• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Природний газ

Завершена

600 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
Період оскарження: 06.01.2021 16:03 - 23.01.2021 00:00
Вимога
Є відповідь

Порушення строків розгляду та оцінки тендерних пропозицій/пропозицій

Номер: 0e69f604d2dc49eaa7f504ea37189ec1
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-06-002533-b.b1
Назва: Порушення строків розгляду та оцінки тендерних пропозицій/пропозицій
Вимога:
Просимо надати відповідь та обґрунтування , стосовно того, яким чином Замовник, визнає переможця закупівлі на 30 робочий день з дати розкриття тендерних пропозицій ( 29.01.2021), порушуючи тим самим всі законні строки , які вказані у частині 10 ст. 29 ЗУ Про публічні закупівлі, а саме Законом передбачено розгляд тендерних пропозицій до 20 робочих днів. А також зазначаємо що пропозиція ТОВ "ЕНЕРГОГАЗРЕЗЕРВ", повинна бути відхилена тк містить помилки, а саме: форма цінової пропозиції не повністю заповнена з боку Учасника, а також проект договору не містить підпис та печатку Учасника на кожній сторінці, що повністю не відповідає вимогами які вказані у тендерній документації. Отже вимагаємо скасувати дану закупівлю, оскільки Замовник не дотримується принципів , які прописані у ЗУ Про публічні закупівлі.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: 1. Щодо пропуску строків розгляду тендерних пропозицій. Відповідно до ч. 9 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» Після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Відповідно до ч. 10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» Строк розгляду тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. На виконання вимог ч. 10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» замовником було оприлюднено повідомлення в електронній системі закупівель про продовження строку розгляду тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною. Відповідно до ч. 6 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів. Відповідно до п. 4 Розділу ІІІ Тендерної документації Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 (сто двадцять) днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Учасники письмово підтвердили, що ознайомлені з інформацією та зазначили до якого числа діють їх тендерні пропозиції. Одночасно, стаття 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та взагалі Закон не містить алгоритму дій замовника відкритих торгів у разі пропуску строку: - розгляду на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. - прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю. - публікації повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. У разі пропущення строку на розгляд тендерних пропозицій у замовника немає інших варіантів, як продовжувати процедуру закупівлі. При цьому, однозначно, оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю в електронній системі закупівель не у встановлений Законом строк не є підставою для відміни процедури закупівлі, визначеною ст. 32 Закону. Згідно практики АМКУ (Рішення від 28.07.2020 №14539-р/пк-пз. (Ідентифікатор закупівлі: UA-2020-05-13-005045-b) постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України не вважає пропущення строку на розгляд тендерних пропозицій та порушення строку для оприлюднення продовження строку розгляду тендерних пропозицій підставами для відміни процедур закупівель через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель. 2. Щодо того, що «форма цінової пропозиції не повністю заповнена з боку Учасника». Не зовсім зрозуміло, що представник Товариства з обмеженою відповідальністю «Оператор енергії» (код ЄДРПОУ 43418783) має на увазі під словосполученням: «не повністю заповнена». Однак, пункт 1 Розділу ІІІ Тендерної документації містить перелік формальних помилок, які можуть бути допущені учасниками закупівлі. Крім інших, вказано, що подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, в якому позиція цифри (цифр) у сумі є некоректною, при цьому сума, що зазначена прописом, є правильною - віднесено до формальних помилок. Цінова пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «Енергогазрезерв» містить формальну помилку дзеркальну, до тої, що вказана вище, а саме, сума прописом зазначена некоректно (відсутня), а сума цифрами зазначена вірно. Якщо, представник Товариства з обмеженою відповідальністю «Оператор енергії» (код ЄДРПОУ 43418783) має на увазі під словосполученням: «не повністю заповнена» саме це, то відповідно до п. 1 Розділу ІІІ Тендерної документації замовник залишив за собою право не відхиляти пропозиції торгів при виявленні формальних помилок незначного характеру. Замовником вказану вище помилку було віднесено до формальної помилки незначного характеру. 3. Щодо того, що «проект договору не містить підпис та печатку Учасника на кожній сторінці, що повністю не відповідає вимогами які вказані у тендерній документації.». По-перше, Тендерна документація не містить вимоги, про надання учасниками торгів проекту договору з підписом та відбитком печатки учасника на кожній сторінці. По-друге, пункт 1 Розділу ІІІ Тендерної документації дійсно містить вимогу про те, що усі сторінки тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі повинні бути пронумеровані та містити власноручний підпис уповноваженої службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, а також відбитки мокрої печатки (у разі використання). При цьому, вказаний пункт також містить обмовку, про те, що вказана вимога, щодо засвідчення того чи іншого документу тендерної пропозиції власноручним підписом учасника/уповноваженої особи не застосовується до документів (матеріалів та інформації), що подаються у складі тендерної пропозиції, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані учасником у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису. Більш того, відповідно до ч. 5 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису. Як вбачається з матеріалів публічної закупівлі, всі документи (матеріали та інформація) тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Енергогазрезерв» (код ЄДРПОУ 36860996), як і інших учасників, надані у формі електронних документів через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису. Отже, ч. 5 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Комунальному закладу «Центр соціально – психологічної реабілітації дітей служби у справах дітей Одеської обласної державної адміністрації», як замовнику, прямо забороняє вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), в тому числі проект договору про закупівлю, що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, оскільки такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису. 4. Щодо відповідності вимоги нормам Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно ч. 4 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі» учасник має право звернутись з вимогою, щодо надання інформації про тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією, який надіслав звернення. В даному ж випадку ТОВ «Оператор енергії» (код ЄДРПОУ 43418783) просить не інформацію, яка передбачена Законом, а вимагає скасувати закупівлю. Така вимога ТОВ «Оператор енергії» (код ЄДРПОУ 43418783) не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі». Підстави для відміни тендеру чи визнання тендеру таким, що не відбувся передбачені ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до ч. 1 ст. 32 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник відміняє тендер у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути. Відповідно до ч. 2 ст. 32 ЗУ «Про публічні закупівлі» Тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі: 1) подання для участі: у відкритих торгах - менше двох тендерних пропозицій; у конкурентному діалозі - менше трьох тендерних пропозицій; у відкритих торгах для укладення рамкових угод - менше трьох тендерних пропозицій; у кваліфікаційному відборі першого етапу торгів з обмеженою участю - менше чотирьох пропозицій; 2) допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, а в разі застосування конкурентного діалогу, другого етапу торгів із обмеженою участю або здійснення закупівлі за рамковими угодами з кількома учасниками - менше трьох тендерних пропозицій; 3) відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом. Відповідно до ч. 3 ст. 32 ЗУ «Про публічні закупівлі» Про відміну тендеру з підстав, визначених у частинах першій та другій цієї статті, має бути чітко зазначено в тендерній документації. Відповідно до ч. 5 ст. 32 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник має право визнати тендер таким, що не відбувся, у разі: 1) якщо здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії непереборної сили; 2) скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг. Відповідно до ч. 6 ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право визнати тендер таким, що не відбувся частково (за лотом). На думку Тендерного комітету Комунального закладу «Центр соціально – психологічної реабілітації дітей служби у справах дітей Одеської обласної державної адміністрації» жодну із підстав для відміни тендеру чи визнання тендеру таким, що не відбувся, що передбачені ст. 32 ЗУ «Про публічні закупівлі» не можливо застосувати до закупівлі (Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-01-06-002533-b) з метою відміни тендеру чи визнання тендеру таким, що не відбувся. Одночасно, слід зазначити, що перевага пропозиції переможця процедури закупівлі - Товариства з обмеженою відповідальністю «Енергогазрезерв» порівняно з тендерною пропозицією Товариства з обмеженою відповідальністю «Оператор енергії» є очевидною. Як зазначено вище 29.01.2021 року було проведено аукціон. Відповідно до результатів якого за лот аукціону були заявлені наступні цінові пропозиції: - 359 950,00 грн. (мінімальна ціна) - Товариством з обмеженою відповідальністю «Енергогазрезерв» (18002, м. Черкаси, вул. Гоголя, 137; код ЄДРПОУ 36860996). - 360 000,00 грн. - Товариством з обмеженою відповідальністю «Сервіс Групп ЛТД» (61202, м. Харків, вул. Цілиноградська, буд. 58-А; код ЄДРПОУ 38772399). - 475 000,00 грн. - Товариством з обмеженою відповідальністю «Оператор енергії» (02230, м. Київ, б-р. Лесі Українки, буд. 7-А, офіс 119; код ЄДРПОУ 43418783). Як зазначено в тендерній документації п. 1 Розділу V Єдиним критерієм оцінки для визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції є ціна тендерної пропозиції учасника. При розгляді замовником тендерної пропозиції ТОВ «Енергогазрезерв» було встановлено, вона відповідає вимогам тендерної документації. Підстав для відхилення пропозиції встановлено не було, тому тендерний комітет замовника визнав переможцем процедури відкритих торгів– Товариство з обмеженою відповідальністю «Енергогазрезерв». Отже, критерієм вибору переможця, при умові, що інші показники рівні між собою, є ціна - 100%. Додатково, слід зазначити, що відповідно до розкритих результатів аукціону Товариство з обмеженою відповідальністю «Оператор енергії» лише формально приймало участь в закупівлі (Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-01-06-002533-b) та не мало наміру перемагати. Вказаний висновок ґрунтується на тому, що відповідно до тендерної пропозиції початкова цінова пропозиція учасника становила - 475 000,00 грн., а за три раунди аукціону ТОВ «Оператор енергії» жодного разу не понизив ціну. Тобто, початкова цінова пропозиція ТОВ «Оператор енергії» під час проведення аукціону та за результатами аукціону не змінилась. При цьому, відповідно до ч. 1 ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» Електронний аукціон полягає в повторювальному процесі пониження цін або приведених цін, що проводиться у три етапи в інтерактивному режимі реального часу. З огляду на вищевикладене звернення ТОВ «Оператор енергії» у порядку ч. 4 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі» є безпідставним.
Статус вимоги: Не задоволено