-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник 33140000-3 «Медичні матеріали» Шовний матеріал 17471 Хірургічна нитка з поліглактіну 17471 Хірургічна нитка з поліглактіну 17471 Хірургічна нитка з поліглактіну 17471 Хірургічна нитка з поліглактіну 17471 Хірургічна нитка з поліглактіну 17471 Хірургічна нитка з поліглактіну 17471 Хірургічна нитка з поліглактіну 17471 Хірургічна нитка з поліглактіну 17471 Хірургічна нитка з поліглактіну 17471 Хірургічна нитка з поліглактіну 17471 Хірургічна нитка з поліглактіну 17471 Хірургічна нитка з поліглактіну 17471 Хірургічна нитка з поліглактіну 17471 Хірургічна нитка з поліглактіну 17471 Хірургічна нитка з поліглактіну 17471 Хірургічна нитка з поліглактіну 17471 Хірургічна нитка з поліглактіну 17471 Хірургічна нитка з поліглактіну 38000 Нитка хірургічна поліамідна, мононитка 38000 Нитка хірургічна поліамідна, мононитка 38000 Нитка хірургічна поліамідна, мононитка 38000 Нитка хірургічна поліамідна, мононитка 13909 Хірургічна поліпропіленова нитка 13909 Хірургічна поліпропіленова нитка 13909 Хірургічна поліпропіленова нитка 13909 Хірургічна поліпропіленова нитка 13909 Хірургічна поліпропіленова нитка 13909 Хірургічна поліпропіленова нитка 13909 Хірургічна поліпропіленова нитка 13909 Хірургічна поліпропіленова нитка 13909 Хірургічна поліпропіленова нитка 13909 Хірургічна поліпропіленова нитка 16584 Хірургічна нитка з полідіоксанона 16584 Хірургічна нитка з полідіоксанона 44115 Шовна нитка з полігідроксибутирату 46930 Кістковий, натуральний віск 13906 Поліестерне шво 13906 Поліестерне шво 13906 Поліестерне шво 13906 Поліестерне шво 62582 Нейлоновий шов, многофіламентний, нестерильний 62582 Нейлоновий шов, многофіламентний, нестерильний 62582 Нейлоновий шов, многофіламентний, нестерильний 62582 Нейлоновий шов, многофіламентний, нестерильний 13898 Хірургічна нитка кетгут 13899 Хірургічна нитка кетгут 13905 Шво, нейлон 13906 Шво, нейлон 13907 Шво, нейлон
Завершена
2 720 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 600.00 UAH
Період оскарження:
12.01.2021 17:17 - 05.03.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА про усунення порушення законодавства у тендерній документації
Номер:
025d22ff64ba49d5b5b62c94638019ca
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-12-004479-a.b2
Назва:
СКАРГА про усунення порушення законодавства у тендерній документації
Скарга:
Відповідно до позиції 35 Додатку № 1 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ» замовник серед шовного матеріалу оголосив закупівлю нитки з полігідроксибутирата. В умовах Тендерної документації чітко вказано виріб якої саме торгової марки має вказані медико-технічні характеристики – шовний матеріал MonoMax® від компанії B.Braun. При пошуку еквівалентів даному медичному виробу виявилося, що шовного матеріалу на основі полі-4-гідроксібутирата інших виробників на ринку України не існує.
Крім того, на додачу до зазначеного, згідно п. 12 розділу «Загальні вимоги до предмету закупівлі» цього ж Додатку №1 до тендерної документації: «12. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості, учасник надає оригінал гарантійного листа від виробника (якщо учасник не є виробником товару) або його офіційного представника (дистриб’ютора) в Україні (таке представництво повинно підтверджуватись копією відповідного листа, доручення, авторизації, тощо від виробника), що підтверджує можливість постачання учасником запропонованого товару в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни, визначені цією тендерною документацією та пропозицією учасника».
Таким чином, за умовами тендерної документації учасниками в оголошеній закупівлі можуть були лише ті особи, яким виробник чи його офіційний представник нададуть гарантійний лист (лист авторизації).
Виробник продукції або його представник мають можливість НА ВЛАСНИЙ РОЗСУД обрати кому надавати зазначені листи авторизації, а кому відмовляти в їх наданні чи зволікати, щоб не надавати.
Хочу звернути увагу, що наявність листа авторизації жодним чином не гарантує належної поставки товару належної якості у разі підписання договору про закупівлю між учасником та замовником, оскільки виробник (офіційний представник) не несе жодної відповідальності за договірними відносинами між учасником і замовником.
Так само наявність листа авторизації не гарантує в подальшому належну якість виробів, оскільки лист виробника і якість товару жодним чином не пов’язані між собою, адже підтвердженням відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним вимогам можуть бути лише сертифікати відповідності, декларація про відповідність, інструкція про застосування.
Авторизаційний лист жодним чином не гарантує і те, що товар, який буде постачатися, не буде фальсифікованим, що б не вкладалося в дане поняття.
П Р О Ш У:
1. Встановити порушення законодавства замовником Комунальне некомерційне підприємство «Обласна клінічна лікарня Івано-Франківської обласної ради» у вигляді внесення до тендерної документації закупівлі № UA-2021-01-12-004479-a безеквівалентної позиції 35 «MONOMAX фіолетовий, розмір USP 1(4) довжина 150см голка HR40S СТРІЧКА»;
2. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство «Обласна клінічна лікарня Івано-Франківської обласної ради» внести зміни до тендерної документації закупівлі № UA-2021-01-12-004479-a шляхом повного виключення позиції 35 «MONOMAX фіолетовий, розмір USP 1(4) довжина 150см голка HR40S СТРІЧКА»;
3. Встановити порушення законодавства замовником Комунальне некомерційне підприємство «Обласна клінічна лікарня Івано-Франківської обласної ради» у вигляді внесення до тендерної документації закупівлі № UA-2021-01-12-004479-a пункту 12 розділу «Загальні вимоги до предмету закупівлі» цього ж Додатку №1 до тендерної документації – вимоги про надання гарантійного листа від виробника або його офіційного представника;
4. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство «Обласна клінічна лікарня Івано-Франківської обласної ради» внести зміни до тендерної документації закупівлі № UA-2021-01-12-004479-a шляхом видалення із тендерної документації пункту 12 розділу «Загальні вимоги до предмету закупівлі» цього ж Додатку №1 до тендерної документації – вимоги про надання гарантійного листа від виробника або його офіційного представника.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 25.01.2021 15:59
- Скарга Ів_франківська лікарня.docx 25.01.2021 15:59
- Додаткові пояснення.pdf 05.02.2021 09:57
- Додаткові пояснення.docx 05.02.2021 09:57
- Відгук ОНКО лот1Вінницька обласна дитяча клінічна лікарня.pdf 05.02.2021 09:57
- Відгук Київський обласний центр охорони здоров'я матері і дитини.pdf 05.02.2021 09:57
- Відгук договір шовний Вінницька обласна дитяча лікарня.pdf 05.02.2021 09:57
- Відгук Консультат-діагностичний центр Подільського р-ну м. Києва.pdf 05.02.2021 09:57
- Рішення від 27.01.2021 № 1398 + лист Замовнику.pdf 28.01.2021 09:37
- інформація про перенесення розгляду скарги від 08.02.2021 № 1441.pdf 10.02.2021 17:37
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.02.2021 № 2517.pdf 12.02.2021 14:31
- Рішення від 11.02.2021 № 2517.pdf 16.02.2021 20:59
- пояснення по суті скарги ОКЛ Івано-Франківськ.pdf 02.02.2021 16:13
- пояснення по суті скарги ОКЛ Івано-Франківськ.docx 02.02.2021 16:14
- таблиця змін від 01.03..2021 року (1).doc 01.03.2021 12:13
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.01.2021 17:05
Дата розгляду скарги:
08.02.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.01.2021 09:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.02.2021 21:00
Дата виконання рішення Замовником:
01.03.2021 12:31
Коментар замовника щодо усунення порушень:
внесення змін в ТД
Вимога
Відхилено
Вимога про приведення тендерної документації у відповідність до законодавства шляхом внесення змін до тендерної документації
Номер:
0db343abb9f443f2be650fade891739f
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-12-004479-a.a1
Назва:
Вимога про приведення тендерної документації у відповідність до законодавства шляхом внесення змін до тендерної документації
Вимога:
Доброго дня! Згідно позиції 35 Додатку № 1 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ» Замовник закуповує: «MONOMAX фіолетовий, розмір USP 1(4) довжина 150см голка HR40S СТРІЧКА. 44115 Шовна нитка з полігідроксибутирату. Матеріал шовний хірургічний, що розсмоктується, монофіламентний, на основі полі-4-гідроксібутирата (C4H6O2)n. Матеріал повинен розсмоктуватися з втратою 50% міцності приблизно через 7 місяців. Час загальної абсорбції шляхом гідролізу від 13 місяців, в залежності від кровопостачання тканини, в яку зроблена імплантація. Фіолетовий, розмір USP 1 (EP 4) довжина 150 см, колюча голка 1/2 кола, довжина 40 ± 1,0 мм, посилена голка, ПЕТЛЯ. Індивідуальна стерильна упаковка. Наявність в маркуванні та на етикетці коду виробника хірургічного шовного матеріалу, який повинен дозволити точно визначити параметри хірургічного шовного матеріалу: найменування і матеріал з якого виготовлена нитка, структуру шовного матеріалу, метричний або умовний розмір нитки, колір, а також тип, розмір, вигин і кількість атравматичних голок. Інформація про хірургічний шовний матеріал повинна бути повністю відображена на етикетці і заводській упаковці. Голка повинна бути зображена на етикетці в натуральну величину».
При пошуку на ринку України еквівалентів даного медичного виробу виявилося, що еквіваленту шовному матеріалу на основі полі-4-гідроксібутирата, який виробляє компанія B.Braun під торговою маркою MonoMax®, в Україні не існує.
Дану нитку Замовник закуповує у кількості лише 24 штуки, при загальній потребі в іншому шовному матеріалі в 28 962 штуки.
Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» в закупівлях обов’язковим є дотримання принципів відкритості і прозорості, недискримінації учасників, максимальної ефективності та економії.
Відповідно до ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» «1. Технічна специфікація повинна містити опис усіх НЕОБХІДНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ТОВАРІВ, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі ЇХ ТЕХНІЧНІ, ФУНКЦІОНАЛЬНІ ТА ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ. Характеристики товарів, робіт або послуг МОЖУТЬ містити ОПИС КОНКРЕТНОГО ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ або ТЕХНОЛОГІЇ ВИРОБНИЦТВА чи ПОРЯДКУ ПОСТАЧАННЯ ТОВАРУ (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). …4. Технічні специфікації НЕ ПОВИННІ МІСТИТИ ПОСИЛАННЯ НА КОНКРЕТНІ МАРКУ ЧИ ВИРОБНИКА або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «АБО ЕКВІВАЛЕНТ».
Таким чином, Закон України «Про публічні закупівлі» передбачає, що учасник ПОВИНЕН МАТИ МОЖЛИВІСТЬ запропонувати еквівалент, який може замінити виріб, вказаний в тендерній документації.
Однак, як вже пояснювалося, для виробу MonoMax® еквівалентного виробу на основі полі-4-гідроксібутирата в Україні немає.
Те, що відсутність альтернативи в тендерній документації є порушенням вимог Закону вже визначала Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Так, в рішенні № № №12639-р/пк-пз 25.06.2020 по аналогічному випадку, коли в тендерній документації містився опис конкретного медичного виробу конкретного виробника, Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вказала: «Разом з тим, Замовник не довів та документально не підтвердив відповідність продукції щонайменше двох виробників умовам Документації. Враховуючи наведене, Замовник не спростував інформацію, наведену Скаржником, не довів та документально не підтвердив відповідність усім у сукупності вимогам Документації продукції щонайменше двох виробників. Виконати дану умову зможуть лише ті учасники, які зможуть запропонувати продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника».
Крім того, на додачу до зазначеного, згідно п. 12 розділу «Загальні вимоги до предмету закупівлі» цього ж Додатку №1 до тендерної документації: «12. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості, учасник надає оригінал гарантійного листа від виробника (якщо учасник не є виробником товару) або його офіційного представника (дистриб’ютора) в Україні (таке представництво повинно підтверджуватись копією відповідного листа, доручення, авторизації, тощо від виробника), що підтверджує можливість постачання учасником запропонованого товару в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни, визначені цією тендерною документацією та пропозицією учасника».
Таким чином, за умовами тендерної документації учасниками в оголошеній закупівлі можуть були лише ті особи, яким виробник чи його офіційний уповноважений представник нададуть лист гарантійний лист (лист авторизації).
Виробник продукції або його представник мають можливість НА ВЛАСНИЙ РОЗСУД обрати кому надавати зазначені листи авторизації, а кому відмовляти в їх наданні чи зволікати, щоб не надавати.
Тобто, УЧАСТЬ В ЗАКУПІВЛІ ПОСТАВЛЕНА В ПРЯМУ ЗАЛЕЖНІСТЬ ВІД ВОЛІ ПЕВНОГО ВИРОБНИКА АБО ЙОГО ПРЕДСТАВНИКА в Україні, що, в свою чергу, призводить до дискримінації інших учасників.
Хочу звернути увагу, що наявність листа авторизації жодним чином не гарантує належної поставки товару належної якості у разі підписання договору про закупівлю між учасником та замовником, оскільки виробник (офіційний представник) не несе жодної відповідальності за договірними відносинами між учасником і замовником.
Так само наявність листа авторизації не гарантує в подальшому належну якість виробів, оскільки лист виробника і якість товару жодним чином не пов’язані між собою, адже підтвердженням відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним вимогам можуть бути лише сертифікати відповідності, декларація про відповідність, інструкція про застосування.
В той же час:
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вже розглядала питання законності вимог замовників про надання листів авторизації чи діючих договорів.
Так, в рішенні № 8435-р/пк-пз від 17.08.2018 р. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вказала, що вимога надати лист авторизації є дискримінаційною по відношенню до інших суб'єктів господарювання.
В рішенні № 10218-р/пк-пз від 04.10.2018 р. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вказала, що вимога надати лист авторизації або договір є дискримінаційною до інших суб’єктів господарювання, які не мають безпосередніх стосунків із виробником, проте мають можливість поставки товару відповідно до предмету закупівлі.
Таким чином, вимога надавати гарантійний лист від виробника або його офіційного представника (лист авторизації) порушує принцип недискримінації учасників, передбачений ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Наведене свідчить про створення в тендерній документації штучного обмеження, щоб ніхто інший, окрім певного учасника, який має домовленість з офіційним уповноваженим представником компанії B.Braun щодо надання листа авторизації на 24 нитки MonoMax®, не зміг прийняти участь у закупівлі, за якою закуповуються шовні матеріали на суму 2 720 000 грн.
Відповідно до ч. 2 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів».
Враховуючи викладене, керуючись ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо внести зміни до тендерної документації:
1. видалити з тендерної документації вимогу про надання гарантійного (авторизаційного) листа від виробника або його офіційного представника – п. 12 розділу «Загальні вимоги до предмету закупівлі» Додатку №1 до тендерної документації;
2. Видалити з даної закупівлі шовний матеріал, який не має еквівалентів – позиція 35 Додатку №1 до тендерної документації.
Просимо також звернути увагу, що Замовник має право закупити ці 24 безальтернативних медичних вироби на підставі спрощеної закупівлі за прямим договором, а відсутність обмежень в даній відкритій закупівлі призведе до більшої конкуренції серед учасників, що, в результаті, приведе до економічної вигоди Замовника.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.01.2021 17:48
Вирішення:
Серединна лапаротомія є стандартною технікою доступу до черевної порожнини і вимагає належного закриття черевної стінки. Для реконструкції цілісності черевної стінки використовується велика кількість різних шовних матеріалів та методів, але ідеальний шовний матеріал та найкраща техніка для закриття черевної фасції ще не визначені. Ця відсутність загальновизнаного хірургічного стандарту для закриття черевної стінки (AWC) призводить до частоти гриж черевної стінки до 20% (діапазон 9-20%). При цьому поперечні грижі часто потребують відновлення, післяопераційний коефіцієнт рецидивів сягає 45%, що додатково сприяє додатковим ускладненням. Існує кілька потенційних факторів ризику, які можуть впливати на виникнення поперечних гриж, такі як порушення загоєння ран, ранні інфекції, ожиріння, хронічний бронхіт або цукровий діабет. Однак раневі інфекції залишаються найбільш значущими ранніми післяопераційними ускладненнями, оскільки вони розвиваються у 3-21% пацієнтів, які проходять середню лапаротомію, протягом перших 30 днів після операції, залежно від типу проведеної операції. Отже, запобігання ускладненню загоєння ран істотно зменшило б частоту євентрацій (випадіння) та грижі в ранах живота. В даний час більшість хірургів віддають перевагу монофіламентному, що не розсмоктується, або повільно розсмоктується шву як найбільш підходящому шовному матеріалу для закриття ран живота після лапаротомії. Є кілька досліджень, які показали, що повільно розсмоктуючі монофіламентні шовні матеріали є найкращим вибором для закриття апоневрозу.
У минулому було розроблено декілька синтетичних шовних матеріалів з різним профілем поглинання та міцністю на розрив. Більшість із цих комерційних шовних матеріалів розсмоктуються в організмі протягом 70-180 днів, але ці шовні матеріали також втрачають 50% міцності на розрив протягом перших 14-30 днів. Однак дослідження показали, що фасції черевної стінки відновлюють лише 70% початкової міцності протягом одного року після первинної серединної лапаротомії. Отже, профіль розсмоктування наявного шовного матеріалу може бути занадто швидким, і для належного закриття черевної стінки буде необхідна більш тривала підтримка швів.
Гнучкий монофіламентний шовний матеріал, з наддовгим строком розсмоктування, може допомогти зменшити ускладнення, які часто трапляються після серединної лапаротомії. Крім того, висока еластичність та гнучкість можуть підтримувати механіку черевної стінки та можуть зменшити ризик відриву шва від тканини. Завдяки своєму наддовгому профілю розсмоктування та високій міцності на розрив, такий шовний матеріал надасть фасції більше часу для загоєння та відновлення більш високої міцності, що може зменшити частоту виникнення грижі порівняно з іншими шовними матеріалами.
Монофіламент з полі-4-гідроксибутирату - це фіолетовий, стерилізований етиленоксидом шовний матеріал, який відповідає всім вимогам Європейської та Фармакопеї США, а також Директиві про медичні вироби 93/42 та чинним нормам GMP. Полі-4-гідроксибутирату втрачає 50% своєї міцності на розрив через 90 днів. Загальний час абсорбції завершується приблизно через 13 місяців після імплантації.
Тому я віддаю перевагу монофіламентному шовному матеріалу з наддовгим терміном розсмоктування з високою гнучкістю та еластичністю. Мононитка з полі-4-гідроксибутирату має надзвичайно тривалий термін розсмоктування, гнучка, з чудовою початковою міцністю, з передбачуваною та постійною швидкістю деградації. Мононитка з полі-4-гідроксибутирату демонструє перевагу у збереженні вузла та лінійної міцності на розрив у порівнянні з іншими довгостроково розсмоктувальними шовними матеріалами, що означає, що вона добре підходить для закриття черевної стінки з урахуванням додаткової стійкості завдяки тривалому збереженню міцності. Усі токсикологічні та біологічні заходи вказували на чудову біосумісність та функціональність цього шва. Завдяки тривалій міцності, гнучкості та еластичності мононитки з полі-4-гідроксибутирату рекомендують віддавати їй перевагу для закриття черевної стінки після серединної лапаротомії.
Статус вимоги:
Відхилено