-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Дизельне паливо
Завершена
1 250 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 250.00 UAH
Період оскарження:
11.01.2021 14:21 - 23.01.2021 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника
Номер:
06a79aea37d94095b1af635d6ea5c330
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-11-001742-a.a1
Назва:
Дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника
Вимога:
Згідно додатку 4 до тендерної документації Інші документи, що має надати учасник для підтвердження відповідності пропозиції учасника вимогам замовника
«8. Копію ліцензії на роздрібну торгівлю пальним на кожну АЗС, що надається у переліку АЗС, а уразі її відсутності - дублікат або копію рішення органу ліцензування про видачу відповідної ліцензії.»
Таким чином, у разі подання пропозиції Учасником, який не має власних або орендованих АЗС, а для виконання зобов’язань згідно закупівлі планує залучити мережу АЗС партнера, встановлені дискримінаційні вимоги щодо надання ліцензії на роздрібну торгівлю, щодо АЗС зазначених в тендерній пропозиції.
Зазначаємо, що згідно частини четвертої статті 22 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.»
Інформація про наявність та чинність ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним знаходиться у відкритому єдиному державному реєстру, доступ до якого є вільним (https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/383525.html ), тобто згідно Закону «Про публічні закупівлі» Замовник не повинен вимагати від Учасників надання ліцензії на право роздрібної торгівлі, адже інформація про ці документи міститься у відкритому доступі та є публічною.
Встановивши вимогу щодо надання ліцензії на право роздрібної торгівлі – ви обмежили учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських АЗС, оскільки ліцензію на право роздрібної торгівлі отримують власники мережі АЗС на кожну АЗС окремо. Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628) внесено зміни, зокрема, до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон № 481), відповідно до яких з 01.07.2019 запроваджується ліцензування діяльності усіх суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним. Вимагаючи від учасників наявність ліцензій на право роздрібної торгівлі – Замовник дискримінує учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів та отримали ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі. Аналогічної думки дотримується і колегія Антимонопольного комітету України, зокрема АМКУ надав Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України обов’язкові для розгляду рекомендації, спрямовані на забезпечення конкурентного середовища під час тендерних закупівель високооктанових бензинів, дизельного палива, мазуту та скрапленого газу. У Комітеті наголосили, що замовники часто під час закупівлі пального використовують у тендерній документації надмірні вимоги до учасників. Найпоширенішими серед з них є: наявність в учасників торгів ліцензій саме з роздрібної торгівлі пальним, у той час, як при продажу нафтопродуктів з використанням талонів та паливних карток у суб’єктів наявні ліцензії на оптову торгівлю пальним; Посилання на вищезазначену інформацію за посиланням: https://amcu.gov.ua/news/minekonomiki-maye-vzhiti-diyevi-zahodi-dlya-zabezpechennya-realnoyi-konkurenciyi-pid-chas-tendernih-zakupivel-palnogo-amku. Законом чітко визначено, що якщо суб’єкт господарювання не має місць торгівлі пальним – такий суб’єкт повинен отримати одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним. Таким чином, така умова документації суперечить ст.14 Закону, носить дискримінаційний характер та має бути вилучена
Вимагаємо внести зміни до тендерної документації, які не будуть дискримінувати учасників.
В разі ігнорування нашої вимоги та не внесення відповідних змін до Тендерної документації, вимушені будемо звернутися до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.01.2021 15:28
Вирішення:
Згідно з Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» та листом ДФС від 30.05.2019 р. N 17014/7/99-99-12-01-01-17 роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки. Місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування Суб’єкти господарювання отримують ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним/зберігання пального на кожне місце торгівлі/зберігання пального. За умовами тендерної документації можливе залучення партнерських АЗС. Але кожна АЗС повинна працювати на підставі ліцензії на право роздрібної торгівлі, яку необхідно надати. Ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним отримує власник АЗС на кожну АЗС.
Відповідно до ст.31. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо відповідно до п. 3, ч. 3 «не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 Закону».
Статус вимоги:
Відхилено