-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бензин А-95
Бензин А-95
Торги не відбулися
250 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 250.00 UAH
Період оскарження:
11.01.2021 13:24 - 15.02.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Оскарження дискримінаційних умов тендерної документації
Номер:
6cd87d518d2545648f03a481103074ae
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-11-000458-c.b3
Назва:
Оскарження дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
Прошу - Дозволити приймати участь у закупівлі учасникам, які не мають власних або орендованих АЗС та здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів;
- Вилучити вимогу, щодо наявності в учасників ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним та дозволити приймати участь у закупівлі тим учасникам, які отримали лише ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним, оскідльки здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів.
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА .pdf 22.01.2021 11:28
- Скарга в текстовому форматі.docx 22.01.2021 11:28
- додаткові матеріали.pdf 02.02.2021 13:21
- додаткові_пояснення_до_скарги_Пісочин_UA_2021_01_11_000458_c_.docx 02.02.2021 13:21
- рішення від 25.01.2021№1166+лист замовнику.pdf 27.01.2021 11:43
- інформація про резолютивну частину рішення від 04.02.2021 №1982.pdf 05.02.2021 14:40
- рішення від 04.02.2021№1982.pdf 09.02.2021 21:08
- Пояснення_по_скарзі_Бензин ЦПМД №2.doc 01.02.2021 16:52
- пояснення (1).PDF 01.02.2021 16:52
- Протокол.pdf 12.02.2021 12:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.01.2021 12:47
Дата розгляду скарги:
04.02.2021 15:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.01.2021 11:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.02.2021 21:08
Дата виконання рішення Замовником:
12.02.2021 12:44
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення виконавчного органу виконано. Протокол №11/02/2021-01 від 11.02.2021року.
Вимога
Вирішена
ВИМОГА вилучення дискримінаційних умов
Номер:
c2e74dc8f6bb47999a79327e5e0c40e8
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-11-000458-c.a2
Назва:
ВИМОГА вилучення дискримінаційних умов
Вимога:
Керуючись п. 5 Розділу ІІ та Додатком 3 до тендерної документації учасники повинні були виконати наступну умову:
- «довідку, складену в довільній формі, що містить інформацію про наявність у учасника відповідного обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для здійснення постачання товару, що є предметом закупівлі, відповідно до додатку 3 до тендерної документації. До цієї довідки учасником повинні бути надані копії ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним видані на ім’я учасника по кожній АЗС зазначеній у довідці.»:
- «Для документального підтвердження наявності АЗС учасник повинен подати копії ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним видані на ім’я учасника по кожній АЗС зазначеній у довідці.»
Надання ліцензії на право роздрібної торгівлі – свідчить про обмеження учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських АЗС, оскільки ліцензію на право роздрібної торгівлі отримують власники мережі АЗС на кожну АЗС окремо, а на право оптової торгівлі отримують партнери.
Вимагаючи від учасників наявність ліцензій право роздрібної торгівлі – Замовник дискримінує учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів.
Колегія Антимонопольного комітету України дотримується аналогічної думки, зокрема АМКУ надав Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України обов’язкові для розгляду рекомендації, спрямовані на забезпечення конкурентного середовища під час тендерних закупівель високооктанових бензинів, дизельного палива, мазуту та скрапленого газу.
У Комітеті наголосили, що замовники часто під час закупівлі пального використовують у тендерній документації До надмірних вимог до учасників належать:
- наявність в учасників торгів ліцензій саме з роздрібної торгівлі пальним, у той час, як при продажу нафтопродуктів з використанням талонів та паливних карток у суб’єктів наявні ліцензії на оптову торгівлю пальним;
Законом чітко визначено, що якщо суб’єкт господарювання не має місць торгівлі пальним – такий суб’єкт повинен отримати одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним.
Отже, тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги і порушує чинні норми Закону України «Про публічні закупівлі», статтю 5 «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та статтю 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників».
Таким чином, Замовник повинен УСУНУТИ наведені вище невідповідності шляхом внесення змін до тендерної документації а саме, ВИМАГАЄМО ВИЛУЧИТИ УМОВУ в п. 5 Розділу ІІ та Додатку 3 Технічних вимог предмету закупівлі щодо Надання ліцензії на право тільки роздрібної торгівлі.
Досвід аналогічних звернень - ПОЗИТИВНИЙ. Якщо Замовником не буде вилучено вищезазначену умову – ЗВЕРНЕМОСЯ ДО АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.01.2021 14:34
Вирішення:
У відповідь на Вашу вимогу UA-2021-01-11-000458-c.a2, про вилучення дискримінаційних умов повідомляємо, що залишаємо її без задоволення, оскільки, не вважаємо вимогу щодо наявності ліцензії на право роздрібної торгівлі – дискримінаційною.
Вимоги зазначені Замовником у п. 5 Розділу ІІ та Додатком 3 тендерної документації, цілком відповідають принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників.
Відповідно до вимог ч.2 ст.41 Закону «Про публічні закупівлі», Учасник - переможець процедури закупівлі під час укладення договору повинен надати дозвіл або ліцензію на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством.
Відповідно до ст. 1 Закону «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» № 481/95-ВР, 19.12.1995. Роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів.
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України Наказ Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 «Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому».
Пунктом 3 Постанови від 20 грудня 1997 р. N 1442 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами» визначається: «Роздрібна торгівля нафтопродуктами здійснюється за наявності у суб’єкта господарювання відповідних документів дозвільного характеру та ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним. Торгівля нафтопродуктами, призначеними для відпуску споживачам, здійснюється через мережу автозаправних станцій, автогазозаправних станцій та автогазозаправних пунктів. Забороняється торгівля нафтопродуктами на автозаправних станціях, автогазозаправних станціях, в автогазозаправних пунктах безпосередньо з автоцистерн. Торгівля нафтопродуктами (крім бензину, дизельного палива, скрапленого вуглеводневого газу) у дрібній розфасовці може здійснюватися через об’єкти роздрібної торгівлі (далі - пункти продажу нафтопродуктів).
Отже, дана закупівля передбачає відпуск пального з АЗС в паливні баки автотранспорту Замовника, що за всіма ознаками є операцією з роздрібної торгівлі пальним.
Пунктом 1 ст. 41 Закону зазначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом «Про публічні закупівлі».
Згідно зі ст. 1130 Цивільного кодексу за договором про спільну діяльність сторони (учасники) зобов’язуються спільно діяти без створення юридичної особи для досягнення певної мети, що не суперечить законодавству. Спільна діяльність може провадитися шляхом об’єднання вкладів учасників (просте товариство) або без такого об’єднання. При цьому чинне законодавство у сфері ліцензування видів господарської діяльності не передбачає винятків для провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, на підставі партнерських договорів без отримання відповідної ліцензії. З огляду на зазначене, незважаючи на наявність в учасника партнерського договору щодо роздрібної продажі пального, для укладення договору про закупівлю такий учасник має подати належним чином засвідчену копію діючої ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.
Таким чином, вимога стосовно наявності відповідної ліцензії є цілком обґрунтованою, об’єктивно необхідною з точки зору Закону, та жодним чином не дискримінує учасників.
При цьому звертаємо увагу, що Ви не позбавлені права на оскарження рішення замовника в порядку, передбаченому статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Вирішена
ВИМОГА вилучення дискримінаційних умов
Номер:
067227250a3b418fa7b533c288732f74
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-11-000458-c.a1
Назва:
ВИМОГА вилучення дискримінаційних умов
Вимога:
Керуючись Додатком 3 до тендерної документації учасники повинні були виконати наступну умову:
«Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку, складену в довільній формі щодо АЗС учасника, розташованих в смт.Пісочин – не менше 2 АЗС, та не менше 3 АЗС м. Харкові, на яких буде здійснюватись заправка автотранспорту замовника, із зазначенням адрес АЗС, назв АЗС та підстав користування АЗС: власна (власні) або орендована (орендовані) АЗС.
Вимагаючи від Учасників наявність власних або орендованих АЗС – Замовник дискримінує учасників, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Вимога щодо наявності в учасника саме власної або орендованої (АЗС) – звужує коло потенційних учасників торгів та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які можуть надавати відповідні послуги із залученням партнерських АЗС.
В своїх Рекомендаціях, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, Антимонопольним комітет України зазначив:
«Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС.».
Зазначене вище підтверджує думку, що вимогою щодо наявності власних або орендованих АЗС, Замовник обмежує коло учасників, зокрема дискримінує та призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів. Зокрема, аналогічної думки Антимонопольний комітет України, який у своїх Рекомендаціях, які спрямовані на забезпечення конкурентного середовища під час тендерних закупівель високооктанових бензинів, дизельного палива, мазуту та скрапленого газу наголосив, що замовники часто під час закупівлі пального використовують у тендерній документації надмірні вимоги до учасників. Найпоширенішими серед з них є саме наявність в учасника саме власних або орендованих АЗС / складів пально-мастильних матеріалів, при тому, що заправка пальним може здійснюватися через партнерські АЗС. Вимагаємо вилучити вимогу щодо наявності тільки власних або орнендованих АЗС, додавши партнерські. У разі невилучення вищезазначеної вимоги - звернемося до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.01.2021 14:22
Вирішення:
У відповідь на Вашу вимогу UA-2021-01-11-000458-c.a1, про вилучення дискримінаційних умов повідомляємо, що залишаємо її без задоволення, оскільки, не вважаємо вимогу щодо наявності в учасників власних або орендованих АЗС дискримінаційною.
Необхідність такої вимоги замовника зумовлена тим, що гіркий досвід проведення попередніх тендерів дав змогу зробити однозначні висновки:
- учасники не в змозі забезпечити відпуск Пального по цінам, зазначеним у тендерній пропозиції, на так званих «АЗС партнерів»;
- учасники можуть забезпечити відпуск Пального по цінам, зазначеним у тендерній пропозиції, виключно на власних або орендованих АЗС.
Недобросовісні учасники, маючи на меті за будь-яких умов виграти тендер, надають у складі тендерної пропозиції перелік всіх реально існуючих АЗС, а після укладення договору відмовляються постачати пальне, заправлене на АЗС партнерів, по цінам, які зафіксовані в договорі.
У зв’язку з цим в тендерній пропозиції учасників, а в подальшому і в договорі на закупівлю, замовник хоче бачити підтвердження саме переліку власних або орендованих АЗС (а не партнерських). Таким вимогам замовника відповідає багато суб’єктів господарювання – постачальників пального, що підтверджується результатами оголошених раніше закупівель.
При підготовці тендерної документації, зокрема в частині підтвердження учасниками наявності обладнання та матеріально-технічної бази та технологій, як одного із кваліфікаційних критеріїв, передбачених ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник використовував коментарі до законодавства України про публічні закупівлі, розроблені в грудні 2016 року О. Шатковським та С. Яременком. У зазначеному джерелі наводиться приклад, що у разі, коли предметом закупівлі є постачання паливно-мастильних матеріалів - достатнім для виконання кваліфікаційного критерію (наявність обладнання та матеріально-технічної бази) буде надання учасником документів, що підтверджують факт наявності власної або орендованої техніки. І це не вважається дискримінаційним критерієм по відношенню до інших учасників, які для постачання паливно-мастильних матеріалів користуються послугами, наприклад, субпідрядчиків.
Цілком аналогічна вимога замовників щодо наявності в учасників власної та/або орендованої мережі АЗС вже неодноразово була предметом оскарження потенційними учасниками до Антимонопольного комітету України як Органу оскарження в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі». Рішення Органу оскарження доступні у вільному доступі в системі Прозорро та підтверджують правильність позиції замовників з цього питання.
При цьому звертаємо увагу, що Ви не позбавлені права на оскарження рішення замовника в порядку, передбаченому статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Задоволено