-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бензин А-95, бензин А-92, дизельне паливо
Тендерні пропозиції повинні готуватися українською мовою
Завершена
1 725 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 627.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 627.00 UAH
Період оскарження:
14.01.2021 15:51 - 27.01.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінація
Номер:
0949e22781964394801c97b70f2330fd
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-14-003481-a.a1
Назва:
Дискримінація
Вимога:
В п. 2.6. Додатку № 3 до тендерної документації визначено: "2.6. Учасник (та/або суб’єкт господарювання, який знаходиться в партнерських договірних відносинах з учасником процедури закупівлі з метою використання останнім АЗС партнера), який здійснює виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним, повинен надати у складі пропозиції відповідну ліцензію, В ТОМУ ЧИСЛІ НА РОЗДРІБНУ ТОРГІВЛЮ ПАЛЬНИМ НА КОЖНУ АЗС, ЩО НАДАЄТЬСЯ У ПЕРЕЛІКУ АЗС, а у разі її відсутності - дублікат або копію рішення органу ліцензування про видачу відповідної ліцензії. "
Встановивши вимогу щодо надання ліцензії на право роздрібної торгівлі – ви обмежили учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських АЗС, оскільки ліцензію на право роздрібної торгівлі отримують власники мережі АЗС на кожну АЗС окремо. Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628) внесено зміни, зокрема, до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон № 481), відповідно до яких з 01.07.2019 запроваджується ліцензування діяльності усіх суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним. Вимагаючи від учасників наявність ліцензій на право роздрібної торгівлі – Замовник дискримінує учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів та отримали ліцензію на право оптової торгівлі пальним. Аналогічної думки дотримується і колегія Антимонопольного комітету України, зокрема АМКУ надав Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України обов’язкові для розгляду рекомендації, спрямовані на забезпечення конкурентного середовища під час тендерних закупівель високооктанових бензинів, дизельного палива, мазуту та скрапленого газу. У Комітеті наголосили, що замовники часто під час закупівлі пального використовують у тендерній документації надмірні вимоги до учасників. Найпоширенішими серед з них є: наявність в учасників торгів ліцензій саме з роздрібної торгівлі пальним, у той час, як при продажу нафтопродуктів з використанням талонів та паливних карток у суб’єктів наявні ліцензії на оптову торгівлю пальним; Посилання на вищезазначену інформацію за посиланням: https://amcu.gov.ua/news/minekonomiki-maye-vzhiti-diyevi-zahodi-dlya-zabezpechennya-realnoyi-konkurenciyi-pid-chas-tendernih-zakupivel-palnogo-amku. Законом чітко визначено, що якщо суб’єкт господарювання не має місць торгівлі пальним – такий суб’єкт повинен отримати одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним. Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином, на підставі вищевикладеного, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги і порушують чинні норми Закону України «Про публічні закупівлі», а саме статтю 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників». Повідомляємо, що якщо Замовником не буде приведено тендерну документацію у відповідність до вимог Закону України, а саме ст.5 про недискримінацію учасників – будемо вимушені звернутися до уповноважених органів з відповідними заявами про порушення
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.01.2021 12:22
Вирішення:
Дана закупівля проводиться шляхом заправки транспорту замовника (покупця) на АЗС учасника (власних, орендованих чи партнерських) через паливно-роздавальні колонки по талонах. Після підписання видаткових накладних на талони право власності на відповідну кількість палива переходить до замовника, але саме паливо знаходиться на відповідальному зберіганні учасника (продавця) до моменту фактичного відпуску на підставі талонів через АЗС переможця процедури закупівлі.
Згідно рекомендацій Антимонопольного комітету України від 09.04.2020 року №17-рк "поставку замовнику нафтопродуктів суб'єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб -підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ) і на виконання договірних відносин із продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред'явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої мережі саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС".
Відповідно до п.5.1.1. розділу ІІІ тендерної документації для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник подає довідку у формі таблиці із зазначенням інформації про наявність АЗС на території м.Пирятин Лубенського р-ну Полтавської обл., які будуть здійснювати відпуск бензину А-95, бензину А-92 та дизельного палива на підставі талонів. Згідно наданого зразка таблиці передбачена наявність у учасника процедури закупівлі власних, орендованих або партнерських АЗС з наданням підтверджуючих документів у разі наявності орендованих чи партнерів учасника АЗС.
Згідно п.1.2. Додатку 3 до тендерної документації відпуск палива буде здійснюватись на підставі талонів через АЗС переможця процедури закупівлі, які (-а) повинні знаходитись в межах міста Пирятин Лубенського р-ну Полтавської обл.
Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII внесено зміни до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 , зокрема запроваджено ліцензування видів господарської діяльності з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.
В п.2.6 Додатку 3 до тендерної документації визначено : "Учасник (та/або суб’єкт господарювання, який знаходиться в партнерських договірних відносинах з учасником процедури закупівлі з метою використання останнім АЗС партнера), який здійснює виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним, повинен надати у складі пропозиції відповідну ліцензію, в тому числі на роздрібну торгівлю пальним на кожну АЗС, що надається у переліку АЗС, а у разі її відсутності - дублікат або копію рішення органу ліцензування про видачу відповідної ліцензії".
Вираз та /або пункту 2.6 в даному випадку означає, що коли учасник процедури закупівлі має власні або орендовані АЗС на території м.Пирятин, він подає ліцензії на всі види своєї господарської діяльності. А якщо учасник має партнерські АЗС на території м.Пирятин, він подає ліцензію на оптову торгівлю пальним, а суб’єкт господарювання, з яким учасник процедури закупівлі перебуває у партнерських договірних відносинах з метою використання учасником процедури закупівлі АЗС партнера, - ліцензію на зберігання та роздрібну торгівлю пальним на кожну АЗС, що надається у переліку АЗС учасником.
Відповідно вимога пункту 2.6 Додатку 3 до тендерної документації замовника не обмежує діяльність учасника на умовах партнерських АЗС.
Статус вимоги:
Відхилено