• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 – 33600000-6 Фармацевтична продукція (Йогексол (Iohexol), Йогексол (Iohexol), Йопамідол (Iopamidol))

Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Тендерна пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою. У разі надання Учасником будь - яких документів, складених іншою мовою, ніж українська мова, вони повинні бути перекладені на українську мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою.

Завершена

480 508.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 402.54 UAH
Період оскарження: 12.01.2021 16:48 - 05.03.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником

СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель

Номер: 6191dbc6159345e3b3267a6dbc47715d
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-12-004304-a.c1
Назва: СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
12 січня Комунальне підприємство "Рівненська обласна клінічна лікарня" Рівненської обласної ради (далі - Замовник) було прийнято рішення про проведення відкритих торгів щодо закупівлі код ДК 021:2015 – 33600000-6 Фармацевтична продукція (Йогексол (Iohexol), Йогексол (Iohexol), Йопамідол (Iopamidol)), UA-2021-01-12-004304-a (далі - Процедура закупівлі). Скаржник, Товариство з обмеженою відповідальністю «ФАРМСТОР-УКРАЇНА», вважає що Замовником, всупереч вимог статей 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в тендерній документації було встановлено низку порушень та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Скаржника та інших учасників, на підставі наступного: 1. В Додатку 1 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі вказується на необхідність надання Учасником гарантії можливості поставки предмета закупівлі, а саме, гарантійний лист виробника або особи, що представляє виробника лікарських засобів на території України: «8. Учасник повинен надати гарантійний лист виробника або особи, що представляє виробника лікарських засобів на території України (із долученням документів про відповідні повноваження від виробника), про можливість поставки запропонованого товару, який є предметом закупівлі цих торгів, та пропонується учасником, у необхідній кількості, необхідної якості зі строками придатності та в терміни, визначені цією тендерною документацією та тендерною пропозицією учасника торгів із посиланням на номер оголошення, предмет закупівлі цих торгів та повну назву Замовника». Більш того, «2. Всі лікарські засоби, що пропонуються учасником, повинні бути зареєстровані в Україні згідно чинного законодавства України та/або дозволені для введення в обіг та/або експлуатацію. Для підтвердження учасник надає реєстраційне посвідчення чи інший реєстраційний документ на лікарський засіб» Вказуючи вимогу надання гарантійних листів виробника, та реєстраційне посвідчення на лікарський засіб товару, Замовник суттєво обмежив коло потенційних учасників закупівлі. В спільному листі Міністерство охорони здоров'я та Міністерством економічного розвитку і торгівлі України вказана низка рекомендацій для закупівельників лікарських засобів, які виклали у спільному листі N 3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018. Документ був розроблений на виконання рекомендацій Антимонопольного комітету України щодо захисту і формування конкурентного середовища в сфері закупівель лікарських засобів, серед яких Згідно п. 8, Замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробників лікарського засобу про можливість поставки товару у визначені строки, оскільки це може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі. 2. Відповідно до п 19 ч 2 ст 22 Закону, Тендерна документація повина містити, опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. В той же час в Тендерній документації Пункт 2 розділу 5 ТД – Інша інформація. В ТД вказується: «Відповідно до частини третьої статті 22 Закону допущення учасником формальних (несуттєвих) помилок не призведе до відхилення тендерної пропозиції. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки. Наприклад: орфографічні помилки та технічні описки в словах та словосполученнях, що зазначені в документах, які надані учасником; зазначення назви документу, необхідність у наданні якого передбачена цією документацією, у спосіб що відрізняється від вказаного в цій документації, та який підготований безпосередньо учасником, у разі якщо такий документ за своїм змістом відповідає вимогам цієї документації, відсутність визначеної замовником інформації (її окремих фрагментів) у змісті певного документу, подання якого вимагається згідно тендерної документації, та за умови наявності такої інформації в повному об’ємі у змісті іншого документу, наданого у складі тендерної пропозиції, тощо». В Тендерній документації Замовник посилається на частину третю статті 22 Закону, в той же час відомості про опис формальних помилок у Тендерній документації регулює частина друга ст. 22 Закону. В Тендерній документації відсутній повний перелік формальних помилок, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок». 3. Пункт 3 розділу 6 ТД – Проект договору про закупівлю. В ТД вказується: «Проект договору про закупівлю викладений в Додатку 2 до тендерної документації. Цей проект не є остаточним і вичерпним та може бути доповнений і скоригований під час укладення договору». Замовником порушено статтю 41 Закону, за якою «Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі». Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Статтею 22 Закону передбачено, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. А тендерна документація не відповідає вимогам Закону. За сукупністю всіх вимог лише обмежене коло виробників може виконати таку сукупність умов для поставки товару по закупівлі. Такі дискримінаційні умови унеможливлюють прийняти нашому підприємству участь у даній закупівлі та запропонувати еквівалент. Скаржник має намір прийняти участь у даній закупівлі, однак дискримінаційні вимоги ТД позбавляють нас такої можливості. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації. Згідно вищевикладеного та керуючись ЗУ «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: Прийняти скаргу до розгляду. Встановити порушення процедури закупівлі код ДК 021:2015 – 33600000-6 Фармацевтична продукція (Йогексол (Iohexol), Йогексол (Iohexol), Йопамідол (Iopamidol)), UA-2021-01-12-004304-a в частині наявності дискримінаційних вимог в Тендерній документації замовника та невідповідності ЗУ «Про публічні закупівлі» та невідповідності Тендерної документації вимогам ЗУ «Про публічні закупівлі». Зобов’язати Замовника привести Тендерну документацію у відповідність до діючого законодавства та усунути зазначені вище дискримінаційні вимоги та порушення.
Дата розгляду скарги: 04.02.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.01.2021 19:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.02.2021 20:57
Дата виконання рішення Замовником: 01.03.2021 16:59
Коментар замовника щодо усунення порушень: Усунено порушення відповідно до рішення АМКУ №1960 від 04.02.2021р.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФАРМСТОР-УКРАЇНА", Куберт Андрій 380979257757 farmstor@ukr.net