• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Тверде паливо

Торги відмінено

950 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 9 500.00 UAH
Період оскарження: 05.01.2021 10:30 - 31.03.2021 01:00
Скарга
Розгляд припинено

Скарга щодо встановлення дискримінаційний вимог в тендерній документації.

Номер: a6c8c63bd71c45d6b8dd88d9bc1372fe
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-05-000528-c.a1
Назва: Скарга щодо встановлення дискримінаційний вимог в тендерній документації.
Скарга:
Комунальне некомерційне підприємство «Маловисківська центральна районна лікарня» (код ЄДРПОУ 01995203) (далі за текстом - Замовник) оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю UA-2021-01-05-000528-c, щодо закупівлі - код ДК 021-2015 (CPV): 09110000-3 - Тверде паливо (вугілля кам’яне). Товариство з обмеженою відповідаальністю «Енерго Системи» (код ЄДРПОУ 36731895) має намір взяти участь у відповідному тендері та маємо можливість поставити необхідний товар, однак, ознайомившись з Тендерною документацією, затвердженою Рішенням тендерного комітету Протокол № 2 від 04.01.2021 (Далі за текстом — ТД), ми - Товариство з обмеженою відповідальністю «Енерго Системи» (далі за текстом - Скаржник) виявили в ній вимоги, які не відповідають нормам Закону України «Про публічні закупівлі», обмежують конкуренцію, та не дають нам можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме. По-перше, відповідно до п.5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД «для підтвердження відповідності учасників кваліфікаційним вимогам, учасники повинні надати в електронному вигляді через електронну систему наступні документи: - довідку в довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази необхідної для зберігання, навантажування, зважування товару та доставки його до замовника; - копії документів, що підтверджують наявність обладнання та матеріально-технічної бази, зазначеної у довідці, в тому числі про наявність повіреного вагового обладнання з терміном повірки не більше одного року до дати подання тендерної пропозиції» Додатком 1 до ТД «Вимоги до оформлення форми «ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ» зазначено: «У зв'язку з тим, що на території КНП «Маловисківська ЦРЛ» не має складського приміщення, таким чином у учасника торгів повинно бути своє складське приміщення або орендоване на території м. Мала Виска.» Тобто, в Учасника повинно бути складське приміщення для зберігання товару на території м.Мала Виска. Скаржник має у користуванні комплекс будівель та споруд паливного складу №24 площею 430,1 кв.м розташованого за адресою: Україна, Закарпатська область, Виноградівський район, смт.Вілок, вул.Мала Польова буд.2, однак Замовник обмежує його участь в закупівлі встановлюючи вимогу про наявність складського приміщення на території м. Мала Виска. Отже участь в закупівлі зможуть прийняти лише ті суб'єкти господарювання, котрі мають в користуванні складські приміщення на території м. Мала Виска. Скаржник вважає, що встановлення Замовником вище наведеної вимоги ТД, фактично обмежує участь у процедурі закупівлі учасників, які не мають у власності або у користуванні складського приміщення на території м. Мала Виска. Встановлення вимоги про наявність складського приміщення на конкретно визначеній території, змушує учасників, які не мають складів на території м. Мала Виска, брати на себе додаткові зобов'язання у вигляді укладання відповідних договорів оренди складських приміщень тощо, котрі розташовані на території м. Мала Виска і, як наслідок, такі зобов'язання вплинуть на формування ціни за одиницю товару в подальшому, адже додаткові витрати постачальнику вугілля камяного слід чимось їх компенсувати. Така свого роду "компенсація" витрат нівелює основоположний принцип здійснення публічних закупівель – максимальна економія, ефективність та пропорційність, що передбачено в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом - Закон), а також спотворює мету Закону, що являє собою забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Таким чином, встановлення в ТД вимоги щодо наявності в учасника (свого або орендованого) складського приміщення на території м. Мала Виска є дискримінацією за територіальним принципом. Наведена вище умова ТД порушує права та законні інтереси Скаржника. Статтею 16 Закону відсутні обмеження щодо місцезнаходження учасника торгів. Таким чином, вважаємо, що встановлення такої вимоги є незаконним та порушує наші права, як потенційного учасника даних торгів. Згідно з частиною чотири ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до ТД в цій частині. В рішеннях постійно діюча адміністративна колегія АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних зобов’язала Замовників внести зміни в умови документації в частині територіального обмеження (рішення №14085-р/пк-пз від 21.07.2020 (ідентифікатор закупівлі UA-2020-06-30-000746-b), рішення №17108-р/пк-пз від 11.09.2020 (ідентифікатор закупівлі UA-2020-08-05-005649-a), рішення №13801-р/пк-пз від 16.07.2020 (ідентифікатор закупівлі UA-2020-06-19-002747-b)) По-друге, відповідно до п.5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, а саме: - довідку уповноваженого органу про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), дійсну на момент її подання;» Зазначена вимога тендерної документації суперечить нормам Закону. Таким чином тендерну документацію замовника викладено з порушенням норм Закону. Відповідно до частини пятої ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. З 29 жовтня 2019 року система Prozorro інтегрувалася з реєстром Державної податкової служби (раніше Державна фіскальна служба України). Тому дані щодо відсутності/наявності податкової заборгованості переможця тендеру потрапляють в систему за автоматичним запитом. Згідно з «Порядком взаємодії електронної системи закупівель з інформаційними системами Державної фіскальної служби України щодо обміну інформацією про відсутність або наявність заборгованості (податкового боргу) зі сплати податків, зборів, платежів, контроль за якими покладено на органи Державної фіскальної служби України, в учасника процедури закупівлі» затвердженого Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства фінансів України від17.01.2018за № 37/11 довідка про відсутність заборгованості з’являється в електронній системи закупівель у документах постачальника автоматично після формування повідомлення про намір укласти договір. Отже, з 29 жовтня 2019 року, завдяки інтеграції система Prozorro та Державної податкової служби (раніше Державна фіскальна служба України), інформація щодо відсутності/наявності податкової заборгованості переможця процедури закупівлі є публічною інформацією, що є доступною в електронній системі закупівель. Тобто довідка є доступною в електронній системі закупівель. Замовником не обґрунтовано необхідність встановлення у ТД наведеної вище умови. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Аналіз практики постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель свідчить, що «встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.» (рішення №16796-р/пк-пз від 07.09.2020 (ідентифікатор закупівлі UA-2020-08-05-005146-a), рішення №21459-р/пк-пз від 18.11.2020 (ідентифікатор закупівлі UA-2020-10-13-006642-c)) Тому, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до ТД в цій частині. Враховуючи викладене вважаємо, що дії Замовника в частині зазначених вище умов порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, відповідно до яких тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також порушують принципи здійснення закупівель, зоктема – недискримінація учасників та рівне ставлення до (частина перша статті 5 Закону. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником ринку постачання вугільної продукції. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі. 3. Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства. Додатки: 1. Договір оренди комплексу будівель та споруд паливного складу №24 №03-11/20 від 03.11.2020
Дата розгляду скарги: 27.01.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.01.2021 14:51
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 01.02.2021 20:08
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 01.02.2021 20:08
Автор: ТОВ "ЕНЕРГО СИСТЕМИ", Енерго Системи +380503722910 energysystems2010@gmail.com
Скарга
Виконана замовником

Оскарження відміни торгів

Номер: 1644149a4cee4fc3a87b46ab536209a9
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-05-000528-c.c2
Назва: Оскарження відміни торгів
Скарга:
№ 81 від 18.02.2021 року Орган оскарження: Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ-35, 03680, тел.: (044) 594-64-12, факс: (044) 520-10-42 Замовник торгів: Комунальне некомерційне підприємство «Маловисківська центральна районна лікарня» 26200. Україна, Кіровоградської області, м. Мала Виска, вул. Шевченка, буд. 64, код ЄДРПОУ 01995203 тел. (05258)5-10-66, тел. (05258)5-20-46, факс (05258)5-39-75 е-mail: crl_yurist@ukr.net. Суб’єкт оскарження (учасник) Товариство з обмеженою відповідальністю «Кобальт Енерджі» 03035, м. Київ, вул. Сурікова, буд.3, офіс 43 Код ЄДРПОУ: 42780491, Тел.: +380679823828, +380444656586 e-mail: tov.cobalt@ukr.net Інформація про закупівлю Код ДК 021-2015 (CPV): 09110000-3 - Тверде паливо (вугілля кам’яне); Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-01-05-000528-c ID 161fef0dd92442009209defc60dca29f СКАРГА про прийняття незаконного рішення про відміну торгів Комунальним некомерційним підприємством «Маловисківська центральна районна лікарня» Відповідно до частин 4 статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII року зі змінами (далі – Закон) державне регулювання та контроль у сфері публічних закупівель здійснюють Уповноважений орган та інші органи відповідно до їх компетенції у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України, а саме: Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю. Згідно частини 1 статті 18 Закону Антимонопольний комітет України, в особі постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, виступає органом оскарження у сфері здійснення публічних закупівель згідно розпорядження Антимонопольного комітету України від 05.04.2015 року № 6-рп (далі – Орган оскарження). Відповідно, п 1 ч 8 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII року в редакції дійсній від 23.01.2021 року (далі – Закон) встановлено: «Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі». На офіційному веб-порталі системи електронних закупівель «Prozorro» (https:/prozorro.gov.ua/) 05.01.2021 року тендерним комітетом Комунального некомерційного підприємства «Маловисківська центральна районна лікарня» було розміщено оголошення за ідентифікатором: UA-2021-01-05-000528-c про проведення закупівлі основний словник національного класифікатора України код ДК 021-2015 (CPV): 09110000-3 – Тверде паливо (вугілля кам’яне), сума закупівлі – 950 000.00 грн. Товариство з обмеженою відповідальністю «Кобальт Енерджі» (скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідній закупівлі та згідно тендерної документації подало тендерну пропозицію із заявленого предмету закупівлі. Проте, 08.02.2021 року протоколом №12, тендерним комітетом було прийнято рішення про відміну торгів на закупівлю кам’яного вугілля, відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Публічні закупівлі» - відмінити тендер на закупівлю кам’яного вугілля згідно з оголошенням № UA-2021-01-05-000528-c у зв’язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі товару (протокол додається). Датою оприлюднення інформації про відміну було 08.02.2021 об 15:46 – за 7 годин до завершення періоду подання пропозицій 09.02.2021 р до 11.33. Скаржник не може погодитись з прийнятим рішенням та вважає, що дії Замовника є такими, що порушують його права та інтереси, а також вищезазначені дії порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі» з наступних підстав: 1. Відповідно до ст. 4 Закону, Замовник здійснює планування закупівель та здійснює їх на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Що було і зроблено замовником. Проте, на момент відміни закупівлі, тендерним комітетом не було внесено змін та не було обґрунтовано причин скасування фінансування державного бюджету на закупівлю: основний словник національного класифікатора України Код ДК 021-2015 (CPV): 09110000-3 – Тверде паливо (вугілля кам’яне). Про що свідчить витяг із оголошення про проведення відкритих торгів № UA-2021-01-05-000528-c (Додаток А, Додаток Б). Отже, на період відхилення торгів зменшень та змін до бюджетного фінансування щодо закупівлі, оголошеного у тендерній пропозиції, товару не відбувалось. 2. 08.02.2021 року протоколом №12, тендерним комітетом було прийнято рішення про відміну торгів на закупівлю кам’яного вугілля, відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Публічні закупівлі» - відмінити тендер на закупівлю кам’яного вугілля згідно з оголошенням № UA-2021-01-05-000528-c у зв’язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі товару. Виходячи зі змісту опублікованого протоколу засідання тендерного комітету, рішення про відміну торгів щодо заявленого товару не було підтверджено жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами. Скаржник звертає увагу, що зі змісту опублікованого протоколу засідання тендерного комітету рішення про відміну торгів щодо закупівлі має в собі містити посилання на наказ головного лікаря – Чурпія К. Л., згідно із яким тендерному комітету необхідно обговорити питання щодо відміни торгів на основі скорочення фінансування чи обґрунтування підстав відсутності подальшої потреби в закупівлі товару. 3. Також, звертаємо увагу Антимонопольного комітету на те, Комунальним некомерційним підприємство «Маловисківська центральна районна лікарня», 04.12.2020 року було подано оголошення на закупівлю твердого палива (код ДК 021:2015 – 09110000-3 Тверде паливо), Ідентифікатор закупівлі UA-2020-12-04-012955-b (Оголошення про тендер додається) на суму закупівлі 950 000.00 грн, на бюджетні кошти 2020 року. Переможцем закупівлі було оголошено ПП «ЄВРОАЛЬЯНС ЛТД», який, в свою чергу, запропонував найвищу тендерну пропозицію у розмірі 930`100.00 грн (скрін–шот сторінки результатів додається), з яким, в подальшому, 03.02.2021 року було укладено договір про закупівлю (договір додається). Також, 29.12.2020 року було подано оголошення на закупівлю твердого палива (вугілля кам’яне, паливні брикети дубові Піні Кей або еквівалент) (код ДК 021:2015 – 09110000-3 Тверде паливо), Ідентифікатор закупівлі UA-2020-12-29-007006-a (Оголошення про тендер додається) на суму закупівлі 987 000.00 грн., на бюджетні кошти 2020 року. Переможцем закупівлі було оголошено ПП «ЄВРОАЛЬЯНС ЛТД», який, в свою чергу, запропонував найвищу тендерну пропозицію у розмірі 982`800.00 грн (скрін–шот сторінки результатів додається), з яким, в подальшому, 03.02.2021 року також було укладено договір про закупівлю (договір додається). На основі викладеного вище, констатуємо факт проведення Замовником одночасно трьох закупівель, ідентифікатори закупівлі № UA-2021-01-05-000528-c, UA-2020-12-29-007006-a та UA-2020-12-04-012955-b на предмет закупівлі – код ДК 021:2015 – 09110000-3 – Тверде паливо. Як результат, на 2021 рік сума закупівлі становить 950 000.00 грн, як було передбачено оголошеною закупівлею, ідентифікатори закупівлі № UA-2021-01-05-000528-c. Проте, Замовником укладено договора на суми 987 000.00 грн та 930`100.00 грн, що ніяк не співпадає з річним планом на закупівлю товару замовником, і в той же час закупівлю UA-2021-01-05-000528-c було скасовано, яка повністю співпадає по сумі із річним планом 2021 р. Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Прийняти рішення про встановлення порушення процедури закупівлі; 3. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство «Маловисківська центральна районна лікарня» провести відкриті торги за ідентифікатором: UA-2021-01-05-000528-c, та визнати такими, які були відмінені незаконно та без об’єктивних причин. 4. Задовільнити скаргу про прийняття незаконного рішення про відміну торгів. Додатки: 1. Додаток А Оголошення про тендер UA-2021-01-05-000528-c; 2. Додаток Б Відомості про план закупівлі UA-2021-01-05-000528-c; 3. Протокол про відміну тендера UA-2021-01-05-000528-c; 4. Відомості про закупівлю UA-2020-12-29-007006-a; 5. Оголошення про тендер UA-2020-12-04-012955-b; 6. Оголошення про тендер UA-2020-12-29-007006-а; 7. Результати закупівлі UA-2020-12-04-012955-b; 8. Договір на закупівлю UA-2020-12-04-012955-b; 9. Договір на закупівлю UA-2020-12-29-007006-a. Директор ТОВ «Кобальт Енерджі» Ковальчук Назарій Володимирович
Пов'язані документи: Замовник Орган оскарження Учасник
Дата розгляду скарги: 03.03.2021 15:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.02.2021 14:53
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.03.2021 20:40
Дата виконання рішення Замовником: 02.04.2021 13:31
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасовано рішення про відміну тендеру
Автор: ТОВ Кобальт Енерджі, Ковальчук Назарій Володимирови +380679823828 tov.cobalt@ukr.net