу щодо надання у складі пропозиції довідки про наявність та розташування власних автозаправних станцій, Замовник необґрунтовано звузив коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи певним суб’єктам господарювання, які спроможні виконати умови договору, брати участь у тендері, чим порушив вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Зважаючи на вищевикладене та керуючись частиною першою статті 24 Закону, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, а саме: викласти підпункт 1 пункту 2 додатку 1 до тендерної документації в наступній редакції: «1. Довідка (у довільній формі) за підписом уповноваженої особи учасника, скріплена печаткою про наявність та розташування власних/орендованих/партнерських автозаправних станцій (перелік) на території м. Старобільська Луганської області. АЗС повинні бути розташовані в м. Старобільськ в межах 3 км від адреси Замовника у зв’язку з раціональним використанням та економічною витратою паливних матеріалів. На підтвердження власності автозаправних станцій є витяг з реєстру платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового, або договір оренди, або партнерський договір з власником/оператором АЗС».
Сподіваємося на сумлінне дотримання Замовником Закону України «Про публічні закупівлі» та рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції та умов, що їм сприяють.
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол.pdf 20.01.2021 09:13
Дата подачі:
19.01.2021 18:32
Вирішення:
Ознайомившись з вимогою, вирішено внести відповідні зміни до тендерної документації та викласти її в новій редакції.
Статус вимоги:
Задоволено