-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Природний газ
Торги не відбулися
288 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 440.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 440.00 UAH
Період оскарження:
12.01.2021 16:00 - 29.01.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
вимога
Номер:
f13e839be23243e7becef8f2bebf5f27
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-12-003783-a.a1
Назва:
вимога
Вимога:
У тендерній документації встановлено, що : Учасники повинні надати документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності управління гігієною та безпекою праці; екологічного управління учасника закупівлі згідно ДСТУ OHSAS 18001:2010; ДСТУ ISO 14001:2015 або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів.
……Вважаємо ці умови ТД протиправними виходячи з наступного.
Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання.
Звідси бачимо, що вимогою щодо надання відповідних Сертифікатів, Замовник ставить учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому, одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі.
Тому, можемо стверджувати, що у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого він лобіює, і при чому, це робиться без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно, як вбачається, на власному бажанні.
Отже, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель.
Крім цього, для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно великі затратити і тривалий час, хоч згідно законодавства отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників.
Отже, дана умова прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі»).
Крім того, ще раз звертаємо увагу на недоречність такої вимоги, зокрема, частиною 1 ст.16 Закону України "Про стандартизацію" передбачено, що підприємства, установи та організації мають право у відповідних сферах діяльності та з урахуванням своїх господарських і професійних потреб організовувати та виконувати роботи із стандартизації.
Пунктом 01 Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015) передбачено, що система управління якістю є стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку.
Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не її обов’язок.
І ці вимоги Замовника обмежують коло учасників безпосередньо пов'язаними з предметом закупівлі, що обмежує кількість учасників Процедури закупівлі та права інших учасників, у тому числі, Заявника на участь у Процедурі закупівлі (дану позицію підтримує АМКУ у рішенні № 303-р/пк-ск від 19.02.2016).
Таким чином, просимо змінити умови ТД.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
13.01.2021 11:40
Вирішення:
Як убачається із рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія) від 07.05.2019 № 5576-р/пк-пз (номер скарги:
UA-2019-04-03-000816-b.c1, посилання: https://www.prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-04-03-000816-b):
«Відповідно до пункту 5 розділу "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" Документації з метою уникнення небезпечних подій, нещасних випадків, професійних захворювань працівників та аварійних ситуацій від можливого негативного впливу небезпек. Учасник має надати сертифікат стосовно політики у сфері безпеки праці, що є основою для встановлення та аналізування цілей у сфері безпеки праці, тобто учасник у складі тендерної пропозиції має надати сертифікат ДСТУ OHSAS 18001:2010 "Системи управління гігієною та безпекою праці. Вимоги" (OHSAS 18001:2007, IDT).
Згідно з пунктом 6 розділу "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам встановленим в Додатку 3 до тендерної документації. Зі зростанням масштабів виробництва та технологічних можливостей збільшується масштаб наслідків від аварій, а також небезпека для здоров'я та життя співробітників, насамперед тих, що виконують роботи з підвищеною небезпекою. Особливо високий ступінь ризику на підприємствах нафтогазового комплексу, добувної та хімічної галузей промисловості, будівельної індустрії. Сьогодні виробничі компанії прагнуть, з одного боку, зменшити витрати, пов'язані з охороною здоров'я та безпекою праці, з іншого боку — підвищити безпеку виробництва, ефективно керуючи пов'язаними з ним ризиками для людини, і одночасно поліпшити корпоративний імідж. З цією метою, підприємства впроваджують у себе системи управління професійною безпекою та здоров'ям, орієнтуючись на вимоги міжнародного стандарту OHSAS 18001. Отже, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати чинний сертифікат міжнародного стандарту OHSAS 18001.
Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведені вище умови Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведені вище умови Документації порушують його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим у Колегії відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині».
Отже, Колегія схвально відноситься до умови тендерної документації щодо надання документів на підтвердження дотримання Учасником законодавчих та інших нормативних вимог з безпеки праці, що пов'язані з діяльністю підприємства.
Таким чином, вважаємо вимогу тендерної документації щодо надання учасниками у складі своєї тендерної пропозиції: «документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності управління гігієною та безпекою праці; екологічного управління учасника закупівлі згідно ДСТУ OHSAS 18001:2010; ДСТУ ISO 14001:2015 або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів» доцільною.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
02.02.2021 10:04