Поточний ремонт електромережі зовнішнього освітлення на внутрішньоквартальних та внутрішньодворових проїздах житлових будинків комунальної власності міста (за ДК 021:2015 – 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт, визначено згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014)
Категорія Замовника - органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини першої статті 2 ЗУ «Про публічні закупівлі», мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції – українська. Розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій – розмір – 20 000 грн., вид - банківська гарантія у вигляді електронного документа, скріпленого ЕЦП/КЕП (електронним цифровим підписом/кваліфікованим електронним підписом) особи, уповноваженої на підписання банківської гарантії, умови надання забезпечення тендерних пропозицій такі як строк дії банківської гарантії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику, умови повернення забезпечення тендерної пропозиції, тощо - прописані в тендерній документації, що додається до оголошення. Обсяг надання послуг - 1 шт. (послуги) детальний обсяг закупівлі передбачено у Додатку 3 ТД
Завершена
3 000 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 30 000.00 UAH
Період оскарження:09.01.2021 20:50 - 16.02.2021 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга до АМКУ
Номер:fbdf686983954dc6baf09fbdcb6d79d5
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2021-01-09-000050-c.a2
Назва:Скарга до АМКУ
Скарга:
До постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Замовник: Департамент житлово-комунального господарства та будівництва Кам’янської міської ради
код ЄДРПОУ: 34827358
51931, Україна, Дніпропетровська область, Кам'янське, вул. Москворецька, 14
Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельник-V»,
49000, Дніпропетровська обл., м. Дніпро, вул. Лазаряна, буд. 3, офіс Щ-1, №1-1.
код ЄДРПОУ: 43073145
Процедура закупівлі: Поточний ремонт електромережі зовнішнього освітлення на внутрішньоквартальних та внутрішньодворових проїздах житлових будинків комунальної власності міста (за ДК 021:2015 – 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт, визначено згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014)
СКАРГА
(згідно статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
на неправомірні дії Замовника про встановлення незаконних та дискримінаційних умов тендерної документації, що унеможливлюють участь ТОВ «Будівельник-V» у процедурі закупівлі: «Поточний ремонт електромережі зовнішнього освітлення на внутрішньоквартальних та внутрішньодворових проїздах житлових будинків комунальної власності міста (за ДК 021:2015 – 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт, визначено згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014)»
1. Замовник в п.6 Р.3 тендерної документації встановив вимогу: учасник у своїй пропозиції повинен підтвердити можливість доступу до електроустановок/ТП в межах певної території шляхом подання у складі пропозиції листа від АТ «ДТЕК ДНІПРОВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» щодо можливості доступу до електроустановок/ТП, які розташовані у межах території, на якій здійснюється надання послуг/виконання робіт.
Така вимога замовника обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників з наступних підстав.
Для можливості звернення учасника до власника (балансоутримувача) електроустановок/ТП, щодо надання можливості доступу, необхідна інформація щодо номеру та місця розташування електроустановок/ТП та таких даних тендерна документація не містить. Більше того навіть назва предмету закупівлі: «Поточний ремонт електромережі зовнішнього освітлення на внутрішньоквартальних та внутрішньодворових проїздах житлових будинків комунальної власності міста (за ДК 021:2015 – 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт, визначено згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014) не містить адреси або адрес, за якими мають проводитися роботи. Таким чином згідно тендерної документації не зрозуміло щодо якої саме електроустановки/ТП необхідний доступ.
Враховуючи відсутність в тендерній документації номеру та місця розташування електроустановок/ТП відсутня можливість визначити власника (балансоутримувача) електроустановок/ТП, до якого необхідно звернутися та відносно якої електроустановки/ТП потрібен доступ.
Підставою для надання власником (балансоутримувачем) електроустановок/ТП можливості доступу є укладений договір про виконання відповідних робіт. Отже за наявності інформації щодо номеру та місця розташування електроустановок/ТП звернутися за доступом можливо за наявності укладеного договору на виконання відповідних робіт, який може бути укладений тільки після проведення закупівлі.
Разом з тим необхідно зазначити, враховуючи досвід виконання договорів підряду ТОВ “БУДІВЕЛЬНИК-V”, надати фронт робіт та забезпечити до нього доступ є обов’язком замовника, а не учасника (підрядника).
Таким чином, замовник маючи намір проведення відповідних робіт, який зацікавлений у вчасному та повному їх виконанні, не має ставити участь в процедурі закупівлі та виконання робіт в залежність від рішень третіх осіб по відношенню до учасника (підрядника), та має забезпечити можливість виконання цих робіт зокрема наданням підряднику фронту робіт з можливістю доступу до них.
На підставі вищевикладеного такою вимогою Замовник, в порушення ч.3 ст. 22 Закону, є незаконною, необгрунтованою будь-якими вимогами законодавства, обмежує конкуренцію та є дискримінаційною по відношенню до ТОВ “БУДІВЕЛЬНИК-V”, ставить учасника в залежність від рішень третіх осіб та унеможливлює його участь у даній закупівлі, що порушує право ТОВ “БУДІВЕЛЬНИК-V” на участі у процедурі закупівлі.
На підставі вищевикладеного до тендерної документації мають бути внесені зміни, а саме виключена вимога щодо подання у складі пропозиції листа від АТ «ДТЕК ДНІПРОВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» щодо можливості доступу до електроустановок/ТП, які розташовані у межах території, на якій здійснюється надання послуг/виконання робіт.
2. У п.6. Р.3 тендерної документації, замовник встановив вимогу щодо надання копії чинного договору, яким підтверджується можливість приймання/знешкодження відходів, які будуть утворюватися в процесі надання послуг/виконання робіт саме за договором укладеним за результатами даної закупівлі, на спеціально відведених місцях чи на об’єктах поводження з відходами, на підтвердження застосування заходів із захисту довкілля під час надання послуг/виконання робіт.
Така вимога не відповідає нормам діючого законодавства, зокрема ст. 626 ЦК України відповідно до якої, договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків та п.5 ст.203 ЦК України відповідно до якої, однією з вимог, додержання якої є необхідним для чинності правочину є умова, що правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.
Таким чином чинним договір на приймання/знешкодження відходів, які будуть утворюватися в процесі надання послуг/виконання робіт саме за договором укладеним за результатами даної закупівлі, буде лише у разі реального встановлення сторонами прав та обов’язків за ним, а таке можливо лише за наявності укладеного договору за результатами даної закупівлі.
Отже договір на приймання/знешкодження відходів, які будуть утворюватися в процесі надання послуг/виконання робіт ще неіснуючого договору не є чинним.
Таким чином надати чинний договір на приймання/знешкодження відходів, які будуть утворюватися в процесі надання послуг/виконання робіт саме за договором укладеним за результатами даної закупівлі, можливо лише за умови наявності укладеного такого договору.
Дана вимога не відповідає діючому законодавству України, зокрема ст. 626, ст.203 Цивільного Кодексу України ч.3 ст.22 Закону і як наслідок порушує права учасника ТОВ “БУДІВЕЛЬНИК-V” для участі у процедурі закупівлі та принципи передбачені ст. 5 Закону на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них та має бути виключена з тендерної документації.
3. Згідно вимог п. 2 Додатку 1 до Документації, Замовник у якості підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід вимагає довідку у довільній формі, про наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід. Зразок даної довідки також наведений у Додатку 1. Відповідно п.п. 2.2 п.2 Додатку 1 учасник має надати скановані оригінали або скановані чіткі копії листів-згод працівників, які зазначені у довідці.
Вказана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників виходячи з наступного. Відповідно до частини першої статті 5 Закону України "Про захист персональних даних" персональні дані є об'єктом захисту. Згідно статті 2 Закону України "Про захист персональних даних" персональні дані – це відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована, а також згідно статті 2 Закону України "Про захист персональних даних", суб'єктом персональних даних є фізична особа, персональні дані якої обробляються. ТОВ “БУДІВЕЛЬНИК-V” є юридичною особою, та немає можливості забезпечити виконання вказаних вимог тендерної документації, оскільки вимоги Закону України "Про захист персональних даних" поширюються лише на особисті дані фізичних осіб, і як наслідок, ТОВ “БУДІВЕЛЬНИК-V” позбавлений можливості брати участь у процедурі закупівлі через неможливість виконання вимог Документації та відповідно надання згоди на обробку персональних даних.
Вимога тендерної документації про необхідність надання листа-згоди на обробку персональних даних для фізичних осіб ставить учасника процедури закупівлі ТОВ “БУДІВЕЛЬНИК-V” в залежність від можливості отримання згоди від працівника, стосовно якого, відповідно до Закону України "Про захист персональних даних", здійснюється обробка його персональних даних та згоди на передачу цих відомостей Замовнику.
Таким чином Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників.
Отже щодо вказаної вимоги до тендерної документації мають бути внесені зміни, а саме вимога щодо надання сканованих оригіналів або сканованих копії листів-згод працівників, має бути видалена з тендерної документації.
4. Згідно вимог п. 2 Р.3 до тендерної документації Банківська гарантія оформлюється в банку, який має ліцензію Національного банку України, крім банків щодо яких прийнято рішення Національного банку України про визнання неплатоспроможними, та є обслуговуючим банком Учасника, реквізити якого зазначені у довідці, яка містить відомості про учасника.
Такою вимогою замовник порушує принципи здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників, та як банківську гарантію може надати будь-який банк, який має відповідну ліцензію Національного банку України, а учасник вправі сам обирати послугами якого банку скористатися, враховуючи зручність, швидкість та умови (сплата комісії і т.і.) її видачі.
На підставі вищевикладеного такою вимогою Замовник, в порушення ч.3 ст. 22 Закону, є незаконною, необгрунтованою, ставить учасника ТОВ “БУДІВЕЛЬНИК-V”, в залежність від обслуговуючого банку та обмежує учасника в праві вільного вибору банку послугами, якого учасник бажає скористатися та умови, якого є прийнятними для учасника.
Отже щодо вказаної вимоги до тендерної документації мають бути внесені зміни, а саме вимога щодо надання гарантії саме з обслуговуючого банку має бути видалена з тендерної документації.
На підставі вищевикладеного, ТОВ “БУДІВЕЛЬНИК-V” вимушене звернутися до постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за захистом своїх прав та законних інтересів щодо участі у процедурі закупівлі: «Поточний ремонт електромережі зовнішнього освітлення на внутрішньоквартальних та внутрішньодворових проїздах житлових будинків комунальної власності міста (за ДК 021:2015 – 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт, визначено згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014)
На підставі вищевикладеного ТОВ “БУДІВЕЛЬНИК-V” просить:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Встановити наявність порушень при проведенні процедури закупівлі;
3. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, шляхом виключення вимог тендерної документації зазначених у скарзі як незаконних.
Директор
ТОВ “БУДІВЕЛЬНИК-V” М.І. Рибалка
Дата прийняття скарги до розгляду:20.01.2021 17:48
Дата розгляду скарги:02.02.2021 17:00
Місце розгляду скарги:Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:25.01.2021 20:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:05.02.2021 21:10
Дата виконання рішення Замовником:12.02.2021 11:54
Коментар замовника щодо усунення порушень:З метою виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 02.02.2021 №1851-р/пк-пз, яке винесено за результатами розгляду скарги ТОВ «Будівельник – V» від 20.01.2021 №UA-2021-01-09-000050-c.а2, «Зобов'язати Департамент житлово-комунального господарства та будівництва Кам`янської міської ради внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – "Поточний ремонт електромережі зовнішнього освітлення на внутрішньоквартальних та внутрішньодворових проїздах житлових будинків комунальної власності міста (за ДК 021:2015 – 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт, визначено згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2021-01-09-000050-c, з метою усунення порушень, які викладені у мотивувальній частині рішення.» уповноважена особа внесла зміни до п. 1 Розділу 4. Подання та розкриття тендерної пропозиції та п.6 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції.
Просимо вказати в додатку № 3 Тендерної документації повну інформацію з 1 по 41 номер за порядком, а саме маркування всього обладнання.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:12.01.2021 13:09
Вирішення:Добрий день. у Додатку 3 надана вся інформація про перелік та обсяг послуг. Щодо зазначення конкретного маркування на матеріали, які використовуються під час надання послуг, то замовник не має на це законних підстав.
Дякуємо за запитання.
Статус вимоги:Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:20.02.2021 11:07