• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Газове паливо (Природний газ)

Завершена

2 640 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 200.00 UAH
Період оскарження: 14.01.2021 16:43 - 28.01.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога

Номер: 3a5e2c9663654b53b1cc28632bdd93b1
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-14-004338-a.c3
Назва: Вимога
Вимога:
Відповідно до розділу 5 п. 2 тендерної документації наявна дискримінаційна вимога , а саме: « З метою забезпечення якісної взаємодії під час договірних відносин із постачальником, а також з метою уникнення небезпечних подій, нещасних випадків, професійних захворювань працівників та аварійних ситуацій від можливого негативного впливу небезпек, учасник має надати сертифікат стосовно політики у сфері безпеки праці, що є основою для встановлення та аналізування цілей у сфері безпеки праці, тобто учасник у складі тендерної пропозиції має надати чинний сертифікат ISO 45001 : 2018 «система менеджменту промислової безпеки та охорони праці». Шановний Замовнику! Процедура закупівель проводиться у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції Закону № 114-ІХ від 19.09.2019 року зі змінами (далі – Закон). Згідно вимог частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, які визначаються замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону. У частині 4 статті 5 Закону визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Газопостачальні підприємства у своїй діяльності керуються положеннями Закону України «Про ринок природного газу», Правилами постачання природного газу, які затвердженні Постановою НКРЕКП №2496 від 30.09.2015р., Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності на ринку природного газу, затвердженими Постановою НКРЕКП №201 від 16.02.2017р. Діяльність з постачання природного газу постачальники природного газу здійснюють відповідно до отриманої ліцензії, видача якої затверджується відповідною постановою НКРЕКП, та ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання природного газу. Діяльність постачальників природного газу не підпадає під дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». Жодним іншим нормативно-правовим актом України не встановлено обов'язок постачальника природного газу проходити сертифікацію своєї діяльності згідно ISO 45001:2018 або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів. Тобто сертифікат ISO 45001:2018 - не є обов’язковими. Зазначені вимоги за тендерною документацією порушують такі принципи закупівель, що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» як «недискримінація учасників», «добросовісна конкуренція серед учасників»; «недискримінація учасників та рівне ставлення до них»; «об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі». Крім того, частиною 4 статті 5 вищезазначеного Закону встановлено, що Замовник не може встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, тобто встановлючи таку вимогу ви порушуєте Закон. Тому звертаємось до Замовника з вимогою внести зміни до Тендерної Документації шляхом виключення дискримінаційної вимоги яка не впливає на якість товару, не підтверджує кваліфікацію учасників, створює умови для зловживання замовниками під час проведення процедури закупівель.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня шановний Учасник! Сертифікація по ISO встановлює набір вимог до належної практики безпечного виконання робіт для захисту працівників у всіх країнах світу. Стандарт ISO 45001:2018 офіційно опублікований 3 березня 2018 року. Стандарт ISO 45001 — це збірник найсучасніших світових вимог до охорони здоров’я і безпеки праці, які були зібрані з передового досвіду Міжнародної Організації Праці, та всіх існуючих до цього норм та стандартів. Тому, підприємство, що працює за вимогами цього стандарту має можливість: • зменшити рівень травматизму і професійних захворювань; • зменшити витрати на лікарняні і страхові виплати; • підвищити лояльність співробітників, що зменшить плинність кадрів і підвищить продуктивність праці; • зміцнити імідж компанії; • бути готовим до перевірок контролюючих органів, що зменшує можливість отримання штрафів. Замовник вважає, що наявність у Учасника, а в перспективі у Учасника – Переможця Стандарту ISO – гарантує доведене результативне функціонування на підприємстві системи управління якості, охорони здоров’я та забезпечення безпеки праці, а також засвідчує, що систему управління якістю, охорони здоров’я та забезпечення безпеки праці, впроваджену на підприємстві - було перевірено органом сертифікації та встановлено її відповідність вимогам міжнародного стандарту. Таким чином Учасник торгів підтверджує свою здатність надавати Замовнику послуги, які задовольняють його вимогам. А вимоги Замовника базується виключно на прагненні гідної охорони праці та техніки безпеки на робочих місцях, а також уникнення смертельних випадків і виробничі травм на виробництві. З відповідними рішеннями уповноваженого органу оскарження, які стосуються сертифікатів ISO, Ви можете ознайомитись: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-01-10-001583-c https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-11-25-003122-b Додатково повідомляємо, що відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі»: Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 01.02.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо довідки від оператора ГТС

Номер: 0f5b691cd41243628f2e5e488caf4a4f
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-14-004338-a.c2
Назва: Щодо довідки від оператора ГТС
Вимога:
Шановний Замовнику, у тендерній документації наявна вимога, а саме: надати «Копію чинного договору на транспортування природного газу, а також документ (лист або довідку в довільній формі) від оператора ГТС щодо забезпечення замовнику послуг транспортування природного газу на період та умовах, визначених у договорі транспортування природного газу, а також документ (лист або довідку в довільній формі) від оператора ГТС щодо забезпечення замовнику послуг транспортування природного газу на період та умовах, визначених у договорі транспортування природного газу. Повідомляємо Вам, що підтвердженням договірних відносин із Оператором ГТС є діючий договір. Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1437 внесено зміни до типового договору на транспортування природного газу, щодо впровадження добового балансування на ринку природного газу, відповідно до яких взаємовідносини між Замовником (Постачальником) та Оператором ГТС при забезпеченні (замовленні, наданні, супроводженні) послуг транспортування за цим договором здійснюються сторонами через інформаційну платформу оператора відповідно до вимог Кодексу ГТС. Замовник набуває права доступу до інформаційної платформи з моменту підписання цього договору. Крім того, на постачальника покладається обов'язок реєструвати в Реєстрі споживачів постачальника на інформаційній платформі оператора споживачів, стосовно яких він є діючим постачальником. Відповідно підтвердженням є реєстрація в платформі та діючий договір Тому звертаємось до Замовника з вимогою внести зміни до Тендерної Документації, а саме замінити документ від оператора ГТС на гарантійний лист або довідку в довільній формі, щодо забезпечення Замовнику послуг транспортування природного газу на період та умовах, визначених у договорі транспортування природного газу.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику. Дякуємо за звернення. Повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (в редакції Закону № 114-IX від 19.09.2019) (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і має містити відомості, визначені частиною другою статті 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Отже, технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, які необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити відповідність пропонованих ним товарів, послуг чи робіт екологічним або іншим характеристикам, встановленим у тендерній документації, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі. У свою чергу, учасник процедури закупівлі при подачі тендерної пропозиції та відповідно замовник при розгляді тендерної пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації повинні враховувати вимоги частини шостої статті 23 Закону. Враховуючий те, що товар закуповується для об’єктів соціальної сфери обслуговування (школи, дитячі садочки), для підтвердження безперебійності постачання природного газу Учасником, враховуючи специфіку предмета закупівлі, Замовником вимагається підтвердження надійного постачання у вигляді листа або довідку в довільній формі) від оператора ГТС щодо забезпечення замовнику послуг транспортування. Повідомляємо, що отримати довідку/лист від оператора ГТС, може будь-який постачальник з яким укледено відповідний договір, а тому ця вимога не обмежує коло потенційних учасників відкритих торгів, та не являється такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Отже, нами як Замовником було дотримано всі вимоги чинного законодавства, а тому підстави для задоволення вимоги, відсутні.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 01.02.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо подання цінової довідки

Номер: ea112515b37c41d5a55e844adf45e3bb
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-14-004338-a.c1
Назва: Щодо подання цінової довідки
Вимога:
Під час аналізу умов Тендерної документації була встановлена наявність характерних рис дискримінаційних положень. Замовником допущено порушення законодавства у сфері публічної закупівлі та встановлено у Тендерній документації додаткові, дискримінаційні вимоги до Учасників. Зокрема, відповідно до Тендерної документації Замовника, Учасник має надати: довідку або експертний висновок від державного підприємства, що належить до сфери управління Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України із зазначенням діапазону цін на природний газ на ринку України станом на місяць подання тендерної пропозиції, яка видана (ний) на ім’я учасника закупівлі. У складі пропозиції також надати підтверджуючий лист, що виданий на ім’я Учасника від такого підприємства, який підтверджує належність останнього до відповідної сфери управління. Так, Замовник намагається нав’язати Учасникам закупівлі додаткові, не передбачені чинним законодавством України умови. Подібні положення Тендерної Документації суперечать чинному законодавству та йдуть в розріз з загальноприйнятими принципами, як публічної закупівлі. Вважаємо, що наявність такої вимоги у складі Тендерної документації є необґрунтована. Інформація надана в довідках не несе обов’язкового характеру для учасників закупівлі. Такий товар як газ природний є товаром, постачання якого відбувається в силу технологічних особливостей його видобування, зберігання, транспортування та наступного постачання. Крім того, відповідно до ст. 12 Закону України «Про ринок природнього газу» - ціни встановлюються вільно, довідка не повинна впливати на формування Учасником своєї Тендерної пропозиції Більше того, Замовник має можливість самостійно вивчити кон’юнктуру ринку, провівши аналіз ринку та встановити прийнятні ціни на ринку. Керуючись проведеним аналізом, Замовник може оцінити рентабельність кожної пропозиції. Зокрема, інформація доступна у вільному доступі на ресурсі ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз України» та ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг», Української енергетичної біржі, тощо. Жодним чинним нормативно-правовим актом не передбачений прямий обов’язок для Постачальника на отримання довідок щодо коливання ціни від уповноваженого органу. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, ч. 11 ст.26, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). З огляду на зазначене, та з урахуванням вищевикладеного, наявність подібної вимоги нівелюється. Крім того, зазначаємо, що такі довідки враховують лише вартість газу на ринку України без зазначення часових меж ринку, кон’юнктури, методики розрахунку ціни, та відображають лише ціни окремих біржових котирувань, що не враховує можливе різноманітне ціноутворення газопостачальних підприємств у меншу сторону. Отже, вимога щодо надання у складі Тендерних пропозицій довідки або експертного висновоку від державного підприємства, що належить до сфери управління Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України із зазначенням діапазону цін на природний газ на ринку України станом на місяць подання тендерної пропозиції, яка видана (ний) на ім’я учасника закупівлі є необґрунтованою, оскільки замовник може самостійно, на будь-якому етапі проведення процедури закупівлі, вирахувати мінімальну вартість природнього газу із врахуванням складових цін (наведене кореспондується з Рекомендаціями АМК України № 4-рк «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганняпорушенням норм законодавства про захист економічної конкуренції», пп. 56-59) Крім того, акцентуємо увагу на тому, що новелою чинної редакції Закону України «Про публічну закупівлю» є поняття – «аномально низька ціна». Так, законодавцем встановлено механізм, завдяки якому Учасники не мають змоги встановити необґрунтовано занижену (демпінговану) ціну тендерної пропозиції. Так, самим законодавцем передбачено механізм заниження/завищення тендерної пропозиції Учасників. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч.4 ст.22 Закону України «Про публічну закупівлю»). Враховуючи вище наведені положення законодавства та відсутність визначення в Законі України «Про публічні закупівлі» поняття «аналогічний договір», виходячи з принципів здійснення закупівель, Замовник не повинен необґрунтовано обмежувати та звужувати метод та порядок формування тендерної пропозиції. Згідно положень Закону України «Про ринок природнього газу» для підтвердження відповідності зазначеній вимозі достатньо підтвердити (гарантувати) формування ціни за добросовісним підходом. Просимо: внести зміни до тендерної документації, зокрема, видалити вимогу щодо надання довідки про ціну. Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Законом України «Про публічну Закупівлю» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Звертаємо увагу, що за порушення вимог, установлених Законом України «Про публічні закупівлі» – несуть члени тендерного комітету.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику! Дякуємо за звернення. Враховуючи високий рівень стратегічної важливості товару, що закуповується, з метою отримання максимуму інформації про учасників процедури закупівлі для того, щоб впевнитися в їх надійності, та задля упередження подання Учасниками недостовірної інформації про можливість поставки товару за завідомо низькими, неринковими, демпінговими цінами, а також користуючись наданим чинним Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) правом, нами як Замовником було встановлено у Тендерній документації вимогу щодо надання довідки про ціну (ціни) на природний газ. Повідомляємо, що договір укладений за «демпінгованою» ціною, тягне за собою підписання додаткових угод про збільшення ціни за одиницю товару, що призводить до зменшення обсягів закупівля, а в результаті недоотримання Замовником необхідно обсягу товару Замовником. Посилаючись на ст. 12 Закону України «Про ринок природного газу» щодо вільного встановлення ціни між постачальником та замовником, а також відсутність законодавчих підстав про гарантовану необхідність оприлюднення ціни природного газу на веб-сайтах компаній-постачальників, в тому числі ТОВ “ГПК “Нафтогаз України”, на якому тариф «Зручний бізнес» від 10000-100000 м3» ціна зазначається як: «визначається індивідуально (https://gas.ua/uk/business), а також відсутність об’єктивної цінової пропозиції на ТБ «Українська енергетична біржа», оскільки на даному ресурсі середньозважена ціна газу місячного ресурсу розраховується шляхом ділення загальної вартості укладених на ТБ «Українська енергетична біржа» (Далі –УЕБ) угод з урахуванням ПДВ щодо купівлі-продажу даного ресурсу на суму обсягів купівлі-продажу даного ресурсу за результатами укладених угод протягом усього періоду його продажу. Відповідно до даних УЕБ, ціна газу в Україні на відкритому оптовому ринку формується на основі біржових котирувань ТБ «УЕБ» по відношенню до конкретного місячного ресурсу. Повідомляємо, що аналогічні даним УЕБ опубліковуються ТОВ “ГПК “Нафтогаз Трейдинг”. Проаналізувавши дані відкритих торгів за аналогічним предметом закупівлі, що підтверджує значне заниження ціни на товар Учасниками, Замовником було прийнято рішення надання у складі тендерної пропозиції вказаної інформації. Відповідно до ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Повідомляємо, що отримати довідку про рівень цін на природний газ може будь-яка особа, а тому ця вимога не обмежує коло потенційних учасників відкритих торгів, та не являється такою, що обмежує конкуренцію та призвродить до дискримінації учасників. Тобто, потенційні учасники закупівлі жодним чином не обмежені у праві отримати зазначену інформацію. Отже, нами як Замовником було дотримано всі вимоги чинного законодавства, а тому підстави для задоволення вимоги, відсутні.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 01.02.2021 00:00