-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Дезінфекційні засоби
Учасник закупівлі додатково підтверджує відсутність підстав для відмови згідно ч.2 ст.17 Закону України "Про публічні закупівлі". Інформація про відсутність підстав надається у формі довідки в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірену печаткою (у разі наявності).
Завершена
600 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
Період оскарження:
12.01.2021 18:25 - 24.01.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога щодо внесення змін в тендерну документацію.
Номер:
4899da118a934865b6b5b25797e3df57
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-12-004677-a.a1
Назва:
Вимога щодо внесення змін в тендерну документацію.
Вимога:
Шановний Замовнику, в Технічній специфікації (Додаток 2 до Тендерної документації) ви дуже гарно прописали вимоги до засобів, які маєте на меті закупити, але саме такі вимоги порушують Закон України « Про публічні закупівлі», а саме:
п.3 ч.2 ст.22 Закону встановлює, що Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону (Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників);
Стаття 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
ч. 4 Ст.22 Закону встановлює, що Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Отже, Замовник буде розглядати еквіваленти, але ж ЕКВІВАЛЕ́НТНИЙ, тобто який повністю замінює щось у якому-небудь відношенні, є його еквівалентом. За посиланням до Єдиного державного реєстру дезінфікуючих засобів за 2018-2020р не існує двох однакових засобів, які б відповідали саме такому складу, який зазначений у вимогах. Крім того, вимога до стандартів EN різниться в кожному засобі, а в інших взагалі відсутні (позиції 7,8,9 ), тож чому така вибірковість? Що стосується температури зберігання засобів, то питання полягає в тому що вона різна в кожному конкретному засобі від -10°С до -30 °С. Це що така температура повітря у ваших складських приміщеннях? Як і де при температурі -30 °С може замерзнути засіб, який містить 75% етилового спирту, адже у вас є така вимога: «Засіб не втрачає своїх властивостей після разморожування».
Просимо пояснення іншої вимоги до антисептику: п.11 Наявність пролонгованих бактерицидних властивостей, що зберігаються не менше 3-х годин (у т.ч. не менше 3-х годин під рукавичками); можливість продовжуватися до 5 годин (в залежності від мікробного обсіменіння шкіри). Яким чином визначається можливість продовження пролонгованої дії до 5годин?
Або який іще, окрім заявленого, засіб містить таку вимогу: Засіб стерильно профільтрований (фільтр 0.45 / 0.2 µm) під час виробництва для попередження зараження мікроорганізмами, включаючи бактеріальні спори; - ніякий, бо в цьому не має ніякої необхідності, а вимога штучно створена для відхилення еквівалентів.
Ще одна вимога яку зрозуміти важко: Можливість багаторазового використання розчинів методом занурення для дезінфекції виробів та інструментів протягом 35 діб.
От дуже цікаво навіщо вашому закладу готувати таку кількість робочих розчинів щоб зберігати їх цілий місяць! Бо нам навіть страшно уявити, що ви одним і тим самим розчином багаторазово і у одній і тій самій ємності протягом місяця збираєтеся дезінфікувати медичні вироби та інструменти. Це жах!
Скажіть будь ласка, як ви практично збираєтесь визначати показники діючих речовин, в якій лабораторії прописуючи такі вимоги: У режимі по ВІЧ- інфекції для дезінфекції поверхонь та медичних інструментів 1 л робочого розчину в концентрації 0,05 % - 60 хв. повинен містити: диметилдиоктиламоніум хлориду не менш ніж 0,05 мл; феноксіпропанолу не менш - 0,075 мл; лаурилпропілендіаміну не менш - 0,0475 мл; алкілгуанінацетату - не менш - 0,078 мл.
Вимога яка є надмірною: Робочі розчини засобу повинні мати добрі змочувальні, миючі, емульгуючі та дезодоруючі властивості, не викликати корозії металів, не пошкоджувати вироби з металів, скла, термостабільних і термолабільних матеріалів, гуми, каучуків, полімерних матеріалів (поліетилен, полістирол, поліметил метакрилат, полікарбонат, поліоксіметилен, поліетилен терефталат, поліамід, полісульфон, м’якого та твердого полівініл хлорид, плексигласу, поліефіру, силікону, альгінату, гідроколоїду), гум (натуральний, бутадієнстирольний, нітріловий, ізобутен-ізопреновий, хлоропреновий, фтороуглеродний каучук, етиленпропілендієн, полідиметилсилоксан, поліуретан), штучної шкіри, кахлю, дерева та інших матеріалів; поверхні медичних приладів і устаткування з лакофарбовим, гальванічним і полімерним покриттям;
Прописуючи так конкретно матеріали із яких можуть бути виготовлені вироби медичного призначення ви намагаєтесь використати це для відхилення будь якого засобу, в якому не буде так конкретно розписані всі матеріали, але більше всього ви справді й самі не знаєте більшість перерахованих матеріалів, тож вимога є штучною та дискримінаційною.
Вимоги до стандартів ISO не мають ніякого відношення до якості, призначення та застосування дезінфікуючих засобів, ISO 9001 це вимоги до виробника, відповідність компаній даному стандарту є доказом ефективного управління підприємством, ISO 14001- вимоги відносяться до процесу виробництва продукції, а не безпосередньо продукції, і ставлять за мету впровадження та функціонування у підприємствах та організаціях систем управління щодо ефективної взаємодії підприємства з навколишнім середовищем. Тож, чому така вибірковість цієї вимоги, чому її не має в позиціях 3,4,5,6,7,9, чому в позиції 8 з’явилась вимога ще й до ISO 9001. Якщо вже ставите такі вимоги, чому не до всіх засобів, хоча це питання не до якості засобів а до виробництва засобів і вам це трішечки ні для чого. Отже, викладені вимоги носять упереджений, дискримінаційний характер, прописані під конкретні засоби, враховуючи їх конкретний склад і відповідно завідомого постачальника.
Законом України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб’єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб’єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб’єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб’єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку. Також статтею 4 цього Закону передбачено, що органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію.
Під час проведення закупівлі Замовник повинен обов’язково керуватися статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено принцип здійснення закупівель за умови недискримінації учасників та заборонено Замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином, норми Закону України «Про публічні закупівлі» чітко забороняють Замовнику в документації вносити вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Крім того, Замовником порушуються статті 6, 8, 15, 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції».
На підставі вищевикладеного, а також керуюсь ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та ст.ст. 6, 8, 15, 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», вимагаємо від Замовника внести відповідні зміни в Технічну специфікацію (Додаток 2 до Тендерної документації) згідно з вищезазначеними вимогами.
Результати розгляду даної Вимоги просимо оприлюднити на офіційному веб-порталі.
У випадку ігнорування вищезгаданих вимог, ми будемо змушені звернутися до Державної аудиторської служби України, представників Громадського контролю щодо надання ними належної правової оцінки умовам Тендерної документації на предмет встановлених дискримінаційний умов.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.01.2021 17:27
Вирішення:
Шановний Скаржнику, Тендерна документація складена керуючись пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Тендерна документація містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (медико-технічні вимоги Додатку № 2 до Тендерної документації).
Крім того, в п.3.8 Тендерної документації зазначено: «якщо в технічній специфікації міститься посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, у разі якщо таке посилання є необхідним, то слід розуміти у значені «або еквівалент».
В Додатку № 2 до Тендерної документації вказано: «Усі посилання у даному Додатку на виробника матеріалу, механізму, чи виробу, торговельну марку, тощо, вживаються у значенні «найменування матеріалу/виробу чи механізму із зазначенням виробника, марки, тощо або еквівалент». Еквівалентом в розумінні даної документації є товар, який за якісними характеристиками повністю відповідає товару, що є предметом закупівлі».
Замовник під час формування тендерної документації самостійно визначає технічні, якісні характеристики предмета закупівлі, формує предмет закупівлі, виходячи з власних потреб у об’ємах товару, фінансування, тощо. Зазначення медико-технічних вимог жодним чином не є дискримінацією, чи таким що обмежує коло учасників, оскільки Замовником вказано про можливість подачі еквіваленту учасниками, а тому тендерна документація не містить вимоги, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Ми замовляємо засоби, які необхідні нам для надання якісної допомоги та забезпечення надійного санітарно-епідеміологічного режиму в нашій установі та запобігання спалаху внутрішньо-лікарняної інфекції, бо Замовник є вільним у визначенні технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та жодним чином не зобов’язаний встановлювати вимоги до предмету закупівлі з урахуванням можливостей учасників, а навпаки, учасники процедури публічних закупівель зобов’язані надавати такі тендерні пропозиції, які будуть відповідати встановленим замовником вимогам.
Що стосується Державного реєстру дезінфекційних засобів, на який посилається скаржник, то тільки за 2020 рік в Державному реєстрі дезінфекційних засобів зареєстровано 1 200 (одна тисяча двісті) засобів, тому твердження про відсутність еквівалентів, є безпідставним.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
28.01.2021 18:03