-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
природний газ
Торги не відбулися
678 160.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 390.80 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 390.80 UAH
Період оскарження:
11.01.2021 11:32 - 01.02.2021 00:00
Вимога
Відхилено
вимога
Номер:
ee2141ab6c094fcfaa784585d92aff44
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-11-000618-a.c1
Назва:
вимога
Вимога:
У тендерній документації встановлено, що : У складі тендерної пропозиції на підтвердження відповідності технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі надаються наступні документи:
1) Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності управління гігієною та безпекою праці; екологічного управління учасника закупівлі згідно ДСТУ OHSAS 18001:2010; ДСТУ ISO 14001:2015 та міжнародного стандарту ISO 50001 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та керівництво з використання» з метою безпечності надання послуг із обслуговування клієнтів-споживачів у точках контакту/сервісу.
……Вважаємо ці умови ТД протиправними виходячи з наступного.
Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання.
Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікатів ставить учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому, одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі.
Тому, можемо стверджувати, що у Замовника вже є заздалегідь визначений переможець процедури, інтереси якого він лобіює, і при чому, це робиться без законодавчого закріплення та обґрунтування, а виключно, як вбачається, на власному бажанні.
Отже, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель.
Крім цього, для отримання такого Сертифікату (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно великі затратити і тривалий час, хоч згідно законодавства отримання такого Сертифікату не є обов’язком для учасників.
Отже, дана умова прямо порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель, а саме максимальна економія та ефективність (відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі»).
Крім того, ще раз звертаємо увагу на недоречність такої вимоги, зокрема, частиною 1 ст.16 Закону України "Про стандартизацію" передбачено, що підприємства, установи та організації мають право у відповідних сферах діяльності та з урахуванням своїх господарських і професійних потреб організовувати та виконувати роботи із стандартизації.
Пунктом 01 Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015) передбачено, що система управління якістю є стратегічне рішення організації, яке може допомогти поліпшити її загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо сталого розвитку.
Тобто, запровадження такої системи це виключне право, бажання і волевиявлення самої організації, а не її обов’язок.
І ці вимоги Замовника обмежують коло учасників безпосередньо пов'язаними з предметом закупівлі, що обмежує кількість учасників Процедури закупівлі та права інших учасників, у тому числі, Заявника на участь у Процедурі закупівлі (дану позицію підтримує АМКУ у рішенні № 303-р/пк-ск від 19.02.2016).
Таким чином, просимо змінити умови ТД.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
12.01.2021 14:16
Вирішення:
Щодо встановлення дискримінаційних вимог:
Шановний Учасник!
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі повинні здійснюватися за такими принципами: забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Згідно з ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Статтею 5 Закону передбачено, що Замовник торгів повинен забезпечити вільний доступ до інформації про закупівлю всіх зацікавлених осіб (вітчизняних та іноземних), шляхом її розміщення через електронну систему закупівель відповідно до ст.10 Закону, таким чином о реалізовуючи принцип недискримінації учасників в спосіб, чітко визначений Законом.
Тендерна документація Замовника торгів не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч. 4 ст. 22 Закону).
Законодавчого визначення поняття «дискримінація» не існує.
В юридичній енциклопедії міститься наступне визначення: дискримінація (лат. discrimination – відокремлення, розділення, розрізнення) – умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб; створення умов, які ставлять яку-небудь організацію чи громадян у гірше становище порівняно з іншими.
Отже, замовником торгів будь-які права потенційних учасників торгів не порушені, та ним не було встановлено жодних дискримінаційних вимог у тендерній документації, оскільки вони для всіх осіб є однакові.
Додатком В ДСТУ ISO 9001:2015 визначено, що ISO 9001 (цей стандарт) установлює вимоги, націлені насамперед на забезпечення довіри до продукції та послуг, що їх постачає організація, і, таким чином, на підвищення задоволеності Замовника. Адже, безперебійне забезпечення закладів освіти стратегічним товаром - природнім газом, а також наявність кваліфікованого та досвідченого постачальника є суттєво важливим для Замовника.
Одержати потрібні сертифікати може будь-як організація, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає, та послуг, які вона надає.
Крім того, в додатку 3 ТД в «Примітках» передбачено, що у разі ненадання будь-якого документу відповідно до вимог тендерної документації (в тому числі Додатку 3) ,учасник повинен надати довідку в довільній формі з переліком таких документів та з обґрунтуванням підстав щодо ненадання таких документів або надає інший документ, якщо таке передбачено тендерною документацією.
Дякуємо за взаєморозуміння.
Статус вимоги:
Відхилено