-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бензин А-92 (в талонах), дизельне паливо евро5 (в талонах)
Торги не відбулися
483 780.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 418.90 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 418.90 UAH
Період оскарження:
12.01.2021 12:49 - 24.01.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо дискримінаційності умов тендерної документації. (Вимога про власні емітовані талони)
Номер:
76302eff751e4596ab52c9a1a26b61df
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-12-001845-a.a1
Назва:
Щодо дискримінаційності умов тендерної документації. (Вимога про власні емітовані талони)
Вимога:
Вимагаючи від учасників наявність талонів власної торгової марки - Замовник
порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про
публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
Вважаємо, що зазначена вимога ТД є дискримінаційною, оскільки у випадку якщо
реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну
мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога ТД про те, що паливний
талон повинен бути власного зразка фактично унеможливлюватиме виконання вимог ТД в
цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через декілька
партнерських мереж АЗС та продають талони торгової марки власника мережі АЗС.
Це пояснюється тим, що в кожній окремій мережі існує власний окремий зразок
паливного талону, який приймається в конкретній мережі. Тому, Учасники які не мають
власних АЗС та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів – фактично
не зможуть виконати вказану вимогу ТД, оскільки здійснюють продаж талонів не власної
торгової марки, а торгової марки мережі АЗС партнера.
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України
зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання
можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках
продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб –
підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на
виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу)
товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж
нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності
в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через
партнерські АЗС.».
Наявність талонів марки мережі АЗС-партнера жодним чином не перешкоджатиме
діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту
на одній з АЗС, якщо інша через певні причини припинить обслуговування.
Вимога «власний талон» зменшує коло учасників у зв’язку з тим, що учасник який
має право здійснювати продаж талонів марки власника АЗС, не зможе взяти участь у
закупівлі, при цьому такий учасник здатний виконати умови ТД по термінам поставки та
якості товару.
Вважаємо, що Замовником здійснене некоректне укладання технічних вимог
тендерної документації у закупівлі, що штучно обмежує коло потенційних учасників,
є дискримінацією та не відповідає положенням Закону України «Про публічні
закупівлі» та Закону України «Про захист економічної конкуренції», що в свою чергу
не сприяє економічній конкуренції та економії бюджетних коштів.
Зазначені вимоги, що дискримінують Учасників торгів, обмежують їх право
подати тендерну пропозицію та мати змогу брати участь у тендерній закупівлі на
рівних засадах.
Пов'язані документи:
Замовник
- ст.3.pdf 20.01.2021 16:05
- ст.2.pdf 20.01.2021 16:05
- Пр.6 ст.1.pdf 20.01.2021 16:05
Дата подачі:
17.01.2021 18:23
Вирішення:
Шановний учасник. Нами було розглянуто вашу вимогу щодо умов тендерної документації на закупівлю. За результатом розгляду повідомляємо, що в тендерній документації не встановлено жодної дискримінаційної умови.У відкритих торгах може взяти участь досить велика кількість учасників, які мають необхідні для Замовника товари. Вами не надано аргументованих доводів для задоволення даної вимоги. Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України Наказ Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 «Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому». Аналізуючи вищевикладену норму можна зробити висновок, що талон як засіб для отримання відповідної кількості пального, певної марки придбаний раніше за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу породжує певні правовідносини та встановлює зобов’язання між суб’єктами право, а саме продавцем талону та його покупцем. Так у продавця виникає обов’язок здійснити відпуск пального покупцю за пред’явленим ним талоном. Слід зауважити, що такі правовідносини виникають саме між покупцем та продавцем талонів, в звязку з тим, що талон не є засобом розрахунку та платіжним засобом, а є фактично засобом контролю відпуску раніше придбаного пального. Придбані учасником у власників мереж талони для подальшої передачі Замовнику не породжують між Замовником та власником мережі АЗС правовідносин та зобов’язань один перед одним. З точки зору власника та емітента талону певної мережі покупцем(споживачем) залишається виключно покупець талонів, а ні особа якій вони передані, що в свою чергу позбавляє Замовника певних прав у відносинах з власником мережі. Крім того, учасник не довів, що не має можливостей емітувати власні талони та укладення договорів щодо відпуску пального за ними. Враховуючи вищевказане, у задоволені вимоги відмовлено.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
28.01.2021 12:46