• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Тверде паливо (кам'яне вугілля)

Завершена

175 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 750.00 UAH
Період оскарження: 11.01.2021 15:00 - 15.01.2021 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги Замовника у тендерній документації

Номер: 517501b3884a4e23aa1c0d978c968ab1
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-11-002135-a.a2
Назва: Дискримінаційні вимоги Замовника у тендерній документації
Вимога:
Наполягаємо прибрати дискримінаційну вимогу в ТД щодо наявності складських територій та повірених стаціонарних ваг на території Козятинського району. Дана вимога є незаконною та суттєво звужує коло учасників процедури закупівлі, обмежуючи його лише тими учасниками, що мають склад на території Замовника. Жодним Законом не передбачено, що саме Постачальник повинен нести відповідальність за відсутність у Замовника складу для зберігання товару. Також Замовником непередбачені умови щодо учасників, які мають в наявності повірені автомобільні ваги та можуть здійснювати зважування на території Замовника. Дана вимога щодо наявності у учасника свого складського приміщення або орендованого на території Козятинського району є такою, що не впливає на якість товару, не підтверджує кваліфікацію учасників та створює умови для зловживання Замовником під час проведення процедури закупівлі і порушує вимоги частини четвертої статті 22 Закону та основні принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників, добросовісна конкуренція серед учасників. Беручи до уваги відповідь Замовника на подібну вимогу від учасників, а саме : «умовами Додатку 4 встановлено: поставка здійснюється в обсягах, зазначених у заявці замовника, в залежності від фактичної потреби, невеликими партіями (2-5 тони за один раз), оскільки у Замовника не має можливості складувати та зберігати весь обсяг вугілля кам’яного на своїй території. Отже, для забезпечення безперебійного постачання вугілля до навчального закладу, паливо має знаходитися в межах Козятинського району. Важливим для Замовника є й те, що наявність вагової на території нашого району впливає на можливість нашому представнику бути присутнім під час завантаження та зважування вугільної продукції на складі постачальника перед відправкою партії на адресу замовника та на можливість пересвідчитись у правдивості інформації щодо ваги вугілля в товаро-супровідних документах» повідомляємо, що така відповідь не може бути підставою для розташування складу Учасника на території Козятинського району. Замовник завжди може надати відповідну заявку на постачання товару наперед за 5 чи 3 дні до дати на яку потрібне вугілля, а Постачальник буде в змозі поставити товар у строк, про що наполягаємо внести відповідні зміни у ТД про наявність повірених автомобільних ваг у учасників, які будуть мати змогу зважувати вугілля у присутності та на території Замовника. Таким чином, Замовник має внести відповідні зміни до своїх вимог в Додатку4 до ТД та не порушувати законодавство про публічні закупівлі. В разі ігнорування звернення та відсутності видалення зазначених дискримінаційних вимог вимушені будемо звернутися із заявою на перевірку законності проведення торгів та встановлення дискримінаційних умов до Державної аудиторської служби України. За даним питанням є практика розгляду скарг Антимонопольним комітетом України (№ 260-р/пк-ск від 28.02.2014, та рішення АМКУ за №389-р/пк-пз від 31.01.2017р. Номер скарги: UA-2016-12-30-000549-a.b1) де були ухвалені позитивні рішення про внесення змін в тендерну документацію. Також надаємо інформацію для ознайомлення Замовником щодо дискримінаційних вимог, що встановлюються відповідно до місця розташування складських чи виробничих приміщень або наявності та кількості обладнання. https://tender.uub.com.ua/novini/pro-vikoristanna-zamovnikom-diskriminacijnih-kriteriiv Звертаємо увагу, що відповідно до частини 4 статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції», зокрема, державний контроль за додержанням законодавства про захист економічної конкуренції, захист інтересів суб’єктів господарювання та споживачів від його порушень здійснюються органами Антимонопольного комітету України та частини 5 статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції», органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти Антимонопольному комітету України у здійсненні його повноважень у сфері підтримки й захисту економічної конкуренції, обмеження монополізму та контролю за додержанням законодавства про захист економічної конкуренції.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Розглянувши Вашу вимогу повідомляємо наступне. Жодний закон не забороняє Замовнику встановлювати вимоги до постачання товару, виходячи зі своїх об’єктивних можливостей, облаштування території закладу, наявності чи відсутності відповідної матеріальної бази тощо. Умовами оголошення встановлено: поставка здійснюється не пізніше двох робочих днів з моменту одержання відповідної заявки Замовника. Ми вважаємо, що ви нав’язуєте Замовнику власні, вигідні лише Вам умови та нав’язуєте внести зміни: …… надати відповідну заявку на постачання товару за 5 чи 3 дні до дати, на яку потрібне вугілля. І ще раз наголошуємо, що Замовник не встановлює дискримінаційні вимоги відповідно «до місця розташування складських чи виробничих приміщень або наявності та кількості обладнання», а лише забезпечує себе у безперебійному постачанні вугілля до навчального закладу. Жодний закон не забороняє будь-якому учаснику торгів, хто бажає постачати товар в наші заклади, укласти договори аренди та користуватись стаціонарними вагами (складськими приміщеннями) на території району. Ви не пояснили, чому ви, як постачальник не маєте можливості укласти такий договір, що було б обґрунтуванням дискримінації. Дякуємо за інформацію для ознайомлення Замовником щодо дискримінаційних вимог, що встановлюються відповідно до місця розташування складських чи виробничих приміщень або наявності та кількості обладнання. https://tender.uub.com.ua/novini/pro-vikoristanna-zamovnikom-diskriminacijnih-kriteriiv. Саме в цій статті вказано, що Антимонопольний комітет не завжди визнає місце розташування виробничої або складської бази дискримінаційною вимогою. У свою чергу Замовник вважає свої вимоги виваженими та обґрунтованими та такими, що не пов’язані з дискримінаційними вимогами.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: 44724089841f47e0bc568abc86fe2e1f
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-11-002135-a.c1
Назва: Вимога
Вимога:
Шановний Замовнику, звертаємо Вашу увагу, що умови тендерної документації прописані вами під заздалегіть обраного учасника, а тому просимо прибрати з тендерної документації дискримінаційні вимоги щодо наявності складських територій та повірених стаціонарних ваг на території Козятинського району, оскільки зважування вугілля може відбуватись на мобільних вагах на території Козятинського району, та для здійснення поставок вугілля учасник може мати складські території у Вінницькій області чи інших областях України
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник! Розглянувши Ваше питання та вимогу щодо встановлення дискримінаційних вимог щодо наявності складських територій та повірених стаціонарних ваг на території Козятинського району встановлених в оголошенні на закупівлю основний словник національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник"– 09110000-3 - Тверде паливо (вугілля кам’яне) повідомляємо наступне. Додатком 1 до оголошення Замовником вимагається копії документів, що підтверджують наявність в учасника повірених стаціонарних автоваг на території Козятинського району за допомогою яких буде здійснюватися зважування вугілля кам’яного (власних/орендованих) та копії документів, що підтверджує наявність в Учасника власних або орендованих складських територій в Козятинському районі Вінницької області разом із свідоцтвом або витягом про право власності на нерухоме майно, що підтверджує власність таких складських територій в учасника або орендодавця. Вказані вимоги не є дискримінаційними по відношенню до учасників, так як умовами передбачено (на вибір учасника): наявність ваг та складських територій в Козятинському районі на правах власності або договору оренди. Крім того, умовами Додатку 4 встановлено: поставка здійснюється в обсягах, зазначених у заявці замовника, в залежності від фактичної потреби, невеликими партіями (2-5 тони за один раз), оскільки у Замовника не має можливості складувати та зберігати весь обсяг вугілля кам’яного на своїй території. Отже, для забезпечення безперебійного постачання вугілля до навчального закладу, паливо має знаходитися в межах Козятинського району. Важливим для Замовника є й те, що наявність вагової на території нашого району впливає на можливість нашому представнику бути присутнім під час завантаження та зважування вугільної продукції на складі постачальника перед відправкою партії на адресу замовника та на можливість пересвідчитись у правдивості інформації щодо ваги вугілля в товаро-супровідних документах. Отже, дана вимога дозволить здійснювати контроль Замовником безпосередньо при контрольному зважуванні вугілля. Щодо наявності стаціонарних ваг, то з інформації наявної у вільному доступі в мережі Інтернет, встановлено, що мобільні ваги можуть використовуватися для власних цілей суб’єктами господарювання, і не можуть використовуватися для комерційної діяльності, в т. ч. для зважування вугілля (похибка при зважуванні становить більше 1% ), а по деяким даним - 3%-5%, в залежності від виробника. Пересувні ваги встановлюються, на твердій та рівній поверхні, дискретність відліку таких ваг є 10 кг, що прирівнюється до похибки 1%. В разі неправильної установки ваг похибка збільшується в 2-3 рази, таким чином для установки пересувних ваг Замовнику необхідно мати відповідні умови для приймання товару згідно накладних . Замовник вважає неможливим застосування мобільних ваг, щоб убезпечити можливість недостач. Наголошуємо, що Замовник проводить спрощену закупівлю у відповідності до статті 14 Закону, де частиною 3 передбачено: в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Виходячи з вищенаведеного, Замовник правомірно встановив вищезазначені вимоги, не порушив норми чинного законодавства, а тому не може задовільнити Вашу вимогу щодо внесення змін до оголошення в цій частині.
Статус вимоги: Відхилено