-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Природний газ
Завершена
3 395 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 978.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 978.50 UAH
Період оскарження:
13.01.2021 13:39 - 25.01.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
вимога
Номер:
6b1bc52a68374d518ade9c044ab5beb9
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-13-000772-c.c4
Назва:
вимога
Вимога:
Згідно ендерної документації Учасник повинен підтвердити використання системи менеджменту безпеки ланцюга
постачань стосовно оптової торгівлі газоподібним паливом шляхом надання у складі тендерної пропозиції діючого сертифікату ISO 28000:2007, що засвідчує використання учасником вказаної системи, який виданий на ім’я учасника торгів. Учасник в складі пропозиції повинен надати сертифікат системи менеджменту інформаційної безпеки ISO 27001:2013 та системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці ISO 45001:2018. Повідомляємо, що діяльність з постачання природного газу постачальники природного газу здійснюють відповідно до отриманої ліцензії, видача якої затверджується відповідною постановою НКРЕКП та ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання природного газу, затверджених постановою НКРЕКП 16.02.2017 р. № 201. Жодним іншим нормативно-правовим актом України, у тому числі ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з постачання природного газу, затвердженими вищезазначеною Постановою, не встановлено обов'язок постачальника природного газу проходити сертифікацію своєї діяльності згідно системи менеджменту інформаційної безпеки ISO 27001:2013, ISO 28000:2007, ISO 45001:2018 або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів Отже, сертифікат ISO 27001:2013, ISO 28000:2007, ISO 45001:2018 та інші подібні сертифікати - не є обов’язковими. Факт отримання ліцензії на провадження діяльності з постачання природного газу автоматично є підтвердженням виконання УСІХ ліцензійних умов ліцензіата/постачальника. Вимога, щодо надання сертифікату ISO 27001:2013, ISO 28000:2007, ISO 45001:2018, інших подібних сертифікатів чи аналогічних систем є дискримінаційною, оскільки суттєво зменшує коло можливих учасників аукціону, а наявність такого чи подібного сертифікату в того чи іншого учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання природного газу.
Крім того, додатково повідомляємо, що враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Разом з тим, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 цього Закону). Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Таке формулювання в тендерній документації вочевидь може стати підставою для відхилення тендерних пропозицій учасників тому воно підлягає виключенню із тендерної документації.
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
16.01.2021 09:56
Вирішення:
Зазначена вимога стосується всіх учасників закупівлі та не є дискримінаційною, що підтверджується рішенням АМКУ № 20528-р/пк-пз від 04.11.2020р., № 22797-р/пк-пз від 09.12.2020 Учасник не підтвердив неможливість виконати наведену вище вимогу тендерної документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведена вище вимога тендерної документації порушує його права та законні інтереси, пов'язані з участю у процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення вимоги UA-2021-01-13-000772-c.c4
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
29.01.2021 17:04
Вимога
Залишено без розгляду
вимога
Номер:
22f9120b5887468291b07e113a042af6
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-13-000772-c.c3
Назва:
вимога
Вимога:
Вимога до учасників: Замовник має право при поставці кожної окремої партії товару вимагати проведення незалежної експертизи та лабораторних досліджень щодо якісних показників(характеристик) товару та їх відповідності вимогам замовника. Учасники у складі тендерної пропозиції повинні письмово гарантувати можливість здійснення лабораторних досліджень газу природного, що постачається за умовами Договору. На підтвердження можливості проведення лабораторних досліджень проб газу, учасник надає договір з акредитованою лабораторією згідно чинного законодавства установою на провадження таких досліджень, з паспортом якості природного газу, виданим вищезазначеною лабораторією є дискримінаційною, адже наявність договору з Акредитованою установою на здійснення лабораторних досліджень газу природного значно обмежує права потенційних учасників торгів, чим звужує їх коло. Слід зазначити, що ні Законом України «Про публічні закупівлі», ні Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з постачання природного газу, які затверджені Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг № 201 від 16.02.2017року – не встановлено вимоги щодо наявності у Постачальника природного газу договору з Акредитованою установою на здійснення лабораторних досліджень газу природного. А також не встановлено вимоги щодо наявності договору з Акредитованою установою на здійснення лабораторних досліджень газу природного ані Законом України «Про ринок природного газу», ані Кодексом Газотранспортної системи України. Враховуючи вище наведене, повідомляємо, що за паспорти якості природного газу відповідає ТОВ «Оператор ГТС України», який є оператором української газотранспортної системи щодо транспортування природного газу, тому звертаємось з проханням виключити вимогу, щодо надання паспорту якості природного газу згідно договору з акредитованою організацією. Просимо вилучити цю незаконну вимогу, адже вона обмежує коло потенційних учасників і написана виключно під свого учасника, з яким Вами заздалегідь була домовленість. Ця умова є дискримінаційною, що заперечує п.4 ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі", адже наявність договору з Акредитованою установою на здійснення лабораторних досліджень газу природного значно обмежує права потенційних учасників торгів, чим звужує їх коло. Слід зазначити, що ні Законом України «Про публічні закупівлі», ні Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з постачання природного газу, які затверджені Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг № 201 від 16.02.2017року – не встановлено вимоги щодо наявності у Постачальника природного газу договору з Акредитованою установою на здійснення лабораторних досліджень газу природного. А також не встановлено вимоги щодо наявності договору з Акредитованою установою на здійснення лабораторних досліджень газу природного ані Законом України «Про ринок природного газу», ані Кодексом Газотранспортної системи України. Учасники ніяким чином не мають змоги змінити якість природного газу, який транспортується для споживачів України від різних постачальників газу українського походження, що поступає від газовидобувних компаній. При прийманні природного газу до магістральних газопроводів ТОВ «Оператор ГТС України» в обов’язковому порядку здійснює перевірку його якості. При цьому ТОВ «Оператор ГТС України» не має технічної можливості погіршувати або змінювати його якість. У разі сумнівів у якості природного газу Споживач має право звернутися до відповідних територіальних органів Департаменту технічного регулювання Мінекономрозвитку для проведення позачергової перевірки якості природного газу. Із вищенаведеного просимо вилучити з документації незаконну вимогу.
Звертаємо Вашу увагу на Статтю 164-14. Порушення законодавства про закупівлі
Порушення порядку визначення предмета закупівлі; несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації; тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону ; розмір забезпечення тендерної пропозиції, встановлений у тендерній документації, перевищує межі, визначені законом; неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі; неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі, що здійснюються відповідно до положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)"; ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом; порушення строків розгляду тендерної пропозиції - тягнуть за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
16.01.2021 09:51
Вирішення:
Дана вимога встановлена для закупівлі якісного товару та підтвердження учасником якісних показників (характеристик) товару та їх відповідності вимогам тендерної документації. Учасники не обмежені вимогами тендерної документації для укладення договору з конкретною лабораторією, тому вправі самостійно обирати акредитовану згідно чинного законодавства установу на провадження таких досліджень.
Тому, замовник відмовляє у задоволенні вимоги UA-2021-01-13-000772-c.c3
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
29.01.2021 17:04
Вимога
Залишено без розгляду
вимога
Номер:
b249a7fd8da241f6b7fb3308f366d887
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-13-000772-c.c2
Назва:
вимога
Вимога:
Шановний Замовнику. Тендерною документацією вимагається надання учасниками довiдку або інший документ від уповноваженого органу з інформацією про середньо ринкові ціни на ринку природного газу України, датована місяцем подання тендерної пропозиції або місяцем оголошення даної процедури закупівлі та видана на ім’я учасника закупівлі уповноваженим органом згідно з Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 02.05.2018 р. № 608. При формуванні (подачі) своєї цінової пропозиції, а також під час участі в аукціоні учасник повинен дотримуватися вищезазначеного документа, про що надає гарантійний лист. Тобто, ціна учасника при подачі тендерної пропозиції має бути не нижчою або вищою від діапазону цін або ціни, що зазначено у відповідній довідці. Вимога замовника в частині формування Учасником цінової пропозиції за нижчими цінами, ніж зазначено у довідці органу, який уповноважений надавати інформацію щодо коливання ціни товару на ринку, або іншої експертної установи про ціну на природний газ, Замовник має право відхилити тендерну пропозицію Учасника є такою, що нав'язує учасникам закупівлі додаткові, не передбачені чинним законодавством України умови суперечить чинному законодавству та йдуть в розріз з загальноприйнятими принципами, як публічної закупівлі так й підприємницької діяльності. Відповідно до Закону, зокрема, ч. 11 ст.26, документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування, переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Крім того, Законом (стаття 22), встановлено перелік необхідно інформації, що вимагається для підтвердження відповідності Учасника, зокрема, Замовник має право встановити один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до ст.17 Закону, а також, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Вимога, висунута Замовником, жодним чином не підтверджує наявність відповідності вищезгаданим критеріям. Тобто, наявність довідки уповноваженого органу у складі Тендерної пропозиції Учасника жодним чином не відображає рівень його відповідності встановленим Законодавством критеріям. В свою чергу, чинною редакцією Закону чітко встановлено поняття -"аномально низька ціна". Так, законодавцем встановлено механізм, завдяки якому Учасники не мають змоги встановити необгрунтовано занижену (демпінговану) ціну тендерної пропозиції. Більше того, Замовник має можливість самостійно вивчити кон'юнктуру ринку, провівши аналіз ринку та встановити прийнятні ціни на ринку. Зокрема, інформація доступна у вільному доступі на ресурзі ТОВ ГПК "НАФТОГАЗ ТРЕЙДИНГ", Української енергетичної біржі, тощо. За наявності такої умови, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають можливість звернутися до уповноваженого органу, сплатити плату за довідку, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. Кожен Учасник в праві вільно обирати принцип роботи та порядок формування цінової пропозиції. Такою вимогою Замовник змушує потенційних Учасників здійснювати постачання товару, за цінами, що встановлені у довідці, не беручи до уваги принципи ведення господарської діяльності окремо взятого суб'єкта господарювання. Замовник порушує принципи публічної закупівлі, з огляду на таке: Аукціон - участь (змагання), за рахунок власних здобутків та можливостей, враховуючи правову природу якого, жоден з учасників не зможе передбачити результат аукціону та свою кінцеву пропозицію, відповідно, не зможе відкоригувати її до ціни, що зазначена у довідці. Ринок природного газу мінливий, а порядок ціноутворення - вільний. Порядок ціноутворення на ринку природного газу залежить від багатьох факторів, зокрема, від показників (індексів) на біржах з продажу газу, кон'юнктури на ринку, наявності або відсутності дефіциту товару в підземних сховищах газу, динаміки споживання, температурних режимів опалювального сезону, політичних факторів, коливання курсу валют, тощо. Такий товар як газ природний є товаром, постачання якого відбувається в силу технологічних особливостей його видобування, зберігання, транспортування та наступного постачання. Для ознайомлення надаємо рішення АМКУ №19429-р/пк-пз 16.10.2020 стосовно порушеного аналогічного питання.
Пов'язані документи:
Учасник
- ТПП рішення від 16.10.2020 №19429 .pdf 16.01.2021 09:44
Дата подачі:
16.01.2021 09:44
Вирішення:
Звертаємо увагу, що Замовник не є компетентним органом для визначення кон'юнктури ринку, провівши аналіз ринку та встановити прийнятні ціни на ринкую.
Дана вимога тендерної документації встановлена замовником з метою недопущення демпінгу та/або завищення ціни тендерної пропозиції учасника. Причиною є – зловживання деякими учасниками ринку свого права встановлювати цін, які не є ринковими, що в майбутньому матиме наслідком необґрунтовані пропозиції постачальників до підписання додаткових угод щодо підняття ціни на природний газ.
Тому, замовник відмовляє у задоволенні вимоги UA-2021-01-13-000772-c.c2
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
29.01.2021 17:04
Вимога
Залишено без розгляду
вимога
Номер:
61a6438f8b1247598878537883065c72
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-13-000772-c.c1
Назва:
вимога
Вимога:
Шановний Замовнику. Тендерною документацією передбачено, що Згідно Кодексу ГТС (розділ 2 глави VIII) до договору транспортування замовники послуг транспортування повинні надати Оператору ГТС фінансове забезпечення щодо послуг балансування системи в вигляді: безвідкличної безумовної банківської гарантії; попередньої оплати; або передачі газу оператору ГТС, який є власністю замовника послуги балансування, в розмірі фінансового забезпечення (нотаріальні договори). Розмір фінансового
забезпечення має бути достатнім і не повинен бути менше суми вартості газу в обсязі, що є абсолютною величиною (модулем) від'ємного значення різниці між плановими обсягами подачі природного газу та плановими обсягами відбору природного газу згідно з номінаціями та/або реномінаціями замовника послуг транспортування природного газу. В складі тендерної пропозиції учасники зобов’язані документально підтвердити свою відповідність зазначеній вище вимозі із строком чинності документу, що є не меншим за строк постачання товару, згідно умов договору. Зауважимо, що Замовник не можете вимагати таку конфіденційну інформацію, адже ви є замовником по тендеру, а не регулятором чи Оператором ГТС. Разом з тим, Замовник послуг транспортування самостійно визначає форму свого фінансового забезпечення щодо всіх його фінансових зобов’язань перед оператором газотранспортної системи. Замовник послуг транспортування визначає розмір свого фінансового забезпечення щодо його фінансових зобов'язань перед оператором газотранспортної системи та зобов’язаний забезпечити розмір свого фінансового забезпечення на рівні не менше розміру достатнього фінансового забезпечення відповідно до вимог, установлених у цьому Кодексі. Оператор газотранспортної системи визначає розмір достатнього фінансового забезпечення для кожного замовника послуг транспортування відповідно до вимог, установлених у цьому Кодексі, та інформує замовника послуг транспортування з розрахунком кожної складової фінансового забезпечення, відповідно до яких було визначено розмір достатнього фінансового забезпечення відповідно до вимог цього пункту. Строк дії фінансового забезпечення повинен закінчуватись не раніше ніж через п’ять робочих днів після настання строку здійснення оплати дій з врегулювання добового небалансу за період, в якому таке фінансове забезпечення враховувалось оператором газотранспортної системи для надання послуг транспортування природного газу. Отже, Згідно Кодексу ГТС (розділ 2 глави VIII) до договору транспортування замовники послуг транспортування повинні надати Оператору ГТС фінансове забезпечення щодо послуг балансування системи в вигляді: безвідкличної безумовної банківської гарантії; попередньої оплати; або передачі газу оператору ГТС, який є власністю замовника послуги балансування, в розмірі фінансового забезпечення (нотаріальні договори). Розмір фінансового забезпечення має бути достатнім і не повинен бути менше суми вартості газу в обсязі, що є абсолютною величиною (модулем) від'ємного значення різниці між плановими обсягами подачі природного газу та плановими обсягами відбору природного газу згідно з номінаціями та/або реномінаціями замовника послуг транспортування природного газу. Але Кодексом ГТС не визначено сток дії фінансовго забезпечення. Разом з тим, якщо строк дії фінансового забезпечення закінчується, на подану вимогу строк дії продовжуються. Отже, просимо внести зміни в частині строку дії фінансового збезпечення, оскільки така вимога порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель недискримінація учасників
При цьому, замовник не зазначив яким чином (яким документом або документами) учасники зобов’язані підтвердити свою відповідність зазначеній вище вимозі. Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників.
Така умова тендерної документації вочевидь може стати підставою для відхилення тендерних пропозицій учасників на користь заздалегідь відомого учасника, з яким замовник діяв узгоджено, що порушує права на участь у закупівлі та дискримінує значне коло учасників – постачальників природного газу (ДИСКРИМІНАЦІЙНИЙ ПІДХІД ПІД ЧАС РОЗГЛЯДУ ПРОПОЗИЦІЙ УЧАСНИКІВ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ). Тому просимо виключити із тендерної документації цю умову.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
16.01.2021 09:39
Вирішення:
Тендерною документацією передбачено, що Згідно Кодексу ГТС (розділ 2 глави VIII) до договору транспортування замовники послуг транспортування повинні надати Оператору ГТС фінансове забезпечення щодо послуг балансування системи в вигляді: безвідкличної безумовної банківської гарантії; попередньої оплати; або передачі газу оператору ГТС, який є власністю замовника послуги балансування, в розмірі фінансового забезпечення (нотаріальні договори).
Тобто тендерною документацією визначено перелік документів, якими учасники можуть підтвердити виконання даної вимоги.
Шодо строку чинності документу.
ч 2. Розділу 2 глави VIII Кодексу ГТС визначено, що Послуги транспортування природного газу надаються на умовах 100 % попередньої оплати (крім випадку, передбаченого цим пунктом) у розмірі вартості розподіленої потужності на період газового місяця для послуг на період газового місяця, кварталу та/або року за п’ять банківських днів до початку газового місяця, у якому буде забезпечуватись транспортування природного газу, крім випадку, передбаченого абзацом другим цього пункту, крім випадку, передбаченого абзацом другим цього пункту.
У випадку якщо розподіл потужності на період газового місяця на переривчастій основі проводиться менше ніж за 5 банківських днів до початку газового місяця, у якому буде забезпечуватись транспортування природного газу, замовник послуг транспортування зобов'язаний здійснити 100 % попередню оплату в розмірі вартості розподіленої потужності. При цьому така оплата має бути отримана оператором газотранспортної системи на його рахунок не пізніше ніж за три години до кінцевого строку подання номінації на першу газову добу відповідного газового місяця надання послуг транспортування.
Якщо така попередня оплата не буде надана замовником послуг транспортування у строк, визначений цим пунктом, то оператор газотранспортної системи тимчасово (до дня, наступного за днем внесення відповідного фінансового забезпечення) зупиняє надання послуг, стосовно яких замовник не надав фінансове забезпечення, та пропонує таку розподілену потужність іншим замовникам послуг транспортування у якості вільної потужності згідно з розділом IX цього Кодексу. При цьому такий замовник послуг не звільняється від зобов'язань щодо сплати за розподілену потужність на час зупинення надання послуг.
Для послуг транспортування природного газу на період однієї газової доби замовник послуг транспортування зобов’язаний здійснити 100 % попередню оплату в розмірі не менше вартості доступу до потужності на період газової доби, яка планується для використання згідно з номінацією. При цьому така оплата має бути отримана оператором газотранспортної системи на його рахунок не пізніше ніж за три години до кінцевого строку подання номінації.
Отже, операторг газотранспортної системи надає постачальнику послуги транспортування природного газу на умовах 100% попередньої оплати, для чого і надається фінансове забезпечення щодо послуг балансування. Якщо фінансове забезпечення не буде надане постачальником (учасником) у визначений строк, то оператор газотранспортної системи тимчасово зупиняє надання послуг, стосовно яких постачальник (учасник) не надав фінансове забезпечення, що матиме негативні наслідки для Замовника, який оголосив дану закупівлю для забезпечення природним газом потреб закладів освіти, які визначені технічним завданням.
Замовник, для уникнення можливої ситуації з припинення газопостачання на період виконання договору, вважає дане положення (вимогу) документації обґрунтованою, та відмовляє учаснику в задоволенні вимоги UA-2021-01-13-000772-c.c1.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
29.01.2021 17:04