-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям
Торги відмінено
312 293.27
UAH з ПДВ
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА Щодо порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Номер:
eb364332d7954b1db558e1af7777f130
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-06-002265-b.a2
Назва:
СКАРГА Щодо порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
Скарга:
вих. № 19
від 15.01.2021 року
ДО ПОСТІЙНО ДІЮЧОЇ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ
АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З
РОЗГЛІДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА
У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Вул.Митрополіта В.Липковського. 45, м.Київ-35, 03680
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «Екотехнологічна компанія «Гранік»
Індетифікаційний код: 23855037
Місцезнаходження: 69104, м. Запоріжжя, вул. Чумаченка, 30-б, оф.6
Тел.: + 38 066 1999 770, +38 067 1999 770, +38 073 1999 770
E-mail : info@granik.com.ua
Замовник: Територіальний відділ освіти Хортицького району департаменту освіти і науки Запорізької
міської ради
Ідентифікаційний код: 37611464
Місцезнаходження: 69076, Україна, Запорізька область, м. Запоріжжя,
вул. Василя Сергієнка, буд.48А
Телефон 380612862601
E-mail zakupki.hortytsa@ukr.net
Процедура закупівлі: Переговорна процедура
Предмет закупівлі: ДК 021:2015:90510000-5: Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям
Номер оголошення про
проведення процедури
закупівлі: UA-2021-01-06-002265-b
Очікувана вартість: 312 293,27 UAH
СКАРГА
Щодо порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі
1.Підстави подання скарги
ТОВ «Екотехнологічна компанія «Гранік» планувала взяти участь у відкритих торгах (надалі – Процедура закупівлі), що повинні були проводитися на 2021 рік Територіальним відділом освіти Хортицького району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради, надалі-Замовник згідно Закону України «Про публічні закупівлі», на надання послуг «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям». Замість цього, Територіальний відділ освіти Хортицького району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради, надалі-Замовник, оголосив проведення закупівлі із застосуванням переговорної процедури відповідно до п.2 ч.2 ст.40 Закону України «Про публічні закупівлі», внаслідок відсутності конкуренції з технічних причин з ТОВ"ВЕЛЬТУМ - ЗАПОРІЖЖЯ", як виконавцем цих послуг на території м. Запоріжжя (номер оголошення UA-2021-01-06-002265-b), що суперечить Законодавству у сфері публічних закупівель.
2. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси суб’єкта оскарження.
Основним видом діяльності ТОВ «Екотехнологічна компанія «Гранік» є «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям».
Згідно даних інтернет-сайту «Прозорро» було оголошено закупівлю (номер оголошення UA-2021-01-06-002265-b) у ТОВ "ВЕЛЬТУМ-ЗАПОРІЖЖЯ" такого виду послуг «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям», із застосуванням переговорної процедури, внаслідок відсутності конкуренції з технічних причин..
ТОВ «Екотехнологічна компанія «Гранік» вважає, що це є порушенням положень Закону України «Про державні закупівлі».
Відповідно до положень ч.2 ст. 13 Закону України «Про державні закупівлі», як виняток (в прямо передбачених цим законом випадках) та відповідно до умов, визначених у частині другій статті 40 цього Закону, замовники можуть застосовувати переговорну процедуру закупівлі.
Згідно п.2 ч.2 ст. 40 вказаного Закону, «переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі: якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків:
предмет закупівлі полягає у створенні або придбанні витвору мистецтва або художнього виконання;
укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного або мистецького конкурсу;
відсутність конкуренції з технічних причин;
існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності;
укладення договору з постачальником "останньої надії" на постачання електричної енергії або природного газу».
Таким чином, одним із випадків можливості застосування переговорної процедури закупівлі творів/послуг є відсутність конкуренції з технічних причин.
Територіальний відділ освіти Хортицького району департаменту освіти і науки Запорізької міськради зазначив, що закупівля такого виду послуг як «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям», здійснюється із застосуванням переговорної процедури, внаслідок відсутності конкуренції з технічних причин.
При цьому є не зрозумілим, яким чином пов’язується відсутність конкуренції з технічних причин із тим, що ТОВ "ВЕЛЬТУМ-ЗАПОРІЖЖЯ" є суб’єктом господарювання, який надає послуги на території м. Запоріжжя такого виду послуг - «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» якщо навіть у.
ТОВ «Екотехнологічна компанія «Гранік» протягом понад 20 років також надає послуги - «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» на території м. Запоріжжя та у Запорізькій області і має таку технічну можливість.
Закон України «Про державні закупівлі» не передбачає, у ч.2 ст. 40, такої підстави для застосування переговорної процедури закупівлі як те, що суб’єкт господарювання став переможцем конкурсу на вивезення відходів на певній території.
Законодавець вказує про відсутність конкуренції з технічних причин (наприклад послуги з виведення вантажу на орбітальну станцію може здійснювати на території України, з технічних причин, лише Державне космічне агентство України, яке є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади України, що забезпечує реалізацію державної політики в галузі космічної діяльності та несе відповідальність за стан розвитку галузі).
З урахуванням того, що технічну можливість надання послуг з утилізації/видалення сміття та поводження зі сміттям на території міста Запоріжжя має і ТОВ «ЕК Гранік», посилання Територіального відділу освіти Хортицького району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради на положення п.2 ч.2 ст. 40 Закону України «Про державні закупівлі» є безпідставним.
Крім того, при розгляді дійсної скарги, прошу прийняти до уваги Рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №438-р/пк-пз від 15.01.2019 року.
В цьому рішенні розглядалось питання чи є правомірною вимога переможця конкурсу на утилізацію/видалення сміття на певній території про те, що тільки з ним, в порядку переговорної процедури, можливо укладати договори на утилізацію/видалення сміття на певній території.
Вказаним рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було зазначено, що така вимога є неправомірною, а проведений тендер із участю інших суб’єктів господарської діяльності є правомірним.
Ринок послуг з «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям», не є у стані природної монополії - у м.Запоріжжя надають послуги з «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» декілька постачальників, а тому немає жодної підстави для застосування переговорної процедури закупівлі.
З викладеного вбачається, що закупівля у ТОВ "ВЕЛЬТУМ-ЗАПОРІЖЖЯ" такого виду послуг, як «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям», із застосуванням переговорної процедури, внаслідок відсутності конкуренції з технічних причин, є такою, що проведена із порушенням вимог Закону України «Про державні закупівлі», а протокольне рішення засідання тендерного комітету за результатами застосування вищезазначеної переговорної процедури, є неправомірним.
3. Вимога суб’єкта оскарження
На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі»
ПРОШУ:
1. Призупинити процедуру закупівлі у формі переговорної процедури, що проводиться Територіальним відділом освіти Хортицького району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради (оголошення UA-2021-01-06-002265-b) на строк до винесення рішення за скаргою .
2. Визнати дії Територіального відділу освіти Хортицького району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради щодо проведення переговорної процедури закупівлі незаконними та такими, що призводить до обмеження конкуренції та дискримінації інших підприємств, які надають послугу ДК 021:2015:90510000-5: «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям».
3. Зобов’язати Територіальний відділ освіти Хортицького району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради скасувати переговорну процедуру закупівлі UA-2021-01-06-002265-b
Додатки:
Додаток 1: Копія Рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з
розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №438-р/пк-пз від 15.01.2019 року.
Директор ТОВ «Екотехнологічна компанія «Гранік» Дубов Г.В.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 15.01.2021 17:33
- Рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №438-р/пк-пз від 15.01.2019 року 15.01.2021 17:33
- рішення від 18.01.2021 №765+ лист замовнику.pdf 18.01.2021 20:43
- інформація про резулятивну частину рішення від 27.01.2021 №1430 .pdf 28.01.2021 15:59
- рішення від 27.01.2021 №1430.pdf 01.02.2021 19:24
- рішення №468 від 28.10.2019.pdf 20.01.2021 13:57
- Пояснення Замовника.pdf 20.01.2021 13:57
- Пояснення замовника.docx 20.01.2021 13:57
- рішення №46 від 29.01.2020.pdf 20.01.2021 13:57
- протокол.pdf 08.02.2021 11:10
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.01.2021 17:57
Дата розгляду скарги:
27.01.2021 10:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.01.2021 20:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.02.2021 19:24
Дата виконання рішення Замовником:
08.02.2021 11:10
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення від 27.01.2021 №1430-р/пк-пз Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель відміняється процедура закупівлі – Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (послуги з вивезення та захоронення твердих побутових відходів), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2021-01-06-002265-b
Скарга
Залишено без розгляду
Скарга на дії Замовника щодо обрання процедури проведення закупівлі у формі переговорної процедури закупівлі
Номер:
1dbb06a47dc34e60a18d2cb16d1443b9
Ідентифікатор запиту:
UA-2021-01-06-002265-b.a1
Назва:
Скарга на дії Замовника щодо обрання процедури проведення закупівлі у формі переговорної процедури закупівлі
Скарга:
СКАРГА
на порушення вимог Закону України «Про державні закупівлі» та
створення монополії у сфері поводження з відходами в м Запоріжжя
Компанія ТОВ «ЕК« Граник» надає послуги з вивезення відходів у м Запоріжжя більше 20 років. Обслуговуємо комерційні, бюджетні та комунальні підприємства, ОСББ.
Згідно даних інтернет-сайту «Прозорро» Вами було здійснено закупівлю у ТОВ "ВЕЛЬТУМ-ЗАПОРІЖЖЯ" такого виду послуг - «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям», із застосуванням переговорної процедури, внаслідок відсутності конкуренції з технічних причин, а саме: ТОВ "ВЕЛЬТУМ-ЗАПОРІЖЖЯ" є суб’єктом господарювання, який реалізує послуги на регіональному ринку, у Запорізькій області та є постачальником з вивезення та захоронення твердих побутових відходів.
ТОВ «ЕК «Гранік» вважає, що це є порушенням положень Закону України «Про державні закупівлі».
Відповідно до положень ч.2 ст. 13 Закону України «Про державні закупівлі», як виняток та відповідно до умов, визначених у частині другій статті 40 цього Закону, замовники можуть застосовувати переговорну процедуру закупівлі.
Згідно приписів п.2 ч.2 ст. 40 вказаного Закону, «переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі: якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків:
предмет закупівлі полягає у створенні або придбанні витвору мистецтва або художнього виконання;
укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного або мистецького конкурсу;
відсутність конкуренції з технічних причин;
існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності;
укладення договору з постачальником "останньої надії" на постачання електричної енергії або природного газу».
Таким чином, одним із випадків можливості застосування переговорної процедури закупівлі творів/послуг є відсутність конкуренції з технічних причин.
Територіальний відділ освіти Хортицького району департаменту освіти і науки Запорізької міськради зазначив, що закупівля такого виду послуг як «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям», здійснюється із застосуванням переговорної процедури, внаслідок відсутності конкуренції з технічних причин.
Технічні причини це причини які пов’язані із технікою (ТОВ «ЕК «Гранік» також має велику кількість техніки для виконання такого виду послуг як «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям» для Територіального відділу освіти департаменту освіти і науки Запорізької міськради).
При цьому є не зрозумілим, яким чином пов’язується відсутність конкуренції з технічних причин із тим, що ТОВ "ВЕЛЬТУМ-ЗАПОРІЖЖЯ" є суб’єктом господарювання, який реалізує послуги на регіональному ринку у Запорізькій області та є постачальником з вивезення та захоронення твердих побутових відходів.
ТОВ «ЕК «Гранік» також надає послуги з вивезення відходів у Запорізькій області і має таку технічну можливість.
Закон України «Про державні закупівлі» не передбачає, у ч.2 ст. 40, такої підстави для застосування переговорної процедури закупівлі як те, що суб’єкт господарювання став переможцем конкурсу на вивезення відходів на певній території.
Законодавець вказує про відсутність конкуренції з технічних причин (наприклад послуги з виведення вантажу на орбітальну станцію може здійснювати на території України, з технічних причин, лише Державне космічне агентство України, яке є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади України, що забезпечує реалізацію державної політики в галузі космічної діяльності та несе відповідальність за стан розвитку галузі).
З урахуванням того, що технічну можливість надання послуг з утилізації/видалення сміття та поводження зі сміттям на території міста Запоріжжя має і ТОВ «ЕК Гранік», посилання Територіального відділу освіти Хортицького району департаменту освіти і науки Запорізької міськради на положення п.2 ч.2 ст. 40 Закону України «Про державні закупівлі» є безпідставним.
Згідно приписів ч.2 ст. ст. 44 Закону України «Про державні закупівлі» за придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, відповідно до вимог цього Закону, та укладення договорів, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та за порушення вимог цього Закону службові (посадові) особи, уповноважена особа замовника та керівники замовників несуть відповідальність згідно із законами України.
Крім того, 05.09.2019 року ТОВ «ЕК «Гранік» звернулось з листом до виконавчого комітету Запорізької міської ради про надання роз’яснень з питань можливого монопольного становища переможця конкурсу на вивезення відходів у місті Запоріжжі.
Листом від 07.10.2019 року вих.№11931/03/24/06, за підписом заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів Запорізької міської ради Бородай О.М., Виконавчий комітет Запорізької міської ради повідомив ТОВ «ЕК «Гранік» про наступне, цитуємо: «
На Ваш лист від 05.09.2019 року №130 щодо недопущення зниження конкуренції на ринку послуг з вивезення відходів в м. Запоріжжі повідомляємо наступне.
29.07.2019 року на сайті Виконавчого комітету Запорізької міської ради оприлюднено Проект рішення Запорізької міської ради від 29.07.2019 №34 «Про визначення на конкурсних засадах юридичної особи, яка здійснюватиме збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами на певній території міста Запоріжжя».
Проведення вказаного конкурсу передбачено ст. 351 Закону України «Про відходи» та Постанови КМУ від 16.11.2011 року №1173, якою затверджено «порядок проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів».
З урахуванням зазначеного, проведення цього конкурсу є вимогою законодавства. Однак, у відповідності до вимог ст. 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції», якою встановлено, що суб’єкти господарювання, органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію, органи місцевого самоврядування міста Запоріжжя не вчинятимуть дій, що направлені на монополізацію ринку вивезення відходів в місті Запоріжжя і не можуть вимагати від суб’єктів господарської діяльності, у томи числі ОСББ, укладати договори на вивезення побутових відходів лише з переможцем конкурсу на певній території, що повною мірою відповідає Закону України «Про захист економічної конкуренції».
Крім того, при розгляді дійсної скарги, прошу прийняти до уваги Рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №438-р/пк-пз від 15.01.2019 року.
В цьому рішення розглядалась питання чи є правомірною вимога переможця конкурсу на утилізацію/видалення сміття на певній території про те, що тільки з ним, в порядку переговорної процедури, можливо укладати договори на утилізацію/видалення сміття на певній території.
Вказаним рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було зазначено, що така вимога є неправомірною, а проведений тендер із участю інших суб’єктів господарської діяльності є правомірним.
З викладеного вбачається, що закупівля у ТОВ "ВЕЛЬТУМ-ЗАПОРІЖЖЯ" такого виду послуг, як «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям», із застосуванням переговорної процедури, внаслідок відсутності конкуренції з технічних причин, є такою, що проведена із порушенням вимог Закону України «Про державні закупівлі», а протокольне рішення засідання тендерного комітету за результатами застосування вищезазначеної переговорної процедури, є неправомірним.
Додатки:
1) копія листа заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів Запорізької міської ради Бородай О.М. від 07.10.2019 року вих.№11931/03/24/06;
2) копія Рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №438-р/пк-пз від 15.01.2019 року.
3) Скарга
Директор ТОВ «ЕК «Гранік» Дубов Г.В.
Пов'язані документи:
Учасник
- Рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №438-р/пк-пз від 15.01.2019 року 13.01.2021 13:29
- листа заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів Запорізької міської ради Бородай О.М. від 07.10.2019 року вих.№11931/03/24/06 13.01.2021 13:29
- Скарга 13.01.2021 13:29
- рішення від14.01.2021№475.pdf 14.01.2021 18:27
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.01.2021 14:03
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
14.01.2021 18:27