-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Вугілля кам`яне
Торги відмінено
1 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 15 000.00 UAH
Період оскарження:
12.01.2021 16:04 - 21.02.2021 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
скарга
Номер:
bf9375143c114eb0a972a2dc6cb0d203
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-12-003833-a.c4
Назва:
скарга
Скарга:
скарга на умови закупівлі
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга Газенерготрейд.docx 22.01.2021 19:08
- скарга.pdf 22.01.2021 19:09
- рішення від 26.01.2021№1292.pdf 27.01.2021 17:36
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.01.2021 18:02
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
27.01.2021 17:36
Скарга
Виконана замовником
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Номер:
7724fcf009a24d4c92ae403bfb4b5574
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-12-003833-a.b3
Назва:
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
Комунальним некомерційним підприємством «Люботинська міська лікарня» Люботинської міської ради Харківської області (далі – Замовник) було оголошено закупівлю вугілля кам’яного за кодом ДК 021:2015 – 09110000-3 «Тверде паливо» (ідентифікатор закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу – UA-2021-01-12-003833-a) відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 зі змінами (далі – Закон) за процедурою відкритих торгів.
Ознайомившись з тендерною документацією зі змінами щодо цієї закупівлі, затвердженою рішенням тендерного комітету Замовника від 12.01.2021 протокол №8 (далі – Документація) і оприлюдненої в електронній системі закупівель в редакції від 21.01.2021, вважаємо, що Замовником встановлені вимоги, що обмежують конкуренцію і дискримінують учасників, зокрема товариство з обмеженою відповідальністю «ТОРГІВЕЛЬНО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ» (далі – ТОВ «ТВК «ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ».
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ТОВ «ТВК «ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ» бажає взяти участь у відповідній процедурі закупівлі та претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, бо є реальним учасником ринку постачання вугільної продукції, проте через необґрунтовані і дискримінаційні вимоги Замовника не може взяти участь у цій закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА.pdf 22.01.2021 15:57
- Додаток до скарги.jpg 25.01.2021 11:32
- рішення від 26.01.2021 №1282+ лист замовнику.pdf 27.01.2021 13:16
- інформація про резулятивну частину рішення від 04.02.2021 №1991.pdf 05.02.2021 14:27
- рішення від 04.02.2021 №1991.pdf 09.02.2021 21:50
- Image.jpg 01.02.2021 12:53
- Image (2).jpg 01.02.2021 12:53
- Пояснення ТВК Вугілля Дон-Прайм.doc 01.02.2021 12:53
- Image (3).jpg 01.02.2021 12:53
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.01.2021 17:04
Дата розгляду скарги:
04.02.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.01.2021 13:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.02.2021 21:50
Дата виконання рішення Замовником:
17.02.2021 11:57
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником внесено зміни в тендерну документацію.
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА що стосуються тендерної документації
Номер:
b583a34209b94db6b271f66e6f864cbb
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-12-003833-a.c2
Назва:
СКАРГА що стосуються тендерної документації
Скарга:
СКАРГА
що стосуються тендерної документації та дискримінаційні умови
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ Люботин.pdf 22.01.2021 14:56
- Відповідь щодо ГКЖ 13-80.pdf 29.01.2021 10:24
- рішення від 26.01.2021 № 1275 + лист Замовнику.pdf 27.01.2021 18:34
- інформація про перенесення розгляду скарги від 04.02.2021 № 1320.pdf 04.02.2021 20:45
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.02.2021 № 2416.pdf 11.02.2021 17:22
- рішення від 10.02.2021 № 2416.pdf 15.02.2021 19:37
- Image (5).jpg 01.02.2021 13:06
- Image (2).jpg 01.02.2021 13:06
- Image (3).jpg 01.02.2021 13:06
- Пояснення ПП Аквант.doc 01.02.2021 13:06
- Image (7).jpg 01.02.2021 13:06
- Image.jpg 01.02.2021 13:06
- Image (6).jpg 01.02.2021 13:06
- Image (4).jpg 01.02.2021 13:06
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.01.2021 16:05
Дата розгляду скарги:
04.02.2021 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.01.2021 18:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.02.2021 19:37
Дата виконання рішення Замовником:
17.02.2021 11:56
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником було внесено зміни в тендерну документацію.
Вимога
Є відповідь
Вимога про усунення дискримінаційних вимог, викладених у тендерній документації
Номер:
5cf053e154884ea9bd12e040281a7cf8
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-12-003833-a.a1
Назва:
Вимога про усунення дискримінаційних вимог, викладених у тендерній документації
Вимога:
Наше підприємство має намір взяти участь у тендері - ДК 021:2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (вугілля кам’яне (09111100-1 вугілля)) (UA-2021-01-12-003833-a), який проводить КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЛЮБОТИНСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ" ЛЮБОТИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі - Замовник) та маємо можливість поставити необхідний товар, однак, ознайомившись з Тендерною документацією, затвердженою Рішенням тендерного комітету протокол № 8 від 12 січня 2021р. (Далі за текстом — ТД), ми (далі за текстом - Скаржник) виявили в ній вимоги, які не відповідають нормам Закону України «Про публічні закупівлі», обмежують конкуренцію, та не дають нам можливості прийняти участь у відповідній закупівлі.
Керуючись частиною 1 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) звертаємось до Вас з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, а саме:
По-перше, відповідно до п.6 Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції ТД Учасником надається проект календарного графіку постачання товару у довільній формі. Пунктом 3 Розділу 5. Оцінка тендерної пропозиції ТД зазначено, що підставою для відхилення Учасника є надання учасником у складі пропозиції проекту календарного графіку поставки товару не погодженого із замовником.
Тобто, Учасники, які мають намір взяти у тендері, повинні отримати від Замовника в паперовій чи в електронній формі погоджений календарний графік поставки товару із Учасником.
Для виконання даної вимоги Учасник в повній мірі залежний від волевиявлення Замовника.
Зазначена вимога суперечить ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон): добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Таким чином, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до ТД в цій частині.
По-друге, відповідно до п.1.1 Додатку 2 до ТД для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально - технічної бази та технологій Учасникам необхідно надати довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (крім транспортних засобів та складських приміщень) за формою. Пунктом 1.2 Додатку 2 до ТД зазначено, що « У разі, якщо матеріально - технічна база та обладнання, яке буде використовуватися, є власним, надати витяг з оборотно-сальдової відомості по рахунку 10, 11, 22 бухгалтерського обліку (підписану головним бухгалтером (за умови наявності) або уповноваженою особою учасника та скріпленою печаткою) – для юридичних осіб; у разі, якщо матеріально - технічна база та обладнання, яке буде використовуватися, є власним, надати документальне підтвердження його володіння – для фізичних осіб-підприємців.»
Ці документи є внутрішніми документами підприємства, які не є загальнодоступними.
Вказана вимога є такою, що порушують права учасників та можуть свідчити про складення ТД в інтересах зацікавленого учасника.
Доцільність подання вказаних документів бухгалтерського обліку в аспекті намірів прийняття участі в закупівлі не ґрунтується на нормах чинного законодавства.
Таким чином, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до ТД в цій частині.
В третє, відповідно до таблиці «Довідка про наявність в Учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» пункту 2.1 Додатку 2 до ТД учасникам необхідно зазначити в таблиці «Штатні працівники та за сумісництвом».
Вищевказана норма обмежує коло учасників.
Відповідно до ст. 626 Цивільного кодексу України, цивільно-правовий договір — це домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Його учасниками є замовник та виконавець. Тобто, Учасники для здійснення своєї господарської діяльності можуть залучати працівників не на умовах трудового договору, який передбачає прийняття працівника в штат або за сумісництвом, а на умовах цивільно-правового договору, який передбачає виконання певної роботи без прийняття працівника в штат або за сумісництвом.
В нашому підприємстві є працівники, які залучені на підставі цивільно-правового договору. Надати інформацію по цим працівникам ми не маємо можливості, бо Замовник конкретно зазначив - «Штатні працівники та за сумісництвом».
Тобто, Замовник висунув дискримінаційну вимогу до Учасників.
Таким чином, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до ТД в цій частині.
В четверте, відповідно до п.4.1 розділу І назва предмета закупівлі, зазначена Замоником «ДК 021:2015 - 09110000-3 - Тверде паливо (вугілля кам’яне (09112200-9 вугілля))», що суперечить нормам чинного законодавства.
Віповідно до ДК 021:2015 - 09112200-9 – Торф.
Тому, Замовнику необхідно привести у відповідність ТД.
В пяте, відпвідно до п.1.2. Додатку2 до ТД Учасниками надається «Інформація про наявність обладнання, матеріально технічної бази та технологій повинна свідчити, що учасник має власну або орендовану матеріально-технічну базу та обладнання. Наявність вагової (до 100 км.) з документом, що підтверджує повірку , підтверджених сканкопіями договорів оренди»
Тобто, Замовник зазначив територіальні обмеження щодо вагової, а саме до 100 км. Тому взяти участь в тендері зможуть Учасники, які мають вагову, яка територіально знаходиться до 100 км до Замовника. Тому, Замовник звузив коло Учасників.
Скаржник вважає, що встановлення Замовником вище наведеної вимоги ТД, фактично обмежує участь у процедурі закупівлі учасників, які не мають у власності або у користуванні вагової на відстані до 100км.
Встановлення вимоги щодо вагової на відстані до 100 км, змушує учасників, які не мають вагової до 100 км, брати на себе додаткові зобов'язання у вигляді укладання відповідних договорів оренди, тощо, і як наслідок, такі зобов'язання вплинуть на формування ціни за одиницю товару в подальшому, адже додаткові витрати постачальнику вугілля камяного слід чимось їх компенсувати. Така свого роду "компенсація" витрат нівелює основоположний принцип здійснення публічних закупівель – максимальна економія, ефективність та пропорційність, що передбачено в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом - Закон), а також спотворює мету Закону, що являє собою забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Статтею 16 Закону відсутні обмеження щодо місцезнаходження учасника торгів. Таким чином, вважаємо, що встановлення такої вимоги є незаконним та порушує наші права, як потенційного учасника даних торгів.
Згідно з частиною чотири ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до ТД в цій частині.
В рішеннях постійно діюча адміністративна колегія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних зобов’язала Замовників внести зміни в умови документації в частині територіального обмеження (рішення №14085-р/пк-пз від 21.07.2020 (ідентифікатор закупівлі UA-2020-06-30-000746-b), рішення №17108-р/пк-пз від 11.09.2020 (ідентифікатор закупівлі UA-2020-08-05-005649-a), рішення №13801-р/пк-пз від 16.07.2020 (ідентифікатор закупівлі UA-2020-06-19-002747-b))
В шосте, згідно підпункту 6 пункту 2.1 частини 2 Додатку 3 до ТД Переможцем торгів надається «Інформація у вигляді електронного документу від уповноваженого органу про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, яка є дійсною на дату подання»
Зазначена вимога тендерної документації суперечить нормам Закону.
Таким чином тендерну документацію замовника викладено з порушенням норм Закону.
Відповідно до частини пятої ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом
України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
З 29 жовтня 2019 року система Prozorro інтегрувалася з реєстром Державної податкової служби (раніше Державна фіскальна служба України). Тому дані щодо відсутності/наявності податкової заборгованості переможця тендеру потрапляють в систему за автоматичним запитом.
Згідно з «Порядком взаємодії електронної системи закупівель з інформаційними системами Державної фіскальної служби України щодо обміну інформацією про відсутність або наявність заборгованості (податкового боргу) зі сплати податків, зборів, платежів, контроль за якими покладено на органи Державної фіскальної служби України, в учасника процедури закупівлі» затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства фінансів України від17.01.2018за № 37/11 довідка про відсутність заборгованості з’являється в електронній системи закупівель у документах постачальника автоматично після формування повідомлення про намір укласти договір.
Пов'язані документи:
Учасник
Дата подачі:
17.01.2021 05:24
Вирішення:
Шановний учасник! Стосовно ваших вимог повідомляємо наступне:
Тендерний комітет вважає, що умови тендерної документації розроблені у відповідності до законодавства України і не є дискримінаційними та не обмежують права учасників. В той же час, ми готові до внесення певних змін в тендерну документацію щоб розширити коло потенційних учасників. З цією метою ми плануємо внести зміни до тендерної документації і Ваші вимоги будуть враховані, окрім вимоги, стосовно того, що п.6 розділу 3 тендерної документації Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - «Інформація та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником наведена в додатку 5 тендерної документації. В підтвердження можливості належного виконання вимог встановлених у додатку 5 тендерної документації Учасник має надати гарантійний лист в складі цінової пропозиції про те, що технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі Учасником будуть виконані належним чином, а також Учасником надається заповнений та підписаний додаток 5 тендерної документації. Учасником надається проект календарного графіку постачання товару у довільній формі», ніби-то порушує норми Статті 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» Закону України «Про публічні закупівлі», ми категорично заперечуємо, тому, що Замовник в рамках підготовчих до опалювального сезону заходів, з метою організації та забезпечення роботи власної котельні з виробництва теплової енергії на власні потреби, в зв`язку з відсутністю технічної можливості зберігати великі обсяги вугільної продукції, задля унеможливлення технологічних надзвичайних ситуацій та сталого функціонування лікувального закладу, має повне право, заздалегідь планувати терміни та обсяги завезення палива постачальником. Крім того, Замовник, як розпорядник бюджетних коштів, за які він підзвітний, відповідно до норм діючого законодавства України, має право на отримання підтвердження з боку потенційних постачальників, що технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі при постачанні товару будуть виконані належним чином.
З повагою.
Статус вимоги:
Задоволено