-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 код 0913000-9 – Нафта та дистиляти (бензин А-95 талони)
Місцезнаходження замовника: м. Кропивницький, вул. Преображенська, буд. 2. Категорія Замовника: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону. Технічні та якісні характеристики відповідно до ДСТУ 7687:2015 Критерій оцінки - ціна 100%. Забезпечення пропозиції та договору не вимагається.
Завершена
150 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 750.00 UAH
Період оскарження:
14.01.2021 15:20 - 20.01.2021 15:01
Вимога
Відхилено
Дискиримінаційні вимоги
Номер:
e1e90f8c4022444a8df396af0f920927
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-14-003198-a.b1
Назва:
Дискиримінаційні вимоги
Вимога:
В Додатку №2 до тендерної документації визначено наступну умову: Найменування предмету закупівлі (або еквівалент) – Бензин А-95 (талони/скретч-картки номіналом 5, 10, 20 л); одиниця виміру – літр; кількість – 6500.
Вимагаючи від учасників наявність талонів/скретч-карт номіналом 5л, порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що паливний талон повинен бути номіналом 5л, фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька партнерських мереж АЗС в яких номінали талонів 5 літрів відсутні. Таким чином, у процедурі закупівлі зможе взяти участь лише одна мережа АЗС, яка пропонує свої талони номіналом 5 літрів, 10л, 20л.
Найпоширенішими є талони номіналом 10л, 15л, 20л, які використовуються через мережі АЗС більшості паливних компаній по всій Україні.
Вимога талони номіналом 5літрів зменшує коло учасників у зв’язку з тим, що учасник який має декілька партнерських АЗС з талонами де відсутні номінали того чи іншого об’єму , не зможе взяти участь у закупівлі, при цьому такий учасник здатний виконати умови тендерної документації по термінам поставки та якості товару.
Вимагаємо вилучити дискримінаційну умову, щодо необхідності наявності в учасників талонів номіналом 5літрів .
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.01.2021 14:17
Вирішення:
Розглянувши вимогу Учасника повідомляємо наступне.
Відповідно до вимог Оголошення про проведення спрощеної закупівлі Учасник не обмежений обов’язковою наявністю власних або орендованих АЗС, а має можливість залучати до співпраці своїх партнерів, незалежно від договірних відносин та торгової марки (логотипу) АЗС. Тобто, Учаснику необхідно мати будь-які договірні відносини (без обмежень) с операторами АЗС.
Звертаємо увагу на те, що Замовник жодним чином в своїй тендерній документації не зазначив конкретну марку або торгівельний знак карток (талонів), а вказав лише технічні характеристики предмету закупівлі, виходячи з власних потреб та специфіки діяльності організації. Однією з таких умов є номінал талонів/среч-карток, зокрема і номінал 5л. Необхідність наявності талонів номіналом 5л зумовлюється тим, що бензин марки А-95 придбавається не лише для службового автотранспорту організації, а зокрема й для роботи малого механізованого інструменту (керновідбірника), для відбору кернів з асфальтобетонного покриття, з двохтактним двигуном (паливом слугує суміш бензину А-95 та спеціальної оливи) в складі дорожньо-випробувальної лабораторії. Враховуючи робочий об’єм двохтатного двигуна керновідбірника який складає 57,1 см3, і окрім цього той факт, що паливом для нього є не сам бензин А-95, а його суміш з спеціальною оливою, 5 літрів бензину А-95 вистачає приблизно на 2-3 дні роботи пристрою. Зважаючи на те, що бензин є легкозаймистою рідиною і його зберігання та транспортування вимагає підвищених безпекових вимог, одночасне отримання на АЗС пального за талонами номіналом 10, 20 і більше літрів не є прийнятним з міркувань техніки безпеки поводження з легкозаймистими рідинами. Окремо слід зазначити, що автомобіль дорожньо-випробувальної лабораторії обладнаний дизельним двигуном і зливання надлишків пального (А-95) в бак автомобіля є технічно неможливим.
Також незрозумілим є факт того, чому потенційний Учасник не має змоги самостійно встановити картки (талони) власного уніфікованого зразка номіналом 5л. та домовитись зі своїми партнерами щодо їх обслуговування на АЗС партнерів. Так, згідно проведеного Замовником моніторингу публічних закупівель, оголошених на веб-порталі уповноваженого органу, можливо дійти висновку, що у інших учасників процедур закупівель не виникало проблем із цією тендерною умовою, оскільки не зважаючи на наявність партнерів, картки (талони) учасників приймаються на партнерських АЗС за домовленістю, зокрема і в частині номіналу талонів. Підсумовуючи вищенаведене, потенційний учасник у своїй вимозі не обґрунтовув, чому саме вищенаведена умова Замовника заважає йому взяти участь у даній процедурі закупівлі.
Крім того, згідно встановленої практики Постійно діючій адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, поняття «дискримінаційні умови» повинно виражатися у неможливості виконати вказану вимогу тендерної документації більш ніж одному учаснику процедури закупівлі, тому, Замовник вважає вимоги Оголошення про проведення спрощеної закупівлі обґрунтованими та не вбачає в них порушення Закону України «Про публічні закупівлі», а саме у даній процедурі закупівлі не порушена умова рівності участі у закупівлях вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно-правових форм.
Слід окремо зазначити, що з метою дотримання основних принципів закупівель, встановлених ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», у т.ч. недискримінація учасників, Замовником в Оголошенні про проведення спрощеної процедури закупівлі не було встановлено вимог щодо надання всіх вказаних у пропозиції учасника талонів різних торгових марок (різних мереж АЗС) номіналом 5л. Важливим для Замовника виходячи з описаних вище технічних причин, є сама наявність талонів номіналом 5л.
Враховуючи, що вимогами Оголошення не зазначено обов’язкова наявність талонів номіналом 5л. по всім торговим маркам (мережах, брендах АЗС) які можуть бути запропоновані потенційним Учасником та оскільки дана обставина не порушує чинне законодавство, (у тому числі Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затв. наказом Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв’язку, Державним комітетом України з питань технічного регулювання та споживчої політики) вимоги Замовника стосовно предмету закупівлі не є дискримінаційними.
Статус вимоги:
Відхилено